Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Creditul comercial, explicat de un expert. Tot ce trebuie sa stiti pe acest subiect!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 05 Dec. 2016 Exclusiv
Tags: creditul comercial, managementul creditului comercial, bunuri pe credit, politica de incasare

Intr-o economie de piata, presiunea concurentiala este din ce in ce mai mare pe zi ce trece. Pentru a-si spori vanzarile, firmele aplica metode variate de atragere si pastrare a clientilor.

Una dintre cele mai folosite metode este aceea a vanzarii de produse sau servicii cu plata la o data ulterioara, stabilita de comun acord cu clientul (vanzare pe credit).

Atunci cand o firma vinde bunuri pe credit unui client se creeaza un efect comercial  de primit (o datorie a clientului catre firma). La o firma de marime medie, efectele comerciale de primit se situeaza in jurul a 30% din totalul activului.

Managementul efectelor comerciale de primit (managementul creditului comercial) a devenit una dintre cele mai folosite metode de crestere a profitabilitatii unei firme, prin cresterea vanzarilor. Detinerea efectelor comerciale de primit este costisitoare, insa un bun management face ca aceste costuri sa fie acoperite ca urmare a cresterii vanzarilor, crescand implicit si beneficiile firmei.

Pentru orice firma, valoarea efectelor comerciale de primit, la un moment dat, este data de doi factori:
- marimea vanzarilor pe credit;
- timpul mediu scurs intre momentul vanzarii si cel al incasarii banilor.

Politica creditului comercial
Cartea Verde a TVA

Cartea Verde a TVA

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii

Cartea Neagra a Controlului Fiscal

Cartea Neagra a Controlului Fiscal

Vezi detalii



Succesul unei firme depinde in mare parte de volumul vanzarilor pe care le realizeaza. Cu cat firma vinde mai mult, cu atat ea castiga o cota de piata mai mare si devine mai puternica.

Volumul vanzarilor depinde de doua categorii de factori:
  • externi – factori care nu pot fi controlati,
  • interni – factori care pot fi controlati.

Printre cei mai importanti factori  interni  care influenteaza volumul vanzarilor (alaturi de pretul produsului, calitatea lui, reclama si publicitatea) se numara si politica creditului comercial.

Politica creditului comercial a unei firme se bazeaza pe urmatoarele elemente:
  • perioada pe care se acorda creditul
  • reducerile acordate
  • standardul creditului
  • politica de incasare

Perioada pe care se acorda creditul

Aceasta perioada reprezinta intervalul de timp oferit clientilor din momentul vanzarii produsului pana in momentul platii contravalorii acestuia. De obicei acest interval este de 30 de zile, dar el depinde destul de mult de natura produsului sau serviciului tranzactionat.

De exemplu, daca pentru fructe si legume perioada creditului se situeaza de obicei intre 5 si 10 zile (produsele sunt foarte perisabile si trebuie vandute repede), pentru autovehicule se practica o perioada a creditului intre 30 si 60 de zile

Reducerile acordate

Aceste reduceri (rabaturi sau discounturi) se utilizeaza pentru incurajarea platii cat mai rapide. Spre exemplu, daca clientul plateste in termen de 48 ore, el va beneficia de 5% reducere.

Continuarea pe Contabilul.ro.


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Creditul comercial, explicat de un expert. Tot ce trebuie sa stiti pe acest subiect!":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016