Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Incepand cu luna martie si pana la finele anului 2024, inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca Arad vor efectua actiuni de verificare, la angajatorii care desfasoara activitati de manipulare manuala si/sau mecanizata a coletelor si corespondentei.
Actiunea de control va urmari modul in care sunt respectate dispozitiile legale de securitate si sanatate in munca in acest domeniu de activitate, avand ca scop diminuarea riscului de accidentare in timpul activitatilor de manipulare coletarie si corespondenta.
Conform informatiilor, aceasta activitate are la baza o logistica ce se regaseste la locurile de depozitare si sortare, respectiv utilaje de transport si transfer colete si corespondenta, ceea ce impune efectuarea de verificari si cu privire la utilizarea acestor utilaje.
De asemenea transportul de marfa este unul din sectoarele de activitate in care se produce un numar mare de accidente de munca avand adesea consecinte grave.
Pondere mare in randul accidentatilor o au lucratorii care se accidenteaza in timpul operatiunilor de incarcare si descarcare sau pe traseul de coletarie, astfel ca activitatea de prevenire a acestor accidente este o problema de maxima prioritate, avand in vedere numarul mare de vehicule si utilaje implicate, tonajul de marfa transportat in fiecare an si nu in ultimul rand avantul luat de activitatea de livrare la domiciliu.
Inspectorii de munca vor efectua controale, dar in egala masura vor informa angajatorii si angajatii cu privire la importanta respectarii normelor legale privind securitatea si sanatatea in munca, incercand sa creasca gradul de constientizare a acestora cu privire la acest aspect.
Se va verifica daca angajatorii au elaborat instructiuni proprii pentru completarea si aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, adaptate particularitatilor activitatilor si ale locurilor de munca aflate in responsabilitatea lor, daca au intocmit planul de prevenire si protectie bazat pe evaluarea riscurilor, instruirea suficienta si adecvata pentru toti lucratorii angrenati in aceasta activitate precum si consemnarea instruirii in fisa de instruire individuala a lucratorilor si nu in ultimul rand daca sunt implementate masuri necesar a fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme, pentru mentinerea starii de sanatate a angajatilor si eliminarea producerii de evenimente nedorite.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Sursa: ANAF
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Facturile pe hartie vor disparea. Toate firmele vor trece la facturare digitala incepand din 2022Impozit profit si TVA. Control Fisc: Declararea sumelor suplimentare din anii precedentie-Factura: Ghid Complet pentru 2024ITM, in control: Amenzi de peste 1 milion de euro pentru munca la negru si alte nereguliTop probleme din practica privind Declaratia 394, rezolvate de experti contabiliUltimele articole
Controale fiscale pe TVA. 10 tipuri de erori pe care le vizeaza inspectoriiControale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024Rezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna mai 2024Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Inspectorii antifrauda au identificat o retea specializata in fraude economice in domeniul comercializarii de bunuri si serviciiArticole similare
Ce modifica OANAF nr. 205 din 2012 privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului socialOFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaSemnatura electronica: cele mai bune oferte in 2017. Cum se obtine, cat costa si cat dureazaTVA - Achizitie interna cu taxare inversaDispozitii AMEF: Regimul caselor de marcat electronice fiscale in 2013Ultimele articole
Cum poate fi recuperat impozitul pe profit declarat si achitat eronatANAF anunta venituri bugetare brute cu 11,9% mai mari in primele 10 luni din 2023, fata de aceeasi perioada a anului 2022Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Registrul fiscal 2023: Daca firmele schimba vectorul fiscal sunt obligate sa achizitioneze un nou document?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"