Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In contextul venirii caldurii, ITM a publicat recent un material informativ pentru firmele din domeniul constructii, cu privire la masurile pe care trebuie sa le ia in considerare pentru a reduce accidentelor de munca.
Odata cu incalzirea vremii, santierele de constructii iau amploare, fie ca este vorba despre proiecte de constructii de poduri, pasaje, blocuri de locuit sau case, fie de lucrari de reabilitare a cladirilor existente.
Munca in domeniul constructiilor ii expune pe lucratori la o mare varietate de pericole si riscuri care pot duce la producerea de vatamari corporale, imbolnaviri profesionale sau chiar la accidente grave.
Principalele riscuri sunt:
-caderea lucratorului de la mare inaltime
-accidentele provocate de manevrarea unui utilaj
-electrocutarea lucratorului
-accidentarea in timpul efectuarii unei sapaturi
-afectiunile dorsale, provocate de manipularea unor materiale grele
-afectarea auzului, cauzata de zgomotul puternic
Surprinderea muncitorilor de surparea malurilor de pamant in santurile sapate pentru lucrarile edilitare este una din cele mai frecvente cauze ale accidentelor de munca din acest domeniu.
Riscurile de accidentare sunt amplificate, pe perioada de derulare a lucrarilor, ca urmare a existentei modificarilor privind natura solului, a variatiei conditiilor climatice pe perioada lucrarilor, a interactiunii cu celelalte activitati din cadrul sau din apropierea zonei.
Principalele masuri pentru reducerea accidentelor de munca sunt:
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Manual de politici contabile - Stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
1. Pentru evitarea riscurilor trebuie luate masuri inca din etapa de proiectare a traseului sapaturii. Studiul geotehnic si informarea asupra altor lucrari mai vechi pot duce la stabilirea unor zone de risc ridicat de surpare ce vor necesita impunerea unei protectii mai ridicate. in functie de rezultatele acestei analize se va stabili tipul de protectie.
2. Este esentiala realizarea unei instruiri adecvate a lucratorilor referitor la tehnologiile de consolidare a malurilor, a modului de utilizare a consolidarilor si a modului de actiune a lucratorilor aflati in zonele cu risc specific de surpare de malurilor. Fiecare lucrare se confrunta cu probleme diferite si pot aparea situatii neasteptate, din acest motiv trebuie luat in calcul orice risc. De asemenea, manipularea si montarea sprijinirilor trebuie sa fie facuta conform normelor de protectie. Necorelarea dimensiunilor sprijinirilor in functie de tipul de lucrare efectuata, dimensiunile sapaturii (lungime, latime, adancime) si tipul solului poate duce la accidente, uneori grave.
3. Verificarea utilizarii si functionarii corespunzatoare a echipamentelor de munca puse la dispozitia lucratorilor este un alt aspect important. Respectarea distantelor de depozitare a pamantului provenit din sapaturi, a altor materialelor grele si a stationarii utilajelor pe marginea sapaturii este necesara pentru evitarea surparii malurilor. In zonele in care se executa sapaturi se vor prevedea obligatoriu semne de marcaj, parapeti de protectie, iluminat pe timp de noapte, imprejmuiri, balustrade, panouri pentru deplasarea lucratorilor, vehiculelor si utilajelor. Pentru accesul lucratorilor in zona de sapaturi trebuie amenajate locuri speciale de intrare-iesire prevazute cu scari fixe. De asemenea, lucratorii trebuie sa utilizeze echipamentul individual si casca de protectie.
4. Prezenta apei in panza freatica, reprezinta de asemenea un factor de risc care poate duce la surparea pamantului. Din acest motiv este recomandata desecarea solului cu scopul de a epuiza apele subterane.
In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au obligatia sa elaboreze instructiuni proprii, conform prevederilor Legii nr. 319/2006 si a normelor metodologice H.G. nr.1425/2006, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale locurilor de munca.
Conform cerintelor legale, angajatorul trebuie sa ia masuri astfel incat lucratorii sa primeasca toate informatiile necesare privind riscurile pentru securitatea si sanatatea in munca, masurile si activitatile de prevenire si protectie atat la nivelul intreprinderii, cat si la nivelul fiecarui post de lucru, concretizate sub forma de informatii si instructiuni specifice locului de munca.
Sursa: ITM
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ghid explicativ al prestatiilor sociale de care puteti beneficia in UEEste OFICIAL! A fost publicat bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 (Legea 16/2021)Cheltuieli cu deductibilitate limitata pentru determinarea venitului netInspectia Muncii a publicat calendarul actiunilor de control pentru anul 2022Noutati legislatie Fiscala 2-5 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Concediu medical in 2024. Cum se calculeaza CASS conform OUG 34/2024?Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Pana la finalul lui 2024 vor fi efectuate controale in activitatea de manipulare a coletelor si corespondenteiGuvernul a majorat numarul de bilete de tratament balnear in anul 2024 si suma alocata in acest scopFirmele care NU comunica incidentele de munca pot fi sanctionate cu pana la 7.000 leiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"