Tags: tva de rambursat, scoatere din evidenta tva de rambursat
In urma stergerii din fisa a tva-ului de rambursat pana la data 31.12.2017 (acum 5 ani), si nesolicitat la rambursare, avem o suma mare de TVA de rambursat in balanta pe care trebuie sa o inchidem cu ceva. Ne ajutati cu o nota contabila pentru inchiderea TVA de recuperat? Multumim!
Cum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursat – raspunsul specialistului:
Pentru a scoate din evidenta contabila suma reprezentand TVA de rambursat din balanta contabila, in urma prescriptiei fiscale si nerecuperarii acesteia de la bugetul de stat, se va utiliza urmatoarea nota contabila:
Nota contabila:
• Debit: 6588 Alte cheltuieli de exploatare
• Credit: 4424 TVA de recuperat
Aceasta nota contabila reflecta scoaterea din evidenta a TVA de recuperat prin inregistrarea acestei sume ca o cheltuiala de exploatare.
Conform Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (Ordinul MF nr. 2861/2009), trebuie sa se stabileasca situatia reala a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. In cazul unei creante fiscale prescrise, nerecuperabile de la bugetul de stat, aceasta trebuie scazuta din evidenta contabila pe seama conturilor de cheltuieli.
Astfel, la inventarierea elementelor patrimoniale si intocmirea situatiilor financiare anuale, se va realiza nota contabila de mai sus pentru a reflecta in mod corect si fidel pozitia financiara a entitatii.
Temei legal
Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii din 09.10.2009 (Parte integranta din Ordinul MF nr. 2861/2009)
1. -
(1) Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.
(2) Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
Raspuns oferit in luna aprilie 2024 de catre specialistii site-ului
PortalCodulFiscal.ro. Dati click
AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Detinem o microintreprindere si dorim sa stim ce cota de impozitare trebuie sa aplicam la trimestrul II. La trimestrul I am depasit cei 60.000 eur, am avut 1.173.694 lei si am aplicat 3%, acum, la trimestrul II avem o cifra de afaceri de 110.000 lei, aplicam tot 3% sau 1% deoarece suntem sub plafonul de 60.000 eur? Calculul se efectueaza trimestrial sau se ia in considerare de la inceputul anului si dupa ce se depaseste plafonul se aplica doar 3%?<br />
Multumesc anticipat!...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Achizitionam intracomunitar produse lactate din Grecia, pe care le vindem atat in Romania, cat si intracomunitar. Unul dintre clientii nostri este din Bulgaria. Pentru a scurta procesul de vazare si a reduce costurile, clientul solicita ca marfa pe care i-o vindem sa o lasam direct in Bulgaria, in cadrul transportului Grecia-Romania. Conditia de livrare a produselor din Grecia este EXW, transportul este suportat de noi, societatea din RO. Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Suntem o societate de expertiza contabila si am fost anuntati ca vom avea control de la Oficiul de spalare al banilor. Va rog sa ne ajutati cu continutul dosarului pe care ar trebui sa-l pregatim. Intelegem din experienta altor colegi ca ar trebui sa avem un dosar pentru fiecare client privind ONSPB.<br />
Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O societate platitoare de TVA presteaza servicii de placare a peretilor catre persoane juridice si fizice din Elvetia.<br />
1. Factureza catre pesoane fizice din Elvetia cu TVA sau fara? Aplica sistemul OSS? La ce rand se trec in decontul de TVA?<br />
2. Factureaza catre persoanele juridice cu taxare inversa? La ce rand se trec in decontul de TVA?<br />
Pentru aceste operatiuni din punct de vedere fiscal sunt prevederi speciale?</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Avem o comanda in procesare si clientul solicita urmatoarea modalitate de livrare. Factura se va emite pe un client din Arabia Saudita, iar marfa se va trimita in Italia la alta firma decat clientul din Arabia Saudita. Pe factura va aparea la adresa de livrare numele si adresa firmei din Italia. Nu stim exact relatia dintre cele doua societati. In ce conditii aceasta livrare este considerata o livrare intracomunitara? Ce obligatii declarative are societatea?</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<