Tags: cerere de rambursare tva, nesolutionarea cererii de rambrsare tva, demersuri
Pentru luna ianuarie 2020 s-a depus decont cu sume negative de TVA, cu optiune de rambursare. Societatea a primit notificare privind prelungirea termenului de solutionare a decontului, prin care ni se comunica ca decontul a fost incadrat la risc fiscal mare, solicitarea noastra necesita efectuarea inspectiei fiscale si ca termenul de solutionare a solicitarii de rambursare este de cel mult 90 zile de la data inregistrarii cererii, conform art.77din Codul de procedura fiscala.
Notificarea primita de societate a fost emisa in data de 26.02.2020 si a fost transmisa cu posta in data de 27.05.2020. Avand in vedere ca de la data depunerii cererii noastre (
decontul de TVA) si pana in prezent au trecut mai mult de 180 zile, ce putem face sa impulsionam ANAF-ul sa vina sa efectueze inspectia fiscala, pentru a intra in posesia sumelor de bani din rambursarea solicitata?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Societatea trebuie sa se adreseze Organului fiscal cu privire la stadiul in care se afla solutionarea cererii avand in vedere si conditiile existente in perioada ulterioara analizei privind incadrarea la risc fiscal cauzate de evolutia situatiei epidemiologice nationale si internationale determinate de raspandirea epidemiei COVID-19, precum si masurile instituite in aceasta perioada prin O.U.G. nr. 48/2020.
Prin art. XI din O.U.G. nr. 48/2020 s-a stabilit ca prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, cu efectuarea ulterior, a inspectiei fiscale.
Aceste prevederi nu se aplica:
a) deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de urgenta, a fost inceputa inspectia fiscala in vederea solutionarii acestora;
b) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.609/2016 si de contribuabilii mijlocii stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.610/2016, care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
c) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de alti contribuabili decat cei prevazuti la lit. b), care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, dupa inregistrarea in scopuri de TVA;
(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Documente justificative prestari servicii
Intrebare:
Ajutati-ne va rog sa clarificam ce documente sunt necesare de intocmit pentru un contract de elaborare concept productie publicitara ce ne este prestata de un furnizor si noi o facturam mai departe unei agentii de publicitate. Sunt 2 variante de colaborari:
1. Contractul contine detalii privind obiectul acestuia - ex. productie spot TV brand XXX si este specificat faptul ca materialele/productia spot are un termen specific de livrare si facturarea se va intampla la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reinregistrare in scopuri de TVA, cod TVA anulat din oficiu
Intrebare:
SC a fost platitoare de TVA pana la data de 10.03.2012 cand a fost scoasa din oficiu de la TVA pentru inactivitate, in 30.12.2014 si-a reactivat activitatea si a fost din nou platitoare de TVA. In data de 01.02.2016 a fost iar scoasa de la TVA din oficiu cf art 316 alin 11 lit e pentru ca in perioada de 6 luni consecutiv nu a avut venituri. In perioada 01.02.2016-07.04.2021 societatea incepe sa aiba niste venituri foarte mici din arenda (in valoare totala in aceasta perioada de 4745...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie joc online obtinut in colaborare cu terti
Intrebare:
Societate din Romania platitoare de impozit profit si tva, cu cod caen IT, va produce un joc online, care se va distribui online in baza unor abonamente. Pentru producerea acestui joc, sunt contracte cu developeri din Romania, care vor factura serviciile de prestari pentru producerea jocului, catre firma producatoare a jocului. Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila atat pentru productia jocului, cat si pentru incasarea veniturilor, in baza abonamentelor.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Suspendare activitate microintreprindere
Intrebare:
Pentru o microintreprindere care isi suspenda activitate la Registrul Comertului si care doreste la reluarea activitatii sa ramana microintreprindere trebuie sa depuna declaratia 700 prin care sa scoata contributiile de la asigurati?
Pe perioada suspendarii mai depunem declaratii la ANAF si daca se mai cere regim derogatoriu?
Multumesc, o zi frumoasa!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<