Tags: noi masuri economice, sprijinirea companiilor
Guvernul lucreaza la noi masuri economice sectoriale pentru sprijinirea companiilor si angajatilor care isi continua activitatea in aceasta perioada, anunta seful Cancelariei premierului, Ionel Danca.
Primul pachet masuri de sprijin adoptat de Guvernul Orban pentru romanii afectati de criza Coronavirus este in vigoare si produce efecte iar alte masuri sectoriale sunt in pregatire pentru continuarea sau reluarea unor activitati economice.
Aproape un milion de romani cu contracte de munca suspendate si alti profesionisti care si-au intrerupt activitatea pot primi indemnizatiile de somaj tehnic, mai mult de 200.000 de romani au cerut amanarea ratelor la banca, peste 40.000 de IMM-uri au acces la credite cu garantii de stat si dobanda zero, aproape 30.000 de companii pot obtine certificat pentru situatii de urgenta, popririle si executarile silite ale statului au fost suspendate pentru obligatiile bugetare de plata in aceasta perioada, plus alte facilitati fiscale.
Danca anunta ca vor continua consultarile cu industriile afectate si lucreaza in aceste zile in Guvernul Orban pentru a adopta noi masuri economice sectoriale care sa ajute companiile si angajatii care isi continua activitatea in aceasta perioada dificila:
- scutirea de la obligatia de plata a chiriilor pentru operatorii economici care si-au suspendat activitatea in spatiile inchiriate ca urmare a masurilor impuse de starea de urgenta si, pe de alta parte, suspendarea impozitului pentru cladiri pentru proprietarii de spatii inchiriate in care activitatea a fost intrerupta
- exceptarea primelor si bonificatiilor in bani din categoria veniturilor asimilate salariilor acordate angajatilor care activeaza in sectoare economice in contact direct cu clientii (retail, curierat etc.) pe perioada starii de urgenta
- sprijinirea industriei mass-media si a jurnalistilor prin compensarea partiala a pierderilor din publicitate printr-o campanie de informare publica sustinuta financiar de Guvern si alte masuri pentru stimularea cheltuielilor de publicitate
- alte facilitati la plata unor obligatii fiscale si bugetare datorate de unii operatori economici (turism, industria agro-alimentara, organizatori evenimente etc.)
In acelasi timp, Guvernul Orban, impreuna cu Presedintele Klaus Iohannis, lucreaza pe mai multe paliere si domenii la Planul de relansare economica prin transformarea masurilor de protectie sociala in masuri active de sprijin a salariatilor care isi reiau activitatea, scheme de garantii si ajutoare de stat pentru IMM-uri si marile companii pentru capital de lucru si investitii, alocarea de fonduri nationale si europene pentru investitii private si publice, masuri de sprijin pentru industria locala si de stimulare a consumului de bunuri si servicii produse in Romania.
Guvernarea liberala sprijina romanii afectati de criza, incurajeaza economia privata, continua investitiile publice si nu lasa pe nimeni in urma.
Alte masuri sectoriale au fost deja aprobate in ultimele sedinte de Guvern si produc la randul lor efecte:
- rambursarea TVA cu control ulterior
- suspendarea impozitului anual specific pentru industria Horeca pentru perioada suspendarii activitatilor
- neimpozitarea avantajelor in natura asimilate salariilor acordate angajatilor in izolare (in special pentru transportatori)
- extinderea deducerii din impozitul pe profit a sponsorizarilor pentru spitale si alte institutii publice
- amanarea la plata a TVA in vama pentru anumite importuri necesare combaterii COVID-19
- cresterea plafonului pentru avansul acordat in contractele de lucrari publice la 30% (in special pentru sectorul constructiilor)
- suspendarea taxei de spectru pentru radiodifuzori si amanarea la plata a taxei de spectru pentru frecventa radio pentru operatorii telecom pana la 31 octombrie 2020
- prelungirea termenului pentru depunerea situatiilor financiare pentru 2019 pana la 31 iulie 2020
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<