Tags: noi masuri economice, sprijinirea companiilor
Guvernul lucreaza la noi masuri economice sectoriale pentru sprijinirea companiilor si angajatilor care isi continua activitatea in aceasta perioada, anunta seful Cancelariei premierului, Ionel Danca.
Primul pachet masuri de sprijin adoptat de Guvernul Orban pentru romanii afectati de criza Coronavirus este in vigoare si produce efecte iar alte masuri sectoriale sunt in pregatire pentru continuarea sau reluarea unor activitati economice.
Aproape un milion de romani cu contracte de munca suspendate si alti profesionisti care si-au intrerupt activitatea pot primi indemnizatiile de somaj tehnic, mai mult de 200.000 de romani au cerut amanarea ratelor la banca, peste 40.000 de IMM-uri au acces la credite cu garantii de stat si dobanda zero, aproape 30.000 de companii pot obtine certificat pentru situatii de urgenta, popririle si executarile silite ale statului au fost suspendate pentru obligatiile bugetare de plata in aceasta perioada, plus alte facilitati fiscale.
Danca anunta ca vor continua consultarile cu industriile afectate si lucreaza in aceste zile in Guvernul Orban pentru a adopta noi masuri economice sectoriale care sa ajute companiile si angajatii care isi continua activitatea in aceasta perioada dificila:
- scutirea de la obligatia de plata a chiriilor pentru operatorii economici care si-au suspendat activitatea in spatiile inchiriate ca urmare a masurilor impuse de starea de urgenta si, pe de alta parte, suspendarea impozitului pentru cladiri pentru proprietarii de spatii inchiriate in care activitatea a fost intrerupta
- exceptarea primelor si bonificatiilor in bani din categoria veniturilor asimilate salariilor acordate angajatilor care activeaza in sectoare economice in contact direct cu clientii (retail, curierat etc.) pe perioada starii de urgenta
- sprijinirea industriei mass-media si a jurnalistilor prin compensarea partiala a pierderilor din publicitate printr-o campanie de informare publica sustinuta financiar de Guvern si alte masuri pentru stimularea cheltuielilor de publicitate
- alte facilitati la plata unor obligatii fiscale si bugetare datorate de unii operatori economici (turism, industria agro-alimentara, organizatori evenimente etc.)
In acelasi timp, Guvernul Orban, impreuna cu Presedintele Klaus Iohannis, lucreaza pe mai multe paliere si domenii la Planul de relansare economica prin transformarea masurilor de protectie sociala in masuri active de sprijin a salariatilor care isi reiau activitatea, scheme de garantii si ajutoare de stat pentru IMM-uri si marile companii pentru capital de lucru si investitii, alocarea de fonduri nationale si europene pentru investitii private si publice, masuri de sprijin pentru industria locala si de stimulare a consumului de bunuri si servicii produse in Romania.
Guvernarea liberala sprijina romanii afectati de criza, incurajeaza economia privata, continua investitiile publice si nu lasa pe nimeni in urma.
Alte masuri sectoriale au fost deja aprobate in ultimele sedinte de Guvern si produc la randul lor efecte:
- rambursarea TVA cu control ulterior
- suspendarea impozitului anual specific pentru industria Horeca pentru perioada suspendarii activitatilor
- neimpozitarea avantajelor in natura asimilate salariilor acordate angajatilor in izolare (in special pentru transportatori)
- extinderea deducerii din impozitul pe profit a sponsorizarilor pentru spitale si alte institutii publice
- amanarea la plata a TVA in vama pentru anumite importuri necesare combaterii COVID-19
- cresterea plafonului pentru avansul acordat in contractele de lucrari publice la 30% (in special pentru sectorul constructiilor)
- suspendarea taxei de spectru pentru radiodifuzori si amanarea la plata a taxei de spectru pentru frecventa radio pentru operatorii telecom pana la 31 octombrie 2020
- prelungirea termenului pentru depunerea situatiilor financiare pentru 2019 pana la 31 iulie 2020

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Lucrari de instalatii. Panouri fotovoltaice
Intrebare:
O societate ce are ca activitate lucrari cu instalatii si lucrari de constructii achizitioneaza pentru o lucrare panouri fotovoltaice si materiale conexe. Pe factura de la furnizor avem si o pozitie cu taxa timbru verde.
Cum inregistram in contabilitate aceasta taxa de timbru verde?
Se factureaza aceasta taxa mai departe la clientul unde s-au facut serviciile de instalare si montaj? Aceste panouri vor fi scoase din gestiune in baza unui deviz de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare imobil, depasire plafon TVA
Intrebare:
O firma cu domeniul de activitate cu CAEN specific constructiilor a investit in constructia unei cladiri, mai exact duplex. Pana acum nu a facturat absolut nimic dar ar vrea sa vand constructia chiar daca nu este inca finalizata. Firma in acest moment este neplatitoare de tva si vanzarea ar fi undeva in jurul valorii de 100.000 euro. Poate vinde cladirea fara TVA sau este obligata sa plateasca TVA pentru deoarece prin aceasta tranzactie depaseste deja pragul de 300.000 lei? Este ceva...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Omisiune constituire rezerva legala
Intrebare:
O societate A se divizeaza partial in cursul anului 2020, respectiv data infiintarii societatii beneficiare B este 30.09.2020, capital social 16400 lei. Prin divizarea partiala se transmit si in categoria alte rezerve (1068) din patrimoniul societatii divizate A suma de 105000 ron.
Incepand cu anul 2022 societatea B a obtinut profit, pana in 2024 inclusiv, si s-au distribuit dividende din profitul anilor 2022 si 2023. In anul 2024 profitul obtinut a ramas...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal-contabil al licentelor si al serviciilor de implementare
Intrebare:
In luna iunie anul curent am achizitionat un pachet de servicii informatice care, conform contractului, este compus din furnizarea licentelor si serviciile de implementare ale acestuia.
Tot in luna iunie am primit factura de licente care s-au si instalat pe serverul nostru, iar in luna septembrie va urma factura cu serviciile de implementare, atunci cand se va incepe si testarea programului si punerea in functiune prin instruire.
Care este tratamentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota TVA suplimente alimentare august 2025
Intrebare:
Stiu ca inca nu s-a publicat modificarea cotelor de TVA incepand cu 1 august in Monitorul Oficial, dar trebuie sa pregatim partea de soft. In varianta de modificare: hrana pentru animale apare in continuare la cota redusa (11%), medicamentele de uz veterinar la cota standard de 21%. Nu imi este clara incadrarea suplimentelor alimentare, deoarece de multe ori sunt considerate alimente. Deja clientii ne intreaba cu ce cota de TVA vom factura produsele de la 1 august.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistare tableta cu discount 100%
Intrebare:
Se achizioneaza cu factura fiscala, o tableta in valoare de 9967 lei (pret fara TVA) la care de aplica un discount de -9967 lei, rezultand pret final al tabletei = 0 lei.
In aceste conditii, este legala incadrarea tabletei la obiecte de inventar, chiar daca depaste valoarea de 2500 lei?
Ar fi corecta inregistarea: 603 = 303 = 9967 lei / 303 = 7588 = 9967 lei, sau este obligatoriu sa fie inregistrate la mijloace fixe?
Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<