Tags: tichete de masa in 2022, acordare tichete de masa
Societate comerciala, platitoare de impozit pe profit, am urmatoarele situatii:
1) Primesc in cont de la banca unde avem carduri electronice pentru tichete de masa, contravaloarea tichetelor de masa nefolosite pana la data de 31 octombrie anul curent. Cum o inregistrez: o constitui ca venit sau o pot repartiza in conturile angajatilor respectivi, conform anexa primita?
2) Un angajat la noi, care are contract cu timp partial, poate primi tichete de masa, daca nu are functia de baza declarata la noi? Tichetul de masa se acorda doar la locul unde are functia de baza? Multumesc.
Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu:
Acordarea tichetelor de masa este reglementata de Legea nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.
Potrivit art. 3 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare (2) Tichetul de masa este valabil in anul calendaristic in care a fost emis, cu exceptia tichetului emis in perioada 1 noiembrie - 31 decembrie, care poate fi utilizat pana la data de 31 decembrie a anului urmator.
Astfel, valoarea tichetelor de masa emise pana la data de 31 octombrie 2021 putea fi utilizata pana la data de 31 decembrie 2021. Valoarea tichetelor de masa emise incepand cu data de 1 noiembrie 2021 poate fi utilizata pana la data de 31 decembrie 2022.
Potrivit art. 10 alin. (1) din acelasi act normativ, In cazul tichetelor de masa, angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea/transferul valorii nominale a tichetelor de masa, dupa caz. .
Prin urmare suma restituita nu poate fi considerata un venit si nici acordata in numerar ca fiind considerata valoare a tichetelor de masa. In cazul in care se doreste totusi plata acestei sume, atunci aceasta este asimilata veniturilor de natura salariala si supusa impozitului pe venit si calculului contributiilor sociale obligatorii.
Inregistrarile contabile sunt:
- restituirea contravalorii tichetelor de masa expirate:
6422 Cheltuieli cu tichetele acordate salariatilor = 5328 Alte valori minus
- incasarea contravalorii tichetelor de masa expirate:
5121 Conturi la banci in lei = 5328 Alte valori plus
Potrivit art. 10 alin. (4) din Normele metodologice aprobate prin HG 1045/2018, in cazul salariatilor angajati in baza unui contract individual de munca cu timp partial, precum si in cazul cumulului de functii, tichetele de masa pot fi acordate numai de catre angajatorii unde salariatii in cauza isi au functia de baza, potrivit legii. In cazul in care nu se poate stabili functia de baza, beneficiarul biletelor de valoare alege, in scris, angajatorul care ii va acorda biletele de valoare, avand obligatia de a transmite, in termen de maximum 10
zile lucratoare, si catre ceilalti angajatori optiunea realizata.
Salariatii beneficiaza lunar de un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate, iar acest numar nu poate depasi numarul de zile lucratoare din luna pentru care se acorda tichetele.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrare avans pentru marca
Intrebare:
Avem urmatoarele informatii privind dosarul marcii UE:
Cerere de inregistrare a marcii UE primita 31.10.2024
Plata 1500 EURO in data de 31.10.2024
Data estimata a finalizarii examinarii 19.11.2024
Data estimata a publicarii cererii de inregistrare 21.11.2024
Procedura de opozitie:
Sfarsitul termenului de opozitie 21.02.2024
Data estimate a inregistrarii si publicarii marcii UE...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii pentru realizarea divizarii
Intrebare:
Un SRL X, platitor de impozit profit si tva, doreste divizarea activitatii sale prin preluarea activitatii secundare de inchiriere si subinchiriere bunuri imobiliare proprii si inchiriate (CAEN 6820) de catre un alt SRL Y, platitor de impozit profit si tva prin transferul activelor imobiliare ale societatii X catre societatea Y, in baza actului de divizare. In ce conditii se poate face aceasta divizare? Societatea Y trebuie sa fie obligatoriu actionar al societatii X? Ce documente se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament cu plata in rate
Intrebare:
Achizitionam un echipament printr-un contract de vanzare cumparare cu rezerva dreptului de proprietate. Plata echipamentului se face in 4 rate, facturate ca avans. Echipamentul este livrat la prima rata de avans. Cum evidentiem in contabilitate ca echipamentul este in posesia noastra? Cand se inregistreaza amortizarea lui? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<