Tags: cerere de rambursare tva, nesolutionarea cererii de rambrsare tva, demersuri
Pentru luna ianuarie 2020 s-a depus decont cu sume negative de TVA, cu optiune de rambursare. Societatea a primit notificare privind prelungirea termenului de solutionare a decontului, prin care ni se comunica ca decontul a fost incadrat la risc fiscal mare, solicitarea noastra necesita efectuarea inspectiei fiscale si ca termenul de solutionare a solicitarii de rambursare este de cel mult 90 zile de la data inregistrarii cererii, conform art.77din Codul de procedura fiscala.
Notificarea primita de societate a fost emisa in data de 26.02.2020 si a fost transmisa cu posta in data de 27.05.2020. Avand in vedere ca de la data depunerii cererii noastre (decontul de TVA) si pana in prezent au trecut mai mult de 180 zile, ce putem face sa impulsionam ANAF-ul sa vina sa efectueze inspectia fiscala, pentru a intra in posesia sumelor de bani din rambursarea solicitata?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Societatea trebuie sa se adreseze Organului fiscal cu privire la stadiul in care se afla solutionarea cererii avand in vedere si conditiile existente in perioada ulterioara analizei privind incadrarea la risc fiscal cauzate de evolutia situatiei epidemiologice nationale si internationale determinate de raspandirea epidemiei COVID-19, precum si masurile instituite in aceasta perioada prin O.U.G. nr. 48/2020.
Prin art. XI din O.U.G. nr. 48/2020 s-a stabilit ca prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, cu efectuarea ulterior, a inspectiei fiscale.
Aceste prevederi nu se aplica:
a) deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de urgenta, a fost inceputa inspectia fiscala in vederea solutionarii acestora;
b) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.609/2016 si de contribuabilii mijlocii stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.610/2016, care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
c) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de alti contribuabili decat cei prevazuti la lit. b), care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, dupa inregistrarea in scopuri de TVA;
(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
O S.R.L. platitoare de tva trimestrial a depus cerere de lichidare voluntara cu radiere la Reg, Com in luna aprilie 2024 (etapa 1), iar radierea efectiva s-a facut in luna iulie 2024 (etapa a doua, dupa publicarea hotararii in monitorul oficial). Societatea nu a mai desfasurat activitate in anul 2024. In acest caz mai trebuie sa depuna D300 si D394 pentru trimestrul 2 /2024? Dar pentru trim 3 2024, dat fiind ca radierea efectiva a fost pe 10.07.2024?</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Avem o factura de servicii consultanta emisa de un furnizor persoana juridica cu sediul in Slovenia. O parte din serviciile de consultanta au fost prestate la sediul nostru din Romania si o alta parte a fost prestata online.<br />
Avand in vedere conventia de evitare a dublei impuneri existenta intre Romania si Slovenia, ar trebui retinut impozit la sursa pentru aceste venituri din consultanta? Ce conditii trebuie indeplinite de furnizor pentru a nu i se retine...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O societate obiect de activitate comert cu amanuntul si engross diverse produse de imbracaminte, are un depozit pentru care plateste chirie, pentru a depozita produsele pe care le vinde engross si endetail. La sediul acestui depozit a declarat 2 puncte de lucru, unul pentru vanzare engross si unul pentru vanzare cu amanuntul. Societatea a externalizat activitatea de depozitare catre un tert, tertul se va ocupa de aceasta activitate cu salariatii acelui tert. Hala se va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Unui furnizor i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA. Dupa data anularii, compania noastra a primit facturi cu TVA de la acest furnizor. Conform art. 11 alin. (9) Codul Fiscal, noi nu avem voie sa deducem acel TVA, implicit inregistram facturile cu suma totala pe cheltuiala. In situatia in care furnizorul isi recapata dreptul la TVA, tot conform art. 11 Codul Fiscal noi suntem indreptatiti sa deducem TVA-ul acelor facturi emise in timpul perioadei anularii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ce valoare se va trece in E-Transport la marfa trimisa in UE pentru vanzare la licitatie, din moment ce nu se cunoaste pretul de vanzare la iesirea din tara a acestor marfuri?</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Detinem o microintreprindere si dorim sa stim ce cota de impozitare trebuie sa aplicam la trimestrul II. La trimestrul I am depasit cei 60.000 eur, am avut 1.173.694 lei si am aplicat 3%, acum, la trimestrul II avem o cifra de afaceri de 110.000 lei, aplicam tot 3% sau 1% deoarece suntem sub plafonul de 60.000 eur? Calculul se efectueaza trimestrial sau se ia in considerare de la inceputul anului si dupa ce se depaseste plafonul se aplica doar 3%?<br />
Multumesc anticipat!...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<