Tags: tva de rambursat, scoatere din evidenta tva de rambursat
In urma stergerii din fisa a tva-ului de rambursat pana la data 31.12.2017 (acum 5 ani), si nesolicitat la rambursare, avem o suma mare de TVA de rambursat in balanta pe care trebuie sa o inchidem cu ceva. Ne ajutati cu o nota contabila pentru inchiderea TVA de recuperat? Multumim!
Cum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursat – raspunsul specialistului:
Pentru a scoate din evidenta contabila suma reprezentand TVA de rambursat din balanta contabila, in urma prescriptiei fiscale si nerecuperarii acesteia de la bugetul de stat, se va utiliza urmatoarea nota contabila:
Nota contabila:
• Debit: 6588 Alte cheltuieli de exploatare
• Credit: 4424 TVA de recuperat
Aceasta nota contabila reflecta scoaterea din evidenta a TVA de recuperat prin inregistrarea acestei sume ca o cheltuiala de exploatare.
Conform Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (Ordinul MF nr. 2861/2009), trebuie sa se stabileasca situatia reala a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. In cazul unei creante fiscale prescrise, nerecuperabile de la bugetul de stat, aceasta trebuie scazuta din evidenta contabila pe seama conturilor de cheltuieli.
Astfel, la inventarierea elementelor patrimoniale si intocmirea situatiilor financiare anuale, se va realiza nota contabila de mai sus pentru a reflecta in mod corect si fidel pozitia financiara a entitatii.
Temei legal
Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii din 09.10.2009 (Parte integranta din Ordinul MF nr. 2861/2009)
1. -
(1) Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.
(2) Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
Raspuns oferit in luna aprilie 2024 de catre specialistii site-ului
PortalCodulFiscal.ro. Dati click
AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ne ajutati sa clarificam urmatoarele aspecte legate de e-Factura: 1. In situatia in care bunurile vin de la furnizorul din China pe cale maritima (in Portul Constanta) este sau nu obligatoriu codul UIT? (valoare peste 10.000 lei si greutate peste 500 kg) 2. In situatia in care bunurile vin de la furnizorul din China pe cale aeriana (aeroport Otopeni) este sau nu obligatoriu codul UIT? (valoare peste 10.000 lei ) 3. In cazul in care bunurile vin de la furnizorul din Germania prin posta...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va prezentam urmatoarele: 1. Societatea noastra aplica Impozit minim pe cifra de afaceri (IMCA) 1%, intrucat indeplineste conditiile legale; 2. In trimestrul I 2024, in urma calculului comparativ al Impozitului pe profit cu IMCA a reiesit ca societatea Makita EU SRL trebuie sa plateasca IMCA. IMCA a fost declarat prin Declaratia-formular 100 selectand obligatia fiscala - <em>Impozit pe profit</em>, bifand suplimentar caseta <em>Impozit pe profit stabilit la nivelul impozitului...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O SC momentan nu functioneaza dar nu a depus cerere de suspendare a activitatii la ONRC. Singura angajata cu 4 ore este in concediu pentru cresterea copilului pana la 2 ani. Nu la aceasta firma are functia de baza. In acest caz nu ar putea cere desfacerea contractului de munca, ca firma sa nu fie nevoita la depunerea lunara a D112? Oricum firma nu mai are nevoie de prestatiile angajatei, dar nici ilegalitate nu vrea sa faca.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<