Tags: incasari numerar, plati numerar, legea 702015
Promovarea acestei legi este determinata de necesitatea solutionarii problemelor legate de prezentarea documentelor justificative legale pentru transferurile de sume din contul profesionistilor in contul persoanelor fizice, in cazul in care operatiunile respective sunt efectuate prin instrumente de plata cu acces la distanta.
In vederea clarificarii problemelor aparute legate de prezentarea documentelor justificative legale pentru transferurile de sume din contul profesionistilor in contul persoanelor fizice, in cazul in care operatiunile respective sunt efectuate prin instrumente de plata cu acces la distanta, este necesara reglementarea unei exceptii de la regula generala de prezentare a acestor documente la institutiile de credit, in sensul ca in cazul in care transferurile se fac prin astfel de instrumente, acestea se efectueaza de catre platitori cu conditia existentei documentelor justificative legale in evidentele acestora.
Astfel, documentele respective nu reprezinta doar suportul inregistrarii operatiunii economico-financiare in evidentele operatorului economic, ci evidentiaza si continutul si justificarea operatiunii in concordanta cu prevederile legale, pe baza carora se poate verifica daca transferurile de fonduri sunt realizate cu justa cauza, avand la baza raporturi juridice intre operatorul economic si persoana fizica beneficiara a sumelor.
De asemenea, se impune stabilirea sanctiunilor aplicabile in cazul incalcarii obligatiei legale de a efectua transferuri bancare numai pe baza documentelor justificative prezentate de platitori sau, in cazul in care transferurile respective se efectueaza prin instrumente de plata cu acces la distanta, cu conditia existentei documentelor justificative legale in evidentele platitorilor.
Articol unic – Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 242 din 9 aprilie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 11, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
” (4) Prin exceptie de la prevederile alin.(3), in cazul operatiunilor efectuate prin instrumente de plata cu acces la distanta, persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) pot transfera sume din contul lor in contul persoanelor fizice, cu conditia existentei documentelor justificative legale in evidenta platitorilor.”
2. La articolul 12, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
" (2) Nerespectarea prevederilor art. 6 si art. 11 alin. (1) - (4) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei la 4.500 lei. "
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<