Tags: cerere de rambursare tva, nesolutionarea cererii de rambrsare tva, demersuri
Pentru luna ianuarie 2020 s-a depus decont cu sume negative de TVA, cu optiune de rambursare. Societatea a primit notificare privind prelungirea termenului de solutionare a decontului, prin care ni se comunica ca decontul a fost incadrat la risc fiscal mare, solicitarea noastra necesita efectuarea inspectiei fiscale si ca termenul de solutionare a solicitarii de rambursare este de cel mult 90 zile de la data inregistrarii cererii, conform art.77din Codul de procedura fiscala.
Notificarea primita de societate a fost emisa in data de 26.02.2020 si a fost transmisa cu posta in data de 27.05.2020. Avand in vedere ca de la data depunerii cererii noastre (decontul de TVA) si pana in prezent au trecut mai mult de 180 zile, ce putem face sa impulsionam ANAF-ul sa vina sa efectueze inspectia fiscala, pentru a intra in posesia sumelor de bani din rambursarea solicitata?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Societatea trebuie sa se adreseze Organului fiscal cu privire la stadiul in care se afla solutionarea cererii avand in vedere si conditiile existente in perioada ulterioara analizei privind incadrarea la risc fiscal cauzate de evolutia situatiei epidemiologice nationale si internationale determinate de raspandirea epidemiei COVID-19, precum si masurile instituite in aceasta perioada prin O.U.G. nr. 48/2020.
Prin art. XI din O.U.G. nr. 48/2020 s-a stabilit ca prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, cu efectuarea ulterior, a inspectiei fiscale.
Aceste prevederi nu se aplica:
a) deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de urgenta, a fost inceputa inspectia fiscala in vederea solutionarii acestora;
b) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.609/2016 si de contribuabilii mijlocii stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.610/2016, care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
c) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de alti contribuabili decat cei prevazuti la lit. b), care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, dupa inregistrarea in scopuri de TVA;
(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Cum se inregistreaza in evidenta contabila o factura primita de la o firma din Elvetia (EFIS) reprezentand "clearing fee"? In Declaratia 300 la ce rand trebuie sa apara aceasta factura?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea A din Austria livreaza produse si materiale pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre Societatea B din Romania, Societatea C din Romania comanda produse finite la societatea A din Austria, iar aceasta le livreaza din stocul aflat in custodie la societatea B din Romania, conform schitei atasate. Intrebari: Produse si materiale trimise pentru a fi prelucrate (reambalate) de catre Societatea B din Romania ce raman in custodia societatii B se declara in CAP.III din declaratia 390 lit....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru o societate tva la incasare, tva-ul la o factura emisa si neincasata devine exigibil dupa 90 zile sau tva-ul este de plata numai la incasare /compensare factura emisa?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am atasat cateva documente pentru a intelege mai usor. Societate din Ro, neplatitoare de tva, platitoare de impozit pe profit desfasoara activitate online in cresterea copiilor. Speta 1. Primeste 2 facturi din GB, facturi emise in aceeasi zi. Pe prima factura este detaliat serviciul "Facebook Reviews" unde se colecteaza tva de 19%, pe cea de a doua este "Instagram Feed Basic" unde facturarea s-a facut cu zero tva si mentiune de taxare inversa. Cunosc ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firma noastra cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Franta (il voi denumi in continuare contractant principal) semneaza un contract de prestari servicii instalare echipamente pentru un client cu sediul in Germania, inregistrat in scopuri de TVA in Germania (neinregistrat in Franta). Eu, firma din RO, subcontractez lucrarea catre o societate cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in RO (neinregistrata in Franta)....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In luna martie sunt vandute produse farmaceutice compensate catre clienti. Produsele eliberate pe baza de reteta si compensate (diverse porcente) nu sunt facturate catre CASA DE SANATATE LA SFARSITUL LUNII, respectiv 31.03.2024, ci sunt facturate in luna urmatoare (AICI VORBIM DE VALOARE CE SE COMPENSEAZA). Monografia contabila este: 418 = 707.9 (pt fiecare tip de vanzare pe tip de tva si 418 = 4428.9 care se vor relua luna urmatoare cand se emit facturile.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<