Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In multe cazuri se intampla sa credem ca o procedura executata de sute de ori se va aplica si de data aceasta. Mici diferente sau schimbari legislative pe care nu le avem in vedere se pot traduce prin greseli care ne fac sa reparam situatia din buzunarul propriu. Sa evitam astfel de cazuri si sa folosim intotdeauna cu incredere studiile de caz sau sprijinul consultantilor atunci cand avem nevoie de lamuriri suplimentare.
Iata cum se prezinta situatia de azi: "O societate neplatitoare de TVA vinde o imobilizare corporala (autoturism) catre un angajat. Venitul din vanzare intra la calculul plafonului de 220.000 lei de inregistrare drept platitor de TVA?"Conform art. 310 alin. (2) din Codul fiscal, cifra de afaceri care serveste drept referinta pentru inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de 220.000 lei este constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate de persoana impozabila in cursul unui an calendaristic, taxabile sau, dupa caz, care ar fi taxabile daca nu ar fi desfasurate de o mica intreprindere, a operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania conform art. 297 alin. (4) lit. b), a operatiunilor scutite cu drept de deducere si, daca nu sunt accesorii activitatii principale, a operatiunilor scutite fara drept de deducere prevazute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) si f).
Prin exceptie, nu se cuprind in cifra de afaceri de 220.000 lei, daca sunt accesorii activitatii principale, livrarile de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3, si livrarile de active necorporale, efectuate de persoana impozabila.
Potrivit Normelor metodologice de aplicare a art. 310 alin. (2) din Codul fiscal, o operatiune este accesorie activitatii principale daca se indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la pct. 70 alin. (4), astfel:
a) realizarea acestei operatiuni necesita resurse tehnice limitate privind echipamentele si utilizarea de personal;
b) operatiunea nu este direct legata de activitatea principala a persoanei impozabile;
c) suma achizitiilor efectuate in scopul operatiunii si suma taxei deductibile aferente operatiunii sunt nesemnificative.
Asadar, daca societatea indeplineste conditiile mai sus mentionate, vanzarea bunului fiind o activitate accesorie activitatii principale, venitul aferent vanzarii autoturismului nu se ia in calculul plafonului de 220.000 lei in vederea inregistrarii ca platitor de TVA.
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Guvernul a decis: se majoreaza plafonul pana la 65.000 euro. PFA si microintreprinderile, scutite de inregistrarea TVAOG pentru modificarea Codului fiscal: regimul special de scutire TVA pentru intreprinderi miciFirme care depasesc plafonul TVA. Ce amenzi se aplica daca NU depuneti D700 la timpSocietate infiintata in anul 2023. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiPLAFON TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVAUltimele articole
Transport alternativ - Uber/Bolt: Bacsisurile si bonusurile se iau in calculul plafonului de TVA?PLAFON TVA depasit. Termen de trecere de la TVA trimestrial la TVA lunarPLAFON TVA in 2026. Ce modificari au aparut privind Cererea de inregistrare fiscalaDepasire PLAFON TVA in 2025, constatare in 2026. TVA de platit si declaratii fiscalePLAFON TVA de 395.000 lei in 2026. Ce venituri se iau in calcul? Studiu de caz utilArticole similare
TVA pentru servicii intracomunitareConferinta Nationala Modificari de ultima ora in Codul Fiscal si Legea Contabilitatii in 2015Ce aduce nou Ordinul 2795 din 2011 privind infiintarea firmelor platitoare de TVAInregistrare in scopuri de TVA prin optiune pentru entitate non-profit. Cum procedam?Exercitarea dreptului de deducere ulterior inregistrariiUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceDeconturi pe 0? Risti anularea certificatului de INREGISTRARE IN SCOPURI TVACheltuieli de constituire ale societatii. Deducere TVAArticole similare
Studiu de caz: Tratamentul fiscal dpdv al TVA pentru bunurile deteriorate integralMasuri de simplificare pentru deseuriCum intocmim Declaratia 390 la achizitia intracomunitara a unui utilaj?Ce regim TVA se aplica pentru un contract de creditare?Ajustarea TVA in cazul falimentului beneficiaruluiUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
PFA si depasirea plafonului de 300.000 lei: Trece sau nu la TVA?Noi modificari in Codul fiscal: a fost publicata Ordonanta nr. 24Firme care depasesc plafonul TVA. Ce amenzi se aplica daca NU depuneti D700 la timpDepasire PLAFON TVACum procedam cand e inregistrata eronat factura care conduce la depasire PLAFON TVA?Ultimele articole
Transport alternativ - Uber/Bolt: Bacsisurile si bonusurile se iau in calculul plafonului de TVA?PLAFON TVA depasit. Termen de trecere de la TVA trimestrial la TVA lunarPLAFON TVA in 2026. Ce modificari au aparut privind Cererea de inregistrare fiscalaDepasire PLAFON TVA in 2025, constatare in 2026. TVA de platit si declaratii fiscalePLAFON TVA de 395.000 lei in 2026. Ce venituri se iau in calcul? Studiu de caz util
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



