Tags: criterii ambalaj, etichete, contabilitatea ambalajelor
Intr-una dintre editiile Revistei de Finante Publice si Contabilitate, aparute sub egida MFP, Dr. Alexandrina Teodora BORFOAIA Directia de Legislatie si Reglementari Contabile, explica in detaliu care sunt particularitatile privind contabilitatea ambalajelor.
Redam mai jos doar criteriile care stau la baza definirii unui obiect ca ambalaj:
- un obiect se considera ambalaj daca indeplineste conditiile din definitie fara prejudiciul altor functii pe care acesta le poate indeplini suplimentar, in masura in care acesta nu face parte integranta din produs, fiind necesar pentru a contine, a sustine sau a pastra produsul pe toata durata de viata a acestuia, iar toate elementele sale sunt destinate a fi utilizate, consumate ori eliminate impreuna cu produsul.
Spre exemplu, sunt considerate ambalaje: cutiile pentru dulciuri, foliile care invelesc carcasele de compact discuri, pungile in care se expediaza cataloage si reviste, cu o revista inauntru si altele;
- obiectele proiectate si destinate a fi umplute la punctele de vanzare, precum si obiectele "de unica folosinta", vandute umplute sau destinate a fi umplute in punctele de desfacere sunt considerate ambalaje, daca indeplinesc functia de ambalare.
Spre exemplu, sunt considerate ambalaje (daca au fost concepute pentru a fi umplute la punctul de vanzare): pungile din plastic sau din hartie; farfuriile si paharele de unica folosinta, folia alimentara aderenta; pungile pentru sandviciuri; folia de aluminiu, husele din folie de plastic pentru protejarea hainelor curatate in curatatorii;
- componentele ambalajelor si elementele auxiliare integrate in ambalaj sunt considerate ca parte din ambalajul in care sunt integrate. Elementele auxiliare agatate direct de produs sau atasate de acesta, care indeplinesc functii de ambalaj, sunt considerate ambalaje daca nu sunt parte integranta a produsului si daca nu toate elementele lor sunt destinate a fi utilizate, consumate sau eliminate impreuna cu produsul.
Spre exemplu, sunt considerate ambalaje: etichetele agatate direct de produs sau atasate acestuia. Sunt considerate ca parte a ambalajului: etichetele adezive atasate unui alt articol de ambalaj, capsele metalice, mansoanele din plastic, dispozitivul de masurare-dozare care face parte din sistemul de inchidere a recipientului pentru detergenti, rasnitele mecanice, integrate in recipiente fara posibilitate de reincarcare, pline cu un anumit produs, de exemplu rasnitele de piper pline cu piper.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rectificare repartizare dividende interimare
Intrebare:
Intrebare 2
O societate platitoare de impozit pe profit si platitoare de tva lunar a epuizat de ridicat in anul 2025 toate dividendele din anii anteriori. La 30.09.2025 a intocmit bilant interimar si dintr-o eroare in bilant nu s-a repartizat la dividende tot profitul existent la 30.09.2025 in balanta, ci doar o parte din el. Se poate rectifica bilantul interimar la 30.09.2025? Din cate am citit ,doar cel anual se poate modifica si doar anumite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Detinere casa de marcat inchiriere apartament in regim hotelier
Intrebare:
O societate platitoare de impozit pe profit si platitoare de tva lunar, doreste sa inchirieze un apartament pe societate. Acest apartament doreste sa il inchirieze in regim hotelier, incasarea banilor de la clienti sa se faca doar online, fara plati cash, prin colaborarea cu o agentie, agentia incasand toti banii de la client, apoi isi va retine comisionul si societatii ii va vira banii online. In aceste conditii este obligatorie achizitia unei case de marcat? Sau a unui POS? Sau a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Rectificare D390
Intrebare:
Trebuie sa rectific declaratia 390 in perioada ianuarie-iunie 2025.
Avem un client din Franta, care in ianuarie 2025 si-a schimbat codul fiscal. Din greseala, pe declaratia 390 s-a trecut codul fiscal vechi, chiar daca pe factura era trecut codul fiscal nou. Cum se poate rectifica declaratia 390, in conditiile in care suma ramane aceasi, doar codul fiscal se rectifica?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<