Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF adapteaza formularele 208 si 209, utilizate in procesul de administrare a impozitului pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, ca urmare a unor modificari legislative, precum si din necesitati de administrare.
In cazul formularului 208 "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", se propun urmatoarele:
- eliminarea informatiei referitoare la perioada de detinere a proprietatii imobiliare intrucat, cota de impozitare aplicabila nu mai este determinata de acest indicator;
- introducerea informatiei referitoare la venitul impozabil, la nivelul tranzactiei si pe beneficiari de venit;
- completarea informatiei privind actul notarial translativ al dreptului de proprietate, pentru toate tranzactiile cuprinse in formular;
- introducerea informatiei privind cota detinuta de beneficiarii de venit, din proprietatea imobiliara transferata.
Avand in vedere ca, in procesul de administrare, au fost identificate o serie de erori de completare a declaratiei, erori care conduc la denaturarea informatiilor referitoare la beneficiarii de venit, prin proiectul de ordin, se propune, totodata, rationalizarea formularului.
Modificarile propuse vor permite o evidenta clara asupra informatiilor declarate de notarii publici, atat la nivelul tranzactiei, cat si pe beneficiarii de venit, si vor conduce la diminuarea erorilor de completare a formularului.
Mentionam faptul ca, informatiile din evidenta fiscala constituita pe baza declaratiilor informative depuse de notarii publici sunt utilizate in diverse operatiuni de administrare, cum ar fi: verificarea situatiei fiscale personale a persoanelor fizice cu privire la impozitul pe venit, schimbul de informatii cu alte institutii, eliberarea adeverintelor de venit, verificarea veniturilor realizate.
In cazul formularului 209 "Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", se propun urmatoarele:
Cartea Verde a impozitului pe profit
Calendarul contabilului vesel 2026
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- eliminarea informatiilor referitoare la perioada de detinere a proprietatii imobiliare intrucat, cota de impozitare aplicabila nu mai este determinata de acest indicator;
- introducerea informatiei privind cota detinuta de beneficiarul de venit, din proprietatea imobiliara transferata;
- declararea valorii tranzactiei inscrise in documentul de transfer, in vederea stabilirii de catre organul fiscal a venitului impozabil, potrivit legii.
Reamintim ca, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, a fost modificat modul de stabilire a venitului impozabil din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, precum si a impozitului pe venit datorat.
Astfel, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza prin aplicarea cotei de 3% asupra venitului impozabil. Venitul impozabil se stabileste prin deducerea din valoarea tranzactiei a sumei neimpozabile de 450.000 lei.
Sursa: ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine va depune obligatoriu formularul 208?Titlul III Capitolul IComunicat ANAF: Depunerea electronica a declaratiilor fiscaleCodul fiscal 2008 - Capitolul VIII^1. Venituri din TRANSFERUL PROPRIETATILOR IMOBILIARE din patrimoniul personal - art. 77^1-77^3Codul Fiscal 2010 TITLUL V - Capitolul I - Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiUltimele articole
Legea nr. 239 din 2025: principalele masuri adoptate de pachetul 2 de masuri fiscaleModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024D100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Nou proiect de modificare a unor formulare. Vezi noutatile!Noutati legislatie Fiscala 14-18 iulie 2008 - Monitorul OficialReminder ANAF! Luni, 25 iulie 2022, este termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleCe obligatii fiscale au contribuabilii pentru zilele de 25 si 26 ianuarieUltimele articole
Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Luni, 26 august 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleJoi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFJoi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleCalendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Articole similare
ANAF modifica doua formulare in ianuarie 2014Articole similare
Firme care pot completa D100 pentru a scadea costurile achizitionarii caselor de marcat fiscaleInregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Noutati privind procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareDocumentar fiscal: Declararea si plata impozitului pe profitMiercuri, 30 octombrie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatANAF extinde lista firmelor cu risc la rambursarea TVA: ce se schimba dupa publicarea Ordinului nr. 1.123/2026[MODEL] Contestatie anulare din oficiu cod TVA + reglementari cheie
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



