Tags: tichete de masa in 2022, acordare tichete de masa
Societate comerciala, platitoare de impozit pe profit, am urmatoarele situatii:
1) Primesc in cont de la banca unde avem carduri electronice pentru tichete de masa, contravaloarea tichetelor de masa nefolosite pana la data de 31 octombrie anul curent. Cum o inregistrez: o constitui ca venit sau o pot repartiza in conturile angajatilor respectivi, conform anexa primita?
2) Un angajat la noi, care are contract cu timp partial, poate primi tichete de masa, daca nu are functia de baza declarata la noi? Tichetul de masa se acorda doar la locul unde are functia de baza? Multumesc.
Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu:
Acordarea tichetelor de masa este reglementata de Legea nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.
Potrivit art. 3 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare (2) Tichetul de masa este valabil in anul calendaristic in care a fost emis, cu exceptia tichetului emis in perioada 1 noiembrie - 31 decembrie, care poate fi utilizat pana la data de 31 decembrie a anului urmator.
Astfel, valoarea tichetelor de masa emise pana la data de 31 octombrie 2021 putea fi utilizata pana la data de 31 decembrie 2021. Valoarea tichetelor de masa emise incepand cu data de 1 noiembrie 2021 poate fi utilizata pana la data de 31 decembrie 2022.
Potrivit art. 10 alin. (1) din acelasi act normativ, In cazul tichetelor de masa, angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea/transferul valorii nominale a tichetelor de masa, dupa caz. .
Prin urmare suma restituita nu poate fi considerata un venit si nici acordata in numerar ca fiind considerata valoare a tichetelor de masa. In cazul in care se doreste totusi plata acestei sume, atunci aceasta este asimilata veniturilor de natura salariala si supusa impozitului pe venit si calculului contributiilor sociale obligatorii.
Inregistrarile contabile sunt:
- restituirea contravalorii tichetelor de masa expirate:
6422 Cheltuieli cu tichetele acordate salariatilor = 5328 Alte valori minus
- incasarea contravalorii tichetelor de masa expirate:
5121 Conturi la banci in lei = 5328 Alte valori plus
Potrivit art. 10 alin. (4) din Normele metodologice aprobate prin HG 1045/2018, in cazul salariatilor angajati in baza unui contract individual de munca cu timp partial, precum si in cazul cumulului de functii, tichetele de masa pot fi acordate numai de catre angajatorii unde salariatii in cauza isi au functia de baza, potrivit legii. In cazul in care nu se poate stabili functia de baza, beneficiarul biletelor de valoare alege, in scris, angajatorul care ii va acorda biletele de valoare, avand obligatia de a transmite, in termen de maximum 10
zile lucratoare, si catre ceilalti angajatori optiunea realizata.
Salariatii beneficiaza lunar de un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate, iar acest numar nu poate depasi numarul de zile lucratoare din luna pentru care se acorda tichetele.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregistrare si evidenta donatii
Intrebare:
Situatie de fapt:
Suntem o asociatie non-profit, cod caen 9499. Avem un contract incheiat cu Banca pentru alimente - ONG, obiectul prezentului contract il constituie acordarea cu caracter repetitive, cu titlu gratuit de catre donator beneficiarului, adica asociatiei noastre, a unor produse alimentare si nealimentare, numite ajutoare cu scopul sustinerii si dezvoltarii activitatii social-caritabile si proiectelor asiciatiei noastre.
Atasat gasiti contractul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare cladire catre asociat
Intrebare:
O societate achizitioneaza un imobil construit in 2020 in 11.02.2021 cu valoarea de 545.000l ei prin taxare inversa. Durata de amortizare este 49 ani, valoarea amortizata fiind de 45.000 lei. In martie 2025, administratorul/asociat unic 100% hotaraste sa-l cumpere de la societate. Va rugam se ne precizati toate operatiunile pe care le avem de facut:
1. Cu ce pret de vanzare putem sa-l vindem? Daca se calculeaza tva? Inregistrari contabile?
2. Mai trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitiile intracomunitare de bunuri
Intrebare:
O societate rezidenta in Polonia cu cod valid de tva, livreaza echipamente de tratarea apelor uzate catre o societate beneficiara din Romania cu cod valabil de tva. In pretul total al echipamentelor include:
Pretul setului de echipamente, Costuri pentru supravegherea lucrarilor de instalare si punere in functiune (Supervizare la Instalare - max 10 zile lucratoare pe santier si Supervizare punere in functiune si formare a personalului - max 10 zile lucratoare pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit suplimentar 0.5% - Activitati in domeniul petrol si gaze
Intrebare:
Impozit suplimentar pt PJ care desfasoara activitati in dom. petrol si gaze de 0.5%.
Societatea este autorizata pentru comertul cu produse combustibili lichizi si solizi, CAEN 4681.
In calitate de lider de asociere si antreprenor, are subcontractanti la diferite lucrari pentru care asigura combustibil, motorina la locul de munca si care se factureaza cf. contractelor incheiate .Practic societatea nu desfasoara activitati de comert cu carburanti cu alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<