Tags: noi masuri economice, sprijinirea companiilor
Guvernul lucreaza la noi masuri economice sectoriale pentru sprijinirea companiilor si angajatilor care isi continua activitatea in aceasta perioada, anunta seful Cancelariei premierului, Ionel Danca.
Primul pachet masuri de sprijin adoptat de Guvernul Orban pentru romanii afectati de criza Coronavirus este in vigoare si produce efecte iar alte masuri sectoriale sunt in pregatire pentru continuarea sau reluarea unor activitati economice.
Aproape un milion de romani cu contracte de munca suspendate si alti profesionisti care si-au intrerupt activitatea pot primi indemnizatiile de somaj tehnic, mai mult de 200.000 de romani au cerut amanarea ratelor la banca, peste 40.000 de IMM-uri au acces la credite cu garantii de stat si dobanda zero, aproape 30.000 de companii pot obtine certificat pentru situatii de urgenta, popririle si executarile silite ale statului au fost suspendate pentru obligatiile bugetare de plata in aceasta perioada, plus alte facilitati fiscale.
Danca anunta ca vor continua consultarile cu industriile afectate si lucreaza in aceste zile in Guvernul Orban pentru a adopta noi masuri economice sectoriale care sa ajute companiile si angajatii care isi continua activitatea in aceasta perioada dificila:
- scutirea de la obligatia de plata a chiriilor pentru operatorii economici care si-au suspendat activitatea in spatiile inchiriate ca urmare a masurilor impuse de starea de urgenta si, pe de alta parte, suspendarea impozitului pentru cladiri pentru proprietarii de spatii inchiriate in care activitatea a fost intrerupta
- exceptarea primelor si bonificatiilor in bani din categoria veniturilor asimilate salariilor acordate angajatilor care activeaza in sectoare economice in contact direct cu clientii (retail, curierat etc.) pe perioada starii de urgenta
- sprijinirea industriei mass-media si a jurnalistilor prin compensarea partiala a pierderilor din publicitate printr-o campanie de informare publica sustinuta financiar de Guvern si alte masuri pentru stimularea cheltuielilor de publicitate
- alte facilitati la plata unor obligatii fiscale si bugetare datorate de unii operatori economici (turism, industria agro-alimentara, organizatori evenimente etc.)
In acelasi timp, Guvernul Orban, impreuna cu Presedintele Klaus Iohannis, lucreaza pe mai multe paliere si domenii la Planul de relansare economica prin transformarea masurilor de protectie sociala in masuri active de sprijin a salariatilor care isi reiau activitatea, scheme de garantii si ajutoare de stat pentru IMM-uri si marile companii pentru capital de lucru si investitii, alocarea de fonduri nationale si europene pentru investitii private si publice, masuri de sprijin pentru industria locala si de stimulare a consumului de bunuri si servicii produse in Romania.
Guvernarea liberala sprijina romanii afectati de criza, incurajeaza economia privata, continua investitiile publice si nu lasa pe nimeni in urma.
Alte masuri sectoriale au fost deja aprobate in ultimele sedinte de Guvern si produc la randul lor efecte:
- rambursarea TVA cu control ulterior
- suspendarea impozitului anual specific pentru industria Horeca pentru perioada suspendarii activitatilor
- neimpozitarea avantajelor in natura asimilate salariilor acordate angajatilor in izolare (in special pentru transportatori)
- extinderea deducerii din impozitul pe profit a sponsorizarilor pentru spitale si alte institutii publice
- amanarea la plata a TVA in vama pentru anumite importuri necesare combaterii COVID-19
- cresterea plafonului pentru avansul acordat in contractele de lucrari publice la 30% (in special pentru sectorul constructiilor)
- suspendarea taxei de spectru pentru radiodifuzori si amanarea la plata a taxei de spectru pentru frecventa radio pentru operatorii telecom pana la 31 octombrie 2020
- prelungirea termenului pentru depunerea situatiilor financiare pentru 2019 pana la 31 iulie 2020
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrare avans pentru marca
Intrebare:
Avem urmatoarele informatii privind dosarul marcii UE:
Cerere de inregistrare a marcii UE primita 31.10.2024
Plata 1500 EURO in data de 31.10.2024
Data estimata a finalizarii examinarii 19.11.2024
Data estimata a publicarii cererii de inregistrare 21.11.2024
Procedura de opozitie:
Sfarsitul termenului de opozitie 21.02.2024
Data estimate a inregistrarii si publicarii marcii UE...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii pentru realizarea divizarii
Intrebare:
Un SRL X, platitor de impozit profit si tva, doreste divizarea activitatii sale prin preluarea activitatii secundare de inchiriere si subinchiriere bunuri imobiliare proprii si inchiriate (CAEN 6820) de catre un alt SRL Y, platitor de impozit profit si tva prin transferul activelor imobiliare ale societatii X catre societatea Y, in baza actului de divizare. In ce conditii se poate face aceasta divizare? Societatea Y trebuie sa fie obligatoriu actionar al societatii X? Ce documente se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament cu plata in rate
Intrebare:
Achizitionam un echipament printr-un contract de vanzare cumparare cu rezerva dreptului de proprietate. Plata echipamentului se face in 4 rate, facturate ca avans. Echipamentul este livrat la prima rata de avans. Cum evidentiem in contabilitate ca echipamentul este in posesia noastra? Cand se inregistreaza amortizarea lui? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere imobil prin BOOKING - AIRBNB
Intrebare:
PFA, cu cod CAEN 6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei, platitor de tva, detine un imobil achizitionat de la o PJ cu taxare inversa (apartament cu 2 camere) pe care doreste sa-l inchirieze in regim hotelier (booking, airbnb). Ce obligatii declarative are? Va trebui sa-si activeze CAEN-ul de inchiriere? Dar facturile emise vor fi cu tva?
In cazul in care va dori sa-si inchida PFA-ul, apartamentul va trece in patrimoniul personal. Va trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<