keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Solicitarea unui alt plafon de incasari, de catre organizatorii de evenimente (nunti si botezuri)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 17 Aug. 2016 Exclusiv
Tags: omfp 1265/2016, oug 32/2016, organizare evenimente, plafon, incasari numerar

In Monitorul Oficial nr.603/08.08.2016 a fost publicat OMFP 1265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr.70/2015. Astfel, potrivit art. 4^1 din Legea nr.70/2015, astfel cum a fost modificat prin OUG 32/2016, organizatorii de nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal competent in administrarea obligatiilor lor fiscale, aprobarea unui alt plafon de incasari mai mare decat cel de 10.000 lei.

# Documente ce se depun la organul fiscal competent:

Organizatorii de evenimente care solicita un plafon de incasari mai mare de 10.000 lei trebuie sa depuna la organul fiscal competent o cerere la care au obligatia sa anexeze, cumulativ, urmatoarele documente justificative din care sa rezulte ca incasarile in numerar de la astfel de evenimente depasesc plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana(art.3 din ordin) :

a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;
b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/spatiilor/folosit/folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/acestora(numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;
c) situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr.2 la ordin.
 
De retinut ! in cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o  perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;

d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit.c).

Organizatorii de evenimente pot anexa la cererea depusa orice alte documente relevante in sustinerea cererii . Modelul cererii este prevazut in Anexa nr.1 la ordin.
 
# Modalitatea de depunere a cererii:

Cererea se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate comunica prin posta cu confirmare de primire.

# Care este plafonul maxim aprobat:

Plafonul de incasari in numerar solicitat se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in perioada prevazuta anterior la lit.c).
 
De retinut ! Ori de cate ori organizatorul de evenimente apreciaza ca se impunemodificarea plafonului aprobat de organul fiscal, acesta poate depune o cerere insotita de documentele justificative enumerate anterior.

# Modalitatea de solutionare a cererilor:
Organul fiscal solutioneaza cererea depusa prin emiterea uneia din urmatoarele decizii:
- decizie de aprobare a plafonului de incasari in numerar, in cazul in care se aproba un alt plafon decat cel de 10.000 lei,
- decizie de respingere a cererii de aprobare a plafonului de incasari in numerar, in cazul in care nu se justifica aprobarea cererii altui plafon decat cel de 10.000 lei sau cand nu sunt depuse toate documentele justificative .

# Termenul de solutionare a cererii:
Organul fiscal dispune cu privire la cererea depusa, printr-o decizie in termen de cel mult 15 zile de la data depunerii cererii. Decizia are valabilitate un an de la data comunicarii.

Sursa: Finante Neamt
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016