Tags: reforma anaf, restructurare posturi, ministrul finantelor
Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, anunta ca reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) presupune restructurarea unui numar de 150 de posturi de conducere si a altor 2000 de posturi din structura. Acestea ar fi "consecintele" informatizarii institutiei.
"In ANAF apare un departament la care tin foarte mult, un departament de statistica care este ceva pe care cam toate tarile il au. Acolo se va face, de fapt, analiza de risc. Acest lucru il vor face algoritmi si statisticieni, nu oameni care cunosc oameni si au inamici sau prieteni. Reorganizarea ANAF inseamna, in acelasi timp, eliminarea a 150 de posturi de conducere si a aproape 2.000 de posturi din structura. De asemenea, inseamna Antifrauda care trece sub Inspectia Fiscala, deci trei vicepresedinti in loc de patru. Ramane discutia despre Vama, dar si acolo vor fi schimbari. Pe de o parte, vreau sa fac economii, pentru ca odata cu informatizarea ANAF nu o sa mai am nevoie de atat de mult personal. Vreau ca, pana la jumatatea anului, ANAF sa fie informatizat. Vorbim despre casele de marcat, o chestiune asa de simpla... Sa legam casele de marcat la sistemul ANAF. Am facut tot sistemul privat sa cumpere case de marcat sofisticate, dar ANAF nu are sistemul gata. A trebuit sa prorog acest lucru, pentru ca altfel trebuia sa dau amenzi oamenilor. Trebuie sa mergem in CSAT pentru a grabi lucrurile. Obiectivul meu este sa ai maxim un control pe an, complex", a spus ministrul Florin Citu, la o emisiune TV.
Acesta a precizat ca informatizarea sistemului, parte din
reforma ANAF, ar “lucra fara subiectivism” si ar aduce bani la bugetul de stat.
"Evaziunea fiscala este o problema despre care se vorbeste an de an. (…) Singura solutie pe care o vad de a creste veniturile la buget este informatizarea. Este cea mai onesta si cea mai simpla solutie, pentru ca nu foloseste subiectivismul uman. Ce sa fac? Sa iau armatele de la antifrauda si ANAF sa le trimit peste oameni? Mie imi trebuie un sistem care sa lucreze fara subiectivism si sa aduca bani la buget. Am doua obiective cu CSAT-ul: evaziunea fiscala este o problema de securitate nationala si in al doilea rand trebuie sa grabim procesul de informatizare. Am ramas singura tara, ultima tara. Bulgaria, Polonia, Ungaria, toti ne-au luat-o inainte in ceea ce priveste informatizarea ANAF. Suntem de rusinea Europei. Tot sectorul privat este informatizat. Cum iesi din sistemul public si te duci in privat, vezi asta", a mai aratat ministrul de Finante.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Pro rata si ajustarea TVA
Intrebare:
Societate platitoare de TVA, cumpara in regim de scutire de tva un imobil compus din cladire teren in cota indiviza (an 2024).
Destinatia acestui spatiu va fi dupa cum urmeaza:
- activitati administative/birouri/etc in sfera tva (legate de activitatea de comert - activitatea principala pe care o desfasura inainte de achizite imobil)
- inchiriere partiala cu tva catre persoane juridice platitoare tva (prin optiune depusa la ANAF)
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Deces medic. Activitate cabinet medical
Intrebare:
In cazul in care un medic de specialitate a decedat, iar acesta detinea un cabinet medical individual (nu medic de familie), unde avea si o angajata, asistenta medicala, ce se va intampla cu angajata respectiva, ce se va intampla cu contractele in derulare, contracte de inchiriere a unei parti din spatiul detinut si de asemenea ce se va intampla cu datoriile pe care le are de plata cabinetul in baza unor contracte?
Contabilul are atributii in vederea inchiderii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Forma donatiei
Intrebare:
Societatea renunta la reteaua de apa si canal in favoarea unei institutii de invatamant, vecina cu spatiul unde are loc proiectul imobiliar.
Cheltuielile efectuate cu realizarea retelei sunt deductibile fiscal, inclusiv TVA? Pot fi asimilate donatiilor tinand cont ca nu este un contract de donatie, administratorul a facut o declaratie notariala de renuntare la aceasta retea.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facilitati fiscale cim part-time
Intrebare:
O firma de constructii care intruneste conditiile de aplicare a facilitatiilor din constructii, angajeaza un salariat cu CIM cu timp partial de 4 ore/zi, avand un salariu brut de incadrare de 5100 lei. Angajatul mai are incheiat un alt CIM la o institutie publica unde are functia de baza. In aceasta situatie se pot aplica facilitatile pentru acest angajat?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Dividende platite in natura
Intrebare:
Un SRL-X este unic actionar, de aproximativ 1 an jumatate, la o societateY platitoare de impozit profit si tva. Doreste sa primeasca dividendele cuvenite si repartizate cf. AGA, in natura, constand in 3 cladiri (birouri si depozite) si terenurile aferente, aflate in patrimoniul societatii Y. Se poate face acest lucru? Ce documente trebuie intocmite pentru transferul de proprietate al acestor imobile, sub aceasta forma? Daca societatea Y are in contul 1171 sume ramase nerepartizate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<