Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie 2020

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

Prevenirea utilizarii informatiilor specializate

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 09 Nov. 2011
Tags: informatii specializate, abuzul pe piata

Sunt prevazute schimbari in aplicarea Directivei privind utilizarea informatiilor privilegiate si manipularea pietei (abuzul pe piata) (MAD)

Conform prevederilor art. 36 alin.(1) din regulamentul privind licitatiile referitoare la regimul abuzului pe piata aplicabil instrumentelor financiare in sensul art.1 alin. (3) din Directiva 2003/6/CE „in cazul in care produsul licitat prevazut la articolul 4 alineatul (3) este un instrument financiar in sensul art. 1 alin. (3) din Directiva 2003/6/CE, directiva respectiva se aplica licitatiilor cu produsul licitat respectiv."

Precizam ca in considerentul 31 din preambulul regulamentului privind licitatiile se precizeaza urmatoarele, in legatura cu aplicarea Directivei privind abuzul pe piata: „[...] Fara a aduce atingere niciunei dispozitii relevante din Directiva 2003/6/CE, in special legate de orice sanctiuni penale prevazute de legislatia nationala privind abuzul de piata, legea aplicabila pietelor reglementate este dreptul public din statul membru de origine, astfel incat acestea sunt supuse jurisdictiei instantelor administrative din statul membru de origine, dupa cum este stabilit in temeiul legislatiei nationale.

Acest cadru de reglementare se aplica tranzactionarii, nu licitarii, si numai instrumentelor financiare, nu produselor de tip spot. Prin urmare, din motive de certitudine juridica, este adecvat ca prezentul regulament sa prevada ca statul membru de origine al pietei reglementate desemnata drept platforma de licitatie, sa asigure ca legislatia nationala a acestuia extinde cadrul de reglementare mentionat anterior pentru partile sale relevante asupra licitatiilor desfasurate de platforma de licitatie care intra sub jurisdictia sa."

Precizam ca Directiva 2003/6/CE privind utilizarea informatiilor privilegiate si manipularea pietei (abuzul pe piata) este implementata prin Legea nr. 297/2004, Titlul VII al acestei legi fiind consacrat in intregime reglementarii abuzului pe piata, atat sub forma utilizarii de informatii privilegiate, cat si sub forma manipularii pietei de capital. Conform art.253 din Legea nr.297/2004, prevederile Titlului VII referitor la abuzul pe piata „se vor aplica oricarui instrument financiar admis la tranzactionare pe o piata reglementata din Romania sau dintr- un stat membru ori pentru care a fost inregistrata o cerere de admitere la tranzactionare, indiferent daca tranzactia a avut loc sau nu in cadrul respectivei piete reglementate.
 
" Astfel, asa cum se mentioneaza si in preambulul Regulamentului privind licitatiile, prevederile referitoare la abuzul pe piata din Legea nr.297/2004 se aplica tranzactionarii, nu licitarii, si numai instrumentelor financiare, nu produselor de tip spot.

In situatia in care o piata reglementata din Romania este desemnata ca platforma de licitatie in sensul regulamentului privind licitatiile, pentru ca legislatia nationala in materia abuzului pe piata (in speta Legea nr.297/2004) sa se aplice si licitatiilor de certificate de emisii de gaze cu efect de sera, prevederile Titlului VII - Abuzul pe piata din lege trebuie extinse si asupra acestor licitatii, necesitand modificarea prevederilor art. 253 din Legea nr.297/2004. In situatia in care niciuna dintre pietele reglementate din Romania nu este desemnata ca platforma de licitatie, obligatia C.N.V.M. stabilita de MAD implica monitorizarea abuzului pe piata in situatia tranzactionarii pe o piata secundara din Romania de produse care sunt instrumente financiare (instrumente financiare derivate care au drept activ suport certificate de emisii de gaze cu efect de sera), obligatie care revine in sarcina C.N.V.M. si in prezent. Manipularea pietei ar putea aparea, printre altele, in situatia in care tranzactiile de pe piata secundara pot sau ar putea influenta, prin semnale false sau care induc in eroare, oferta sau pretul produselor licitate.
Declaratia Unica 2020
Declaratia Unica 2020

Vezi detalii

Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz
Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz

Vezi detalii

Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni
Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni

Vezi detalii



In situatia in care produsul licitat nu este instrument financiar, Regulamentul privind licitatiile introduce un regim separat al abuzului pe piata aplicabil produselor licitate care nu sunt instrumente financiare in sensul prevederilor art. 1 alin.(3) din Directiva 2003/6/CE. Astfel, in conformitate cu prevederile art. 36 alin.(2) din Regulamentul privind licitatiile, in cazul in care produsul licitat prevazut la art. 4 alin. (3) din regulament nu este un instrument financiar in sensul art. 1 alin.(3) din Directiva 2003/6/CE, se aplica dispozitiile art.37-43 din Regulamentul privind licitatiile.

In conformitate cu prevederile art.43, autoritatea nationala competenta care trebuie sa supravegheze in mod eficace piata si sa ia masurile necesare pentru a se asigura ca dispozitiile art.37-42 din regulamentul UE privind licitatiile sunt respectate este autoritatea nationala competenta mentionata la art. 11 din Directiva 2003/6/CE, in cazul Romaniei aceasta autoritate fiind C.N.V.M.

Prin urmare, C.N.V.M. va fi responsabila cu monitorizarea abuzului pe piata in situatia in care certificatele de emisii de gaze cu efect de sera vor fi tranzactionate pe o piata reglementata la vedere din Romania (piata secundara).
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Prevenirea utilizarii informatiilor specializate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016