Tags: tutorial de utilizare formular, fonduri externe nerambursabile, masura microgranturi
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat recent, pe site-ul oficial, tutorialul privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 "Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile".
MEEMA a anuntat lansarea acestui ajutor de stat pentru firme inca de la sfarsitul lunii iulie, prin OUG 130/2020.
Reamintim ca formularul electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” va fi activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro INCEPAND DE LUNI, 12 OCTOMBRIE 2020, ora 10.00.- pana VINERI 16 OCTOMBRIE 2020, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de inscriere pana la epuizarea bugetului.
Procedura de lucru privind introducerea solicitarii pentru MASURA 1- MICROGRANTURI
– Intreprindere cu 0 angajati la 31.12.2019
– PFA/ONG – cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa 1
– PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19
Cuprins
1. Introducerea unei solicitari 3
2. Acte necesare Schema 1. 4
3.Adaugarea unei cereri 5
3.1 Introducere cerere. 6
3.1.1 Conditii depunere. 6
3.1.2 Editare cerere. 7
1. Introducerea unei solicitari
Introducerea unei solicitari pe Schema 1 presupune parcurgerea pasilor :
• Creare cont
• Completare Profilul meu
• Completare Identificare electronica
• inrolare entitate juridica
• Completare Informatii persoana juridica
• Completare Reprezentant legal
• Completare Locatia implementarii
• Completare actionari/asociati/titulari
• Completare Declaratie ajutor de stat
• Completare Declaratie IMM
• Completare Documente atasate
In cazul in care utilizatorul sistemului informatic nu completeaza toate informatiile mentionate, acesta va notifica utilizatorul prin trimiterea de avertizari, de tipul:
• Nu ai completat inca informatia despre categoria intreprinderii in functie de dimensiune. Acceseaza pagina.
• Nu ai completat inca informatiile despre locatia implementarii. Acceseaza pagina.
• Nu ai completat inca informatiile despre actionari/ asociati/ titulari. Acceseaza pagina.
2. Acte necesare Schema 1
Schema 1.1 – intreprindere cu 0 angajati la 31.12.2019:
1. Declaratie IMM – Se va descarca din aplicatie!
2. imputernicire – doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
3. Declaratie ajutor de stat – Se va descarca din aplicatie!
Schema 1.2 – PFA/ONG – cu activitate in lista prevazuta in anexa 1:
4. Declaratie IMM – – Se va descarca din aplicatie!
5. imputernicire– doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
2. Declaratie ajutor de stat
Schema 1.3 – PFA/CMI – PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19:
1. Declaratie IMM
2. imputernicire – doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
3. Declaratie ajutor de stat
1. Adeverinta PFA/CMI implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19
3. Adaugarea unei cereri
Pentru adaugarea unei cereri, utilizatorul aplicatiei se va autentifica-> va selecta entitatea juridica sau va inrola persoana juridica (Sectiunea Gestionare Persoane Juridice) -> sistemul deschide pagina Depunere.
Utilizatorul deschide pagina pentru adaugarea unei Cereri si apasa butonul Adauga. Ulterior, aceasta va fi listata si poate fi modificata, blocata, stearsa. Dupa depunere, statusul ei va fi Cerere transmisa.
Apasarea butonului Adauga va genera deschiderea modalului Adaugare cerere, iar campurile vor fi obligatorii de completat:
• Titlu- campul va fi completat de utilizator dupa preferinte. Nu exista vreo regula in acest sens
• Apel – utilizatorul va alege din lista Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile
• Tip cerere- utilizatorul va alege din lista, una dintre optiuni:
– intreprinderi mici si mijlocii care nu detin salariati la data de 31.12.2019
– PFA, ONG-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa 1
– PFA/CMI implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19
3.1 Introducere cerere
3.1.1 Conditii depunere
Conditii depunere cerere – Schema 1.1 intreprinderi mici si mijlocii care nu detin salariati la data de 31.12.2019
Pentru a fi eligibila in procesul depunerii, entitatea juridica va trebui sa respecte urmatoarele conditii:
• Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 10.2019
• Numarul efectiv de angajati in 2019 este egal cu 0
• Sa nu fie in una din situatiile Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
• Sa nu aiba Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
• Societatea nu se afla in dificultate la 31.12.2019
• Codul CAEN nu se afla in lista de activitati exceptate
Conditii depunere cerere- Schema 1.2 PFA/ONG-cu activitate economica in unul din domeniile prevazute in anexa nr.1:
• Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 10.2019
• Entitatea juridica sa nu fie supusa Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
• Sa nu aiba Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
• Codul CAEN se regaseste in Anexa 1 la OUG 130/2020 ac
Conditii depunere cerere – Schema 1.3- PFA/CMI – PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19:
• Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 02.2020
• Entitatea juridica sa nu fie supusa Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
• Nu exista Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
• Codul CAEN nu se afla in lista de activitati exceptate
• Entitatea juridica are incarcata declaratia semnata de managerul spitalului
In cazul in care conditiile nu sunt respectate, iar entitatea juridica se afla intr-una din situatiile mentionate, cererea nu este eligibila si va fi respinsa.
3.1.2 Editare cerere
Dupa adaugare, cererea va fi listata, iar statusul ei va fi Modificare. Pentru a continua introducerea solicitarii, utilizatorul va accesa butonul Editeaza.
Sistemul deschide pagina de editare cerere in lucru, iar utilizatorul va parcurge pasii stabiliti. Ghidarea in cadrul acestei sectiuni se face cu ajutorul butoanelor:
â—¦ Pasul urmator
â—¦ Pasul anterior
• Salveaza
Pasul 0 contine declaratia pe proprie raspundere de forma:
Prin semnarea fisierului generat declar pe propria raspundere, sub sanctiunea falsului in declaratii, ca intreprinderea pe care o reprezint:
• nu este rezidenta in scopuri fiscale sau incorporata in temeiul legilor din jurisdictiile care apartin de lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste;
• nu este controlata, direct sau indirect, de catre actionarii din jurisdictiile care apartin de lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste, in functie de proprietarul benefic, astfel cum este definit in art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
• nu controleaza, direct sau indirect, filialele sau unitatile permanente proprii din jurisdictiile care figureaza pe lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste si nu imparte dreptul de proprietate cu intreprinderile din jurisdictiile care figureaza pe lista UE a jurisdictii cooperatiste.
Pasul 2- Informatii persoana juridica
Informatiile afisate sunt disponibile utilizatorului doar pentru consultare, ele nu pot fi modificate.
Pasul 3- Actionari/Asociati/Titulari
Informatia este preluata din cadrul sectiunii cu acelasi nume din conturarea profilului persoanei juridice, fara posibilitatea modificarii informatiilor inregistrate.
Pasul 4- Documente atasate
Utilizatorul va selecta si atasa documentele impuse de catre legislatie si procedura de lucru stabilite, conform schemei pentru care aplica:
• Declaratie IMM (pentru toate)
• Declaratie ajutor de stat (pentru toate)
• imputernicire, daca este cazul.
• Adeverinta care atesta ca a participat la activitati in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19 pentru PFA/CMI
Pasul 5- Informatii cerere
Aceste informatii vor fi completate de catre utilizator. Dupa completarea tuturor campurilor, respectiv selectarea locatiei implementarii, butonul Salveaza devine disponibil:
• Titlu– se refera la titlul introdus,iar campul poate fi modificat
• Codul CAEN autorizat al activitatii pentru care se solicita AFN- utilizatorul va selecta din lista de coduri CAEN specifice domeniului din care face parte entitatea juridica
• Banca- utilizatorul va selecta din nomenclatorul de banci
• Numar autorizare – campul este specific depunerii pentru tipul de cerere PFA/ONG – cu activitate economica in unul din domeniile prevazute in anexa nr.1
In ceea ce priveste locatia implementarii, utilizatorul va selecta din lista o locatie. Ulterior, , optiunea de stergere pentru modificare este activa.
Apasarea butonului Salveaza confirma finalizarea editarii ciornei, iar sistemul deschide pagina initiala pentru Depunere.
Cererea poate fi:
• Editata– ori de cate ori utilizatorul doreste.
• Blocata
• stearsa
Dupa blocarea cererii, aceasta va primi statusul Cerere transmisa. Cererea se va regasi in aceeasi sectiune Depunere, listata sub forma:
• Titlu
• Apel
• Tip cerere
• Status
Pentru fiecare cerere transmisa, sistemul informatic permite descarcarea:
• Recipisei
• Cererii
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<