keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

De ce scapa UE de plata TVA pentru POS-Transport

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 05 Mar. 2012 Exclusiv
Tags: taxa ue, lucrari constructii, pos-transport, guvern, scutire tva, fedr

Guvernul a decis sa acopere de la buget plata pentru taxa pe valoarea adaugata aferenta proiectelor din transporturi, aceasta cheltuiala eligibila fiind in mod normal restituita din surse comunitare. Guvernul considera ca fara aceasta decizie, UE nu va mai acorda bani pentru lucrari, fapt care va duce la anularea unor contracte.



In luna noiembrie a anului trecut, fostul Guvern a decis ca taxa pe valoarea adaugata aferenta proiectelor UE va fi declarata, incepand cu acest an, drept cheltuiala eligibila suportata din fonduri comunitare, decizie valabila pentru toate contractele din cadrul programelor operationale finantate din instrumente structurale si incheiate dupa 1 ianuarie 2012.

La acel moment, ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a atentionat ca, atunci cand TVA devine eligibila dintr-un buget deja stabilit, dimensiunea programelor se micsoreaza si numarul proiectelor sustinute din fonduri comunitare este redus, si a aratat ca sistemul ar putea fi modificat ulterior prin introducerea unor exceptii.

Pornind de la acelasi considerent, respectiv al riscului ca pentru unele proiecte sa nu mai poata fi asigurata intreaga finantare, deoarece o parte din fondurile UE trebuie directionate catre rambursarea TVA in loc sa fie alocate lucrarilor efective, noul Cabinet a pregatit un act normativ prin care TVA va fi considerata din nou drept cheltuiala neeligibila pentru proiectele din Programul Operational Sectorial Transport.

"In cazul in care TVA nedeductibila ar deveni eligibila, in cazul POS-Transport exista riscul ca unele proiecte sa nu mai aiba intreaga finantare asigurata si vor trebui anulate contractele de lucrari sau procedurile de licitatie", se arata in document.

Restituirea taxei pe valoarea adaugata de la buget si nu din fonduri comunitare, in cazul acestui program, poate crea statului si un avantaj prin perioada mai scurta de rambursare a banilor UE fata de termenul de restituire a TVA deja platita de catre firma care a executat lucrarea si prin reducerea gradului de risc in ceea ce priveste identificarea unor nereguli de catre expertii europeni in facturile inaintate de autoritatile romane la Bruxelles spre rambursare.

De altfel, in 2007, autoritatile au decis ca toate cheltuielile cu TVA sa fie considerate neeligibile in cadrul programelor operationale finantate din instrumente structurale, considerandu-se atunci ca "domeniul de interventie al fondurilor europene" va fi astfel maximizat prin implementarea mai multor proiecte, iar posibilitatea aparitiei unor nereguli va fi mai redusa.

In aceste conditii, taxa pe valoarea adaugata deja platita, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale, a fost suportata pana in prezent din bugetul de stat, prin autoritatile de management.

POS-Transport este finantat din Fondul de Coeziune, pentru constructia de autostrazi si reabilitarea infrastructurii de cale ferata pe Coridorul Pan-European IV), si din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), pentru reabilitari de drumuri nationale si infrastructura portuara.

Pentru acest an, valoarea TVA de restituit din surse comunitare pentru POS-Transport este estimata la circa 60 milioane euro, in timp ce fondurile UE care ar trebui solicitate in acest an spre rambursare in cadrul programului se ridica la 455 milioane euro, din care 288 milioane euro din Fondul de Coeziune si 167 milioane euro din FEDR.

Sursa: Descarca-programe.ro

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016