Tags: tva de rambursat, scoatere din evidenta tva de rambursat
In urma stergerii din fisa a tva-ului de rambursat pana la data 31.12.2017 (acum 5 ani), si nesolicitat la rambursare, avem o suma mare de TVA de rambursat in balanta pe care trebuie sa o inchidem cu ceva. Ne ajutati cu o nota contabila pentru inchiderea TVA de recuperat? Multumim!
Cum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursat – raspunsul specialistului:
Pentru a scoate din evidenta contabila suma reprezentand TVA de rambursat din balanta contabila, in urma prescriptiei fiscale si nerecuperarii acesteia de la bugetul de stat, se va utiliza urmatoarea nota contabila:
Nota contabila:
• Debit: 6588 Alte cheltuieli de exploatare
• Credit: 4424 TVA de recuperat
Aceasta nota contabila reflecta scoaterea din evidenta a TVA de recuperat prin inregistrarea acestei sume ca o cheltuiala de exploatare.
Conform Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (Ordinul MF nr. 2861/2009), trebuie sa se stabileasca situatia reala a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. In cazul unei creante fiscale prescrise, nerecuperabile de la bugetul de stat, aceasta trebuie scazuta din evidenta contabila pe seama conturilor de cheltuieli.
Astfel, la inventarierea elementelor patrimoniale si intocmirea situatiilor financiare anuale, se va realiza nota contabila de mai sus pentru a reflecta in mod corect si fidel pozitia financiara a entitatii.
Temei legal
Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii din 09.10.2009 (Parte integranta din Ordinul MF nr. 2861/2009)
1. -
(1) Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.
(2) Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
Raspuns oferit in luna aprilie 2024 de catre specialistii site-ului
PortalCodulFiscal.ro. Dati click
AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Limitari drepturi salariale Ordonanta de urgenta 1562024
Intrebare:
Referitor la unele prevederi din OUG nr. nr. 156/2024, respectiv:
Art. XXXIV
(1)Pentru anul 2025, operatorii economici carora li se aplica prevederile art. 9 alin. (1) lit. b) si alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2013, aprobata cu completari prin Legea nr. 47/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, pot prevedea in bugetul de venituri si cheltuieli cresterea cheltuielilor de natura salariala fata de realizarile anului 2024, dar cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata efectuata pentru compania mama
Intrebare:
Am achitat in numele companiei mama, care este din Austria, o taxa catre o autoritate din Romania. Pentru aceasta taxa nu am primit niciun document de la autoritatea in cauza (taxa s-a platit in baza unei legi). Avem doar ordinul de plata si atat (plata este facuta de noi pentru ca ei nu puteau sa faca plata in cont de Trezorerie). Totusi, noi vrem sa ne recuperam aceasta taxa de la compania mama. Cum putem sa facturam catre ei aceasta taxa? Care ar trebui sa fie regimul TVA-ului de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare transport salariati
Intrebare:
Incepand cu 2025 dorim sa acordam salariatilor c/v transportului de la domiciliu la locul de munca si avem urmatoarele cazuri:
- cu masina de serviciu, pt agenti de vanzari, soferi transport marfa, directori - aici noi consideram ca e deductibil transportul de la domiciliu la locul de munca.
- cu masina proprie, salariati care se deplaseaza din aceeasi localitate si salariati care se deplaseaza din alta localitate catre locul de munca - aici consideram ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<