Tags: tutorial de utilizare formular, fonduri externe nerambursabile, masura microgranturi
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat recent, pe site-ul oficial, tutorialul privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 "Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile".
MEEMA a anuntat lansarea acestui ajutor de stat pentru firme inca de la sfarsitul lunii iulie, prin OUG 130/2020.
Reamintim ca formularul electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” va fi activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro INCEPAND DE LUNI, 12 OCTOMBRIE 2020, ora 10.00.- pana VINERI 16 OCTOMBRIE 2020, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de inscriere pana la epuizarea bugetului.
Procedura de lucru privind introducerea solicitarii pentru MASURA 1- MICROGRANTURI
– Intreprindere cu 0 angajati la 31.12.2019
– PFA/ONG – cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa 1
– PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19
Cuprins
1. Introducerea unei solicitari 3
2. Acte necesare Schema 1. 4
3.Adaugarea unei cereri 5
3.1 Introducere cerere. 6
3.1.1 Conditii depunere. 6
3.1.2 Editare cerere. 7
1. Introducerea unei solicitari
Introducerea unei solicitari pe Schema 1 presupune parcurgerea pasilor :
• Creare cont
• Completare Profilul meu
• Completare Identificare electronica
• inrolare entitate juridica
• Completare Informatii persoana juridica
• Completare Reprezentant legal
• Completare Locatia implementarii
• Completare actionari/asociati/titulari
• Completare Declaratie ajutor de stat
• Completare Declaratie IMM
• Completare Documente atasate
In cazul in care utilizatorul sistemului informatic nu completeaza toate informatiile mentionate, acesta va notifica utilizatorul prin trimiterea de avertizari, de tipul:
• Nu ai completat inca informatia despre categoria intreprinderii in functie de dimensiune. Acceseaza pagina.
• Nu ai completat inca informatiile despre locatia implementarii. Acceseaza pagina.
• Nu ai completat inca informatiile despre actionari/ asociati/ titulari. Acceseaza pagina.
2. Acte necesare Schema 1
Schema 1.1 – intreprindere cu 0 angajati la 31.12.2019:
1. Declaratie IMM – Se va descarca din aplicatie!
2. imputernicire – doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
3. Declaratie ajutor de stat – Se va descarca din aplicatie!
Schema 1.2 – PFA/ONG – cu activitate in lista prevazuta in anexa 1:
4. Declaratie IMM – – Se va descarca din aplicatie!
5. imputernicire– doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
2. Declaratie ajutor de stat
Schema 1.3 – PFA/CMI – PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19:
1. Declaratie IMM
2. imputernicire – doar daca are calitatea de imputernicit. Daca semneaza reprezentantul societatii, imputernicirea nu este necesara.
3. Declaratie ajutor de stat
1. Adeverinta PFA/CMI implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19
3. Adaugarea unei cereri
Pentru adaugarea unei cereri, utilizatorul aplicatiei se va autentifica-> va selecta entitatea juridica sau va inrola persoana juridica (Sectiunea Gestionare Persoane Juridice) -> sistemul deschide pagina Depunere.
Utilizatorul deschide pagina pentru adaugarea unei Cereri si apasa butonul Adauga. Ulterior, aceasta va fi listata si poate fi modificata, blocata, stearsa. Dupa depunere, statusul ei va fi Cerere transmisa.
Apasarea butonului Adauga va genera deschiderea modalului Adaugare cerere, iar campurile vor fi obligatorii de completat:
• Titlu- campul va fi completat de utilizator dupa preferinte. Nu exista vreo regula in acest sens
• Apel – utilizatorul va alege din lista Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile
• Tip cerere- utilizatorul va alege din lista, una dintre optiuni:
– intreprinderi mici si mijlocii care nu detin salariati la data de 31.12.2019
– PFA, ONG-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa 1
– PFA/CMI implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19
3.1 Introducere cerere
3.1.1 Conditii depunere
Conditii depunere cerere – Schema 1.1 intreprinderi mici si mijlocii care nu detin salariati la data de 31.12.2019
Pentru a fi eligibila in procesul depunerii, entitatea juridica va trebui sa respecte urmatoarele conditii:
• Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 10.2019
• Numarul efectiv de angajati in 2019 este egal cu 0
• Sa nu fie in una din situatiile Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
• Sa nu aiba Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
• Societatea nu se afla in dificultate la 31.12.2019
• Codul CAEN nu se afla in lista de activitati exceptate
Conditii depunere cerere- Schema 1.2 PFA/ONG-cu activitate economica in unul din domeniile prevazute in anexa nr.1:
• Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 10.2019
• Entitatea juridica sa nu fie supusa Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
• Sa nu aiba Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
• Codul CAEN se regaseste in Anexa 1 la OUG 130/2020 ac
Conditii depunere cerere – Schema 1.3- PFA/CMI – PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19:
• Data infiintarii/Numar Registrul Comertului sa fie pana la data de 02.2020
• Entitatea juridica sa nu fie supusa Concordat preventiv, proceduri de lichidare, insolventa sau faliment
• Nu exista Decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral
• Codul CAEN nu se afla in lista de activitati exceptate
• Entitatea juridica are incarcata declaratia semnata de managerul spitalului
In cazul in care conditiile nu sunt respectate, iar entitatea juridica se afla intr-una din situatiile mentionate, cererea nu este eligibila si va fi respinsa.
3.1.2 Editare cerere
Dupa adaugare, cererea va fi listata, iar statusul ei va fi Modificare. Pentru a continua introducerea solicitarii, utilizatorul va accesa butonul Editeaza.
Sistemul deschide pagina de editare cerere in lucru, iar utilizatorul va parcurge pasii stabiliti. Ghidarea in cadrul acestei sectiuni se face cu ajutorul butoanelor:
â—¦ Pasul urmator
â—¦ Pasul anterior
• Salveaza
Pasul 0 contine declaratia pe proprie raspundere de forma:
Prin semnarea fisierului generat declar pe propria raspundere, sub sanctiunea falsului in declaratii, ca intreprinderea pe care o reprezint:
• nu este rezidenta in scopuri fiscale sau incorporata in temeiul legilor din jurisdictiile care apartin de lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste;
• nu este controlata, direct sau indirect, de catre actionarii din jurisdictiile care apartin de lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste, in functie de proprietarul benefic, astfel cum este definit in art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
• nu controleaza, direct sau indirect, filialele sau unitatile permanente proprii din jurisdictiile care figureaza pe lista UE a jurisdictiilor non-cooperatiste si nu imparte dreptul de proprietate cu intreprinderile din jurisdictiile care figureaza pe lista UE a jurisdictii cooperatiste.
Pasul 2- Informatii persoana juridica
Informatiile afisate sunt disponibile utilizatorului doar pentru consultare, ele nu pot fi modificate.
Pasul 3- Actionari/Asociati/Titulari
Informatia este preluata din cadrul sectiunii cu acelasi nume din conturarea profilului persoanei juridice, fara posibilitatea modificarii informatiilor inregistrate.
Pasul 4- Documente atasate
Utilizatorul va selecta si atasa documentele impuse de catre legislatie si procedura de lucru stabilite, conform schemei pentru care aplica:
• Declaratie IMM (pentru toate)
• Declaratie ajutor de stat (pentru toate)
• imputernicire, daca este cazul.
• Adeverinta care atesta ca a participat la activitati in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19 pentru PFA/CMI
Pasul 5- Informatii cerere
Aceste informatii vor fi completate de catre utilizator. Dupa completarea tuturor campurilor, respectiv selectarea locatiei implementarii, butonul Salveaza devine disponibil:
• Titlu– se refera la titlul introdus,iar campul poate fi modificat
• Codul CAEN autorizat al activitatii pentru care se solicita AFN- utilizatorul va selecta din lista de coduri CAEN specifice domeniului din care face parte entitatea juridica
• Banca- utilizatorul va selecta din nomenclatorul de banci
• Numar autorizare – campul este specific depunerii pentru tipul de cerere PFA/ONG – cu activitate economica in unul din domeniile prevazute in anexa nr.1
In ceea ce priveste locatia implementarii, utilizatorul va selecta din lista o locatie. Ulterior, , optiunea de stergere pentru modificare este activa.
Apasarea butonului Salveaza confirma finalizarea editarii ciornei, iar sistemul deschide pagina initiala pentru Depunere.
Cererea poate fi:
• Editata– ori de cate ori utilizatorul doreste.
• Blocata
• stearsa
Dupa blocarea cererii, aceasta va primi statusul Cerere transmisa. Cererea se va regasi in aceeasi sectiune Depunere, listata sub forma:
• Titlu
• Apel
• Tip cerere
• Status
Pentru fiecare cerere transmisa, sistemul informatic permite descarcarea:
• Recipisei
• Cererii
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Pentru majoritatea livrarilor de produse finite, clientii nostri isi organizeaza transportul prin diversi transportatori. In multe situatii camionul / masina care ridica marfa de la noi nu este cea care o livreaza. Marfa este descarcata intr-unul sau mai multe Hub-uri din RO, pana ajunge in camionul care paraseste RO. Pentru generarea codului UIT este OK sa trecem camionul care vine la noi la incarcare, iar mai apoi daca marfa este mutata cine face update la aceasta informatie? Noi sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a trecut de la impozit pe venit la impozit pe profit la 01.01.2023. La 31.12.2023 inregistreaza in D101 la rd. 40, pierdere fiscala de 5637 ron. La 30.03.2024 inregistreaza profit impozabil in valoare de 4418 ron. Calculul pentru impozitul pe profit aferent trim. I 2024: determinare suma neimpozabila prin recuperarea pierderii fiscale - 4418 x 70% = 3092 ron; determinare suma impozabila pt trim I 2024 - 4418 - 3092 = 1326 ron; impozit pe profit aferent trim. I 2024 - 1326 x 16% = 212...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a achizitionat un autobuz, a obtinut toate licentele si dorim sa efectuam transport international de persoane. Facem numai curse ocazionale pentru diferite grupuri de persoane, nu avem curse regulate. Ce cote de TVA folosim daca: - facem curse in interiorul tarii? - facem curse in Uniunea Europeana? - facem curse extracomunitare (ex. Serbia)? Comenzile sunt facute in majoritatea cazurilor de persoane fizice, parohii, deci neplatitori de TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Achizitie produse - materiale pentru design, in valoare de aproximativ 80 E, de pe platforma Emag. Firma nu are cod special de TVA. Factura primita este emisa de catre o SC din Slovacia inregistrata ca platitoare tva, este in Vies (nu are si cod tva in Ro) si contine tva 19%. Este obligatoriu ca firma din Romania sa solicite cod special pentru achizitii intracomunitare in urma acestei achizitii? Care sunt obligatiile fiscale? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea X, platitoare de TVA, aplica regimul special pentru aur de investitii prevazut la art. 313 din Codul fiscal, operatiuni scutite. Bunurile indeplinesc conditiile de la art. 313, alin. 1, lit a, sunt aprovizionate pe factura de la societate de amanet (trasabilitatea la aceasta societate este foarte clara, contract, proprietate prin neplata, vanzare). Societatea X vinde aurul de investitii in regim en-detail, valoarea veniturilor realizate fiind inregistrata pe analitic distinct, la fel...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatii in care producem piese, le trimitem in Germania pentru o prelucrare suplimentara la furnizorul X, dupa care X trimite piesele la firma noastra din Germania, care le trimite la clientul final. Factura de vanzare catre clientul final o facem de pe firma din RO. Facem acest lucru pentru a scuti costurile suplimentare de transport de la furnizorul X inapoi in Ro si apoi catre clientul final, care este tot in Germania. In acest caz este suficient sa cream un cod UIT pentru avizul cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<