Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Legislatia aplicabila organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare (O.P.C.V.M.) va fi modificata in sensul alinierii continutului prospectelor si documentelor constitutive ale O.P.C.V.M. la standardele de performanta si transparenta impuse de legislatia Uniunii Europene. Astfel, societatile de administrare a investitiilor (S.A.I.) si societatile de investitii autoadministrate vor putea sa continue sa atraga investitori rezidenti sau nerezidenti, care altfel nu isi vor plasa disponibilitatile in vehicule investitionale care nu respecta cele mai recente cerinte legale comunitare.
Guvernul a adoptat recent un proiect de lege pentru modificarea si completarea OUG nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor, precum si pentru modificarea si completarea Legii 297/2004 privind piata de capital. Proiectul transpune in legislatia nationala noile prevederi introduse prin Directiva 91/2014/UE.
Adoptarea actului normativ va avea impact macroeconomic asupra domeniului pietei de capital si economiei romanesti prin:
Reconfigurarea arhitecturii de piata tipice activitatii de depozitare a activelor O.P.C.V.M., necesara asigurarii certificarii si verificarii activitati de administrare a activelor O.P.C.V.M. de catre S.A.I. sau societatile de investitii autoadministrate, rezultate care contribuie la cresterea increderii investitorilor in titluri de participare (peste 400.000 de persoane in prezent);
Va contribui la asigurarea unui sistem transparent si echitabil de remunerare a angajatilor S.A.I. si societatilor de investitii autoadministrate, prin descurajarea practicilor anterioare de asumare de catre administratorii activelor O.P.C.V.M. a unor riscuri inutile, in scopul majorarii remuneratiei lor variabile;
Protectia micilor investitori (adica detinatorii de titluri de participare ale O.P.C.V.M.) prin descurajarea unor practici neconforme si de incalcare a prevederilor legislatiei aplicabile O.P.C.V.M. de catre S.A.I. sau societatile de investitii autoadministrate, prin majorarea considerabila a cuantumului sanctiunilor administrative ce pot fi aplicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara.
Totodata, noile reglementari vor crea premisele intensificarii concurentei intre cele 31 de S.A.I. inscrise in prezent in Registrul Autoritatii de Supraveghere Financiara, cu efecte pozitive atat asupra nivelului costurilor (prin reducerea acestora) suportate de investitori, precum si a transparentei si alinierii intereselor acestora cu cele ale investirilor (prin obligarea S.A.I. si a societatilor de investitii autoadministrate ca minim un procent substantial, in orice caz de cel putin 40 % din componenta variabila a remuneratiei acestora, sa se amane pe o perioada corespunzatoare din punct de vedere al perioadei de detinere recomandate detinatorilor de titluri de participare ale O.P.C.V.M.-ului respectiv).
Principalele modificari incluse in proiectul de lege vizeaza:
Atributiile si functiile depozitarilor, mai exact:
o Numirea depozitarului si entitatile eligibile
o Sarcini de supraveghere a emisiunii/rascumpararii de titluri de participare si a fluxurilor de numerar
o Pastrarea in conditii de siguranta - Proiectul de lege impune ca depozitarul sa prezinta lunar S.A.I. sau societatii de investitii autoadministrate un inventar cuprinzator al tuturor activelor O.P.C.V.M.-ului. Pentru activele care nu pot fi pastrate in siguranta (in sens de custodie), depozitarul trebuie sa verifice dreptul de proprietate al O.P.C.V.M.-ului sau al S.A.I. care actioneaza in numele O.P.C.V.M.-ului asupra activelor respective, analizand daca O.P.C.V.M.-ul sau S.A.I. care actioneaza in numele O.P.C.V.M.-ului este titularul dreptului de proprietate, pe baza informatiilor sau a documentelor furnizate de O.P.C.V.M. sau de S.A.I. si, daca sunt disponibile, a altor dovezi externe
o Delegarea activitatii de depozitare
o Raspunderea depozitarului - Depozitarul este permanent raspunzator de orice pierdere suferita de detinatorii de titluri de participare cauzata de neglijenta acestuia sau de nerealizarea intentionata a sarcinilor acestuia.
Practicile de remunerare impuse - Noile reguli stabilite prin prezentul proiect de lege obliga S.A.I. sa nu isi asume riscuri hazardate sau excesive, doar cu scopul de a-si realiza tintele de bonus sau remuneratia variabila bazata pe anumite praguri de profitabilitate/rentabilitate ale investitiilor O.P.C.V.M. Astfel, alinierea intereselor S.A.I. cu cele ale investitorilor se obtine printr-o serie de noi reglementari intre care mentionam:
o Obligatia ca minim 50% din remuneratia variabila a S.A.I. sa fie achitata sub forma de titluri de participare ale O.P.C.V.M. administrat, din care un procent de minim 40% nu va putea fi vandut mai devreme de 3 ani;
o Introducerea unor ajustari de performanta negativa de tipul claw-back (conform principiului "malus"), in sensul ca S.A.I. va trebui sa returneze o parte din bonusurile incasate in anii anteriori, in cazul unei contraperformante in anii urmatori;
Regimul sanctionatoriu - Textul prezentului proiect de lege prevede o lista de sanctiuni administrative, ce pot fi aplicate atat persoanelor fizice, cat si celor juridice de autoritatile nationale competente, ca urmare a constatarii de incalcari de la prevederile OUG nr. 32/2012. Sanctiunile administrative pentru persoanele juridice sunt plafonate la suma de 5 milioane euro sau 10% din cifra de afaceri anuala. Sanctiunile administrative pentru persoanele fizice sunt plafonate la suma de 5 milioane euro. Sanctiunile aplicate tuturor persoanelor sunt, de asemenea, plafonate la dublul sumei obtinute prin incalcarea prevederilor OUG nr. 32/2012 (in situatia in care aceasta suma poate fi determinata).
Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere si aprobare Parlamentului
Sursa: MFP
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Noi prevederi: Organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ce prevederi se aplica in 2016 pentru impozitul pe reprezentante?Norma nr. 21/2014 privind activitatea de audit financiar la entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de catre ASFZoom fiscal: ANAF informeaza cu privire la impozitarea veniturilor din dividende in anul 2016Codul Fiscal 2010 TITLUL V - Capitolul I - Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiObligatiile unei societati nou infiintate fata de ONPCSBUltimele articole
ASF modifica prevederile legislative pentru facilitarea investitiilor onlineImpozitul pe dividende in 2018Dividende 2018. Impozite si contributii CASSAnaliza zilei: Noi termene pentru transmiterea informatiilor catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii BanilorModificari importante aduse de ANAF in domeniul fiscal
Mai multe articole despre plasament colectiv
Articole similare
UDMR nici nu vrea sa auda de TVA de 5%Proiect MFP: plata facturilor catre asociati sau furnizori, reglementata de autoritatiLegea 60/2019 privind modificarea Codul Fiscal, in vigoare de pe 20 aprilie! TVA bonuri valoricePresedintele este de acord cu scaderea TVA la alimentele de baza, dar cu o conditieAtentie! Salariul minim ar putea creste in functie de studiile absolvite (PROIECT DE LEGE)Ultimele articole
A fost publicat Bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 (PROIECT DE LEGE MFP)MMPS modifica Legea 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salarialeGuvernul majoreaza alocatiile! Sumele ar putea creste cu pana la 20%. Iata ce a declarat Florin CituPROIECT DE LEGE MFP: Aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2019Stadiul in care se afla proiectul privind impozitarea bacsisului. Aspecte fiscale
Mai multe articole despre proiect de lege

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"