Tags: reluarea rambursarilor, instrumente structurale
Ministerul Afacerilor Europene si-a indeplinit angajamentul de a transmite Comisiei Europene informatiile necesare pentru reluarea rambursarilor de plati pentru proiectele finantate din instrumentele structurale
Ministerul Afacerilor Europene a transmis Comisiei Europene la 31 octombrie 2011 informatiile referitoare la indeplinirea conditiilor pentru reluarea rambursarilor de plati de la Comisia Europeana pentru proiectele finantate din instrumentele structurale.
Respectandu-si angajamentul asumat inca de la infiintarea sa, Ministerul Afacerilor Europene a furnizat date care atesta atat remedierea de catre partea romana a problemelor identificate de auditorii CE in sistemul de achizitii publice, cat si reverificarea achizitiilor publice din proiectele deja derulate.
"Am transmis Comisiei Europene documentele referitoare la modificarile aduse sistemului de achizitii publice, precum si a modului in care autoritatile romane cu responsabilitati in gestionarea fondurilor comunitare vor trata problema conflictului de interese", a declarat ministrul afacerilor europene, Leonard Orban. "Documentele vor fi atent analizate de Comisia Europeana, care este posibil sa ceara si unele informatii suplimentare. Speram ca la sfarsitul lunii noiembrie sau la inceputul lui decembrie sa putem relua transmiterea cererilor de decontare la Bruxelles".
Scrisoarea adresata Comisiei Europene precizeaza ca, in vederea asigurarii unei rigori si corectitudini sporite, Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP) si Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice (UCVAP) din cadrul Ministerului Finantelor Publice au fost incluse in sistemul de gestionare a fondurilor structurale si de coeziune si poarta responsabilitatea deciziilor pe care le-au luat in domeniul achizitiilor publice. Aceasta schimbare majora s-a realizat prin:
- modificarea cadrului legislativ (HG 801/2011, HG 802/2011, OUG 52/2011 si HG 912/2011)
- modificarea cadrului institutional de cooperare dintre fiecare autoritate de management (AM), pe de o parte, si ANRMAP si UCVAP pe de alta (prin amendarea celor 7 protocoale trilaterale existente)
- intarirea capacitatii institutionale a ANRMAP si UCVAP, prin sporirea numarului de personal si prin cresterea instruirii acestuia.
O arie de actiune speciala vizeaza problema conflictelor de interese pe segmentul de achizitii publice stabilindu-se in acest sens o relationare stransa cu institutiile care au atributii pe acest palier, respectiv Agentia Nationala de Integritate (ANI), Oficiul National pentru Registrul Comertului (ANRC) si Departamentul de Lupta Anti-Frauda (DLAF).
Totodata, documentele expediate la 31 octombrie contin date detaliate despre reverificarile achizitiilor publice efectuate in toate zonele de risc identificate in urma misiunilor de audit ale reprezentantilor Comisiei Europene. Reverificarile s-au realizat de catre toate cele 7 autoritati de management, pe esantioane reprezentative, in functie de specificul fiecarui program.
Acolo unde s-au constatat nereguli, autoritatile de management stabilesc si aplica corectii financiare corespunzatoare.
Elemente de context
Din cauza unor nereguli constatate, in cursul unui control anual, pe zona de achizitii publice, Comisia Europeana a intrerupt rambursarile pentru axa prioritara 2 din Programul Operational Regional incepand cu data de 11 iunie 2011.
In iulie 2011, partea romana a decis sa suspende transmiterea declaratiilor de cheltuieli spre rambursare catre Comisia Europeana pentru toate programele operationale, pana la oferirea unor argumente suficiente privind legalitatea si corectitudinea sistemului de verificare, management si control a achizitiilor publice. Aceasta hotarare a fost luata de autoritatile romane intrucat semnale privind suspiciuni de nereguli in domeniul achizitiilor publice au fost identificate si pe alte programe operationale.
Ulterior, la sfarsitul lunii iulie 2011, Comisia Europeana a cerut partii romane sa indeplineasca o serie de conditionalitati la nivelul sistemului de management si control care sa ofere garantii suficiente privind credibilitatea acestuia.
Reluarea platilor de la Comisia Europeana pana la sfarsitului anului constituie una dintre directiile prioritare de actiune ale Ministerul Afacerilor Europene. Se urmareste recuperarea sumelor platite catre beneficiari din conturile Autoritatii de Certificare si Plata, pentru cheltuielile efectuate in derularea proiectelor finantate prin instrumente structurale. De mentionat ca platile interne nu au fost intrerupte nici un moment, astfel incat sa nu fie afectata derularea proiectelor.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Pierderi fiscale in anul 2023. Modul de recuperare din profit
Intrebare:
Ma puteti ajuta cu o speta legata de recuperarea pierderii pe anul 2023?
O societate inregistreaza pierdere fiscala pe anul 2023 in valoare de 4.277 lei.
In anul 2024 inregistreaza profit in valoare de 35.456 lei, drept urmare ar putea recupera aceasta pierdere.
Se poate sa nu recupereze acum in anul 2024 aceasta pierdere si sa se recupereze abia in anul 2025? Ma puteti ajuta cu o reglementare in acest sens? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturi emise in baza bonurilor fiscale (cod 751)
Intrebare:
Emitere facturi pe cod 751, D 394 si e-TVA
In ultima perioada am citit ca facturile cod 751 emise in baza bonurilor fiscale nu trebuie raportate separat in D 394, pentru a preveni dublarea TVA-ului.
In Ghidul de completare a D394 regasim:
Completarea si depunerea declaratiei: Cartusul G.
Nu vor fi incluse in acest cartus bonurile fiscale pentru care au fost emise facturi conform art. 319 din Codul fiscal.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Completare Assets D406
Intrebare:
Va rog sa precizati ce trebuie sa contina D406 (SAF-T) in cazul raportarii anuale a activelor, la subsectiunea Asset Transactions? Ce coduri privind miscarea activelor se aplica? Ce documentatie se poate folosi pentru aceasta subsectiune? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota TVA gunoi de grajd si ingrasaminte organice
Intrebare:
Am urmatoarea speta (cod CAEN 3821): Compania achizitioneaza gunoi de grajd (tratat ca deseu de catre furnizori) de la fermele de pasari/bovine pe care il trateaza si il transforma in ingrasamant organic pentru agricultura. Ce regim TVA are achizitia gunoiului de grajd in in acest caz? Se aplica masuri de simplificare? De asemenea, ce regim TVA are livrarea ingrasamantului organic rezultat din tratarea gunoiului de grajd? Cine are obligatia declararii si platii fondului de mediu in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<