Tags: cerere de rambursare tva, nesolutionarea cererii de rambrsare tva, demersuri
Pentru luna ianuarie 2020 s-a depus decont cu sume negative de TVA, cu optiune de rambursare. Societatea a primit notificare privind prelungirea termenului de solutionare a decontului, prin care ni se comunica ca decontul a fost incadrat la risc fiscal mare, solicitarea noastra necesita efectuarea inspectiei fiscale si ca termenul de solutionare a solicitarii de rambursare este de cel mult 90 zile de la data inregistrarii cererii, conform art.77din Codul de procedura fiscala.
Notificarea primita de societate a fost emisa in data de 26.02.2020 si a fost transmisa cu posta in data de 27.05.2020. Avand in vedere ca de la data depunerii cererii noastre (
decontul de TVA) si pana in prezent au trecut mai mult de 180 zile, ce putem face sa impulsionam ANAF-ul sa vina sa efectueze inspectia fiscala, pentru a intra in posesia sumelor de bani din rambursarea solicitata?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Societatea trebuie sa se adreseze Organului fiscal cu privire la stadiul in care se afla solutionarea cererii avand in vedere si conditiile existente in perioada ulterioara analizei privind incadrarea la risc fiscal cauzate de evolutia situatiei epidemiologice nationale si internationale determinate de raspandirea epidemiei COVID-19, precum si masurile instituite in aceasta perioada prin O.U.G. nr. 48/2020.
Prin art. XI din O.U.G. nr. 48/2020 s-a stabilit ca prin derogare de la prevederile art. 169 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse in cadrul termenului legal de depunere, se ramburseaza de organul fiscal central, cu efectuarea ulterior, a inspectiei fiscale.
Aceste prevederi nu se aplica:
a) deconturilor cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care, pana la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de urgenta, a fost inceputa inspectia fiscala in vederea solutionarii acestora;
b) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de contribuabilii mari stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.609/2016 si de contribuabilii mijlocii stabiliti potrivit O.A.N.A.F. nr. 3.610/2016, care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
c) deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de alti contribuabili decat cei prevazuti la lit. b), care se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate, in cazul in care:
(i) contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
(ii) organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
(iii) pentru contribuabilul respectiv a fost declansata procedura de lichidare voluntara sau a fost deschisa procedura de insolventa, cu exceptia celor pentru care s-a confirmat un plan de reorganizare, in conditiile legii speciale;
(iv) contribuabilul depune primul decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, dupa inregistrarea in scopuri de TVA;
(v) soldul sumei negative de TVA solicitat la rambursare provine din mai mult de 12 perioade de raportare lunare, respectiv 4 perioade de raportare trimestriale.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Asociere in participatie
Intrebare:
Avem o asociere in participatiune intre 3 persoane fizice si un SRL, scopul fiind construirea unui centru de servicii (statie PECO, zona administrativa, zona comerciala). Persoanele fizice vor veni cu terenul si bani, societatea va face investitia si va fi desemnata lider de asociere. Acum - persoanele fizice au avut un proces cu CNAIR (Administratia de drumuri) - in urma caruia au castigat procesul si au dreptul la 400.000 euro despagubire.
Acestia ar vrea sa cedeze...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Leasing financiar - deductibilitate si monografie contabila
Intrebare:
Pentru o societate platitoare de TVA si impozit pe profit, achizitionarea unui autovehicul prin leasing financiar este considerata o cheltuiala (rata si dobanda) deductibila integral din punct de vedere a TVA si a impozitului pe profit? Mentionez ca autovehiculul nu este folosit 50% in activitatea economica a societatii. Va rog sa imi mentionati conditii cand se poate considera deductibil 100% si totodata normele in vigoare. Multumesc anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<RO e-factura, emitere si transmitere facturi de decontare
Intrebare:
Incepand cu 01.02.2025 societatea noastra a incheiat un contract de servicii cu societatea B (client). De asemenea s-a facut o anexa la contractul de servicii conform caruia societatea noastra va plati in numele clientului facturile de la Tik-Tok, Google, Facebook-Meta (campanie PPC: pay-per click). Facturile sunt emise avand numele clientului B si la platitor, numele societatii noastre.
Dupa fiecare luna in care avem consum si stim sumele pe care trebuie sa le...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Aspecte fiscale PFA (plafon casa, deductibilitate chirie si taxa profesionala)
Intrebare:
1. Pentru un PFA profesii liberale, avocat, spuneti-mi va rog daca acel prag de 50.000 ron aferent registrului de casa se aplica si in cazul lor. Stim ca la PFA nu este nevoie de registru casa, doar de jurnal de incasari si plati si banii incasati se pot ridica de titular.
2. Pentru un contract de chirie spatiu persoana fizica cu persoana juridica PFA, cheltuiala cu impozitul retinut la sursa de catre PFA si declarata in declaratia 100 este cheltuiala deductibila sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<