Tags: reluarea rambursarilor, instrumente structurale
Ministerul Afacerilor Europene si-a indeplinit angajamentul de a transmite Comisiei Europene informatiile necesare pentru reluarea rambursarilor de plati pentru proiectele finantate din instrumentele structurale
Ministerul Afacerilor Europene a transmis Comisiei Europene la 31 octombrie 2011 informatiile referitoare la indeplinirea conditiilor pentru reluarea rambursarilor de plati de la Comisia Europeana pentru proiectele finantate din instrumentele structurale.
Respectandu-si angajamentul asumat inca de la infiintarea sa, Ministerul Afacerilor Europene a furnizat date care atesta atat remedierea de catre partea romana a problemelor identificate de auditorii CE in sistemul de achizitii publice, cat si reverificarea achizitiilor publice din proiectele deja derulate.
"Am transmis Comisiei Europene documentele referitoare la modificarile aduse sistemului de achizitii publice, precum si a modului in care autoritatile romane cu responsabilitati in gestionarea fondurilor comunitare vor trata problema conflictului de interese", a declarat ministrul afacerilor europene, Leonard Orban. "Documentele vor fi atent analizate de Comisia Europeana, care este posibil sa ceara si unele informatii suplimentare. Speram ca la sfarsitul lunii noiembrie sau la inceputul lui decembrie sa putem relua transmiterea cererilor de decontare la Bruxelles".
Scrisoarea adresata Comisiei Europene precizeaza ca, in vederea asigurarii unei rigori si corectitudini sporite, Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP) si Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice (UCVAP) din cadrul Ministerului Finantelor Publice au fost incluse in sistemul de gestionare a fondurilor structurale si de coeziune si poarta responsabilitatea deciziilor pe care le-au luat in domeniul achizitiilor publice. Aceasta schimbare majora s-a realizat prin:
- modificarea cadrului legislativ (HG 801/2011, HG 802/2011, OUG 52/2011 si HG 912/2011)
- modificarea cadrului institutional de cooperare dintre fiecare autoritate de management (AM), pe de o parte, si ANRMAP si UCVAP pe de alta (prin amendarea celor 7 protocoale trilaterale existente)
- intarirea capacitatii institutionale a ANRMAP si UCVAP, prin sporirea numarului de personal si prin cresterea instruirii acestuia.
O arie de actiune speciala vizeaza problema conflictelor de interese pe segmentul de achizitii publice stabilindu-se in acest sens o relationare stransa cu institutiile care au atributii pe acest palier, respectiv Agentia Nationala de Integritate (ANI), Oficiul National pentru Registrul Comertului (ANRC) si Departamentul de Lupta Anti-Frauda (DLAF).
Totodata, documentele expediate la 31 octombrie contin date detaliate despre reverificarile achizitiilor publice efectuate in toate zonele de risc identificate in urma misiunilor de audit ale reprezentantilor Comisiei Europene. Reverificarile s-au realizat de catre toate cele 7 autoritati de management, pe esantioane reprezentative, in functie de specificul fiecarui program.
Acolo unde s-au constatat nereguli, autoritatile de management stabilesc si aplica corectii financiare corespunzatoare.
Elemente de context
Din cauza unor nereguli constatate, in cursul unui control anual, pe zona de achizitii publice, Comisia Europeana a intrerupt rambursarile pentru axa prioritara 2 din Programul Operational Regional incepand cu data de 11 iunie 2011.
In iulie 2011, partea romana a decis sa suspende transmiterea declaratiilor de cheltuieli spre rambursare catre Comisia Europeana pentru toate programele operationale, pana la oferirea unor argumente suficiente privind legalitatea si corectitudinea sistemului de verificare, management si control a achizitiilor publice. Aceasta hotarare a fost luata de autoritatile romane intrucat semnale privind suspiciuni de nereguli in domeniul achizitiilor publice au fost identificate si pe alte programe operationale.
Ulterior, la sfarsitul lunii iulie 2011, Comisia Europeana a cerut partii romane sa indeplineasca o serie de conditionalitati la nivelul sistemului de management si control care sa ofere garantii suficiente privind credibilitatea acestuia.
Reluarea platilor de la Comisia Europeana pana la sfarsitului anului constituie una dintre directiile prioritare de actiune ale Ministerul Afacerilor Europene. Se urmareste recuperarea sumelor platite catre beneficiari din conturile Autoritatii de Certificare si Plata, pentru cheltuielile efectuate in derularea proiectelor finantate prin instrumente structurale. De mentionat ca platile interne nu au fost intrerupte nici un moment, astfel incat sa nu fie afectata derularea proiectelor.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare sub cost de achizitie
Intrebare:
Societatea care ca domeniu de activitate prelucrarea cartofilor. Anul trecut s-a cumparat samanta de cartofi, insa o parte din aceasta nu fost plantata, a ramas pe stoc si se doreste vanzarea sub cost de achizitie. Ce implicatii sunt dpdv TVA si impozit daca se vinde sub costul de achizitie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tichete si masa calda acordata salariatilor
Intrebare:
O societate acorda salariatilor tichete de masa conform reglementarilor legale (se retine impozit pe salarii si CASS). Suplimentar, acorda o masa calda salariatilor care doresc acest lucru, aceasta masa calda fiind tratata ca si avantaj de natura salariala si pentru care se retine impozit pe salar si contributii aferente (CAS,CASS,CAM). Aceasta masa calda este asigurata de catre un furnizor al societatii care emite factura in acest sens. Cum trebuie tratata aceasta cheltuiala la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Leasing operational. Nerezident Ungaria
Intrebare:
Firma noastra, Autonom Services SA, din Romania detine 100% din actiunile Autonom Ungaria. Autonom Ungaria are incheiat cu o firma Rondo din Sibiu un contract de leasing operational pentru o masina, pe care ei o folosesc si pentru operatiunile lor din Romania si pentru cele din Ungaria. Desi le este pus anual la dispozitie certificat de rezidenta fiscala de catre Autonom Ungaria, Rondo Romania opreste lunar 10% din valoarea facturii si o vireaza catre bugetul de stat din Ro cu titlu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scoaterea din evidenta contabila a bunurilor donate
Intrebare:
O Societate SRL cu capital majoritar de stat intentioneaza sa doneze doua mijloace de transport (autobuze) amortizate 100% catre un Stat care nu este membru UE, un stoc de piese care se afla in gestiune (pentru autobuze) si carburant care se afla in rezervoarele autobuzelor (trebuie evaluare pentru mijloace fixe de catre un autoevalotor extern pentru a determina valoarea reziduala, aprobare AGA).
1. Care sunt pasii de urmat, monografie contabila pentru a le scoate din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transport bunuri cu locul in Romania, beneficiar din stat tert
Intrebare:
Societatea SPEDITION S.R.L., platitoare de tva, desfasoara activitate potrivit CAEN 5229 Alte activitati anexe transporturilor.
Va rugam sa ne ajutati cu un punct de vedere cu privire la urmatoarea speta:
1. O societate din Romania (din Bistrita) exporta produse catre o firma din Liban, livrarea efectiva fiind in Gabon (Africa). Factura este emisa catre firma din Liban, fara tva. Pe factura este mentionat ca destinatarul final este o firma din Gabon.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA al bunurilor livrate in regim de consignatie
Intrebare:
Persoana juridica romana (Consignatar) are un contract de consignatie cu o alta persoana juridica romana (Consignantul), marfurile ajung pe baza de aviz de insotire marfii in depozitul consignatarului. Intrebarea noasta catre dvs este urmatoarea: se poate efectua o singura factura de achizitie emisa de catre consignant catre consignatar pentru vanzarile efectuate de catre consignatar intr-o perioada anume de timp? Din perspectiva noastra se pune problema dreptului de proprietate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<