Tags: varsaminte, scadenta obligatiilor fiscale, contributie persoane cu handicap
Societatea X SRL are peste 50 de angajati. Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se calculeaza si se declara in Declaratia nr. 100 lunar sau trimestrial? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Constanta Popa:
Din prevederile art. 78 alin. 3 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare reiese ca obligatia de plata pentru varsamintele de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate are caracter lunar (”sa plateasca lunar ...”), nu trimestrial.
Este adevarat ca nici Legea 448/2006, nici Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 268/2007 si nici Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Ordinul presedintelui ANPH 590/2008 nu stabilesc cu exactitate termenul de plata.
Insa, in acest caz se vor avea in vedere prevederile art. 154 alin. 2 lit. a si alin. 3 din Codul de procedura fiscala potrivit carora, in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central (ANAF), daca legea nu prevede scadenta, aceasta se stabileste prin ordin al MFP, iar daca aceasta este stabilita pe baza deciziilor de impunere si se platesc in contul unic, scadenta este de data de 25 a lunii prevazute in actul normativ care le reglementeaza.
Obligatia fiscala ”Varsamintele de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate” figureaza la poz. 27 din Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic, aprobat prin OPANAF 1612/2018, cu modificarile ulterioare, astfel ca termenul de plata nu poate fi decat data de 25 a fiecarei luni. De asemenea, conform Instructiunilor de completare a formularului D100, aprobate prin OPANAF 587/2016, cu modificarile ulterioare, pentru aceasta obligatie fiscala termenul de depunere este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O persoana fizica ce obtine venituri din profesii liberale din activitatea de psiholog (activitati independente) are incheiat si un contract de subinchiriere pe cabinet din care incaseaza chirie (subinchirierea unei parti din spatiul unde isi desfasoara activitatea inchiriat de la un tert). Conform Codului fiscal aceste venituri "auxiliare" profesiei se impoziteaza tot ca venituri din activitati independente. Persoana fizica detine certificat de handicap pentru care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatii noastre i s-a cerut ajutorul pentru a executa o lucrare catre un spital - o retea de date care depaseste valoarea unui mijloc fix. Ca institutie, spitalul nu poate face acum investitii si ne solicita ca lunar sa emitem o factura de chirie. Cum ar trebui sa procedam din punct de vedere financiar contabil? Care ar fi monografia contabila si ce tip de contract ar trebui sa intocmim?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Revin cu aceleasi date ale problemei, dar cu alte intrebari, pentru ca raspunsul Dvs. se refera mult prea mult la lichidarea in sine, iar eu nu de asta aveam nevoie. Poate nu am formulat bine, asa ca, mai incerc o data.
O societate platitoare de TVA si impozit pe profit, opteaza pentru iesirea de la TVA.
In 2022, a achizitionat din Germania o licenta, in valoare de 386800 lei, aplicand taxare inversa. In afara de asta, mai are un mijloc fix, in valoare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra achizitioneaza apa plata si sucuri atat pentru a fi oferite in cadrul intrevederilor cu colaboratorii firmei, cat si salariatilor firmei in perioadele cu temperaturi ridicate sau atunci cand sunt activitati de tratare a semintelor cu produse toxice (ierbicide). Intrucat activitatea de colectare a peturilor in vederea reciclarii nu a fost eficienta, societatea a decis inregistrarea acestora in contul 608. Este corecta aceasta decizie sau societatea risca amenzi...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In urma inventarierii soldului de casa s-a constatat o lipsa la inventar. Banii au fost sustrasi de catre o persoana care nu este salariat al firmei, dar pe care am identificat-o. Care este monografia contabila pentru suma lipsa? Va rog si in situatia in care se va recupera sau nu aceasta suma... Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate care la data aprobarii OUG 107/2024 beneficiaza de esalonare la plata clasica (pe 5 ani). In ce conditii poate beneficia de anularea dobanzilor si penalitatilor adica accesoriile, avand in vedere ca se afla in esalonare si aceasta se termina in anul 2028. Daca isi achita debitul poate sa solicite anularea dobanzilor si penalitatilor? Multumesc
vezi AICI raspunsul specialistilor <<