Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Ce implica transformarea ASF?

de InfoTva.ro la 04 Sep. 2014 Exclusiv
Tags: organigrama asf, autoritatea de supraveghere financiara, cheltuielile cu personalul, consiliul asf

Prin noile modificari, Autoritatea de Supraveghere Financiara isi intareste functiile si capacitatea de reactie in timp ce reduce cheltuielile de personal cu circa 70 milioane de lei.


Autoritatea de Supraveghere Financiara finalizeaza procesul de transformare institutionala, lansat in data de 30 mai 2014, odata cu aprobarea de catre Consiliul ASF a noii arhitecturi a ASF.
 
In perioada iunie-august 2014, ASF a avut consultari intensive cu Banca Nationala a Romaniei si a beneficiat de sprijinul de specialitate al Bancii Mondiale, precum si al unor cunoscute companii de consultanta (PricewaterhouseCoopers, Deloitte, Hay Group) cu privire la definirea constructiei institutionale, necesarul de personal si sistemul de retribuire.
 
in aceasta perioada, Consiliul ASF a aprobat noul Regulament de Organizare si Functionare, noua Politicade recrutare si promovare si a adoptat Codul de etica si integritate a angajatilor Autoritatii de Supraveghere Financiara. Totodata, Consiliul ASF a adoptat organigrama si a derulat un plan de incetare voluntara a contractului de munca pentru angajati.
 
Noua organizatie integreaza functiile suport si operatiunile IT, juridic, resurse umane, comunicare, financiar-administrativ, centralizeaza functia de protectie a consumatorilor si prelucrarea petitiilor, infiinteaza Directia Strategie si Stabilitate Financiara si intareste functiile de supraveghere si control la nivelul tuturor celor 3 sectoare reglementate (asigurari, piata de capital, pensii private).
 
Constructia institutionala si necesarul de personal
 
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Organigrama ASF, care prevede limitarea numarului de posturi la 495 (de la 609), reduce numarul nivelurilor ierarhice executive la trei - respectiv Presedinte/Primvicepresedinte, Director, sef serviciu, de la cinci niveluri ierarhice anterior, prin desfiintarea pozitiilor de sef de Departament si Director Adjunct.
 
Consiliul ASF a redus astfel numarul directiilor cu 48% (de la 25 la 13) si a injumatatit numarul serviciilor (o reducere cu 48%, de la 102 la 53). Drept urmare, pozitiile de conducere din cadrul ASF s-au redus cu peste 56% (de la 161 la 70), numarul consilierilor a fost redus cu 70% (de la 33 la 10), in timp ce numarul total de posturi se reduce cu aproape 20% (114 posturi).
 
In vederea crearii de locuri disponibile pentru restructurare, Consiliul a aprobat planul de incetare voluntara a contractului de munca. 98 de angajati au optat pentru incheierea relatiilor contractuale, iar alti 8 salariati inceteaza de drept raporturile de munca pana la sfarsitul anului, ceea ce conduce la un numar de locuri de munca disponibile de 106.
 
Cheltuielile cu personalul si sistemul de retribuire
 
Pentru membrii Consiliului ASF, cheltuielile salariale si cu alte drepturi de natura salariala au fost reduse in 2014 cu 77% fata de anul 2013. in semestrul II 2014, salariile si indemnizatiile individuale ale membrilor Consiliului ASF au fost reduse cu 40% fata de februarie 2014, sub nivelul BNR, asa cum prevede legislatia de infiintare a ASF.
 
Cheltuielile cu prime si alte drepturi de natura salariala la nivelul ASF au fost reduse in 2014 cu 72% fata de anul 2013 si vor continua sa scada in anul 2015 (cu inca 28%).
 
Planul de reorganizare a ASF conduce la o reducere a cheltuielilor anuale de personal cu 27% in anul 2015 fata de anul 2014, reprezentand 58% din cheltuielile totale in anul 2015 (fata de 76% in anul 2014 si 81% in anul 2013).
 
Impactul financiar al economiilor generate in bugetul ASF din cheltuielile cu personalul se ridica la circa 70 milioane de lei in anii 2014 si 2015, ceea ce va permite reducerea cheltuielilor de reglementare si supraveghere a pietei financiare non-bancare, automatizarea si digitalizarea proceselor in cadrul ASF.
 
Consiliul ASF stabileste remunerarea personalului angajat cu luarea in considerare a nivelului remuneratiei acordate unor pozitii si functii similare pe piata financiara (OUG 93/2012, art. 15, alin.2), pe baza matricei de salarizare rezultata din raportul de analiza Hay Group.
 
"Scopul acestor masuri este transformarea functionala a Autoritatii intr-o institutie moderna, europeana,
care sa poata reglementa si supraveghea pietele in mod eficient, atat din punct de vedere a stabilitatii financiare, cat si a protectiei consumatorilor", a declarat domnul Misu Negritoiu, Presedintele ASF.
 
Detaliile transformarii ASF si directiile strategice pentru piata financiara non-bancara (asigurari, piata de capital, pensii private) au fost prezentate de catre Presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara in conferinta de presa din data de 2 septembrie 2014.

Sursa: ASF
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Ce implica transformarea ASF?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016