Tags: cerere de rambursare tva, nesolutionarea cererii de rambrsare tva, demersuri
Pentru luna ianuarie 2020 s-a depus decont cu sume negative de TVA, cu optiune de rambursare. Societatea a primit notificare privind prelungirea termenului de solutionare a decontului, prin care ni se comunica ca decontul a fost incadrat la risc fiscal mare, solicitarea noastra necesita efectuarea inspectiei fiscale si ca termenul de solutionare a solicitarii de rambursare este de cel mult 90 zile de la data inregistrarii cererii, conform art.77din Codul de procedura fiscala.
Notificarea primita de societate a fost emisa in data de 26.02.2020 si a fost transmisa cu posta in data de 27.05.2020. Avand in vedere ca de la data depunerii cererii noastre (
decontul de TVA) si pana in prezent au trecut mai mult de 180 zile, ce putem face sa impulsionam ANAF-ul sa vina sa efectueze inspectia fiscala, pentru a intra in posesia sumelor de bani din rambursarea solicitata?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Societatea trebuie sa se adreseze Organului fiscal cu privire la stadiul in care se afla solutionarea cererii avand in vedere si conditiile existente in perioada ulterioara analizei privind incadrarea la risc fiscal cauzate de evolutia situatiei epidemiologice nationale si internationale determinate de raspandirea epidemiei COVID-19, precum si masurile instituite in aceasta perioada prin O.U.G. nr. 48/2020.
Prin art. XI din O.U.G. nr. 48/2020 s-a stabilit ca prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, cu efectuarea ulterior, a inspectiei fiscale.
Aceste prevederi nu se aplica:
a) deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de urgenta, a fost inceputa inspectia fiscala in vederea solutionarii acestora;
b) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.609/2016 si de contribuabilii mijlocii stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.610/2016, care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
c) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de alti contribuabili decat cei prevazuti la lit. b), care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, dupa inregistrarea in scopuri de TVA;
(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Limitari drepturi salariale Ordonanta de urgenta 1562024
Intrebare:
Referitor la unele prevederi din OUG nr. nr. 156/2024, respectiv:
Art. XXXIV
(1)Pentru anul 2025, operatorii economici carora li se aplica prevederile art. 9 alin. (1) lit. b) si alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2013, aprobata cu completari prin Legea nr. 47/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, pot prevedea in bugetul de venituri si cheltuieli cresterea cheltuielilor de natura salariala fata de realizarile anului 2024, dar cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata efectuata pentru compania mama
Intrebare:
Am achitat in numele companiei mama, care este din Austria, o taxa catre o autoritate din Romania. Pentru aceasta taxa nu am primit niciun document de la autoritatea in cauza (taxa s-a platit in baza unei legi). Avem doar ordinul de plata si atat (plata este facuta de noi pentru ca ei nu puteau sa faca plata in cont de Trezorerie). Totusi, noi vrem sa ne recuperam aceasta taxa de la compania mama. Cum putem sa facturam catre ei aceasta taxa? Care ar trebui sa fie regimul TVA-ului de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare transport salariati
Intrebare:
Incepand cu 2025 dorim sa acordam salariatilor c/v transportului de la domiciliu la locul de munca si avem urmatoarele cazuri:
- cu masina de serviciu, pt agenti de vanzari, soferi transport marfa, directori - aici noi consideram ca e deductibil transportul de la domiciliu la locul de munca.
- cu masina proprie, salariati care se deplaseaza din aceeasi localitate si salariati care se deplaseaza din alta localitate catre locul de munca - aici consideram ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<