Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
![Finantele modifica Ordinul 1525/2022 privind Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara](https://infotva.manager.ro/dbimg/articole/9627357a_img.jpg)
Ministerul Finantelor Publice a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect de Ordinpentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor nr.1525/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara.
Prevederile proiectului de ordin au in vedere urmatoarele aspecte:
1. revizuirea reglementarilor privind procedura de acordare a facilitatii fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara, in vederea corelarii acestora cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 16/2022 aprobata cu modificari si completari prin Legea 370/2022;
2. clarificarea si completarea prevederilor actuale, ca urmare a situatiilor aparute in procesul de aplicare a prevederilor Ordinului ministrului finantelor nr.1525/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara, inclusiv a celor semnalate de catre contribuabili.
Astfel, se aduc clarificari referitor la notiunea de angajator, in sensul in care aceasta include si orice entitate fara personalitate juridica, care desfasoara activitati definite de cel putin unul dintre codurile CAEN prevazute la art.60 pct.7, lit.a) din Codul fiscal si indeplineste cumulativ conditiile de acordare a facilitatilor fiscale si, potrivit legii, poate sa incheie contracte individuale de munca. Cu titlu exemplificativ, mentionam statiunile didactice din structura institutiilor de invatamant superior agricol, care in conformitate cu prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr.123/1993 privind organizarea si functionarea statiunilor didactice din structura institutiilor de invatamant superior agricol astfel cum a fost modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.47/1999 „functioneaza ca subunitati fara personalitate juridica in structura institutiilor de invatamant superior agricol, fiind finantate din venituri proprii, donatii si sponsorizari, precum si din alte surse dobandite potrivit legii”. Totodata, se aduc clarificari referitoare la sintagma „productia realizata si nefacturata”.
De asemenea, se clarifica reglementarile privind modalitatea de calcul a cifrei de afaceri in vederea aplicarii facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara. Astfel, se precizeaza faptul ca la determinarea cifrei de afaceri realizate efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara, se iau in calcul veniturile realizate din vanzarea produselor, inclusiv prin unitatile proprii de desfacere.
Totodata, se reglementeaza faptul ca veniturile din comercializarea produselor achizitionate de la membrii proprii, in scopul revanzarii, de grupurile si organizatiile de producatori din sectorul agricol, organizatiile de producatori si alte forme asociative din sectorul fructe-legume, recunoscute de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, potrivit legislatiei comunitare si a legislatiei nationale specifice in vigoare, precum si de cooperativele agricole organizate in conformitate cu Legea cooperatiei agricole nr.566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se iau in calcul la determinarea cifrei de afaceri realizate efectiv de catre aceste entitati. Reglementarea a avut in vedere cadrul legal prin care se instituie obligatia pentru anumite forme de organizare de tipul organizatiilor de producatori sa achizitioneze produsele membrilor proprii si sa le comercializeze.
Referitor la formele asociative recunoscute de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale institutia face urmatoarele precizari:
MADR recunoaste forme asociative astfel:
• grupuri si organizatii de producatori, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr.37/2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole si silvice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.338/2005, cu modificarile si completarile ulterioare si cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole si silvice, aprobate prin Ordinul nr. 358/2016.
Prevederile privind comercializarea productiei membrilor se regasesc la art. 6, alin. (3) din OG nr. 37/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in Anexa nr. 2: Lista criteriilor de recunoastere pentru obtinerea statutului de grup de producatori care vor fi verificate si consemnate in raport si Anexa nr. 5: Lista criteriilor de recunoastere pentru obtinerea statutului de organizatie de producatori care vor fi verificate si consemnate in raport din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole si silvice, aprobate prin Ordinul nr. 358/2016.
• organizatii de producatori si alte forme asociative din sectorul fructelor si legumelor, respectiv asociatii de organizatii de producatori, organizatii transnationale de producatori, asociatia transnationala de organizatii de producatori, in conformitate cu prevederile cu art. 154 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizari comune a pietelor produselor agricole si de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 si (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului si cu prevederile Normelor privind recunoasterea organizatiilor de producatori si a altor forme asociative din sectorul fructelor si legumelor si modul de accesare a sprijinului financiar de catre acestea, aprobate prin Ordinul nr. 406/2017.
Prevederile privind comercializarea productiei membrilor se regasesc la art. 6 alin. (1), precum si in Anexa 1 - Lista criteriilor de recunoastere ca organizatie de producatori, la pct. 3, lit. c) din Normele privind recunoasterea organizatiilor de producatori si a altor forme asociative din sectorul fructelor si legumelor si modul de accesare a sprijinului financiar de catre acestea, aprobate prin Ordinul nr. 406/2017.
![Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2653--totul-despre-d.png)
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
![Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/3210-dosarul-permane.jpg)
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Prin Hotararea Guvernului nr. 740/2017 privind acordarea de ajutor financiar organizatiilor de producatori si altor forme asociative pentru comercializare din sectorul fructelor si legumelor si prin hotararea Guvernului nr. 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a interventiilor aferente sectoarelor vegetal si zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finantate din Fondul european de garantare agricola si de la bugetul de stat, sunt definite organizatiile de producatori precum si alte forme asociative din sectorul fructe
legume si se creeaza cadrul legal pentru acordarea de ajutor financiar, care se asigura din Fondul European de Garantare Agricola.
Cadrul legal pentru finantarea programelor operationale derulate de organizatiile de producatori din sectorul fructe si legume este reprezentat de urmatoarele acte normative:
- hotararea Guvernului nr. 740/2017 privind acordarea de ajutor financiar organizatiilor de producatori si altor forme asociative pentru comercializare din sectorul fructelor si legumelor, in baza Regulamentului (UE) nr. 2117/2021 al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 de instituire a unei organizari comune a pietelor produselor agricole, a Regulamentului (UE) nr. 1151/2012 privind sistemele din domeniul calitatii produselor agricole si alimentare, a Regulamentului (UE) nr. 251/2014 privind definirea, descrierea, prezentarea, etichetarea si protejarea indicatiilor geografice ale produselor vitivinicole aromatizate si a Regulamentului (UE) nr. 228/2013 privind masurile specifice din domeniul agriculturii in favoarea regiunilor ultraperiferice ale Uniunii.
- hotararea Guvernului nr.1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a interventiilor aferente sectoarelor vegetal si zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finantate din Fondul european de garantare agricola si de la bugetul de stat in baza Regulamentului (UE) nr. 2115/2022 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmeaza a fi elaborate de statele membre in cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) si finantate de Fondul european de garantare agricola (FEGA) si de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala (FEADR) si de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 si (UE) nr. 1307/2013.
Pentru a vedea Proiectul de Ordin, click AICI>>
Sursa: MFP
![Ion Mihai](https://infotva.manager.ro/images/autori//ion-mihaiautor_avatar.jpg)
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Circulara privind aplicarea cotei de 9% pentru ingrasaminte si pesticide7 noiembrie e termenul in care se pot depune cererile de ajutor acordat exploatatiilor de agricultura ecologicaFirme (coduri CAEN) care se incadreaza pentru a beneficia de facilitatile fiscale conform legii 135/2022Legea 135/2022: Taxele salariale reduse pentru firme NU se vor aplica in cazul veniturilor care depasesc suma de 30.000 leiCota TVA cereale in 2017 si taxare inversa. Ce inscriem in Declaratia 394?Ultimele articole
CNPP: Indicatori utilizati in sistemul public de pensii pentru anul 2024Declaratia 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileCodul Fiscal, modificat prin Legea 296/2023. Ce schimbari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii?Majorare salariu minim 2023. ANAF explica care sunt implicatiile fiscale ale acestor modificariSalariul minim brut pentru sectorul constructii, agricol si industria alimentara incepand cu noiembrie 2023Articole similare
Noul Cod fiscal: FACILITATI FISCALE acordate persoanelor din conducerea societatilorSponsorizari si burse private. Continutul formularului 107Ministrul Finantelor: Vom stimula si alte zone din economie, prin acordarea de facilitati, ca in sectorul ITAplicarea facilitatilor din domeniul constructiilor: Ordonanta 114/2018, modificata! OUG 43/2019 introduce noi coduri CAENLegea 114/2020: Noi modificari in cazul restructurarii obligatiilor bugetare restante. Prevederile se aplica si pentru amenzile de orice felUltimele articole
Finantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CFACILITATI FISCALE in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaMasuri fiscal-bugetare 2024. Cresc anumite salarii, iar unele facilitati sunt amanate sau eliminate, conform OUG 115/2023FACILITATI FISCALE in domeniul IT. ANAF a publicat un Ghid care se aplica incepand cu veniturile lunii noiembrie 2023Articole similare
Industria hoteliera isi va putea promova marcile mult mai eficientInsolvente in 2014. In ce domenii se inregistreaza cele mai mari numere?ITM: Informare cu privire la majorarea salariului angajatilor incadrati cu salariul minim, cu vechime de peste 2 ani la aceeasi societate Modificari ale Codului fiscal ce intra in vigoare incepand cu data de 1 NOIEMBRIE 2023Firme (coduri CAEN) care se incadreaza pentru a beneficia de facilitatile fiscale conform legii 135/2022Ultimele articole
Majorarea salariului minim la 3.700 lei lunar, aprobata de ExecutivCNPP: Indicatori utilizati in sistemul public de pensii pentru anul 2024Angajati cu salariu minim si vechime peste 2 ani. Este OBLIGATORIE majorarea salariilor din 1 ianuarie 2024 si in constructii?Declaratia 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileCodul Fiscal, modificat prin Legea 296/2023. Ce schimbari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii?![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"