Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
![RO e-Transport: Exista obligativitatea declararii transporturilor intre subunitati in sistem si generarea codului UIT?](https://infotva.manager.ro/dbimg/articole/8159610a_img.jpg)
Subiectul priveste nelamuriri privind declararea in E-Transport. Avem urmatoarea speta. Societatea mama RNP Romsilva are 41 de subunitati directii silvice, care la randul lor au in subordine ocoale silvice. In cadrul unei directii silvice exista 24 de subunitati care, pentru desfasurarea activitatii de silvicultura o parte din subunitati au in dotare camioane.
In momentul in care este necesara reparatia unui drum forestier, ocolul silvic X care are in dotare camion, va lua pietris de la ocolul Y si il va transporta catre ocolul Z.
Din punct de vedere contabil cheltuielile se vor debita intre subunitati (atat valoarea pietrisului, cat si valoarea transportului). Avand in vedere ca ocoalele silvice sunt subunitati fara personalitate juridica si functioneaza pe CUI-ul RNP 1590120, intrebarile mele sunt:
1. Exista obligativitatea declararii in E-TRANSPORT a acestor transporturi si generarea UIT?
2. Care ocoale sunt obligate sa faca declaratia in E TRANSPORT, X, Y sau Z?
3. Ce se va declara in E-TRNSPORT? Valoarea serivicului de transport sau valoarea pietrisului?
Potrivit art. 1 alin. (3) din Ordinul nr. 1.190/4.625/2022, categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima autorizata de minimum 3,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei relatii comerciale care face obiectul transportului.
Potrivit art. 3 din Ordonanta 41/2022, sistemul RO e-Transport reprezinta ansamblul de principii, reguli si aplicatii informatice avand drept scop monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national, care permite autoritatilor competente determinarea potentialelor puncte de deturnare din sau in lantul de aprovizionare, pe baza codului UIT. Sistemul este gestionat de catre Ministerul Finantelor prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala si Centrul National pentru Informatii Financiare.
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
![Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2653--totul-despre-d.png)
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
![Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2785-planul-de-contu.png)
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Potrivit art. 9 alin. (2) din Ordonanta 41/2022, incepand cu data de 1 iulie 2022, utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) sunt obligati sa declare in Sistemul RO eTransport datele referitoare la transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat, astfel incat sa poata fi identificate prin codul UIT.
Astfel, RO e-transport presupune declararea produselor cu risc fiscal ridicat (nu a serviciilor de transport).
Potrivit art. 2 alin. (1) din Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport aprobata prin Ordinul1.190/4.625/2022, Categoriile de operatiuni de transport al bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national sunt cele prevazute la art. 2 pct. 9 din OUG 41/2022, respectiv:
9. transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat:
a) transportul bunurilor provenite din achizitii intracomunitare de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare situat pe teritoriul national;
b) transportul bunurilor care fac obiectul livrarilor intracomunitare de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;
c) transportul bunurilor provenite din import de la locul de import si pana la locul de descarcare situat pe teritoriul national;
d) transportul bunurilor care fac obiectul exportului de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la biroul vamal de export situat pe teritoriul national;
e) transportul bunurilor apartinand unor operatori economici diferiti intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare;
f) transportul bunurilor apartinand aceluiasi operator economic intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare;
g) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri;
h) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la locul de incarcare pe teritoriul national, dupa depozitare sau formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;
Astfel, pentru transportul bunurilor apartinand aceluiasi operator economic intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare (cum este cazul transportului de la depozit la punctul de lucru), intervine obligatia declararii transportului in Ro E-transport daca nu se indeplinesc cumulativ conditiile mentionate si mai sus:
- masa bruta totala mai mica sau egala cu 500 kg;
- valoare totala mai mica sau egala de 10.000 de lei.
Avand in vedere ca ocoalele silvice sunt subunitati fara personalitate juridica, obligatia de declarare in Ro E-transport nu poate reveni unui ocol anume, ci regiei.
Raspuns oferit in luna octombrie 2022 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Utilizarea sistemelor e-factura si E-TRANSPORT pentru serviciile de lohnE-TRANSPORT: TOT ce trebuie sa stii despre sistem pentru a evita amenzi de pana la 100.000 de leiE-TRANSPORT: Coduri UTI ramase temporar nevalidate. Ce solutie a gasit ANAF3 masuri fiscale importante, in vigoare de la 1 iulie 2024E-TRANSPORT. Trebuie confirmate transporturile dupa generarea codului UIT?Ultimele articole
E-TRANSPORT: Prin OUG 87/2024 s-a decis amanarea sanctiunilor pana la 1 ianuarie 2025E-TRANSPORT: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITControale E-TRANSPORT: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierE-TRANSPORT: Transporturile de bunuri cu o masa totala mai mica de 500 kg trebuie declarate in sistem?Noi modificari asupra E-TRANSPORT, e-TVA si e-Factura, in urma consultarii cu reprezentantii mediului de afaceriArticole similare
E-Transport: Sistemul se utilizeaza daca autovehiculele au minim 3,5 tone sau daca produsele transportate depasesc suma de 10.000 lei?![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"