Tags: varsaminte, scadenta obligatiilor fiscale, contributie persoane cu handicap
Societatea X SRL are peste 50 de angajati. Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se calculeaza si se declara in Declaratia nr. 100 lunar sau trimestrial? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Constanta Popa:
Din prevederile art. 78 alin. 3 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare reiese ca obligatia de plata pentru varsamintele de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate are caracter lunar (”sa plateasca lunar ...”), nu trimestrial.
Este adevarat ca nici Legea 448/2006, nici Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 268/2007 si nici Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Ordinul presedintelui ANPH 590/2008 nu stabilesc cu exactitate termenul de plata.
Insa, in acest caz se vor avea in vedere prevederile art. 154 alin. 2 lit. a si alin. 3 din Codul de procedura fiscala potrivit carora, in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central (ANAF), daca legea nu prevede scadenta, aceasta se stabileste prin ordin al MFP, iar daca aceasta este stabilita pe baza deciziilor de impunere si se platesc in contul unic, scadenta este de data de 25 a lunii prevazute in actul normativ care le reglementeaza.
Obligatia fiscala ”Varsamintele de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate” figureaza la poz. 27 din Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic, aprobat prin OPANAF 1612/2018, cu modificarile ulterioare, astfel ca termenul de plata nu poate fi decat data de 25 a fiecarei luni. De asemenea, conform Instructiunilor de completare a formularului D100, aprobate prin OPANAF 587/2016, cu modificarile ulterioare, pentru aceasta obligatie fiscala termenul de depunere este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Venituri impozabile obtinute din Romania
Intrebare:
Va rugam sa ne ajutati cu interpretarea urmatoarei spete.
Am achizitionat de la o firma din SUA o subscriptie pentru un an la licenta Equo Chromium, pentru care am atasat parte din contract. Nu am retinut impozit la sursa si nu avem certificat de rezidenta fiscala.
Am dori opinia dvs. sa stim daca am procedat bine sau nu.
Multumim anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Principiul necompensarii
Intrebare:
O firma care se ocupa cu vanzare de carti, participa la targuri. Administratorul are un acord cu proprietarul targului, sa nu plateasca intrarea la targ, dar sa plateasca 15% din vanzarile de carti, sub forma de carti (adica plateste cu carti, nu cu bani).
1. Cum inregistrez in contabilitate si cum scad din gestiune aceasta operatiune?
2. Cum inregistrez in contabilitate (monografie contabila) vanzarile de carti (daca este cartea editata de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale
Intrebare:
Am nevoie sa ma consiliati si sa ma corectati, daca am gresit la interpretarea legii 16/2017.
Stiu ce este A1 si care sunt conditiile de obtinere.
Astfel, ma intereseza, strict urmatoarele aspecte:
1. O societate X SRL din Romania, isi detaseaza transnational un angatat al sau (A), in Germania, pentru o perioada 24 luni. Peste 10 luni, acest angatat se muta la o alta societate Y SRL, care il detaseaza tot in Germania.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul investitiei executate de tert pe terenul persoanei impozabile
Intrebare:
Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat amenajari pe teren pentru a se putea depozita materiale. Cheltuielile sunt suportate de firma B dupa cum este stiplulat si in contract, ca orice imbunatatire a terenului o va suporta firma B fara posibilitatea recuperarii cheltuielilor (acestea fiind executate de comun acord intre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<