Tags: varsaminte, scadenta obligatiilor fiscale, contributie persoane cu handicap
Societatea X SRL are peste 50 de angajati. Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se calculeaza si se declara in Declaratia nr. 100 lunar sau trimestrial? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Constanta Popa:
Din prevederile art. 78 alin. 3 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare reiese ca obligatia de plata pentru varsamintele de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate are caracter lunar (”sa plateasca lunar ...”), nu trimestrial.
Este adevarat ca nici Legea 448/2006, nici Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 268/2007 si nici Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Ordinul presedintelui ANPH 590/2008 nu stabilesc cu exactitate termenul de plata.
Insa, in acest caz se vor avea in vedere prevederile art. 154 alin. 2 lit. a si alin. 3 din Codul de procedura fiscala potrivit carora, in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central (ANAF), daca legea nu prevede scadenta, aceasta se stabileste prin ordin al MFP, iar daca aceasta este stabilita pe baza deciziilor de impunere si se platesc in contul unic, scadenta este de data de 25 a lunii prevazute in actul normativ care le reglementeaza.
Obligatia fiscala ”Varsamintele de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate” figureaza la poz. 27 din Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic, aprobat prin OPANAF 1612/2018, cu modificarile ulterioare, astfel ca termenul de plata nu poate fi decat data de 25 a fiecarei luni. De asemenea, conform Instructiunilor de completare a formularului D100, aprobate prin OPANAF 587/2016, cu modificarile ulterioare, pentru aceasta obligatie fiscala termenul de depunere este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratament contabil si fiscal vanzare mijloc fix reevaluat
Intrebare:
Vanzare Cabina de paza reevaluata:
S-a achizitionat in Februarie anul 2019 o cabina de paza similara celei din urmatorul link: Cabina de paza Sandwich 2 Palmex, la valoare de intratre de 9860 RON, incadrata la codul 1.1.2.1. in catalogul mijloacelor fixe, cu o durata de viata utila de 8 ani.
In luna Decembrie a aceluiasi an (2019) s-a contractat o firma de evaluare si s-au reevaluat toate cladirile. Aceasta cabina de paza a ajuns la valoarea justa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli turistice pentru salariati. Factura electronica
Intrebare:
Suntem un operator regional de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Nu acordam vouchere de vacanta dar, suportam din cheltuielile sociale de 5% aplicabile fondului de salarii, conform CCM in vigoare, 50% din valoarea biletelor de odihna, dar nu mai mult de 1500 lei/salariat/an.
In vederea decontarii a 50% din valoarea biletelor de odihna societatea solicita salariatiilor sai documente justificative respectiv factura fiscala pe numele salariatului, Bon...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Servicii de intermediere credit
Intrebare:
Avem un contract de comision si o factura aferenta, cu TVA.
Comisionul a fost platit pentru servicii de cautare si facilitare obtinere credit bancar pentru continuarea activitatii societatii - terminare constructii incepute in 2024.
Intrebarea este daca ne putem deduce cheltuiala si TVA-ul aferent, suma fiind destul de mare?
Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare sub cost de achizitie
Intrebare:
Societatea are ca domeniu de activitate prelucrarea cartofilor. Anul trecut s-a cumparat samanta de cartofi, insa o parte din aceasta nu fost plantata, a ramas pe stoc si se doreste vanzarea sub cost de achizitie. Ce implicatii sunt dpdv TVA si impozit daca se vinde sub costul de achizitie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tichete si masa calda acordata salariatilor
Intrebare:
O societate acorda salariatilor tichete de masa conform reglementarilor legale (se retine impozit pe salarii si CASS). Suplimentar, acorda o masa calda salariatilor care doresc acest lucru, aceasta masa calda fiind tratata ca si avantaj de natura salariala si pentru care se retine impozit pe salariu si contributii aferente (CAS,CASS,CAM). Aceasta masa calda este asigurata de catre un furnizor al societatii care emite factura in acest sens. Cum trebuie tratata aceasta cheltuiala la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Leasing operational. Nerezident Ungaria
Intrebare:
Firma noastra, Autonom Services SA, din Romania detine 100% din actiunile Autonom Ungaria. Autonom Ungaria are incheiat cu o firma Rondo din Sibiu un contract de leasing operational pentru o masina, pe care ei o folosesc si pentru operatiunile lor din Romania si pentru cele din Ungaria. Desi le este pus anual la dispozitie certificat de rezidenta fiscala de catre Autonom Ungaria, Rondo Romania opreste lunar 10% din valoarea facturii si o vireaza catre bugetul de stat din Ro cu titlu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<