Tags: cerere de rambursare tva, nesolutionarea cererii de rambrsare tva, demersuri
Pentru luna ianuarie 2020 s-a depus decont cu sume negative de TVA, cu optiune de rambursare. Societatea a primit notificare privind prelungirea termenului de solutionare a decontului, prin care ni se comunica ca decontul a fost incadrat la risc fiscal mare, solicitarea noastra necesita efectuarea inspectiei fiscale si ca termenul de solutionare a solicitarii de rambursare este de cel mult 90 zile de la data inregistrarii cererii, conform art.77din Codul de procedura fiscala.
Notificarea primita de societate a fost emisa in data de 26.02.2020 si a fost transmisa cu posta in data de 27.05.2020. Avand in vedere ca de la data depunerii cererii noastre (decontul de TVA) si pana in prezent au trecut mai mult de 180 zile, ce putem face sa impulsionam ANAF-ul sa vina sa efectueze inspectia fiscala, pentru a intra in posesia sumelor de bani din rambursarea solicitata?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Societatea trebuie sa se adreseze Organului fiscal cu privire la stadiul in care se afla solutionarea cererii avand in vedere si conditiile existente in perioada ulterioara analizei privind incadrarea la risc fiscal cauzate de evolutia situatiei epidemiologice nationale si internationale determinate de raspandirea epidemiei COVID-19, precum si masurile instituite in aceasta perioada prin O.U.G. nr. 48/2020.
Prin art. XI din O.U.G. nr. 48/2020 s-a stabilit ca prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, cu efectuarea ulterior, a inspectiei fiscale.
Aceste prevederi nu se aplica:
a) deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de urgenta, a fost inceputa inspectia fiscala in vederea solutionarii acestora;
b) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.609/2016 si de contribuabilii mijlocii stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.610/2016, care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
c) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de alti contribuabili decat cei prevazuti la lit. b), care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, dupa inregistrarea in scopuri de TVA;
(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Dorim sa achizitionam echipamente software de la un furnizor din Israel. Furnizorul ne pune la dispozitie echipamentele in Romania la o terta societate din Romania , conditia de livrare DDP . Documentele de vama sunt intocmite pe terta societate. Furnizorul doreste sa ne emita factura din Israel, noi sa le achitam contravaloarea echipamentelor in contul firmei din Israel. Societatea noastra mai are vreo obligatie vamala avand in vedere ca exista documente vamale emise pentru aceste echipamente?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: 1. Salariatii proprii sunt delegati in interiorul tarii sau in afara tarii pentru diverse vizite la partenerii comerciali (in scop business). Acestia primesc avans la plecare pentru transport, dar si diurna pentru zilele petrecute in delegatie. Cazarea delegatiilor este de obicei organizata de companie (prin societate de turism, care rezerva in numele nostru hotelul, nu de ocupa angajatul de acest aspect). Modul de calcul al diurnei se face conform reglementarilor din HOTARAREA nr. 714 din 13...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Compania noastra a primit o factura de la un client cu codul de TVA anulat conform art. 316, alin. 11, lit. c. Factura are TVA colectat. Intrebare: 1. Cum tratam TVA-ul de pe aceasta factura? Inregistram TVA-ul colectat ca TVA deductibil sau inregistram valoarea totala a facturii pe un cont din clasa 6? 2. In ce cartus trebuie inregistrata aceasta factura pe declaratia 394?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra este o societate comerciala cu capital privat, ce desfasoara activitate de inchiriere bunuri imobile si mobile. O parte din spatiile detinute in proprietate de Societatea noastra sunt inchiriate astfel: ? catre o institutie de stat (primarie) care l-a randul sau a subinchiriat spatiul unei institutii de invatamant de stat; ? catre alte societati comerciale cu capital privat care desfasoara activiatii de invatamant acreditate de Min. Educatiei ? catre alte societati comerciale...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru o societate cu sediul social in Bucuresti si pentru care se identifica urmatoarele 3 fluxuri de marfuri (produse cosmetice) ii revine obligativitatea de a declara e-transport? 1. Import marfa din China (marfa ajunge din China in Bucuresti cu avionul) iar transportul marfii de la aeroportul din Bucuresti la depozitul societatii se face cu o firma de curierat; 2. Achzitie marfa din Polonia - marfa ajunge din Polonia la depozitul societatii din Bucuresti cu o firma de curierat 3. Livrare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru o societate infiintata in data de 10.01.2024 ca si microintrepindere, in situatia in care nu a angajat o persoana in termen de 30 de zile de la infiintare, trecerea la impozit pe profit cu ce data se va face? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<