Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca prevederile referitoare la contraventiile si sanctiunile pentru E-Transport intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023.
Prin O.U.G. nr.132/2022 privind modificarea si completarea unor acte normative a fost instituita obligatia de declarare a transportului bunurilor cu risc fiscal ridicat pentru noi utilizatori, respectiv:
-operatorul economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul national;
-prestatorul de servicii din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei pentru prestarea de servicii, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in statul partenerului comercial;
-beneficiarul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile expediate din Romania pentru prestarea de servicii intr-un stat membru al Uniunii Europene, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in Romania;
-clientul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru catre care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei, cat si pentru bunurile livrate intr-un stadiu ulterior dupa sosire, catre alta persoana impozabila din Romania sau in cazul in care bunurile respective sunt returnate in statul membru din care au fost expediate sau transportate initial;
-furnizorul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile expediate din Romania, cat si in cazul in care bunurile respective sunt returnate in Romania.
Reamintim ca pana la aparitia OUG 132/2022 obligatia declararii in Sistemul RO e- Transport revenea urmatorilor utilizatori:
-destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz;
-beneficiarului din Romania, in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat;
-furnizorului din Romania, in cazul tranzactiilor interne sau al livrarilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat, dupa caz;
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
-depozitarului, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cat si pentru bunurile incarcate dupa depozitare sau dupa formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri.
De asemenea prin OUG 132/2022 s-a reglementat ca organizatorul transportului sau operatorul de transport, dupa caz, are obligatia sa actualizeze, in perioada de valabilitate a codului UIT, informatiile privind identificarea vehiculului de transport rutier ori de cate ori acestea se modifica, inainte de repunerea in miscare.
In situatia in care, la punerea in miscare a mijlocului de transport incarcat cu bunuri cu risc fiscal ridicat sau pe parcursul desfasurarii transportului, Sistemul RO e-Transport nu este functional, obligatia de declarare prevazuta la alin. (1) al art.8 din OUG 41/2022, respectiv de actualizare, se suspenda pana la repunerea in functiune a sistemului.
Pentru situatiile prevazute mai sus, obligatiile de declarare sau de actualizare se indeplinesc pana la sfarsitul urmatoarei zile lucratoare repunerii in functiune a sistemului, inclusiv pentru transporturile incheiate.
- Perioadele de nefunctionare a Sistemului RO e-Transport vor fi publicate pe paginile de internet ale ANAF si MF.
- Utilizatorii prevazuti la alin. (1) al art.8 din OUG 41/2022 sunt obligati sa puna la dispozitia operatorului de transport rutier codul UIT aferent bunurilor transportate, direct sau prin intermediul organizatorului transportului, dupa caz, pana cel tarziu la prezentarea vehiculului in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv la punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz.
- ( S-a eliminat prevederea conform careia codul UIT este inscris in mod obligatoriu pe documentul de transport, lizibil si fara stersaturi sau adaugari).
- In acelasi timp a fost extins termenul de valabilitate a codului UIT de la 5 zile calendaristice la 15 zile calendaristice in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, precum si in cazul operatiunilor comerciale reprezentand un nontransfer si transportul bunurilor reprezentand stocuri la dispozitia clientului.
A fost instituita contraventie pentru nerespectarea prevederilor art. 8 alin. (11), (13) si (2), art. 11 alin. (3) si art. 12 ce se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 de lei la 50.000 de lei in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de la 20.000 de lei la 100.000 de lei in cazul persoanelor juridice.
Constatarea si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoanele imputernicite din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Autoritatii Vamale Romane, precum si de catre ofiterii si agentii de politie din cadrul Politiei Romane.
Prevederile referitoare la constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023.
Baza legala: OUG nr. 132/2022 privind modificarea si completarea unor acte normative publicata in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 957/30.09.2022
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
E-TRANSPORT: Sistemul se utilizeaza daca autovehiculele au minim 3,5 tone sau daca produsele transportate depasesc suma de 10.000 lei?E-TRANSPORT. Firmele care lucreaza in sistem lohn sunt OBLIGATE sa declare bunurile care nu intra in categoria celor cu risc fiscal?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEControale E-TRANSPORT: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierE-TRANSPORT: Ce categorii de vehicule fac obiectul monitorizarii prin sistemUltimele articole
Amenzi RO E-TRANSPORT. Exemplu util de monografie contabilaE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliRO E-TRANSPORT: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateE-TRANSPORT. Se declara transporturile si pentru clientii persoane fizice din strainatate?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"