Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

De ce scapa UE de plata TVA pentru POS-Transport

de InfoTva.ro la 05 Mar. 2012 Exclusiv
Tags: taxa ue, lucrari constructii, pos-transport, guvern, scutire tva, fedr

Guvernul a decis sa acopere de la buget plata pentru taxa pe valoarea adaugata aferenta proiectelor din transporturi, aceasta cheltuiala eligibila fiind in mod normal restituita din surse comunitare. Guvernul considera ca fara aceasta decizie, UE nu va mai acorda bani pentru lucrari, fapt care va duce la anularea unor contracte.



In luna noiembrie a anului trecut, fostul Guvern a decis ca taxa pe valoarea adaugata aferenta proiectelor UE va fi declarata, incepand cu acest an, drept cheltuiala eligibila suportata din fonduri comunitare, decizie valabila pentru toate contractele din cadrul programelor operationale finantate din instrumente structurale si incheiate dupa 1 ianuarie 2012.

La acel moment, ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a atentionat ca, atunci cand TVA devine eligibila dintr-un buget deja stabilit, dimensiunea programelor se micsoreaza si numarul proiectelor sustinute din fonduri comunitare este redus, si a aratat ca sistemul ar putea fi modificat ulterior prin introducerea unor exceptii.

Pornind de la acelasi considerent, respectiv al riscului ca pentru unele proiecte sa nu mai poata fi asigurata intreaga finantare, deoarece o parte din fondurile UE trebuie directionate catre rambursarea TVA in loc sa fie alocate lucrarilor efective, noul Cabinet a pregatit un act normativ prin care TVA va fi considerata din nou drept cheltuiala neeligibila pentru proiectele din Programul Operational Sectorial Transport.

"In cazul in care TVA nedeductibila ar deveni eligibila, in cazul POS-Transport exista riscul ca unele proiecte sa nu mai aiba intreaga finantare asigurata si vor trebui anulate contractele de lucrari sau procedurile de licitatie", se arata in document.

Restituirea taxei pe valoarea adaugata de la buget si nu din fonduri comunitare, in cazul acestui program, poate crea statului si un avantaj prin perioada mai scurta de rambursare a banilor UE fata de termenul de restituire a TVA deja platita de catre firma care a executat lucrarea si prin reducerea gradului de risc in ceea ce priveste identificarea unor nereguli de catre expertii europeni in facturile inaintate de autoritatile romane la Bruxelles spre rambursare.
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii

Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019
Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii



De altfel, in 2007, autoritatile au decis ca toate cheltuielile cu TVA sa fie considerate neeligibile in cadrul programelor operationale finantate din instrumente structurale, considerandu-se atunci ca "domeniul de interventie al fondurilor europene" va fi astfel maximizat prin implementarea mai multor proiecte, iar posibilitatea aparitiei unor nereguli va fi mai redusa.

In aceste conditii, taxa pe valoarea adaugata deja platita, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale, a fost suportata pana in prezent din bugetul de stat, prin autoritatile de management.

POS-Transport este finantat din Fondul de Coeziune, pentru constructia de autostrazi si reabilitarea infrastructurii de cale ferata pe Coridorul Pan-European IV), si din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), pentru reabilitari de drumuri nationale si infrastructura portuara.

Pentru acest an, valoarea TVA de restituit din surse comunitare pentru POS-Transport este estimata la circa 60 milioane euro, in timp ce fondurile UE care ar trebui solicitate in acest an spre rambursare in cadrul programului se ridica la 455 milioane euro, din care 288 milioane euro din Fondul de Coeziune si 167 milioane euro din FEDR.

Sursa: Descarca-programe.ro

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "De ce scapa UE de plata TVA pentru POS-Transport":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016