Tags: tva de rambursat, scoatere din evidenta tva de rambursat
In urma stergerii din fisa a tva-ului de rambursat pana la data 31.12.2017 (acum 5 ani), si nesolicitat la rambursare, avem o suma mare de TVA de rambursat in balanta pe care trebuie sa o inchidem cu ceva. Ne ajutati cu o nota contabila pentru inchiderea TVA de recuperat? Multumim!
Cum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursat – raspunsul specialistului:
Pentru a scoate din evidenta contabila suma reprezentand TVA de rambursat din balanta contabila, in urma prescriptiei fiscale si nerecuperarii acesteia de la bugetul de stat, se va utiliza urmatoarea nota contabila:
Nota contabila:
• Debit: 6588 Alte cheltuieli de exploatare
• Credit: 4424 TVA de recuperat
Aceasta nota contabila reflecta scoaterea din evidenta a TVA de recuperat prin inregistrarea acestei sume ca o cheltuiala de exploatare.
Conform Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (Ordinul MF nr. 2861/2009), trebuie sa se stabileasca situatia reala a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. In cazul unei creante fiscale prescrise, nerecuperabile de la bugetul de stat, aceasta trebuie scazuta din evidenta contabila pe seama conturilor de cheltuieli.
Astfel, la inventarierea elementelor patrimoniale si intocmirea situatiilor financiare anuale, se va realiza nota contabila de mai sus pentru a reflecta in mod corect si fidel pozitia financiara a entitatii.
Temei legal
Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii din 09.10.2009 (Parte integranta din Ordinul MF nr. 2861/2009)
1. -
(1) Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.
(2) Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
Raspuns oferit in luna aprilie 2024 de catre specialistii site-ului
PortalCodulFiscal.ro. Dati click
AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturare avans si stornare avans in euro
Intrebare:
Suntem o societatea din Romania care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor. In momentul de fata pentru construirea unui bloc, s-au subcontractat o parte din lucruri. Contractele cu subcontractorii (societati comerciale din Romania) sunt stabilite in euro la cursul bnr din data facturarii cu plati in avans partiale.
S-au emis facturi in avans la cursul bnr din data facturarii conform contract.
In momentul stornarii avansurilor si emiterii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrare achizitie cladire care urmeaza a fi demolata
Intrebare:
In cazul in care societatea noastra a achizitionat un imobil format din mai multe constructii (hala de fabricatie, cladire administrativa, magazin, post trafo, cabina poarta si teren), imi puteti spune va rog frumos la ce cod clasa intra hala de fabricatie, cladirea administrativa, magazinul si postul trafo, si alt aspect este ca managementul firmei isi doreste ca aceste cladiri sa fie demolate, in aceste conditii se mai poate aloca o durata de amortizare?
Punerea in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Delegare salariat in Turcia peste 183 zile
Intrebare:
In cazul delegarii unui salariat in Turcia pentru a presta servicii de marketing, pentru o perioada care depaseste 183 zile, care sunt obligatiile societatii din Romania? Trebuie sa deschida un sediu permanent in Turcia pentru acest salariat? Impozitul pe salariu si contributiile se vor plati in Romania sau in Turcia? Daca se vor plati in Turcia care sunt documentele necesare? Vom intocmi D112 in mod normal si facem doar plata in Turcia? Sunt anumite formulare care trebuiesc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Documente si note contabile retur marfa
Intrebare:
Avem urmatoarea situatie privind returul de marfa vandut cu bon fiscal:
Legea spune:
Art. 37
(1)
In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fi scal emisanterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
c)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Autofactura primita de la furnizorul de energie electrica
Intrebare:
Suntem un ONG care am achizitionat panouri fotovoltaice pentru CENTRUL EDUCATIONAL construit si finantat de catre noi. Achizitia acestuia a avut loc de pe codul fiscal fara tva.
Acum primim autofactura emisa de EON cu mentiune tva zero. Dar in anul 2024 ne-am inregistrat ONG-ul cu cod de tva (am primit alt cod fiscal decat cel de baza) in speranta dezvoltarii unor activitati economice care sa ne sprijine in actiunile noastre sociale. Unde trebuie inregistrate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<