Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, pana pe data de 31 decembrie 2022, peronalul caselor teritoriale de pensii vor fi suplimentate cu peste 1000 de posturi pentru evaluarea dosarelor de pensii.
O ordonanta de urgenta adoptata in data de 11 august stabileste selectarea prin concurs a 1.000 de persoane, 800 cu studii superioare si 200 cu studii liceale, care vor desfasura activitatea in baza unor contracte individuale de munca incheiate pe perioada determinata, pana la 31 decembrie 2022.
”Ne-am asumat, inclusiv prin Planul National de Redresare si Rezilienta, sa finalizam procesul de digitalizare a celor 5 milioane de dosare de pensii pana la sfarsitul lui 2022. Pentru a putea respecta acest termen, avem nevoie urgenta de suplimentarea personalului din casele de pensii din toata tara. Digitalizarea dosarelor de pensii este o etapa esentiala a procesului de reforma, pentru ca ea va permite ulterior recalcularea tuturor pensiilor din Romania conform noii legi pe care o avem in lucru. Vrem sa respectam calendarul asumat pentru reforma sistemului de pensii, pentru ca au fost deja prea multi ani in care pensionarii au avut de suferit”- a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.
Datele din prezent arata ca un functionar dintr-un compartiment de specialitate din casele teritoriale de pensii presteaza deja servicii in folosul unui numar de aproximativ 1.800 de pensionari.
„In aceste conditii, numarul necesar de personal in structurile CNPP este estimat la 5.500 de angajati, fata de 3.480 cati exista in prezent, din care doar 3.186 au atributii de stabilire si plata a pensiilor si a altor drepturi prevazute de acte normative cu caracter special gestionate de Casa Nationala de Pensii Publice, precum si de evidenta a asiguratilor si activitatile conexe.
Salariile celor 1.000 de persoane selectate vor fi cele prevazute de Legea - cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice si vor fi suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat. Metodologia de repartizare a posturilor urmeaza sa fie stabilita de presedintele Casei Nationale de Pensii Publice„, se mai arata in comunicat.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
SAF-T Ghid de raportare corecta
Cartea Verde a Contabilitatii
Sursa: MMPS
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CNIPMMR solicita aplicarea noii taxe de impozitare a cladirilor incepand cu 1 ianuarie 2017Vesti bune pentru angajatori: acum pot publica anunturi de angajare GRATUIT, pe platforma FOKUS JobsPrioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Proiectul POSDRU lanseaza Scoala pentru femeiCe implica transformarea ASF?Ultimele articole
Legea privind salariul minim european a fost promulgata! Ce impact va avea pentru RomaniaNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorFacilitati fiscale, OUG 59/2024. Suma netaxabila de 300 lei se poate aplica de mai multe ori?Acord de finantare pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre Finante si Banca Mondiala Informare ITM privind motivele pentru care firmele pot dispune concedierea angajatilorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"