Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Noile dispozitii aduse de Ordinul 2795/2011 ar trebui sa grabeasca procedura de inregistrare si de infiintare a firmelor platitoare de TVA. Cu toate acestea, unii experti fiscali considera ca inregistrarea in scopuri de TVA a unei societati se va face, in practica, in acelasi mod ca si pana acum, diferentele fata de Ordinul 1984/2011 nefiind unele care sa modifice semnificativ procedura.
Noile dispozitii ale Ordinului 2795/2011 se vor aplica incepand de la 1 dec 2011 si impun urmatoarele etape ale procedurii de inregistrare a firmelor:
- depunerea formularului 098 si a Anexei la Cererea de inregistrare in scopuri de tva (atentie!, aceasta din urma este un pdf inteligent si trebuie insotita de suport electronic);
- documente insotitoare: copii legalizate ale actelor de identitate ale administratorilor; documentele privind detinerea legala a spatiului aferent sediului social si/sau a sediilor secundare; declaratie pe proprie raspundere a administratorilor cum ca nu au comis infractiuni si fapte de natura celor prevazute in OG 75/2001;
- se realizeaza de catre organul fiscal controlul documentar pe baza documentelor prezentate ori pe baza evidentelor proprii ale organului fiscal;
- verificarea la fata locului a existentei spatiului aferent sediului social si/sau sediilor secundare declarate;
- verificarea criteriilor de evaluare si intocmirea de catre organul fiscal a unui referat prin care se va stabili punctajul obtinut;
- emiterea deciziei de aprobare sau respingere in termen de maxim 3 zile lucratoare.
O noua modificare se refera insa si la Garda Financiara careia nu ii mai revine atributia de a efectua controlul privind existenta faptica a sediului social sau al sediilor secundare declarate (Art. 4 alin 3.b) din Ordinul 1984. Prin noile reglementari, se modifica notiunea de "organ fiscal", luand urmatoarele aspecte:
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social;
- organul fiscal in a carui evidenta este inregistrata persoana impozabila ca platitor de taxe.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Conferinta Nationala Modificari de ultima ora in Codul Fiscal si Legea Contabilitatii in 2015Cheltuieli de constituire ale societatii. Deducere TVAExercitarea dreptului de deducere ulterior inregistrariiSfera plafonului de inregistrare ca platitor de TVA. Sa nu risipim veniturile firmeiDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceUltimele articole
Inregistrare in scopuri de TVA prin optiune pentru entitate non-profit. Cum procedam?Deconturi pe 0? Risti anularea certificatului de INREGISTRARE IN SCOPURI TVATVA pentru servicii intracomunitareArticole similare
Unele firme ar putea beneficia de TVA zero, la propunerea Ministerului EconomieiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"