Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Incepand cu luna martie si pana la finele anului 2024, inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca Arad vor efectua actiuni de verificare, la angajatorii care desfasoara activitati de manipulare manuala si/sau mecanizata a coletelor si corespondentei.
Actiunea de control va urmari modul in care sunt respectate dispozitiile legale de securitate si sanatate in munca in acest domeniu de activitate, avand ca scop diminuarea riscului de accidentare in timpul activitatilor de manipulare coletarie si corespondenta.
Conform informatiilor, aceasta activitate are la baza o logistica ce se regaseste la locurile de depozitare si sortare, respectiv utilaje de transport si transfer colete si corespondenta, ceea ce impune efectuarea de verificari si cu privire la utilizarea acestor utilaje.
De asemenea transportul de marfa este unul din sectoarele de activitate in care se produce un numar mare de accidente de munca avand adesea consecinte grave.
Pondere mare in randul accidentatilor o au lucratorii care se accidenteaza in timpul operatiunilor de incarcare si descarcare sau pe traseul de coletarie, astfel ca activitatea de prevenire a acestor accidente este o problema de maxima prioritate, avand in vedere numarul mare de vehicule si utilaje implicate, tonajul de marfa transportat in fiecare an si nu in ultimul rand avantul luat de activitatea de livrare la domiciliu.
Inspectorii de munca vor efectua controale, dar in egala masura vor informa angajatorii si angajatii cu privire la importanta respectarii normelor legale privind securitatea si sanatatea in munca, incercand sa creasca gradul de constientizare a acestora cu privire la acest aspect.
Se va verifica daca angajatorii au elaborat instructiuni proprii pentru completarea si aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, adaptate particularitatilor activitatilor si ale locurilor de munca aflate in responsabilitatea lor, daca au intocmit planul de prevenire si protectie bazat pe evaluarea riscurilor, instruirea suficienta si adecvata pentru toti lucratorii angrenati in aceasta activitate precum si consemnarea instruirii in fisa de instruire individuala a lucratorilor si nu in ultimul rand daca sunt implementate masuri necesar a fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme, pentru mentinerea starii de sanatate a angajatilor si eliminarea producerii de evenimente nedorite.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Sursa: ANAF
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024Inspectorii Antifrauda deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiControale de amploare in marile depozite: Confiscare de marfuri de 2 milioane de euroUDMR vrea ca ANAF sa elimine sanctiunile la primul controlInregistrarea in scopuri de TVA, posibila numai dupa controlul Garzii FinanciareUltimele articole
Afla cat dureaza un CONTROL ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileControale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectControale ANAF pe TVA. Sunt verificate cheltuielile fara legatura cu activitatea economicaDiurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareControale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiArticole similare
Achizitie intracomunitara de servicii electronice. Regim fiscal TVA si raportareExceptiile OG 28 din 1999 referitoare la casa de marcatStudiu de caz: Achizitie servicii certificare produse si impozit venituri persoane juridice nerezidenteTVA in Noul Cod fiscal versus Vechiul Cod fiscal. Analiza comparativaProcedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente Masurii 1 -Microgranturi din fonduri externe nerambursabileUltimele articole
Cum poate fi recuperat impozitul pe profit declarat si achitat eronatANAF anunta venituri bugetare brute cu 11,9% mai mari in primele 10 luni din 2023, fata de aceeasi perioada a anului 2022Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Registrul fiscal 2023: Daca firmele schimba vectorul fiscal sunt obligate sa achizitioneze un nou document?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



