Tags: varsaminte, scadenta obligatiilor fiscale, contributie persoane cu handicap
Societatea X SRL are peste 50 de angajati. Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se calculeaza si se declara in Declaratia nr. 100 lunar sau trimestrial? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Constanta Popa:
Din prevederile art. 78 alin. 3 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare reiese ca obligatia de plata pentru varsamintele de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate are caracter lunar (”sa plateasca lunar ...”), nu trimestrial.
Este adevarat ca nici Legea 448/2006, nici Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 268/2007 si nici Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Ordinul presedintelui ANPH 590/2008 nu stabilesc cu exactitate termenul de plata.
Insa, in acest caz se vor avea in vedere prevederile art. 154 alin. 2 lit. a si alin. 3 din Codul de procedura fiscala potrivit carora, in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central (ANAF), daca legea nu prevede scadenta, aceasta se stabileste prin ordin al MFP, iar daca aceasta este stabilita pe baza deciziilor de impunere si se platesc in contul unic, scadenta este de data de 25 a lunii prevazute in actul normativ care le reglementeaza.
Obligatia fiscala ”Varsamintele de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate” figureaza la poz. 27 din Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic, aprobat prin OPANAF 1612/2018, cu modificarile ulterioare, astfel ca termenul de plata nu poate fi decat data de 25 a fiecarei luni. De asemenea, conform Instructiunilor de completare a formularului D100, aprobate prin OPANAF 587/2016, cu modificarile ulterioare, pentru aceasta obligatie fiscala termenul de depunere este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Transfer imobil din patrimoniu de afectatiune in patrimoniu personal. TVA
Intrebare:
In decembrie 2024 pe un PFA s-a cumparat un imobil cu valoare mare 500.000 eur. Acum persoana respectiva vrea sa treaca din patrimoniul de afectatiune al PFA-ului in patrimoniul comunitatii de bunuri al lui si al sotiei. Cum pot face asta, trebuie platit tva (bineinteles pana la 31.07.2025). Fac factura, cum ajung sumele in decontul de tva? Eu as face factura, dar nu stiu daca este bine. Ei au o declaratie notariala cu acest aspect de transfer. Va multumesc.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Corectie facturi energie electrica
Intrebare:
O societate comerciala a emis in luna iulie facturi pentru energie electrica catre consumatorii finali, cu TVA de 19%. In luna august s-au constatat erori de facturare privind cantitatile, iar societatea doreste sa storneze facturile emise in iulie si sa refactureze corect in august.
Cum trebuie tratate, din punct de vedere al TVA aceste facturi storno?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie vanzare bilete prin intermediul unei platforme
Intrebare:
Suntem un club sportiv platitior de tva ce vindem bilete de intrare la meciurile de fotbal sustinute pe teren propriu online prin intermediul unei platforme: entertix.
Incasarea de la persoanele fizice se face de catre platforma apoi ei vireaza banii catre noi dupa ce ne opresc comisionul aferent, facturat catre noi. Am nevoie sa stiu ce document trebuie emis pentru sumele incasate. Factura? Daca da se fac facturi catre toate persoanele fizice sau catre firma ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acoperire pierdere fiscala
Intrebare:
Am primit de la ANAF notificare de conformare pentru calculul impozitului pe profit prin declaratia 101. In anul 2024 am avut un profit de 5.000.000 lei, in 2023 o pierdere de 700.000 lei. In declaratia 101 la randul 39 si 39.1 am completat suma de 700.000 (am considerat ca este mai mica decat 70% din 5.000.000 lei). Anaful zice ca la randul 39.1 trebuia sa completez 70% din pierdere, adica 490.000, si imi zice in notificare suma estimata aferenta riscului 34.600 (adica 16% din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<