Tags: indicatori economici, reclasificare
Raportarea unor indicatori de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice
Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.668/2011 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.443/2011 privind reglementarea procedurii de raportare a indicatorilor economico-financiari de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 736/19.10.2011,
Principalele obligatii care revin operatorilor economici din aceasta categorie.
Obligatie
Operatorii economici care au obligatia de a raporta unii indicatori economico-financiari sunt publicati pe websiteul Ministerului Finantelor Publice (MFP) la adresa www.mfinante.ro, iar listele pot fi consultate la categoria Noutati, din prima pagina, astfel:
- lista A, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale;
- lista B, operatori economici care functioneaza la nivelul administratiei publice locale;
- lista C, operatori economici monitorizati lunar conform Acordului incheiat cu Fondul Monetar International;
- lista D, operatori reclasificati in sectorul administratiei publice.
Termene de raportare
Operatorii economici prevazuti mai sus au obligatia raportarii lunare si trimestriale la MFP a indicatorilor economico-financiari prevazuti in anexele nr. 1-7 din ordin, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, astfel:
- cei din lista D vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 1, 2, 3 si 5;
- cei din lista D vor raporta trimestrial datele prevazute in anexa nr. 4;
- cei din lista C vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 6 si 7;
- cei din listele A si B vor raporta trimestrial date preliminare conform anexelor nr. 6 si 7.
Pentru datele anuale, anexele nr. 1-5 se vor transmite, pana la:
- 25 ianuarie anul urmator date preliminare;
- 5 martie anul urmator, date revizuite conform ultimelor informatii privind datele contabile pentru anul precedent;
- 25 mai anul urmator, date finale pe baza situatiilor financiare anuale intocmite potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Operatorii economici prevazuti in listele A si B, care raporteaza date prevazute in anexele nr. 6 si 7, au obligatia transmiterii datelor definitive pana la:
- 25 mai a anului curent, pentru exercitiul financiar al anului precedent;
- 25 august a anului curent, pentru semestrul I al anului curent.
Prima raportare se va efectua la 25 octombrie 2011 pentru perioada de raportare 1 ianuarie - 30 septembrie 2011.
Atentie! Operatorii economici care se regasesc in mai multe liste vor raporta datele de fiecare data, la termenele mentionate mai sus, corespunzator anexelor respective.
Revizuirea datelor si comunicarea abaterilor semnificative
Datele revizuite transmise se vor confrunta cu cele din situatiile financiare anuale.
In situatia unor abateri semnificative intre raportarile revizuite si cele finale se vor transmite, in termen de 5 zile de la incheierea raportarilor finale, explicatii privind cauzele acestor abateri la urmatoarele adrese de e-mail:
- lista A: S1001.listaA@mfinante.gov.ro;
- lista B: S1001.listaB@mfinante.gov.ro;
- lista C: S1001.listaC@mfinante.gov.ro;
- lista D: S1001.listaD@mfinante.gov.ro.
Formularistica, semnare si transmitere
Raportarea indicatorilor economico-financiari se va face prin completarea formularului inteligent de declaratie S1001, care poate fi descarcat de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Declaratii electronice, subcategoria Descarcare declaratii.
Declaratia se semneaza electronic cu semnatura digitala utilizata de operatorul economic la depunerea declaratiilor fiscale.
Transmiterea formularului S1001 completat se va face utilizand serviciile portalului e-guvernare.ro.
Alte precizari
Operatorii economici din subordinea autoritatilor publice centrale, precum si filialele acestora prezinta situatiile financiare anuale la MFP, in vederea avizarii acestora din punctul de vedere al incadrarii in nivelul veniturilor si cheltuielilor cuprinse in bugetele de venituri si cheltuieli, conform prevederilor art. 15 alin. (4) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul legal de depunere a acestora la organul fiscal in raza caruia sunt arondati.
Pentru precizari suplimentare, operatorii economici interesati pot consulta Ghidul de completare si transmitere a formularului S1001, accesand websiteul MFP, la adresa www. mfinante.ro, categoria Noutati, din prima pagina.
De retinut! Incepand cu 19 octombrie 2011, se abroga Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.152 privind raportarea unor indicatori economico-financiari prevazuti in bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital de stat.
Operatori economici valceni nominalizati in liste pentru depunerea formularului S1001
Potrivit prevederilor ordinului mai sus mentionat, la nivelul judetului Valcea, operatorii economici nominalizati in liste care au obligatia depunerii formularului S1001 sunt:
- lista A: Administratia Parcului National Cozia; Administratia Parcului National Buila Vanturarita; SC Oltchim SA; Hidroserv Ramnicu-Valcea; Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice Izotopice - ICSI Ramnicu-Valcea.
- lista B: Regia Autonoma Judeteana de Drumuri si Poduri Valcea; SC Sacet Prod SA Berbesti; SC CET Govora SA Ramnicu-Valcea; SC ETA SA Ramnicu-Valcea; SC Apavil SA; SC Prest Serv Gradistea SRL; SC Agrofitoserv Valcea SA Bujoreni; SC Invest Construct SRL Francesti; SC Horezu Prim SRL Babeni; SC Babeni Prim SRL Igoiu; SC Gosp Comunala Alunu SRL Prundeni; SC Prima Prundeni SRL Horezu; SC Apahor SRL Horezu; SC Piete Prest SA Ramnicu-Valcea; SC Varemac SRL Vaideeni; SC Calimanesti Serv SRL Vaideeni; SC Alcutil SRL Sutesti; SC Expo-Nord-Oltenia SA Calimanesti;
- lista C: SC Oltchim SA.
*
In vederea conformarii, invitam operatorii economici mentionati mai sus sa verifice listele publicate la adresa www.mfinante.ro, categoria Noutati, din prima pagina.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<