keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

RO e-Transport: Exista obligativitatea declararii transporturilor intre subunitati in sistem si generarea codului UIT?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 19 Oct. 2022
RO e-Transport: Exista obligativitatea declararii transporturilor intre subunitati in sistem si generarea codului UIT?
Tags: e-transport, declarare in e-transport, transport intre subunitati

Subiectul priveste nelamuriri privind declararea in E-Transport. Avem urmatoarea speta. Societatea mama RNP Romsilva are 41 de subunitati directii silvice, care la randul lor au in subordine ocoale silvice. In cadrul unei directii silvice exista 24 de subunitati care, pentru desfasurarea activitatii de silvicultura o parte din subunitati au in dotare camioane.

In momentul in care este necesara reparatia unui drum forestier, ocolul silvic X care are in dotare camion, va lua pietris de la ocolul Y si il va transporta catre ocolul Z.

Din punct de vedere contabil cheltuielile se vor debita intre subunitati (atat valoarea pietrisului, cat si valoarea transportului). Avand in vedere ca ocoalele silvice sunt subunitati fara personalitate juridica si functioneaza pe CUI-ul RNP 1590120, intrebarile mele sunt:

1. Exista obligativitatea declararii in E-TRANSPORT a acestor transporturi si generarea UIT?
2. Care ocoale sunt obligate sa faca declaratia in E TRANSPORT, X, Y sau Z?
3. Ce se va declara in E-TRNSPORT? Valoarea serivicului de transport sau valoarea pietrisului?

 

 

Potrivit art. 1 alin. (3) din Ordinul nr. 1.190/4.625/2022, categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima autorizata de minimum 3,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei relatii comerciale care face obiectul transportului.

Potrivit art. 3 din Ordonanta 41/2022, sistemul RO e-Transport reprezinta ansamblul de principii, reguli si aplicatii informatice avand drept scop monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national, care permite autoritatilor competente determinarea potentialelor puncte de deturnare din sau in lantul de aprovizionare, pe baza codului UIT. Sistemul este gestionat de catre Ministerul Finantelor prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala si Centrul National pentru Informatii Financiare.



Potrivit art. 9 alin. (2) din Ordonanta 41/2022, incepand cu data de 1 iulie 2022, utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) sunt obligati sa declare in Sistemul RO eTransport datele referitoare la transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat, astfel incat sa poata fi identificate prin codul UIT.
Astfel, RO e-transport presupune declararea produselor cu risc fiscal ridicat (nu a serviciilor de transport).

Potrivit art. 2 alin. (1) din Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport aprobata prin Ordinul1.190/4.625/2022, Categoriile de operatiuni de transport al bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national sunt cele prevazute la art. 2 pct. 9 din OUG 41/2022, respectiv:
9. transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat:
a) transportul bunurilor provenite din achizitii intracomunitare de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare situat pe teritoriul national;
b) transportul bunurilor care fac obiectul livrarilor intracomunitare de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;
c) transportul bunurilor provenite din import de la locul de import si pana la locul de descarcare situat pe teritoriul national;
d) transportul bunurilor care fac obiectul exportului de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la biroul vamal de export situat pe teritoriul national;
e) transportul bunurilor apartinand unor operatori economici diferiti intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare;
f) transportul bunurilor apartinand aceluiasi operator economic intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare;
g) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri;
h) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la locul de incarcare pe teritoriul national, dupa depozitare sau formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania;

Astfel, pentru transportul bunurilor apartinand aceluiasi operator economic intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare (cum este cazul transportului de la depozit la punctul de lucru), intervine obligatia declararii transportului in Ro E-transport daca nu se indeplinesc cumulativ conditiile mentionate si mai sus:
- masa bruta totala mai mica sau egala cu 500 kg;
- valoare totala mai mica sau egala de 10.000 de lei.

Avand in vedere ca ocoalele silvice sunt subunitati fara personalitate juridica, obligatia de declarare in Ro E-transport nu poate reveni unui ocol anume, ci regiei.




Raspuns oferit in luna octombrie 2022 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Legislatie"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
Modificari importante privind planul de conturi!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016