Tags: noi masuri economice, sprijinirea companiilor
Guvernul lucreaza la noi masuri economice sectoriale pentru sprijinirea companiilor si angajatilor care isi continua activitatea in aceasta perioada, anunta seful Cancelariei premierului, Ionel Danca.
Primul pachet masuri de sprijin adoptat de Guvernul Orban pentru romanii afectati de criza Coronavirus este in vigoare si produce efecte iar alte masuri sectoriale sunt in pregatire pentru continuarea sau reluarea unor activitati economice.
Aproape un milion de romani cu contracte de munca suspendate si alti profesionisti care si-au intrerupt activitatea pot primi indemnizatiile de somaj tehnic, mai mult de 200.000 de romani au cerut amanarea ratelor la banca, peste 40.000 de IMM-uri au acces la credite cu garantii de stat si dobanda zero, aproape 30.000 de companii pot obtine certificat pentru situatii de urgenta, popririle si executarile silite ale statului au fost suspendate pentru obligatiile bugetare de plata in aceasta perioada, plus alte facilitati fiscale.
Danca anunta ca vor continua consultarile cu industriile afectate si lucreaza in aceste zile in Guvernul Orban pentru a adopta noi masuri economice sectoriale care sa ajute companiile si angajatii care isi continua activitatea in aceasta perioada dificila:
- scutirea de la obligatia de plata a chiriilor pentru operatorii economici care si-au suspendat activitatea in spatiile inchiriate ca urmare a masurilor impuse de starea de urgenta si, pe de alta parte, suspendarea impozitului pentru cladiri pentru proprietarii de spatii inchiriate in care activitatea a fost intrerupta
- exceptarea primelor si bonificatiilor in bani din categoria veniturilor asimilate salariilor acordate angajatilor care activeaza in sectoare economice in contact direct cu clientii (retail, curierat etc.) pe perioada starii de urgenta
- sprijinirea industriei mass-media si a jurnalistilor prin compensarea partiala a pierderilor din publicitate printr-o campanie de informare publica sustinuta financiar de Guvern si alte masuri pentru stimularea cheltuielilor de publicitate
- alte facilitati la plata unor obligatii fiscale si bugetare datorate de unii operatori economici (turism, industria agro-alimentara, organizatori evenimente etc.)
In acelasi timp, Guvernul Orban, impreuna cu Presedintele Klaus Iohannis, lucreaza pe mai multe paliere si domenii la Planul de relansare economica prin transformarea masurilor de protectie sociala in masuri active de sprijin a salariatilor care isi reiau activitatea, scheme de garantii si ajutoare de stat pentru IMM-uri si marile companii pentru capital de lucru si investitii, alocarea de fonduri nationale si europene pentru investitii private si publice, masuri de sprijin pentru industria locala si de stimulare a consumului de bunuri si servicii produse in Romania.
Guvernarea liberala sprijina romanii afectati de criza, incurajeaza economia privata, continua investitiile publice si nu lasa pe nimeni in urma.
Alte masuri sectoriale au fost deja aprobate in ultimele sedinte de Guvern si produc la randul lor efecte:
- rambursarea TVA cu control ulterior
- suspendarea impozitului anual specific pentru industria Horeca pentru perioada suspendarii activitatilor
- neimpozitarea avantajelor in natura asimilate salariilor acordate angajatilor in izolare (in special pentru transportatori)
- extinderea deducerii din impozitul pe profit a sponsorizarilor pentru spitale si alte institutii publice
- amanarea la plata a TVA in vama pentru anumite importuri necesare combaterii COVID-19
- cresterea plafonului pentru avansul acordat in contractele de lucrari publice la 30% (in special pentru sectorul constructiilor)
- suspendarea taxei de spectru pentru radiodifuzori si amanarea la plata a taxei de spectru pentru frecventa radio pentru operatorii telecom pana la 31 octombrie 2020
- prelungirea termenului pentru depunerea situatiilor financiare pentru 2019 pana la 31 iulie 2020

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Chirie suportata de angajator pentru salariati
Intrebare:
Suntem o societate care activeaza in domeniul constructiilor si care are personal care lucreaza in teritoriu, in diferite locatii/santiere. Avem personal care a incheiat un contract de inchiriere a unui apartament de la o persoana fizica pe o durata de 4 luni, fara facturi. Va rugam sa ne precizati monografia contabila de inregistrare a costurilor si platii chiriei (in lipsa facturilor) si nivelul de deductibilitate fiscala a acestui contract.
Va multumim pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Compensatia in cota forfetara. Aspecte fiscale
Intrebare:
Asociatia crescatorilor de bovine achizitioneaza lapte crud de la producatori, membrii asociatiei, si vinde mai departe pentru o fabrica de lapte. Asociatia este platitor de TVA la incasare. Producatorii de lapte sunt inregistrati in registrul special pentru agricultori si beneficiaza de compensare 8%.
In cazul in care in luna respectiva valoarea facturilor emise de producatori nu este platita si Asociatia este platitor de tva la incasare-plata cand se efectuaza...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare dupa inregistrare in scopuri de tva
Intrebare:
O societate care emite o factura de prestari servicii lunar, a depasit plafonul de 395.000 lei, cu factura emisa in luna septembrie 2025, respectiv in data de 15 septembrie. Aceasta s-a inregistrat ca platitoare de TVA, incepand cu data de 15 septembrie. Pentru aceasta factura emisa in 15 septembrie, prin care s-a depasit plafonul, societatea a emis-o fara TVA. Avea obligatia de a o emite cu TVA? Daca da, va rog sa imi spuneti cum ar trebui sa procedeze acum. Trebuie sa o storneze si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitii servicii UE. Cod tva invalid
Intrebare:
1. Societatea noastra primeste facturi de servicii de la un partener din Uniunea Europeana dar a carui cod de Tva este invalid vies. Tratam aceasta achizitie ca o achizitie intracomunitara de servicii chiar daca codul de tva este invalid?
2. Societatea noastra primeste facturi de servicii de la parteneri non UE, facturi ce contin si TVA. Cum procedam cu aceste facturi? In cazul in care solicitam partenerului modificarea insa nu primim factura modificata mai aplica...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<