Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Inspectia fiscala are ca finalitate intocmirea documentelor care urmarind obiectivele inspectiei mentionate anterior constata respectarea obligatiilor fiscale sau incalcarea uneia sau mai multora de catre persoana verificata.
La incheierea raportului de inspectie inspectorul va prezenta persoanei verificate constatarile si consecintele lor fiscale, acordandu-i posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere fie in cuprinsul raportului fie intr-un document distinct care va fi anexat acestuia. Asupra fiecarei opinii divergente cuprinse in raport, organul de inspectie va consemna punctele de vedere proprii alaturi de dispozitiile legale care le sustin.Vor fi anexate la raport copiile documentelor relevante (registre, decalaratii, state de salarii, notele explicative), eventuale procese-verbale privind controalelor inopinate sau incrucisate la alte persoane care au vizat persoana verificata, vor fi mentionate persoanele fizice responsabile de faptele constatate si masurile si termenele de remediere a deficientelor constatate. Raportul se intocmeste in trei exemplare care se semneaza de catre inspector si de catre reprezentantul persoanei verificate. Atragem atentia asupra faptului ca neindeplinirea obligatiei de aducere la indeplinire a masurilor dispuse de organul de inspectie reprezinta contraventie potrivit art. 219 alin. (1) lit. e) din Codul de procedura fiscala si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 3.500 lei pentru persoanele fizice si cu amenda de la 12.000 la 14.000 lei pentru persoanele juridice.
La finalizarea inspectiei fiscale, persoana verificata este obligata sa dea o declaratie scrisa, pe propria raspundere, din care sa rezulte ca au fost puse la dispozitie toate documentele si informatiile solicitate pentru inspectia fiscala. in declaratie se va mentiona si faptul ca au fost restituite toate documentele solicitate si puse la dispozitie de contribuabil. Nerespectarea acestei obligatii atrage sanctionarea persoanei fizice cu amenda de la 1.000 lei la 1.500 lei pentru persoane fizice si cu amenda de la 5.000 la 7.000 lei pentru persoanejuridice potrivit art. 219 alin. (1) lit. d) din Codul de procedura fiscala.
In cazul respectarii intocmai a tuturor obligatiilor fiscale inspectorul intocmeste raportul de inspectie sau procesul-verbal, consemnand acest fapt. Pe baza acestora organul fiscal va instiinta persoana verificata asupra inexistentei oricaror modificari asupra obligatiilor fiscale determinate de catre aceasta. in acelasi timp va fi generata consecinta interdictiei organelor fiscale de a mai verifica perioada si tipul de contributie vizat de acea inspectie.
In situatia constatarii nerespectarii unor obligatii fiscale organul de inspectie fiscala intocmes-te raportul sau procesul-verbal. Pe baza raportului unitatea fiscala (administratia finantelor publice) emite o decizie de impunere prin care se stabilesc, pe baza actului de control, diferente de impozite si majorarile de intarziere aferente.
Deosebit de importanta este decizia de impunere deoarece, pentru diferentele stabilite in urma inspectiei fiscale va reprezenta titlu executoriu in cazul in care nu se face plata in termenul prevazut. Termenul de plata a diferentelor de contributii se stabileste in functie de momentul la care decizia a fost comunicata societatii. Astfel, daca decizia a fost primita sub semnatura in intervalul 01 - 15 din luna termenul maxim de plata a diferentelor este data de 5 a lunii urmatoare primirii. Cand primirea deciziei are loc in intervalul 16 - 31 din luna termenul de plata este pana la data de 20 a lunii urmatoare. Diferentele stabilite in urma inspectiei se inscriu in fisa analitica pe platitor pe baza Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala.
Numai o data cu decizia de impunere va fi transmis persoanei verificate raportul de inspectie insusit de catre conducerea inspectorilor care au realizat controlul. De asemenea, este de precizat ca decizia de impunere se intocmeste de catre inspectorul care a efectuat controlul, se avizeaza de seful de serviciu si se aproba de directorul executiv adjunct coordonator al activitatii de control. La raportul e inspectie vor fi atasate toate documentele in baza carora au rezultat constatarile inspectorilor.

Examen Consultant Fiscal 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
in cazul in care se constata savarsirea unor contraventii alaturi de aceste documente si distinct de acestea se intocmeste procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor stabilind si amenda sau aplicand avertismentul.
Procedura este diferita in cazul in care sunt constatate fapte ce sunt apreciate de catre inspector ca ar putea intruni elementele constitutive ale unei infractiuni. in aceasta situatie organul de inspectie intocmeste un proces-verbal distinct de raportul sau procesul-verbal de inspectie. Acest proces-verbal continand obligatoriu si eventualele explicatii sau obiectiuni ale persoanei in cauza se transmite organelor de urmarire penala. Numai dupa solutionarea cu caracter definitiv a cauzei penale organul fiscal va putea emite decizia de impunere privitoare la obiectul sesizarii penale.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Activitatea de INSPECTIE FISCALA a vizat deconturile ilegale de TVAInspectii fiscale ANAF: Peste 18 milioane lei au fost atrase prin actiunile de control desfasurate in luna aprilieStudiu de caz: Inregistrarea in scopuri de TVA si veniturile din drepturi de autorPlata TVA numai dupa incasarea facturiiCum se procedeaza pentru esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017Ultimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAControale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024ANAF: 2,74 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma inspectiilor din luna octombrie 2024Articole similare
Inspectii fiscale. 1,33 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma verificarilor din luna aprilie 2024Inspectorii antifrauda fiscala au identificat un prejudiciu de cca 3 mil. euroANAF: 2,74 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma inspectiilor din luna octombrie 2024Deconturi false de TVA in valoare de peste 2,5 milioane de euroUtil pentru societati: Finalizarea si consecintele inspectiei fiscaleUltimele articole
Schimbarea ilegala a regimului de TVA a dus la prejudicii de 131 milioane de lei prin achizitii intracomunitareANAF a colectat 43,73 miliarde de euroOrdinul 450 din 2013 reglementeaza depunerea contestatiilor la ANAFArticole similare
Finantele prezinta exemple practice la impozitarea veniturilor din activitati agricoleNoi formulare pentru inspectia fiscala. Vezi obligatiile fiscale suplimentare!Noile prevederi referitoare la anularea unor obligatii fiscaleIn atentia societatilor: Finalizarea si consecintele inspectiei fiscaleNou! Declaratii fiscale privind contributiile socialeUltimele articole
Util pentru societati: Finalizarea si consecintele inspectiei fiscaleArticole similare
Atentie la obligatiile privind declararea castigurilor din transferul titlurilor de valoareA fost a aprobata procedura de aplicare a prevederilor art. 146 alin. (57 ) lit. e) din Legea nr. 227/2015CASS - cum procedam daca in 2018 am estimat venituri peste plafon insa veniturile realizate sunt sub plafonNoutati privind Declaratia 209OMFP 611/2019: Contributii sociale aferente fiecarui tip de asigurat in 2019Ultimele articole
E-TVA: Neconcordante in decontul precompletat referitoare la cota TVAD700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVAContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"