Tags: indicatori economici, reclasificare
Raportarea unor indicatori de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice
Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.668/2011 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.443/2011 privind reglementarea procedurii de raportare a indicatorilor economico-financiari de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736/19.10.2011,
Principalele obligatii care revin operatorilor economici din aceasta categorie.
Obligatie
Operatorii economici care au obligatia de a raporta unii indicatori economico-financiari sunt publicati pe websiteul Ministerului Finantelor Publice (MFP) la adresa www.mfinante.ro, iar listele pot fi consultate la categoria Noutati, din prima pagina, astfel:
- lista A, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale;
- lista B, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice locale;
- lista C, operatori economici monitorizati lunar conform Acordului incheiat cu Fondul Monetar International;
- lista D, operatori reclasificati in sectorul administratiei publice.
Termene de raportare
Operatorii economici prevazuti mai sus au obligatia raportarii lunare si trimestriale la MFP a indicatorilor economico-financiari prevazuti in anexele nr. 1-7 din ordin, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, astfel:
- cei din lista D vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 1, 2, 3 si 5;
- cei din lista D vor raporta trimestrial datele prevazute in anexa nr. 4;
- cei din lista C vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 6 si 7;
- cei din listele A si B vor raporta trimestrial date preliminare conform anexelor nr. 6 si 7.
Pentru datele anuale, anexele nr. 1-5 se vor transmite, pana la:
- 25 ianuarie anul urmator date preliminare;
- 5 martie anul urmator, date revizuite conform ultimelor informatii privind datele contabile pentru anul precedent;
- 25 mai anul urmator, date finale pe baza situatiilor financiare anuale intocmite potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Operatorii economici prevazuti in listele A si B, care raporteaza date prevazute in anexele nr. 6 si 7, au obligatia transmiterii datelor definitive pana la:
- 25 mai a anului curent, pentru exercitiul financiar al anului precedent;
- 25 august a anului curent, pentru semestrul I al anului curent.
Prima raportare se va efectua la 25 octombrie 2011 pentru perioada de raportare 1 ianuarie - 30 septembrie 2011.
Atentie! Operatorii economici care se regasesc in mai multe liste vor raporta datele de fiecare data, la termenele mentionate mai sus, corespunzator anexelor respective.
Revizuirea datelor si comunicarea abaterilor semnificative
Datele revizuite transmise se vor confrunta cu cele din situatiile financiare anuale.
In situatia unor abateri semnificative intre raportarile revizuite si cele finale se vor transmite, in termen de 5 zile de la incheierea raportarilor finale, explicatii privind cauzele acestor abateri la urmatoarele adrese de e-mail:
- lista A: S1001.listaA@mfinante.gov.ro;
- lista B: S1001.listaB@mfinante.gov.ro;
- lista C: S1001.listaC@mfinante.gov.ro;
- lista D: S1001.listaD@mfinante.gov.ro.
Formularistica, semnare si transmitere
Raportarea indicatorilor economico-financiari se va face prin completarea formularului inteligent de declaratie S1001, care poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, subcategoria Descarcare declaratii.
Declaratia se semneaza electronic cu semnatura digitala utilizata de operatorul economic la depunerea declaratiilor fiscale.
Transmiterea formularului S1001 completat se va face utilizand serviciile portalului e-guvernare.ro.
Alte precizari
Operatorii economici din subordinea autoritatilor publice centrale, precum si filialele acestora prezinta situatiile financiare anuale la MFP, in vederea avizarii acestora din punctul de vedere al incadrarii in nivelul veniturilor si cheltuielilor cuprinse in bugetele de venituri si cheltuieli, conform prevederilor art. 15 alin. (4) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul legal de depunere a acestora la organul fiscal in raza caruia sunt arondati.
Pentru precizari suplimentare, operatorii economici interesati pot consulta Ghidul de completare si transmitere a formularului S1001, accesand websiteul MFP, la adresa www. mfinante.ro, categoria Noutati, din prima pagina.
De retinut! Incepand cu 19 octombrie 2011, se abroga Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.152 privind raportarea unor indicatori economico-financiari prevazuti in bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital de stat.
Operatori economici valceni nominalizati in liste pentru depunerea formularului S1001
Potrivit prevederilor ordinului mai sus mentionat, la nivelul judetului Valcea, operatorii economici nominalizati in liste care au obligatia depunerii formularului S1001 sunt:
- lista A: Administratia Parcului National Cozia; Administratia Parcului National Buila Vanturarita; SC Oltchim SA; Hidroserv Ramnicu-Valcea; Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice Izotopice - ICSI Ramnicu-Valcea.
- lista B: Regia Autonoma Judeteana de Drumuri si Poduri Valcea; SC Sacet Prod SA Berbesti; SC CET Govora SA Ramnicu-Valcea; SC ETA SA Ramnicu-Valcea; SC Apavil SA; SC Prest Serv Gradistea SRL; SC Agrofitoserv Valcea SA Bujoreni; SC Invest Construct SRL Francesti; SC Horezu Prim SRL Babeni; SC Babeni Prim SRL Igoiu; SC Gosp Comunala Alunu SRL Prundeni; SC Prima Prundeni SRL Horezu; SC Apahor SRL Horezu; SC Piete Prest SA Ramnicu-Valcea; SC Varemac SRL Vaideeni; SC Calimanesti Serv SRL Vaideeni; SC Alcutil SRL Sutesti; SC Expo-Nord-Oltenia SA Calimanesti;
- lista C: SC Oltchim SA.
*
In vederea conformarii, invitam operatorii economici mentionati mai sus sa verifice listele publicate la adresa www.mfinante.ro, categoria Noutati, din prima pagina.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intreprindere familiala. Modificare cota participare
Intrebare:
O Intreprindere Familiala (IF), in cadrul careia pana in luna octombrie 2024 mama a detinut 100% din partile de interes, iar incepand cu luna octombrie 2024 a devenit co-asociata si fiica, detinand fiecare cate 50%.
In aceasta situatie, cum se calculeaza impozitul pe venit? Venitul realizat in ultimele doua luni ale anului se imparte proportional (50%-50%) intre cele doua co-asociate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venituri din activitati independente si salarii
Intrebare:
Profesionist contabil independent si salariat angajat cu contract de munca realizeaza venituri din activitati independente, individual, in sistem real in suma neta de 32800 lei.
In afara de impozit pe venit mai datoreaza si CASS?
Este vorba despre raportare in Declaratia unica pe anul 2024, iar veniturile din activitati independente sunt pe anul 2024.
12 salarii minime pentru anul 2024 sunt in suma de 39600 lei. deci venitul este sub aceasta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Marfa distrusa in incendiu, tratament fiscal
Intrebare:
Societate care face distributie de marfa catre marile supermarketuri cu depozit si servicii logistice externalizate. Depozitul cu care avem contract de logistica a luat foc si toata marfa noastra a fost distrusa. Noi nu avem asigurare incheiata pentru stocuri si este foarte posibil, ca nici furnizorul de logistica sa nu aiba asigurare incheiata. Care este procedura legala dpdv fiscal de scoatere din evidenta a stocurilor pierdute/distruse in incendiu (atat dpdv al impozitului pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Completare formular D101 pentru 2024 cu pierdere reportata
Intrebare:
In anul 2023 s-a depus D101 cu perdere fiscala de recuperat rand 40 cu -655309 lei
Anul 2024 a avut profit de 434149 lel
La rand 39 (pierdere fiscala de recuperat din anii precedenti) 655309 lei
La ce rand bag -221160 LEI, adica pierdere fiscala de recuperat in anii urmatori
rand 38^1nu pot sterege, mi-a preluat automat 434149 lei
eu am bagat -221160 lei la rand 39^1, bineinteles la depunere au fost...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitii centralizate. Emitere factura fiscala
Intrebare:
O societate comerciala are ca obiect vanzarea de carburati in statii PECO
Clientul cumpara carburant si produse de magazin de x ori intro luna in baza unui contract. La fiecare tranzactie se emite un bon fiscal pe credit (nu se incaseaza sume)
La finalul luni pt toate tranzactiile se emite o factura care poate avea si discounturi. (deci valoarea cumulata a bonurilor poate fi diferita decat factura FIFF & GO).
Clientii pot fi persoane...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<