Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a raspuns recent la cateva intrebari referitoare la reprogramarea sau anularea calatoriilor in contextul provocat de coronavirus.
1. Pana in acest moment nu am folosit voucherele de vacanta primite anul trecut. Termenul de valabilitate al acestora va expira curand si, in contextul provocat de noul coronavirus, ma gasesc in imposibilitatea de a calatori. Pot beneficia in continuare de acestea?
2. Anul acesta vor mai fi emise vouchere de vacanta?
Da, insa emiterea voucherelor de vacanta pentru anul in curs se va face exclusiv pe suport electronic.
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea Verde a Contabilitatii
De asemenea, inchiderea sau limitarea accesului la unele obiective turistice, precum si restrictiile, limitarile sau suspendarile impuse de autoritati pentru circulatia mijloacelor de transport (aeriene, terestre sau pe apa), ce reprezinta componente care fac parte din pachetul de servicii de calatorie contractat, reprezinta motive de invocare a unor circumstante inevitabile si extraordinare. Insa, evaluarea acestor circumstante si modul in care afecteaza executarea pachetului turistic trebuie facuta de la caz la caz.
5. In contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, doresc sa imi reprogramez calatoria. Care este primul pas pe care trebuie sa il fac?
In cerere puteti mentiona perioada in care ati dori reprogramarea si ulterior, impreuna cu reprezentantii operatorului economic, sa identificati cea mai buna varianta pentru dumneavoastra, astfel incat sa puteti beneficia de aceleasi conditii precum cele contractate initial in destinatiile alese.
Totodata, va adresam rugamintea de a lua in considerare volumul mare de solicitari la nivelul operatorilor economici din domeniul turismului si de a trata cu rabdare si intelegere demersurile intreprinse de acestia pentru solutionarea cu succes a solicitarii dumneavoastra.
6. In contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, doresc sa imi anulez calatoria si sa imi recuperez sumele achitate in avans operatorului economic din turism. Care este primul pas pe care trebuie sa il fac?
7. Am achizitionat in avans un pachet turistic, programat pentru anul acesta, la sfarsitul verii/inceputul toamnei. Avand in vedere contextul epidemiologic actual, nu am incredere sa mai calatoresc. Credeti ca ar fi oportun sa anulez calatoria?
Art. 13 alin. (1) din OG nr. 2/2018: “Calatorul poate inceta contractul privind pachetul de servicii de calatorie in orice moment inainte de inceperea executarii pachetului. In cazul in care calatorul inceteaza contractul privind pachetul de servicii de calatorie, acesta poate fi obligat sa plateasca agentiei de turism organizatoare o penalitate de incetare adecvata si justificabila.”
Art. 13 alin. (2) din OG nr. 2/2018: “In contractul privind pachetul de servicii de calatorie pot fi prevazute penalitati de incetare standardizate rezonabile, in functie de momentul incetarii contractului inainte de inceperea executarii pachetului, precum si de economiile de costuri si de veniturile prevazute, generate de executarea alternativa a serviciilor de calatorie. In absenta unor penalitati de incetare standardizate, valoarea penalitatii de incetare corespunde pretului pachetului, din care se scad economiile de costuri si veniturile generate de executarea alternativa a serviciilor de calatorie. La cererea calatorului, agentia de turism organizatoare prezinta o justificare pentru cuantumul penalitatilor de incetare.”
9. Ce se intampla daca nu am fost informat despre comisioanele, tarifele, penalitatile de incetare sau alte costuri suplimentare practicate de operatorul economic atunci cand am achizitionat un pachet de servicii de calatorie?
10. Imi pot recupera sumele achitate in avans pentru un singur serviciu turistic, in speta cazarea, daca doresc sa anulez sejurul in contextul situatiei epidemiologice actuale?
In situatia in care ati achizitionat cazarea prin intermediul unei agentii de turism si unitatea este inchisa in perioada in care serviciile ar trebui prestate, agentia de turism poate solicita rambursarea integrala a sumelor achitate in avans, ca ulterior sa vi le restituie.Insa, daca unitatea este deschisa, atunci aceasta are dreptul sa retina penalizarile de anulare, in conformitate cu politica de penalizare din contractul semnat intre unitatea de cazare si agentia de turism. In cazul inexistentei unui contract, se restituie agentiei de turism difereta in conformitate cu politica unitatii de cazare anuntata la momentul efectuarii rezervarii.
11. Ce se intampla daca am plecat in calatorie si, in contextul crizei provocate de noul coronavirus, ma gasesc in imposibilitatea de a ma intoarce?
De asemenea, pentru a fi in siguranta si pentru a evita situatiile dificile care pot aparea in perioada sederii, va recomandam sa solicitati sprijin ambasadelor si oficiilor consulare din tara in care va aflati. Datele de contact ale acestora le puteti afla accesand urmatorul link: https://www.mae.ro/romanian-missions.
14. Care sunt conditiile pentru livrarea produselor alimentare daca sunt cazat la hotel, in contextul interdictiilor impuse de autoritati pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus?
Mentionam, daca nu sunteti cazat la hotel si doriti sa mergeti la restaurantul acestuia, nu veti putea servi produsele alimentare si bauturile in spatiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locatiei, ci veti primi produsele in recipiente de unica folosinta („take away”).
15. Care sunt conditiile pentru asigurarea hranei zilnice daca sunt cazat la pensiune, in contextul interdictiilor impuse de autoritati pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus?
17. In urma starii de urgenta datorata pandemiei provocate de noul coronavirus, structurile de primire turistice cu functiuni de cazare au obligatia sa isi suspende activitatea?
18. Ce trebuie sa fac daca care doresc sa depun o sesizare la Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Directia Generala Turism?
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO e-Factura in relatia B2B si B2GNormele de acordare a voucherelor de vacanta, aprobate de GuvernVouchere pentru cresterea natalitatii de la stat. Care sunt inregistrarile contabile in acest caz?ANAT: Nivel record al valorii voucherelor de vacanta – De 42 de ori mai mare, fata de perioada similara din 2017Cadouri de Craciun de 500 lei acordate angajatilor. Care este tratamentul fiscal?Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaE-Factura in 2024. Prevederi privind voucherele de vacantaE-Factura in relatia B2C. Facturile PFA catre persoane fizice trebuie incarcate in sistem?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"