Tags: tva de rambursat, scoatere din evidenta tva de rambursat
In urma stergerii din fisa a tva-ului de rambursat pana la data 31.12.2017 (acum 5 ani), si nesolicitat la rambursare, avem o suma mare de TVA de rambursat in balanta pe care trebuie sa o inchidem cu ceva. Ne ajutati cu o nota contabila pentru inchiderea TVA de recuperat? Multumim!
Cum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursat – raspunsul specialistului:
Pentru a scoate din evidenta contabila suma reprezentand TVA de rambursat din balanta contabila, in urma prescriptiei fiscale si nerecuperarii acesteia de la bugetul de stat, se va utiliza urmatoarea nota contabila:
Nota contabila:
• Debit: 6588 Alte cheltuieli de exploatare
• Credit: 4424 TVA de recuperat
Aceasta nota contabila reflecta scoaterea din evidenta a TVA de recuperat prin inregistrarea acestei sume ca o cheltuiala de exploatare.
Conform Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (Ordinul MF nr. 2861/2009), trebuie sa se stabileasca situatia reala a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati. In cazul unei creante fiscale prescrise, nerecuperabile de la bugetul de stat, aceasta trebuie scazuta din evidenta contabila pe seama conturilor de cheltuieli.
Astfel, la inventarierea elementelor patrimoniale si intocmirea situatiilor financiare anuale, se va realiza nota contabila de mai sus pentru a reflecta in mod corect si fidel pozitia financiara a entitatii.
Temei legal
Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii din 09.10.2009 (Parte integranta din Ordinul MF nr. 2861/2009)
1. -
(1) Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.
(2) Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
Raspuns oferit in luna aprilie 2024 de catre specialistii site-ului
PortalCodulFiscal.ro. Dati click
AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Venituri impozabile obtinute din Romania
Intrebare:
Societate din Romania, platitor de tva si impozit profit, Caen 5911 Productie film.
Produce un film independent, filmarile au loc pe teritoriul Spaniei. S-a incheiat un contract de cesiune drepturi autor (redevente) cu o Persoana fizica din Spania (actor) si cu o persoana fizica rezidenta in Marea Britanie.S-a primit certificat de rezidenta fiscala si NIF, pentru acesti actori.
Pentru gasirea actorului din Spania, exista un contract si o factura emisa de o...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare bunuri imobile catre afiliati
Intrebare:
O persoana fizica autorizata A.A a construit o pensiune agroturistica din fonduri A.F.I.R, contract finantare semnat in 08.02. 2017, durata executie maxima 60 luni in perioada 2017-2022, in decembrie 2021 incaseaza ultima transa, monitorizarea se face trei ani de la incasarea ultimei transa 2022-2023-2024. Avand in vedere ca a fost respectat contractul de finantare. In 2025 P.F.A A.A doreste sa vanda catre persoana fizica cladirile construite. P.F.A - nu este platitoare de TVA....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchidere asociere in participatiune
Intrebare:
Societatile A si B au constituit o asociere in participatiune (tipografie si editura) iar asociatul A a fost desemnat asociat administrator. Cele 2 societati au adus initial aport la asociere conform cotelor de participare stabilite prin contract (60/40).
ART. 321 - Evidenta operatiunilor
(5) In cazul asociatiilor in participatiune care nu constituie o persoana impozabila, drepturile si obligatiile legale privind taxa revin asociatului care contabilizeaza...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<