Tags: tva de rambursat, scoatere din evidenta tva de rambursat
In urma stergerii din fisa a tva-ului de rambursat pana la data 31.12.2017 (acum 5 ani), si nesolicitat la rambursare, avem o suma mare de TVA de rambursat in balanta pe care trebuie sa o inchidem cu ceva. Ne ajutati cu o nota contabila pentru inchiderea TVA de recuperat? Multumim!
Cum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursat – raspunsul specialistului:
Pentru a scoate din evidenta contabila suma reprezentand TVA de rambursat din balanta contabila, in urma prescriptiei fiscale si nerecuperarii acesteia de la bugetul de stat, se va utiliza urmatoarea nota contabila:
Nota contabila:
• Debit: 6588 Alte cheltuieli de exploatare
• Credit: 4424 TVA de recuperat
Aceasta nota contabila reflecta scoaterea din evidenta a TVA de recuperat prin inregistrarea acestei sume ca o cheltuiala de exploatare.
Conform Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (Ordinul MF nr. 2861/2009), trebuie sa se stabileasca situatia reala a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. In cazul unei creante fiscale prescrise, nerecuperabile de la bugetul de stat, aceasta trebuie scazuta din evidenta contabila pe seama conturilor de cheltuieli.
Astfel, la inventarierea elementelor patrimoniale si intocmirea situatiilor financiare anuale, se va realiza nota contabila de mai sus pentru a reflecta in mod corect si fidel pozitia financiara a entitatii.
Temei legal
Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii din 09.10.2009 (Parte integranta din Ordinul MF nr. 2861/2009)
1. -
(1) Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.
(2) Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
Raspuns oferit in luna aprilie 2024 de catre specialistii site-ului
PortalCodulFiscal.ro. Dati click
AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Organizare teambuilding
Intrebare:
Va rog un punct de vedere legat de cheltuielile facute de o societate cu organizarea teambuilding. Cum sunt acestea din punct de vedere impozit pe profit, TVA si din punct de vedere impozit pe venitul salariatilor. In ce conditii aceste cheltuieli nu sunt impozabile la salariat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA al vanzarilor la distanta
Intrebare:
O societate platitoare de tva face import de bunuri din China. In Romania face declaratie vamala de import si achita tva-ul aferent.
Societatea are o platforma online prin care vinde produsele la persoana fizice si juridice din Romania, acum doreste vanzarea produsele respective la persoane fizice din UE. Valoarea produselor este sub 150 euro/bucata, dar pot exista produse care depasesc aceasta vaolare.
Care este regimul din punct de vedere al tva-ului...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Combinari de societati - aspecte fiscale
Intrebare:
Se doreste infiintarea unei firme de tip Holding, dupa cum urmeaza:
1. Holding SRL (CAEN 6421) si sc firma 2 SRL (CAEN 6201/6202), ambele platitoare de impozit pe profit, cu scutirea dividendelor intragrup (Art. 23 lit. a), respectiv cu exceptia de la retinerea la sursa pe dividende intre PJ romane prevazuta in Art. 43(4).
2. Asociati persoane fizice - HOLDING
Mutarea firma initiala SRL sub holding si sa structuram achizitia/ schimbul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acordare ajutor pentru tratament medical
Intrebare:
Societatea noastra doreste sa acorde ajutor financiar in doua cazuri, astfel:
a) acoperirea cheltuielilor de tratament oncologic al unui salariat angajat cu 1 ora pe zi;
b) tratamentul medical oncologic al parintelui unui salariat.
Va rugam sa ne spuneti daca avem posibilitate legala pentru decontarea acestor cheltuieli, baza legala pentru deductibilitatea acestora si monografia contabila aferenta.
Multumesc frumos.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<