Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare Pentru inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari, conform OUG 54/23.06.2010, este nevoie de urmatoarele acte: - formular 095 la ANAF; - cazier judiciar al asociatilor de la ...
Intrebare
Pentru inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari, conform OUG 54/23.06.2010, este nevoie de urmatoarele acte:
- formular 095 la ANAF;
- cazier judiciar al asociatilor de la autoritatea de competenta din Romania;
- cazier judiciar administratori de la autoritatea de competenta din Romania;
- alte documente doar daca va fi nevoie in urma cazierelor.
Suntem o Societate cu Raspundere Limitata, avand asociat unic firma mama din Danemarca, iar in Actul constitutiv al firmei sunt trecuti doi administratori, dar se mentioneaza ca acestia nu pot administra decat separat, iar administratorul a fost numit prin contract de administrare si este cetatean danez cu certificat de rezidenta in Romania.
Legat de obtinerea cazierului judiciar pentru asociatul unic, persoana juridica avand sediul economic si social in Danemarca, unde ar trebui sa solicitam acest document, la Inspectoratul judetean de politie, unde societatea noastra are sediul sau in Danemarca? Iar pentru administratorul danez, cu rezidenta in Romania, Campulung-Arges, tot in Romania sau in Danemarca prin consulat pentru ca locul nasterii este in Danemarca, cu procura, care este procedura ?
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Manual de politici contabile - Stick USB
Examen Consultant Fiscal 2024
Cartea verde a contabilitatii
Raspuns
I. Cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar persoanelor juridice, care solicita emiterea documentului in vederea inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari, se va depune la unitatea de politie pe raza careia isi are sediul social, sucursala, filiala sau punctul de lucru persoana juridica.
In situatia in care persoana juridica straina nu are sediul social, sucursala, filiala sau punctul de lucru pe teritoriul Romaniei, cererea se va depune prin reprezentant legal, care trebuie sa-si dovedeasca calitatea, la unitatea de politie pe raza careia domiciliaza reprezentantul legal (Politia Judeteana/Directia de Politie a Municipiului Bucuresti).
Cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar persoanelor juridice va fi insotita de urmatoarele documente:
- dovada ca deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante (Anexa 38 din HG 345/2010);
- copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal;
- copie certificat constatator, (in cazul asociatilor straini nerezidenti copia actului constitutiv al persoanei juridice romane care solicita emiterea documentului in vederea inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari, din care sa rezulte calitatea de asociat a solicitantului);
- chitanta de achitare a taxei in cuantum de 10 lei;
- timbru fiscal in valoare de 2 lei.
II. Persoanele fizice vor depune cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, insotita de urmatoarele documente:
- act de identitate;
- timbru fiscal, in valoare de 2 lei;
- chitanta de achitare a taxei de 10 lei.
In cazul persoanelor fizice straine nerezidente pe teritoriul Romaniei obtinerea certificatului se va face prin imputernicit, care va depune cererea la unitatea de politie pe raza careia domiciliaza, si va anexa documentelor enumerate anterior, procura – in original si copie de pe actul de identitate al solicitantului (pasaport, act de identitate).
Precizam ca termenul de eliberare a documentelor, in conditiile sus mentionate, este de 3 zile.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Neplatitor de TVA: inregistrare achizitii intracomunitareIn atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscalProcedura de modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVA. Comunicat FinanteServiciu intracomunitar efectuat de un PFA | Declaram prin 200 sau 201?Livrare intracomunitara de bunuri. Care va fi regimul TVA?Ultimele articole
Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Platitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeLivrare intracomunitara de bunuri: Procedura pentru comercializare in UE, fara TVAAchizitie intracomunitara. Inregistrarea in ROI si perioada fiscala. Ce obligatii se mentin?Proiect: ANAF isi coreleaza procedurile cu modificarile din Codul FiscalAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"