Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Ministerul Finantelor Publice a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect de Ordinpentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor nr.1525/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara.
Prevederile proiectului de ordin au in vedere urmatoarele aspecte:
1. revizuirea reglementarilor privind procedura de acordare a facilitatii fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara, in vederea corelarii acestora cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 16/2022 aprobata cu modificari si completari prin Legea 370/2022;
2. clarificarea si completarea prevederilor actuale, ca urmare a situatiilor aparute in procesul de aplicare a prevederilor Ordinului ministrului finantelor nr.1525/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara, inclusiv a celor semnalate de catre contribuabili.
Astfel, se aduc clarificari referitor la notiunea de angajator, in sensul in care aceasta include si orice entitate fara personalitate juridica, care desfasoara activitati definite de cel putin unul dintre codurile CAEN prevazute la art.60 pct.7, lit.a) din Codul fiscal si indeplineste cumulativ conditiile de acordare a facilitatilor fiscale si, potrivit legii, poate sa incheie contracte individuale de munca. Cu titlu exemplificativ, mentionam statiunile didactice din structura institutiilor de invatamant superior agricol, care in conformitate cu prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr.123/1993 privind organizarea si functionarea statiunilor didactice din structura institutiilor de invatamant superior agricol astfel cum a fost modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr.47/1999 „functioneaza ca subunitati fara personalitate juridica in structura institutiilor de invatamant superior agricol, fiind finantate din venituri proprii, donatii si sponsorizari, precum si din alte surse dobandite potrivit legii”. Totodata, se aduc clarificari referitoare la sintagma „productia realizata si nefacturata”.
De asemenea, se clarifica reglementarile privind modalitatea de calcul a cifrei de afaceri in vederea aplicarii facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentara. Astfel, se precizeaza faptul ca la determinarea cifrei de afaceri realizate efectiv din activitatea in sectorul agricol si in industria alimentara, se iau in calcul veniturile realizate din vanzarea produselor, inclusiv prin unitatile proprii de desfacere.
Totodata, se reglementeaza faptul ca veniturile din comercializarea produselor achizitionate de la membrii proprii, in scopul revanzarii, de grupurile si organizatiile de producatori din sectorul agricol, organizatiile de producatori si alte forme asociative din sectorul fructe-legume, recunoscute de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, potrivit legislatiei comunitare si a legislatiei nationale specifice in vigoare, precum si de cooperativele agricole organizate in conformitate cu Legea cooperatiei agricole nr.566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se iau in calcul la determinarea cifrei de afaceri realizate efectiv de catre aceste entitati. Reglementarea a avut in vedere cadrul legal prin care se instituie obligatia pentru anumite forme de organizare de tipul organizatiilor de producatori sa achizitioneze produsele membrilor proprii si sa le comercializeze.
Referitor la formele asociative recunoscute de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale institutia face urmatoarele precizari:
MADR recunoaste forme asociative astfel:
• grupuri si organizatii de producatori, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr.37/2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole si silvice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.338/2005, cu modificarile si completarile ulterioare si cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole si silvice, aprobate prin Ordinul nr. 358/2016.
Prevederile privind comercializarea productiei membrilor se regasesc la art. 6, alin. (3) din OG nr. 37/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in Anexa nr. 2: Lista criteriilor de recunoastere pentru obtinerea statutului de grup de producatori care vor fi verificate si consemnate in raport si Anexa nr. 5: Lista criteriilor de recunoastere pentru obtinerea statutului de organizatie de producatori care vor fi verificate si consemnate in raport din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole si silvice, aprobate prin Ordinul nr. 358/2016.
• organizatii de producatori si alte forme asociative din sectorul fructelor si legumelor, respectiv asociatii de organizatii de producatori, organizatii transnationale de producatori, asociatia transnationala de organizatii de producatori, in conformitate cu prevederile cu art. 154 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizari comune a pietelor produselor agricole si de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 si (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului si cu prevederile Normelor privind recunoasterea organizatiilor de producatori si a altor forme asociative din sectorul fructelor si legumelor si modul de accesare a sprijinului financiar de catre acestea, aprobate prin Ordinul nr. 406/2017.
Prevederile privind comercializarea productiei membrilor se regasesc la art. 6 alin. (1), precum si in Anexa 1 - Lista criteriilor de recunoastere ca organizatie de producatori, la pct. 3, lit. c) din Normele privind recunoasterea organizatiilor de producatori si a altor forme asociative din sectorul fructelor si legumelor si modul de accesare a sprijinului financiar de catre acestea, aprobate prin Ordinul nr. 406/2017.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Prin Hotararea Guvernului nr. 740/2017 privind acordarea de ajutor financiar organizatiilor de producatori si altor forme asociative pentru comercializare din sectorul fructelor si legumelor si prin hotararea Guvernului nr. 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a interventiilor aferente sectoarelor vegetal si zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finantate din Fondul european de garantare agricola si de la bugetul de stat, sunt definite organizatiile de producatori precum si alte forme asociative din sectorul fructe
legume si se creeaza cadrul legal pentru acordarea de ajutor financiar, care se asigura din Fondul European de Garantare Agricola.
Cadrul legal pentru finantarea programelor operationale derulate de organizatiile de producatori din sectorul fructe si legume este reprezentat de urmatoarele acte normative:
- hotararea Guvernului nr. 740/2017 privind acordarea de ajutor financiar organizatiilor de producatori si altor forme asociative pentru comercializare din sectorul fructelor si legumelor, in baza Regulamentului (UE) nr. 2117/2021 al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 de instituire a unei organizari comune a pietelor produselor agricole, a Regulamentului (UE) nr. 1151/2012 privind sistemele din domeniul calitatii produselor agricole si alimentare, a Regulamentului (UE) nr. 251/2014 privind definirea, descrierea, prezentarea, etichetarea si protejarea indicatiilor geografice ale produselor vitivinicole aromatizate si a Regulamentului (UE) nr. 228/2013 privind masurile specifice din domeniul agriculturii in favoarea regiunilor ultraperiferice ale Uniunii.
- hotararea Guvernului nr.1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a interventiilor aferente sectoarelor vegetal si zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finantate din Fondul european de garantare agricola si de la bugetul de stat in baza Regulamentului (UE) nr. 2115/2022 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmeaza a fi elaborate de statele membre in cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) si finantate de Fondul european de garantare agricola (FEGA) si de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala (FEADR) si de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 si (UE) nr. 1307/2013.
Pentru a vedea Proiectul de Ordin, click AICI>>
Sursa: MFP

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
La 1 iulie 2016 intra in vigoare noul formular 394Salariul minim brut majorat la 3.300 lei NU se aplica in SECTORUL AGRICOL si industria alimentaraModificari fiscale. Plafonul pentru scutirea de impozit in anumite domenii ramane la 10.000 leiBeneficiaza si salariatii cu CIM partial de facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar?Buletin ANAF: Noile acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 25-29 iulie 2016Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorSalariu minim brut de la 1 ianuarie 2025. Va fi diferentiat pentru angajatii din agricultura si industria alimentara?Noutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Care este salariul minim in agricultura si un model de calcul salariu de la 1 ianuarie 2025Articole similare
Noile FACILITATI FISCALE introduse in Codul fiscal. Scutiri la plata CASOMFP 2800/2017: Anularea penalitatilor de intarziere in cazul celor care opteaza pentru plata defalcata TVARegimul fiscal al rezervelor la incetarea microintreprinderilorTot ce trebuie sa stii despre baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi in 2020Beneficiaza si salariatii cu CIM partial de facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar?Ultimele articole
Din 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVADin 2025 este ELIMINATA o facilitate fiscala importanta. Care sunt domeniile vizateA fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Termenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorArticole similare
Modificari fiscale 2024. Ce schimbari au aparut pentru salariatii in constructii referitoare la pilonul II de pensii?Un membru al Guvernului spune ca reducerea TVA la alimente ar trebui discutataSalariul minim brut ar putea ajunge la 3.000 de lei pentru lucratorii din agricultura si INDUSTRIA ALIMENTARAPrincipalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Majorarea salariului minim la 3.700 lei lunar, aprobata de ExecutivUltimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorSalariu minim brut de la 1 ianuarie 2025. Va fi diferentiat pentru angajatii din agricultura si INDUSTRIA ALIMENTARA?Noutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Care este salariul minim in agricultura si un model de calcul salariu de la 1 ianuarie 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"