Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca, in sedinta de miercuri, 19 august a.c., Guvernul a adoptat o serie de acte normative prin care se instituie masuri necesare pentru imbunatatirea ratei de absorbtie a fondurilor structurale si de coeziune aferente exercitiului financiar 2007-2013.
Astfel, printr-o Hotarare, se stabileste cadrul legal national privind activitatile si termenele care trebuie respectate de catre toate structurile implicate in inchiderea programelor operationale finantate in perioada 2007-2013 din Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European, Fondul de Coeziune si Fondul European pentru Pescuit. Activitatile si termenele legate de inchiderea programelor vor fi aduse la indeplinire, potrivit competentelor, de autoritatile de management ale programelor operationale, Autoritatea de Certificare si Plata din Ministerul Finantelor Publice si Autoritatea de Audit. Incheierea programelor se va face prin transmiterea la Comisie a Aplicatiei de plata, a soldului final si a declaratiei finale de cheltuieli. In mod exceptional, declaratia finala de cheltuieli va putea contine cheltuielile solicitate de beneficiari si neincluse in declaratia de cheltuieli a autoritatii de management pentru ultima aplicatie de plata intermediara, inclusiv cheltuieli aferente proiectelor generatoare de venituri care, potrivit prevederilor legale in vigoare, nu au putut fi declarate de autoritatea de management.
Pentru monitorizarea procesului de inchidere a programelor, Hotararea prevede ca Ministerul Fondurilor Europene sa constituie un Grup de lucru interinstitutional, format din conducerile structurilor/institutiilor implicate, care sa analizeze periodic stadiul realizarii calendarului de inchidere si sa propuna masuri corective in scopul evitarii blocajelor si recuperarii eventualelor intarzieri.
Tot in sedinta de Guvern a fost adoptata o Ordonanta prin care se armonizeaza cadrul legal de decontare a unor cheltuieli in baza unor contracte de finantare din POS Mediu 2007-2013. Prin decontarea acestor sume de catre Comisia Europeana se urmareste reintregirea bugetului de stat sau a bugetelor de unde au fost efectuate initial aceste cheltuieli, realizandu-se o crestere a gradului de absorbtie a fondurilor nerambursabile si o diminuare a deficitului bugetar determinat de finantarea initiala a acestor proiecte.
Ordonanta modifica, de asemenea, art. 34 din Legea nr. 284/2010 in sensul eliminarii obligativitatii, pentru beneficiarii autoritati ale administratiei publice, precum si pentru alte categorii de beneficiari al caror personal este platit din fonduri publice, de a nominaliza in echipele de implementare a proiectelor un numar maxim de persoane. Astfel, este reglementata posibilitatea ca echipele de proiect sa fie dimensionate la nivelul maxim prevazut in contractul/acordul/ordinul de finantare semnat de catre institutia beneficiara cu autoritatea finantatoare.
Totodata, pentru implementarea in conditii de maxima eficienta a Programelor cu finantare din FEDR, FC, FSE, printr-o metodologie aprobata prin ordin comun de MFE si MDRAP, se va realiza o baza de date cu preturi de referinta pentru bunuri, masini, utilaje, echipamente specializate si servicii.
Aceasta baza de date, publicata pe site-ul MFE, va putea fi folosita de toate institutiile cu rol de autoritate de management, va avea caracter obligatoriu si va cuprinde plafoane maximale ce trebuie respectate in procesul de achizitii pentru activitatile eligibile ale proiectelor.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
De asemenea, in vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin, Ministerul Fondurilor Europene va concepe un instrument informatic, ROM-AFIS, de detectare si preventie a neregulilor si/sau a fraudelor, pentru a proteja interesele financiare ale statului si ale Uniunii Europene. Acest instrument va fi utilizat in scopul implementarii corecte si eficiente a actiunilor finantate de la buget, in conformitate cu normele legale aplicabile si pentru monitorizarea organismelor responsabile de gestionarea fondurilor.
Sursa: Guvernul Romaniei

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
FONDURI NERAMBURSABILE UE pentru fermieri care participa prima data la o schema de calitateIntreprindere individuala. Subventie din FONDURI NERAMBURSABILE. Regim TVAProiecte cu finantare din fonduri structurale. Regim TVA22.226 de aplicanti s-au inscris pentru accesarea Masurii 2 - Granturi pentru capital de lucru. Bugetul ar putea fi suplimentat cu 500 de milioane de euroControl de audit financiar la o firma cu activitate de transport in comun. Cum se verifica evidenta contabilaUltimele articole
Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareSprijin nerambursabil de pana la 70.000 de euro pentru tinerii fermieri. Care sunt conditiile pentru accesarea banilorObligatia de plata TVA acoperita din microgranturi. Este aceasta suma eligibila?ANUNT IMPORTANT pentru persoanele care au aplicat la unele masuri de sprijin din fonduri externe nerambursabileSerie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Articole similare
Primavara numaram banii... pana in 2020Romania suporta corectii de 25 la suta din valoarea declaratiilor de cheltuieli POS DRURomania solicita Comisiei Europene rambursarea a peste 200 milioane de euro prin POS DRUNoi masuri bugetare. Cum arata cel mai nou proiect de ordonanta de urgenta emis de MFPFinantari POSDRU de minimum 500.000 de euro pe proiect, scoase in consultare publicaUltimele articole
Ghidul aferent actiunii de sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice, publicat de MINISTERUL FONDURILOR EuropeneGranturi de 1 miliard de euro pentru IMM-uri. Sumele pentru capitalul de lucru se acorda in baza certificatelor de situatii de urgentaStatul finanteaza firmele inchise in urma pandemiei. Sunt alocate 160 milioane de lei pentru plata chiriilorDecontare de pana la 41,5% din partea statului la revenirea din somaj tehnic. Exceptii si conditii (OUG 92/2020)Legea 59/2020: Tichete de masa acordate angajatilor din somaj tehnic. Zile libere parinti. Prelungire indemnizatiiArticole similare
572 milioane de euro pentru combaterea saraciei si excluziunii socialeNoi fonduri pentru cadastrarea GRATUITA a imobilelor romanilorCooperare teritoriala europeana 2014-2020: Reglementari financiare pentru 12 programeImportanta pregatirii la timp a proiectelor pentru perioada de programare 2014-2020OUG nr. 47/2015 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetareUltimele articole
Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea IMM-urilor a fost modificata (Ordinul 1586/3678/2020)MFP anunta sprijin substantial pentru IMM-uri, de pana la 1,38 miliarde de euroFonduri de 29 de milioane de euro pentru IMM-uri si microintreprinderi in vederea dezvoltarii de proiecte IT&CInitiativa pentru IMM-uri: nou stimulent financiar pentru start-up-uri si intreprinderi romanestiSchimb de experiente si bune practici cu finantare europeanaArticole similare
TVA - Baza de impozitare la importul de bunuriProiect ANPC: Firmele risca amenzi de pana la 4% din cifra de afaceri!Regularizare TVA nededus ca urmare a depasirii plafonului de 220.000 RONCNVM a sanctionat-o pe Anca Dumitru, deoarece BVB nu a facut o analiza la cererea ComisieiComunicat MFP: Noi companii si dezvoltarea antreprenoriatului in RomaniaUltimele articole
TVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiPiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorTichete de masa achizitionate FARA factura. Cum se inregistreaza in contabilitateArticole similare
Impozitare bacsis 2023: ANAF reaminteste operatorilor economici ca bacsisul se evidentiaza pe bonul fiscal, indiferent de modalitatea de incasareOrdinul ANAF nr. 320/2015 - modificare OrdinANAF nr. 1847/2014 - aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, precum si pentru aprobarea unor formulareAjutoare de minimis pentru apicultori: Guvernul a aprobat HotarareaImport servicii. Acces online BAZA DE DATE. Ce regim TVA se aplica?Declaratia 150Ultimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorDigitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024ANOFM: La inceput de 2024 exista 43.800 locuri de munca vacante la nivel nationalInformare ANOFM. Ucenicia la locul de munca - o solutie pentru angajatori
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"