Tags: ucenicia la locul de munca, contract de stagiu, ucenicie
Presedintele Romaniei, dl. Klaus Iohannis, a semnat Decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de munca si a Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolventii de invatamant superior.
Conform legii trimise spre promulgare, angajatorul care incheie un contract de ucenicie beneficiaza, la cerere, pe intreaga durata de derulare a contractului de ucenicie, de o suma in cuantum de 1125 lei/luna, acordata din bugetul asigurarilor de somaj in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie. Prevederile actuale presupun suma de 60% din indicatorul social de referinta (ISR) al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca, drept beneficiu pentru angajatorul care incheie un contract de ucenicie. Suma acordata in prezent reprezinta 300 de lei, indicatorul social de referinta fiind in cuantum de 500 de lei, ceea ce semnifica o crestere a valorii sumei acordate angajatorului odata cu intrarea in vigoare a legii promulgate.
Acelasi lucru se intampla si in cazul contractului de stagiu, in prezent angajatorul beneficiind, la cerere, de o suma egala cu 1.5 ISR, adica suma de 750 de lei pentru fiecare contract de stagiu incheiat in conditiile legii, pe perioada derularii contractului de stagiu. Odata cu intrarea in vigoare a legii noi, suma de care vor putea beneficia angajatorii pentru incheierea unui contract de stagiu va fi de 1350 lei/luna, aceasta reprezentand o crestere cu 600 de lei.
De asemenea, ucenicia la locul de munca se organizeaza pentru nivelurile de calificare 2, 3 si 4 conform noilor prevederi, in prezent nivelurile pentru care se organizeaza ucenicia la locul de munca fiind 1, 2 si 3. Nivelurile de calificare sunt stabilite conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului national al calificarilor, cu modificarile ulterioare.
Contractele de ucenicie, respectiv, de stagiu, aflate in derulare la data intrarii in vigoare a legii noi, isi produc efectele pana la expirarea duratei pentru care au fost incheiate, potrivit legislatiei in vigoare la data incheierii lor.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim tva facturare despagubiri
Intrebare:
O casa de expeditii a fost contractata de catre un client pentru efectuarea unui transport de marfuri. Casa de expeditii a livrat marfa prin intermediul unui furnizor. Respectivul furnizor a pierdut marfa. Clientul a facturat penalitatile casei de expeditii si casa de expeditii la randul sau furnizorului. Factura se emite cu tva sau nu?
Nu exista o hotarare judecatoreasca a instantei in acest sens.
Casa de expeditii si clientul sunt inregistrare in scopuri...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie din Cehia cu livrare in Ungaria
Intrebare:
O firma inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza marfa de o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa se livreaza direct la clientul din Ungaria, iar firma din Romania emite factura catre acest client din Ungaria care, de asemenea, este inregistrat in scopuri de TVA. Deoarece marfa nu ajunge pe teritoriul Romaniei nu este necesar cod UIT, corect? Cum se declara aceasta achizitie in D300 si D390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Repartizare dividende catre noii asociati
Intrebare:
Avem in contul 1171 profit nerepartizat de anul trecut. Pana la 01.07.2025 firma avea asociat unic care beneficia de 100% din dividende. De la 01.07.2025 firma mai are un asociat.
Intrebarea este daca si cel de-al doilea asociat poate ridica dividende din profitul anului trecut, cand nu era asociat in firma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Valorificare stocuri ca deseuri
Intrebare:
Fabrica face pasii necesari pentru a se inchide. Dupa oprirea productiei au ramas stocuri de materii prime de aproximativ 10 milioane ron. Aceste materii prime au fost achizitionate atat de pe piata interna, UE, dar si importuri (tva amanare la plata).
S-a luat legatura cu furnizorii precum si cu alti producatori locali pentru a se preda aceste stocuri chiar si la un pret mai scazut, dar fara succes. Prin urmare, s-au cautat firme de reciclare pentru aceste stocuri. S-a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate
Intrebare:
O firma depune la ONRC in 17.06.2025 cererea de lichidare cu dizolvare. Mentiunea este aprobata in 19.06.2025 si se ridica in data de 20.06.2025.
Va rugam sa ne spuneti care este perioada de lichidare si cand trebuie depus bilantul de lichidare?
Noi am considerat inceperea lichidarii in 17.06.2025 si finalizarea la 30.06.2025, pentru care depunem declaratiile fiscale. Multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie parti sociale la alta societate
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat parti sociale intr-o alta companie reprezentand 10% din capitalul social al societatii respective (partile sociale au fost platite catre o persoana fizica care are calitatea de asociat in societatea respectiva). Va rugam sa ne confirmati daca inregistrarile contabile de mai jos sunt corecte, iar in caz contrar va rugam sa ne spuneti care sunt cele corecte:
1. La data semnarii contractului de vanzare cumpare privind achizitia de parti sociale datat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<