Tags: reluarea rambursarilor, instrumente structurale
Ministerul Afacerilor Europene si-a indeplinit angajamentul de a transmite Comisiei Europene informatiile necesare pentru reluarea rambursarilor de plati pentru proiectele finantate din instrumentele structurale
Ministerul Afacerilor Europene a transmis Comisiei Europene la 31 octombrie 2011 informatiile referitoare la indeplinirea conditiilor pentru reluarea rambursarilor de plati de la Comisia Europeana pentru proiectele finantate din instrumentele structurale.
Respectandu-si angajamentul asumat inca de la infiintarea sa, Ministerul Afacerilor Europene a furnizat date care atesta atat remedierea de catre partea romana a problemelor identificate de auditorii CE in sistemul de achizitii publice, cat si reverificarea achizitiilor publice din proiectele deja derulate.
"Am transmis Comisiei Europene documentele referitoare la modificarile aduse sistemului de achizitii publice, precum si a modului in care autoritatile romane cu responsabilitati in gestionarea fondurilor comunitare vor trata problema conflictului de interese", a declarat ministrul afacerilor europene, Leonard Orban. "Documentele vor fi atent analizate de Comisia Europeana, care este posibil sa ceara si unele informatii suplimentare. Speram ca la sfarsitul lunii noiembrie sau la inceputul lui decembrie sa putem relua transmiterea cererilor de decontare la Bruxelles".
Scrisoarea adresata Comisiei Europene precizeaza ca, in vederea asigurarii unei rigori si corectitudini sporite, Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP) si Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice (UCVAP) din cadrul Ministerului Finantelor Publice au fost incluse in sistemul de gestionare a fondurilor structurale si de coeziune si poarta responsabilitatea deciziilor pe care le-au luat in domeniul achizitiilor publice. Aceasta schimbare majora s-a realizat prin:
- modificarea cadrului legislativ (HG 801/2011, HG 802/2011, OUG 52/2011 si HG 912/2011)
- modificarea cadrului institutional de cooperare dintre fiecare autoritate de management (AM), pe de o parte, si ANRMAP si UCVAP pe de alta (prin amendarea celor 7 protocoale trilaterale existente)
- intarirea capacitatii institutionale a ANRMAP si UCVAP, prin sporirea numarului de personal si prin cresterea instruirii acestuia.
O arie de actiune speciala vizeaza problema conflictelor de interese pe segmentul de achizitii publice stabilindu-se in acest sens o relationare stransa cu institutiile care au atributii pe acest palier, respectiv Agentia Nationala de Integritate (ANI), Oficiul National pentru Registrul Comertului (ANRC) si Departamentul de Lupta Anti-Frauda (DLAF).
Totodata, documentele expediate la 31 octombrie contin date detaliate despre reverificarile achizitiilor publice efectuate in toate zonele de risc identificate in urma misiunilor de audit ale reprezentantilor Comisiei Europene. Reverificarile s-au realizat de catre toate cele 7 autoritati de management, pe esantioane reprezentative, in functie de specificul fiecarui program.
Acolo unde s-au constatat nereguli, autoritatile de management stabilesc si aplica corectii financiare corespunzatoare.
Elemente de context
Din cauza unor nereguli constatate, in cursul unui control anual, pe zona de achizitii publice, Comisia Europeana a intrerupt rambursarile pentru axa prioritara 2 din Programul Operational Regional incepand cu data de 11 iunie 2011.
In iulie 2011, partea romana a decis sa suspende transmiterea declaratiilor de cheltuieli spre rambursare catre Comisia Europeana pentru toate programele operationale, pana la oferirea unor argumente suficiente privind legalitatea si corectitudinea sistemului de verificare, management si control a achizitiilor publice. Aceasta hotarare a fost luata de autoritatile romane intrucat semnale privind suspiciuni de nereguli in domeniul achizitiilor publice au fost identificate si pe alte programe operationale.
Ulterior, la sfarsitul lunii iulie 2011, Comisia Europeana a cerut partii romane sa indeplineasca o serie de conditionalitati la nivelul sistemului de management si control care sa ofere garantii suficiente privind credibilitatea acestuia.
Reluarea platilor de la Comisia Europeana pana la sfarsitului anului constituie una dintre directiile prioritare de actiune ale Ministerul Afacerilor Europene. Se urmareste recuperarea sumelor platite catre beneficiari din conturile Autoritatii de Certificare si Plata, pentru cheltuielile efectuate in derularea proiectelor finantate prin instrumente structurale. De mentionat ca platile interne nu au fost intrerupte nici un moment, astfel incat sa nu fie afectata derularea proiectelor.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Export bunuri. Tranzit vamal
Intrebare:
O societate face import marfa-paste tomate din CAIRO - EGIPT, dar marfa nu ajunge la sediul societatii, ci din CONSTANTA, se livreaza direct la o alta societate din CHISINAU -MOLDOVA. Mentionam ca factura de vanzare catre firma din MOLDOVA, a fost emisa de societatea noastra in data de 14.07.2025. In aceste conditii fiind marfa in tranzit nu s-a intocmit DVI si nu s-au stabilit taxe vamale si tva in VAMA, nu s-a intocmit nici NIR.
Intrebarea este cum se inregistreaza in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Clarificari privind facturarea biletelor achizitionate prin platforme de ticketing
Intrebare:
Va scriem in legatura cu procedura de facturare a biletelor vandute prin platforma iabilet si am aprecia mult ajutorul vostru pentru a intelege mai bine cum se desfasoara acest proces.
Avand in vedere ca incasarile sunt realizate direct prin iabilet, am dori sa intelegem de ce responsabilitatea emiterii facturilor catre cumparatori ar reveni organizatorului. Ne-ar fi de mare ajutor cateva clarificari in acest sens, astfel incat sa ne putem alinia corect cu procedurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchidere cont 542
Intrebare:
O societate care va intra in faliment are urmatoarea situatie:
in contul 117 debit 150812,65 lei
in contul 121 credit 67625,28 lei
in contul 542 debit 1609687,38 lei.
Intrebarea este, in aceasta situatie, cum se va inchide contul 542? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli intre sucursala din Romania si societatea mama
Intrebare:
O sucursala din Romania (inregistrata la Registrul Comertului) este administrata de un salariat al firmei-mama stabilita in alt stat membru UE.
Care sunt documentele in baza carora sucursala poate deduce aceste cheltuieli de administrare / management in contextul in care sucursala este un dezmembramant al firmei-mama?
Sucursala este platitoare de TVA in Romania.
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Toate cele bune!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<