Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF a publicat recent, pe site-ul oficial, un material informativ pentru contribuabili, care contine modificarile aduse titlului VII - TAXA PE VALOAREA ADAUGATA din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin HG nr. 1/2016, prin HG nr.653/2023.
- in vigoare incepand cu data de 04 august 2023-
Forma HG nr.1/2016 INAINTE de modificarile aduse de HG nr. 653/2023
1. ART. 291 Cotele Pct.37
(1) Cota redusa de taxa de 9% prevazuta la art. 291 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal se aplica pentru protezele medicale si accesoriile acestora, exclusiv protezele dentare care sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata, in conditiile prevazute la art. 292 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal. Proteza medicala este un dispozitiv medical destinat utilizarii personale exclusive care amplifica, restabileste sau inlocuieste zone din tesuturile moi ori dure, precum si functii ale organismului uman; acest dispozitiv poate fi intern, extern sau atat intern, cat si extern. Accesoriul unei proteze este un articol care este prevazut in mod special de catre producator pentru a fi utilizat impreuna cu proteza medicala.
(2) Cota redusa de taxa de 9% prevazuta la art. 291 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal se aplica pentru produsele ortopedice. Sunt produse ortopedice protezele utilizate pentru amplificarea, restabilirea sau inlocuirea tesuturilor moi ori dure, precum si a unor functii ale sistemului osteoarticular, ortezele utilizate pentru modificarea caracteristicilor structurale si functionale ale sistemului neuromuscular si scheletic, precum si incaltamintea ortopedica realizata la recomandarea medicului de specialitate, mijloacele si dispozitivele de mers ortopedice, precum fotolii rulante si/sau alte vehicule similare pentru invalizi, parti si/sau accesorii de fotolii rulante ori de vehicule similare pentru invalizi.
Forma HG nr.1/2016 DUPA modificarile aduse de HG nr. 653/2023
La punctul 37 alineatele (1) si (2) se abroga.
OBS.
Protezele medicale si accesoriile acestora si produsele ortopedice sunt
scutite de TVA incepand cu data de 11 iunie 2023 conform art. 294 alin. (5) lit. c) si d) din Codul fiscal.
Definitia protezei medicale si a accesoriului unei proteze au fost preluate la punctul 651 alineatul (7)
Definitia produselor ortopedice a fost preluata la punctul 651 alineatul (8)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Calendarul contabilului vesel 2026
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Forma HG nr.1/2016 INAINTE de modificarile aduse de HG nr. 653/2023
ART. 291 Cotele
Pct.37
(4) Cota redusa de taxa de 9% prevazuta la art. 291 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal se aplica pe tot lantul economic de la productie pana la vanzarea catre consumatorul final de catre toti furnizorii, indiferent de calitatea acestora, respectiv producatori sau comercianti, pentru livrarea bunurilor care se incadreaza la urmatoarele coduri NC, indiferent de destinatia acestora:
..........................................................................
t) bauturi, otet comestibil si inlocuitori de otet comestibil obtinuti din acid acetic, care se incadreaza la codurile NC 2201,
2202 si 2209 00;
Forma HG nr.1/2016 DUPA modificarile aduse de HG nr. 653/2023
La punctul 37 alineatul (4), litera t) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
t) bauturi, otet comestibil si inlocuitori de otet comestibil obtinuti din acid acetic, care se incadreaza la codurile NC 2201, 2202 si 2209 00, cu exceptia celor care se incadreaza la codurile NC 2202 10 00 si 2202 99;
Continuarea, AICI»
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Impozitul pe venit si Contributiile sociale obligatorii au fost modificate prin OUG 130/2021Cand nu se aplica plata TVA la incasare potrivit noului proiectDin 2023 impozitul micro nu va mai fi obligatoriu, ci OPTIONAL (Proiect de OUG)MODIFICARE COD FISCAL - calcul impozit pe cladiri pentru persoane juridiceCodul fiscal INAINTE si DUPA aplicarea Legii 72/2022Ultimele articole
Pragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Proiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII Accize si alte taxe specialeCum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Informare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAArticole similare
Codul Fiscal, modificat pe partea de TVA. Ce prevederi au fost introduse prin HG 653/2023Aplicarea scutirii de TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii destinate unitatilor spitalicesti si altor categorii de beneficiariArticole similare
ANAF plateste 600.000 euro pentru o reclama care sa ne convinga sa platim taxeleGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVALegea a intrat in vigoare: Cota de TVA 5% se aplica si pentru transportul de persoane in scop turisticTransport marfa. Cota TVA in SEPTEMBRIE 2025 pentru serviciile aferente lunii IULIETOT ce trebuie sa stii despre PFA/II/IF in 2021. Taxe, impozite, deduceriUltimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrata
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



