Tags: indicatori economici, reclasificare
Raportarea unor indicatori de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice
Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.668/2011 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.443/2011 privind reglementarea procedurii de raportare a indicatorilor economico-financiari de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736/19.10.2011,
Principalele obligatii care revin operatorilor economici din aceasta categorie.
Obligatie
Operatorii economici care au obligatia de a raporta unii indicatori economico-financiari sunt publicati pe websiteul Ministerului Finantelor Publice (MFP) la adresa www.mfinante.ro, iar listele pot fi consultate la categoria Noutati, din prima pagina, astfel:
- lista A, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale;
- lista B, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice locale;
- lista C, operatori economici monitorizati lunar conform Acordului incheiat cu Fondul Monetar International;
- lista D, operatori reclasificati in sectorul administratiei publice.
Termene de raportare
Operatorii economici prevazuti mai sus au obligatia raportarii lunare si trimestriale la MFP a indicatorilor economico-financiari prevazuti in anexele nr. 1-7 din ordin, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, astfel:
- cei din lista D vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 1, 2, 3 si 5;
- cei din lista D vor raporta trimestrial datele prevazute in anexa nr. 4;
- cei din lista C vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 6 si 7;
- cei din listele A si B vor raporta trimestrial date preliminare conform anexelor nr. 6 si 7.
Pentru datele anuale, anexele nr. 1-5 se vor transmite, pana la:
- 25 ianuarie anul urmator date preliminare;
- 5 martie anul urmator, date revizuite conform ultimelor informatii privind datele contabile pentru anul precedent;
- 25 mai anul urmator, date finale pe baza situatiilor financiare anuale intocmite potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Operatorii economici prevazuti in listele A si B, care raporteaza date prevazute in anexele nr. 6 si 7, au obligatia transmiterii datelor definitive pana la:
- 25 mai a anului curent, pentru exercitiul financiar al anului precedent;
- 25 august a anului curent, pentru semestrul I al anului curent.
Prima raportare se va efectua la 25 octombrie 2011 pentru perioada de raportare 1 ianuarie - 30 septembrie 2011.
Atentie! Operatorii economici care se regasesc in mai multe liste vor raporta datele de fiecare data, la termenele mentionate mai sus, corespunzator anexelor respective.
Revizuirea datelor si comunicarea abaterilor semnificative
Datele revizuite transmise se vor confrunta cu cele din situatiile financiare anuale.
In situatia unor abateri semnificative intre raportarile revizuite si cele finale se vor transmite, in termen de 5 zile de la incheierea raportarilor finale, explicatii privind cauzele acestor abateri la urmatoarele adrese de e-mail:
- lista A: S1001.listaA@mfinante.gov.ro;
- lista B: S1001.listaB@mfinante.gov.ro;
- lista C: S1001.listaC@mfinante.gov.ro;
- lista D: S1001.listaD@mfinante.gov.ro.
Formularistica, semnare si transmitere
Raportarea indicatorilor economico-financiari se va face prin completarea formularului inteligent de declaratie S1001, care poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, subcategoria Descarcare declaratii.
Declaratia se semneaza electronic cu semnatura digitala utilizata de operatorul economic la depunerea declaratiilor fiscale.
Transmiterea formularului S1001 completat se va face utilizand serviciile portalului e-guvernare.ro.
Alte precizari
Operatorii economici din subordinea autoritatilor publice centrale, precum si filialele acestora prezinta situatiile financiare anuale la MFP, in vederea avizarii acestora din punctul de vedere al incadrarii in nivelul veniturilor si cheltuielilor cuprinse in bugetele de venituri si cheltuieli, conform prevederilor art. 15 alin. (4) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul legal de depunere a acestora la organul fiscal in raza caruia sunt arondati.
Pentru precizari suplimentare, operatorii economici interesati pot consulta Ghidul de completare si transmitere a formularului S1001, accesand websiteul MFP, la adresa www. mfinante.ro, categoria Noutati, din prima pagina.
De retinut! Incepand cu 19 octombrie 2011, se abroga Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.152 privind raportarea unor indicatori economico-financiari prevazuti in bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital de stat.
Operatori economici valceni nominalizati in liste pentru depunerea formularului S1001
Potrivit prevederilor ordinului mai sus mentionat, la nivelul judetului Valcea, operatorii economici nominalizati in liste care au obligatia depunerii formularului S1001 sunt:
- lista A: Administratia Parcului National Cozia; Administratia Parcului National Buila Vanturarita; SC Oltchim SA; Hidroserv Ramnicu-Valcea; Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice Izotopice - ICSI Ramnicu-Valcea.
- lista B: Regia Autonoma Judeteana de Drumuri si Poduri Valcea; SC Sacet Prod SA Berbesti; SC CET Govora SA Ramnicu-Valcea; SC ETA SA Ramnicu-Valcea; SC Apavil SA; SC Prest Serv Gradistea SRL; SC Agrofitoserv Valcea SA Bujoreni; SC Invest Construct SRL Francesti; SC Horezu Prim SRL Babeni; SC Babeni Prim SRL Igoiu; SC Gosp Comunala Alunu SRL Prundeni; SC Prima Prundeni SRL Horezu; SC Apahor SRL Horezu; SC Piete Prest SA Ramnicu-Valcea; SC Varemac SRL Vaideeni; SC Calimanesti Serv SRL Vaideeni; SC Alcutil SRL Sutesti; SC Expo-Nord-Oltenia SA Calimanesti;
- lista C: SC Oltchim SA.
*
In vederea conformarii, invitam operatorii economici mentionati mai sus sa verifice listele publicate la adresa www.mfinante.ro, categoria Noutati, din prima pagina.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Preturi medii produse arenda
Intrebare:
Potrivit art. 84 alin. 5 din Codul fiscal, se folosesc preturile medii ANAF stabilite de consiliile locale ale comunelor. Daca o societate este inregistrata in judetul Galati, iar terenurile luate in arenda sunt de pe raza judetului Braila, care este pretul de referinta de pe raza judetului Galati sau Braila? Unde se precizeaza acest lucru? Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Implementare sistem integrat ERP
Intrebare:
Societate platitoare de impozit pe profit, achizitioneaza licente pentru implementarea unui sistem integrat ERP. Aceste licente sunt valabile doar pe perioada implementarii. Care este tratamentul contabil al acestor licente? Se pot inregistra in investitii in curs, iar la finalul implementarii valoarea acestora se va regasi in contul 208, unde vom inregistra si valoarea de achizitie a softului? Daca se duc in cont 208 cum se amortizeaza? Sau le putem considera niste cheltuieli ale...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Bunuri primite spre prelucrare. Refacturare servicii. TVA
Intrebare:
Avem un partener din Danemarca, de la care primim bunuri gratuite pentru a le prelucra. Partenerul este intregistrat in scopuri de TVA in Danemarca. Pentru noi aceastra prelucrare este un serviciu conform art.278 (2). Dupa prelucrare marfa se reintoarce la proprietar. Acum acest ne-a solicitat sa trimitem niste mostre catre un Hub de sterilizare din Cehia, in vederea verificarii calitatii. Mostre se distrug in Cehia ca parte din procesul de sterilizare. Serviciul de sterilizare este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata dividende interimare in suma mai mica
Intrebare:
Am facut bilant interimar la 30.09.2025 unde am cuprins nota 463 = 456 cu suma de 800.000 ron. Situatiile financiare au fost aprobate si trimise la ANAF in 22.10.2025 si primit recipisa. Intrebarea mea este pot sa inregistrez in contabilitate in 25.10.2025 HOT AGA de repartizare si plata doar a sumei de 280.000 ron si retinerea si plata impozitului de 10%, iar in noiembrie alta suma si asa pana la valoarea de 800.000? Impozitul de 10% se inregistreaza la toata suma repartizata sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Societate neplatitoare de tva. Achizitie autoturism
Intrebare:
Va rog o clarificare detaliata privind situatiile in care o societate neplatitoare de TVA, platitoare doar de impozit pe profit, poate achizitiona un autoturism, fie din Romania, fie dintr-un stat membru UE.
As dori sa inteleg urmatoarele aspecte, cu exemple practice, daca este posibil:
1. Achizitie in Romania
Poate o firma neplatitoare de TVA cumpara un autoturism de la un furnizor platitor de TVA?
Ce se intampla...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<