Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Legislatia aplicabila organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare (O.P.C.V.M.) va fi modificata in sensul alinierii continutului prospectelor si documentelor constitutive ale O.P.C.V.M. la standardele de performanta si transparenta impuse de legislatia Uniunii Europene. Astfel, societatile de administrare a investitiilor (S.A.I.) si societatile de investitii autoadministrate vor putea sa continue sa atraga investitori rezidenti sau nerezidenti, care altfel nu isi vor plasa disponibilitatile in vehicule investitionale care nu respecta cele mai recente cerinte legale comunitare.
Guvernul a adoptat recent un proiect de lege pentru modificarea si completarea OUG nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor, precum si pentru modificarea si completarea Legii 297/2004 privind piata de capital. Proiectul transpune in legislatia nationala noile prevederi introduse prin Directiva 91/2014/UE.
Adoptarea actului normativ va avea impact macroeconomic asupra domeniului pietei de capital si economiei romanesti prin:
Reconfigurarea arhitecturii de piata tipice activitatii de depozitare a activelor O.P.C.V.M., necesara asigurarii certificarii si verificarii activitati de administrare a activelor O.P.C.V.M. de catre S.A.I. sau societatile de investitii autoadministrate, rezultate care contribuie la cresterea increderii investitorilor in titluri de participare (peste 400.000 de persoane in prezent);
Va contribui la asigurarea unui sistem transparent si echitabil de remunerare a angajatilor S.A.I. si societatilor de investitii autoadministrate, prin descurajarea practicilor anterioare de asumare de catre administratorii activelor O.P.C.V.M. a unor riscuri inutile, in scopul majorarii remuneratiei lor variabile;
Protectia micilor investitori (adica detinatorii de titluri de participare ale O.P.C.V.M.) prin descurajarea unor practici neconforme si de incalcare a prevederilor legislatiei aplicabile O.P.C.V.M. de catre S.A.I. sau societatile de investitii autoadministrate, prin majorarea considerabila a cuantumului sanctiunilor administrative ce pot fi aplicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara.
Totodata, noile reglementari vor crea premisele intensificarii concurentei intre cele 31 de S.A.I. inscrise in prezent in Registrul Autoritatii de Supraveghere Financiara, cu efecte pozitive atat asupra nivelului costurilor (prin reducerea acestora) suportate de investitori, precum si a transparentei si alinierii intereselor acestora cu cele ale investirilor (prin obligarea S.A.I. si a societatilor de investitii autoadministrate ca minim un procent substantial, in orice caz de cel putin 40 % din componenta variabila a remuneratiei acestora, sa se amane pe o perioada corespunzatoare din punct de vedere al perioadei de detinere recomandate detinatorilor de titluri de participare ale O.P.C.V.M.-ului respectiv).

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Agricultura Noutati fiscal-contabile Monografii contabile specifice

Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online
Principalele modificari incluse in proiectul de lege vizeaza:
Atributiile si functiile depozitarilor, mai exact:
o Numirea depozitarului si entitatile eligibile
o Sarcini de supraveghere a emisiunii/rascumpararii de titluri de participare si a fluxurilor de numerar
o Pastrarea in conditii de siguranta - Proiectul de lege impune ca depozitarul sa prezinta lunar S.A.I. sau societatii de investitii autoadministrate un inventar cuprinzator al tuturor activelor O.P.C.V.M.-ului. Pentru activele care nu pot fi pastrate in siguranta (in sens de custodie), depozitarul trebuie sa verifice dreptul de proprietate al O.P.C.V.M.-ului sau al S.A.I. care actioneaza in numele O.P.C.V.M.-ului asupra activelor respective, analizand daca O.P.C.V.M.-ul sau S.A.I. care actioneaza in numele O.P.C.V.M.-ului este titularul dreptului de proprietate, pe baza informatiilor sau a documentelor furnizate de O.P.C.V.M. sau de S.A.I. si, daca sunt disponibile, a altor dovezi externe
o Delegarea activitatii de depozitare
o Raspunderea depozitarului - Depozitarul este permanent raspunzator de orice pierdere suferita de detinatorii de titluri de participare cauzata de neglijenta acestuia sau de nerealizarea intentionata a sarcinilor acestuia.
Practicile de remunerare impuse - Noile reguli stabilite prin prezentul proiect de lege obliga S.A.I. sa nu isi asume riscuri hazardate sau excesive, doar cu scopul de a-si realiza tintele de bonus sau remuneratia variabila bazata pe anumite praguri de profitabilitate/rentabilitate ale investitiilor O.P.C.V.M. Astfel, alinierea intereselor S.A.I. cu cele ale investitorilor se obtine printr-o serie de noi reglementari intre care mentionam:
o Obligatia ca minim 50% din remuneratia variabila a S.A.I. sa fie achitata sub forma de titluri de participare ale O.P.C.V.M. administrat, din care un procent de minim 40% nu va putea fi vandut mai devreme de 3 ani;
o Introducerea unor ajustari de performanta negativa de tipul claw-back (conform principiului "malus"), in sensul ca S.A.I. va trebui sa returneze o parte din bonusurile incasate in anii anteriori, in cazul unei contraperformante in anii urmatori;
Regimul sanctionatoriu - Textul prezentului proiect de lege prevede o lista de sanctiuni administrative, ce pot fi aplicate atat persoanelor fizice, cat si celor juridice de autoritatile nationale competente, ca urmare a constatarii de incalcari de la prevederile OUG nr. 32/2012. Sanctiunile administrative pentru persoanele juridice sunt plafonate la suma de 5 milioane euro sau 10% din cifra de afaceri anuala. Sanctiunile administrative pentru persoanele fizice sunt plafonate la suma de 5 milioane euro. Sanctiunile aplicate tuturor persoanelor sunt, de asemenea, plafonate la dublul sumei obtinute prin incalcarea prevederilor OUG nr. 32/2012 (in situatia in care aceasta suma poate fi determinata).
Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere si aprobare Parlamentului
Sursa: MFP
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Legea contabilitatiiZoom fiscal: ANAF informeaza cu privire la impozitarea veniturilor din dividende in anul 2016Codul fiscal 2011 - Titlul VCodul fiscal 2011 - Titlul ICum se impoziteaza veniturile din dividende in anul 2016?Ultimele articole
Acordare dividende interimare la 31.12.2022. Impozitul va fi de 5% sau de 8%?Raportare in SAF-T: Termenele limita pentru depunerea D406 vor fi modificate de ANAFDistribuire dividende in 2022, cu plata ulterioara a acestora. Ce cota de impozit se aplica?Dividende interimare pentru anul 2022. Se aplica impozit de 5%?Codul Fiscal INAINTE si DUPA aplicarea Legii 142/2022. Modificarile, in vigoare din 1 ianuarie 2023Articole similare
PROIECT DE LEGE: scutire de impozit la casa timp de 10 aniO noua categorie de angajati ar putea iesi mai devreme la pensie (PROIECT DE LEGE)TVA la alimentele de baza va fi de 5%Incubatoarele de afaceri au acum propria legislatieMinisterul Muncii: PROIECT DE LEGE privind economia socialaUltimele articole
Proiect: Din 1 ianuarie 2026 rovinieta ar putea fi obligatorie doar pentru vehiculele de pana in 3,5 toneCum pot trece microintreprinderile la plata impozitului pe profit in 2023Noul mecanism de compensare a sumelor solicitate din FNUASS din 2023Masinile cu volan pe dreapta ar putea fi INTERZISE in Romania. Care sunt exceptiileGuvernul a adoptat o noua masura pentru sprijinirea consumatorilor vulerabili de energie. Suplimentul va fi acordat tot anul
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"