Tags: noi masuri economice, sprijinirea companiilor
Guvernul lucreaza la noi masuri economice sectoriale pentru sprijinirea companiilor si angajatilor care isi continua activitatea in aceasta perioada, anunta seful Cancelariei premierului, Ionel Danca.
Primul pachet masuri de sprijin adoptat de Guvernul Orban pentru romanii afectati de criza Coronavirus este in vigoare si produce efecte iar alte masuri sectoriale sunt in pregatire pentru continuarea sau reluarea unor activitati economice.
Aproape un milion de romani cu contracte de munca suspendate si alti profesionisti care si-au intrerupt activitatea pot primi indemnizatiile de somaj tehnic, mai mult de 200.000 de romani au cerut amanarea ratelor la banca, peste 40.000 de IMM-uri au acces la credite cu garantii de stat si dobanda zero, aproape 30.000 de companii pot obtine certificat pentru situatii de urgenta, popririle si executarile silite ale statului au fost suspendate pentru obligatiile bugetare de plata in aceasta perioada, plus alte facilitati fiscale.
Danca anunta ca vor continua consultarile cu industriile afectate si lucreaza in aceste zile in Guvernul Orban pentru a adopta noi masuri economice sectoriale care sa ajute companiile si angajatii care isi continua activitatea in aceasta perioada dificila:
- scutirea de la obligatia de plata a chiriilor pentru operatorii economici care si-au suspendat activitatea in spatiile inchiriate ca urmare a masurilor impuse de starea de urgenta si, pe de alta parte, suspendarea impozitului pentru cladiri pentru proprietarii de spatii inchiriate in care activitatea a fost intrerupta
- exceptarea primelor si bonificatiilor in bani din categoria veniturilor asimilate salariilor acordate angajatilor care activeaza in sectoare economice in contact direct cu clientii (retail, curierat etc.) pe perioada starii de urgenta
- sprijinirea industriei mass-media si a jurnalistilor prin compensarea partiala a pierderilor din publicitate printr-o campanie de informare publica sustinuta financiar de Guvern si alte masuri pentru stimularea cheltuielilor de publicitate
- alte facilitati la plata unor obligatii fiscale si bugetare datorate de unii operatori economici (turism, industria agro-alimentara, organizatori evenimente etc.)
In acelasi timp, Guvernul Orban, impreuna cu Presedintele Klaus Iohannis, lucreaza pe mai multe paliere si domenii la Planul de relansare economica prin transformarea masurilor de protectie sociala in masuri active de sprijin a salariatilor care isi reiau activitatea, scheme de garantii si ajutoare de stat pentru IMM-uri si marile companii pentru capital de lucru si investitii, alocarea de fonduri nationale si europene pentru investitii private si publice, masuri de sprijin pentru industria locala si de stimulare a consumului de bunuri si servicii produse in Romania.
Guvernarea liberala sprijina romanii afectati de criza, incurajeaza economia privata, continua investitiile publice si nu lasa pe nimeni in urma.
Alte masuri sectoriale au fost deja aprobate in ultimele sedinte de Guvern si produc la randul lor efecte:
- rambursarea TVA cu control ulterior
- suspendarea impozitului anual specific pentru industria Horeca pentru perioada suspendarii activitatilor
- neimpozitarea avantajelor in natura asimilate salariilor acordate angajatilor in izolare (in special pentru transportatori)
- extinderea deducerii din impozitul pe profit a sponsorizarilor pentru spitale si alte institutii publice
- amanarea la plata a TVA in vama pentru anumite importuri necesare combaterii COVID-19
- cresterea plafonului pentru avansul acordat in contractele de lucrari publice la 30% (in special pentru sectorul constructiilor)
- suspendarea taxei de spectru pentru radiodifuzori si amanarea la plata a taxei de spectru pentru frecventa radio pentru operatorii telecom pana la 31 octombrie 2020
- prelungirea termenului pentru depunerea situatiilor financiare pentru 2019 pana la 31 iulie 2020
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii microintreprindere 2025
Intrebare:
Detin calitatea de asociat in doua societati.
SRL A - 90 % - infiintata in 2018, cod caen 6920, micro, 3 salariati, platitoare de tva
SRL B - 10 % - infiintata in 2025, cod caen 7020, micro, 1 salariat, neplatitoare de tva
Sunt considerate intreprinderi legate si se aduna cifra de afaceri a celor doua pentru stabilirea cifrei de afaceri pentru trecerea la impozit pe profit?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura emisa de Unicredit pentru tichete de masa
Intrebare:
Va rog sa ne ajutati cu un raspuns cu privire la facturarea sa nu a tichetelor de masa, urmare a mesajului primit de la furnizor (Unicredit) si pe care-l redam mai jos:
Referitor la emiterea facturilor pentru valoarea nominala a tichetelor de masa, va aducem la cunostinta urmatoarele aspecte:
- aceste tranzactii sunt scutite de TVA si prin urmare, conform art. 319 alin. (7) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, nu este obligatorie emiterea unei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Majorarea capitalului social
Intrebare:
Un SRL care in prezent are trei asociati persoane fizice, isi schimba actionariatul astfel: 1 persoana fizica ramane, si in locul a doua persoane fizice intra ca si actionar o persoana juridica romana. Persoana juridica a virat prin banca contravaloarea capitalului social (tranzactia se face la valoarea capitalului social). Care sunt notele contabile aferente acestei tranzactii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii microintreprindere
Intrebare:
Societatea A SRL, cod CAEN 6920, are o persoana fizica NP asociat unic (100%) si administrator, are 3 angajati cu contract individual de munca cu norma intreaga, a realizat venituri de 1050 lei, in anul 2024. Societatea B SRL, cod CAEN 6209, are asociat unic (100%) si administrator aceeasi persoana fizica NP, a avut un angajat in primele 3 trimestre, iar din ultimul trimestru nu mai are angajati, a realizat venituri de 125000 lei, in anul 2024. Care este regimul fiscal aplicabil...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere autoturism in Germania
Intrebare:
Un SRL, platitor de TVA si impozit pe profit trimite angajati in deplasare in Germania.
Se inchirieaza acolo un autoturism in regim rent-a-car de la o societate din Germania care are cod de TVA valid VIES.
Furnizorul din Germania emite factura de servicii rent a car cu TVA 19 pp - cota din Germania.
In attach gasiti print screen de pe factura emisa de furnizorul din Germania.
Intrebare: Este corect sa factureze aceste servicii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<