Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin noile modificari, Autoritatea de Supraveghere Financiara isi intareste functiile si capacitatea de reactie in timp ce reduce cheltuielile de personal cu circa 70 milioane de lei.
Autoritatea de Supraveghere Financiara finalizeaza procesul de transformare institutionala, lansat in data de 30 mai 2014, odata cu aprobarea de catre Consiliul ASF a noii arhitecturi a ASF.
In perioada iunie-august 2014, ASF a avut consultari intensive cu Banca Nationala a Romaniei si a beneficiat de sprijinul de specialitate al Bancii Mondiale, precum si al unor cunoscute companii de consultanta (PricewaterhouseCoopers, Deloitte, Hay Group) cu privire la definirea constructiei institutionale, necesarul de personal si sistemul de retribuire.
in aceasta perioada, Consiliul ASF a aprobat noul Regulament de Organizare si Functionare, noua Politicade recrutare si promovare si a adoptat Codul de etica si integritate a angajatilor Autoritatii de Supraveghere Financiara. Totodata, Consiliul ASF a adoptat organigrama si a derulat un plan de incetare voluntara a contractului de munca pentru angajati.
Noua organizatie integreaza functiile suport si operatiunile IT, juridic, resurse umane, comunicare, financiar-administrativ, centralizeaza functia de protectie a consumatorilor si prelucrarea petitiilor, infiinteaza Directia Strategie si Stabilitate Financiara si intareste functiile de supraveghere si control la nivelul tuturor celor 3 sectoare reglementate (asigurari, piata de capital, pensii private).
Constructia institutionala si necesarul de personal
Organigrama ASF, care prevede limitarea numarului de posturi la 495 (de la 609), reduce numarul nivelurilor ierarhice executive la trei - respectiv Presedinte/Primvicepresedinte, Director, sef serviciu, de la cinci niveluri ierarhice anterior, prin desfiintarea pozitiilor de sef de Departament si Director Adjunct.
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examen Consultant Fiscal 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Consiliul ASF a redus astfel numarul directiilor cu 48% (de la 25 la 13) si a injumatatit numarul serviciilor (o reducere cu 48%, de la 102 la 53). Drept urmare, pozitiile de conducere din cadrul ASF s-au redus cu peste 56% (de la 161 la 70), numarul consilierilor a fost redus cu 70% (de la 33 la 10), in timp ce numarul total de posturi se reduce cu aproape 20% (114 posturi).
In vederea crearii de locuri disponibile pentru restructurare, Consiliul a aprobat planul de incetare voluntara a contractului de munca. 98 de angajati au optat pentru incheierea relatiilor contractuale, iar alti 8 salariati inceteaza de drept raporturile de munca pana la sfarsitul anului, ceea ce conduce la un numar de locuri de munca disponibile de 106.
Cheltuielile cu personalul si sistemul de retribuire
Pentru membrii Consiliului ASF, cheltuielile salariale si cu alte drepturi de natura salariala au fost reduse in 2014 cu 77% fata de anul 2013. in semestrul II 2014, salariile si indemnizatiile individuale ale membrilor Consiliului ASF au fost reduse cu 40% fata de februarie 2014, sub nivelul BNR, asa cum prevede legislatia de infiintare a ASF.
Cheltuielile cu prime si alte drepturi de natura salariala la nivelul ASF au fost reduse in 2014 cu 72% fata de anul 2013 si vor continua sa scada in anul 2015 (cu inca 28%).
Planul de reorganizare a ASF conduce la o reducere a cheltuielilor anuale de personal cu 27% in anul 2015 fata de anul 2014, reprezentand 58% din cheltuielile totale in anul 2015 (fata de 76% in anul 2014 si 81% in anul 2013).
Impactul financiar al economiilor generate in bugetul ASF din cheltuielile cu personalul se ridica la circa 70 milioane de lei in anii 2014 si 2015, ceea ce va permite reducerea cheltuielilor de reglementare si supraveghere a pietei financiare non-bancare, automatizarea si digitalizarea proceselor in cadrul ASF.
Consiliul ASF stabileste remunerarea personalului angajat cu luarea in considerare a nivelului remuneratiei acordate unor pozitii si functii similare pe piata financiara (OUG 93/2012, art. 15, alin.2), pe baza matricei de salarizare rezultata din raportul de analiza Hay Group.
"Scopul acestor masuri este transformarea functionala a Autoritatii intr-o institutie moderna, europeana, care sa poata reglementa si supraveghea pietele in mod eficient, atat din punct de vedere a stabilitatii financiare, cat si a protectiei consumatorilor", a declarat domnul Misu Negritoiu, Presedintele ASF.
Detaliile transformarii ASF si directiile strategice pentru piata financiara non-bancara (asigurari, piata de capital, pensii private) au fost prezentate de catre Presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara in conferinta de presa din data de 2 septembrie 2014.
Sursa: ASF
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Firme care acorda indemnizatie de mobilitate. Aceasta are regimul fiscal al diurnei?ASF a aprobat majorarea capitalului social al Euroins cu 200 de milioane de leiScandal neasteptat in cazul unei institutii majore. Reactia presedinteluiCotizatii si taxe in 2014 pentru auditorii financiari. Care sunt noile prevederi?Cine va fi noul sef la ASF?Ultimele articole
Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernBeneficii neimpozabile. Care este cota maxima pentru deducerea cadourilor din fondul de salarii al angajatilor?Scutiri fiscale in IT. Cum se determina impozitul scutit in cazul salariilor peste plafonul de 10.000 lei?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaArticole similare
Editorial: Excesul de austeritate dauneaza grav sanatatii Afacerii tale!Plasare forta de munca, refacturari cheltuieli. Regim TVAStrategia fiscala, o furtuna intr-un pahar cu apaArticole similare
Ce implica mai exact reorganizarea ASFASF-ul va acorda prime pentru angajatii sai in doua situatii specialeModificarile ASF pentru eliminarea obstacolelor din calea dezvoltarii pietei de capital moderne in RomaniaASF a aplicat amenzi de 190.000 lei unui singur asiguratorNoi decizii adoptate de catre Consiliul Autoritatii de Supraveghere FinanciaraUltimele articole
ASF se reorganizeaza. Se reduc functiile de conducereAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"