Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.3)

de InfoTva.ro la 08 Sep. 2011 Exclusiv
Tags: modificari codul de procedura fiscala, ordonanta 29/2011, creante fiscale

Partea II.3 - 61. Dupa articolul 136 se introduce un nou articol, articolul 1361, cu urmatorul cuprins: "ARTICOLUL 1361 Reguli speciale privind executarea silita a creantelor datorate bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor (1) Autoritatile administratiei publice locale sunt obligate sa colaboreze si sa efectueze procedura de executare silita a creantelor fiscale datorate bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor.

(2) In situatia in care debitorul datoreaza impozite, taxe sau alte venituri la bugetul local si nu are bunuri urmaribile pe raza teritoriala a respectivei unitati administrativ-teritoriale sau a subdiviziunii unitatii administrativ-teritoriale a municipiului, competenta pentru efectuarea procedurii de executare silita revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunurile urmaribile.
(3) Organul fiscal din cadrul autoritatii administratiei publice locale care administreaza creantele fiscale prevazute la alin. (2), denumit in prezentul articol autoritate solicitanta, solicita, in scris, organului fiscal din cadrul autoritatii administratiei publice locale in a carui raza teritoriala se afla situate bunurile mobile sau imobile, denumit in prezentul articol autoritate solicitata, efectuarea procedurii de executare silita.
(4) Cererea contine, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) datele de identificare a debitorului;
b) valoarea creantei de recuperat;
c) valoarea creantelor fiscale accesorii stabilite, potrivit legii, pana la data solicitarii;
d) contul in care se vireaza sumele incasate;
e) orice date necesare pentru identificarea bunurilor urmaribile, daca este cazul.
(5) Cererea este insotita obligatoriu de o copie a titlului executoriu.
(6) Autoritatea solicitata confirma, in scris, primirea cererii, in termen de 10 zile de la data primirii.
(7) Autoritatea solicitata poate refuza efectuarea procedurii de executare silita in urmatoarele cazuri:
Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii


a) titlul executoriu nu este valabil;
b) cererea nu contine toate informatiile prevazute la alin. (4).
(8) Sumele realizate prin executare silita se vireaza autoritatii solicitante. Prevederile art. 168 se aplica in mod corespunzator."
62. La articolul 141, alineatul (11) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(11) In titlul executoriu emis, potrivit legii, de organul de executare prevazut la alin. (1) se inscriu toate creantele fiscale neachitate la scadenta, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat, precum si accesoriile aferente acestora, stabilite in conditiile legii. Cu exceptia cazului in care prin lege se prevede ca un inscris constituie titlu executoriu, niciun titlu executoriu nu se poate emite in absenta unui titlu de creanta in baza caruia se stabilesc, in conditiile legii, creante fiscale principale sau accesorii."
63. La articolul 141, dupa alineatul (11) se introduce un nou alineat, alineatul (12), cu urmatorul cuprins:
"(12) Executarea silita a creantelor bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale se efectueaza in baza hotararii judecatoresti sau a altui inscris care, potrivit legii, constituie titlu executoriu."
64. La articolul 141, alineatele (7), (10) si (11) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(7) Netransmiterea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor in termen de 90 de zile de la emiterea de catre organele competente atrage anularea acestora prin decizie de catre conducatorul organului emitent. Conducatorul organului emitent al titlului executoriu are obligatia emiterii deciziei de imputare a contravalorii contraventiei personalului care se face vinovat de intarziere. Decizia de imputare se comunica de catre organul emitent persoanei vinovate, care trebuie sa achite contravaloarea contraventiei in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei. La expirarea acestui termen, decizia devine titlu executoriu. Contravaloarea contraventiei inscrise in decizia de imputare se face venit la bugetul de stat sau bugetul local caruia i se datora, potrivit legii, amenda contraventionala. Termenul de 90 de zile se prelungeste cu perioada scursa in procedura de contestare a proceselor-verbale de constatare a contraventiei.
................................................................................................
(10) Institutiile publice finantate total sau partial de la bugetul de stat, care nu au organe de executare silita proprii, transmit titlurile executorii privind venituri ale bugetului general consolidat, spre executare silita, organelor fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Sumele astfel realizate se fac venit la bugetul de stat.
(11) Institutiile publice finantate total sau partial de la bugetul local, care nu au organe de executare silita proprii, transmit titlurile executorii privind venituri ale bugetului local, spre executare silita, organelor fiscale ale unitatilor administrativteritoriale sau, dupa caz, subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor. Sumele astfel realizate se fac venit la bugetul local."
65. La articolul 147, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Organul de executare poate proceda la o noua evaluare in situatii cum sunt: cand se constata modificari ale preturilor de circulatie pe piata libera a bunurilor, cand valoarea bunului s-a modificat prin deteriorari sau prin amenajari. Prevederile alin. (1) sunt aplicabile in mod corespunzator."
66. La articolul 148, dupa alineatul (21) se introduc doua noi alineate, alineatele (22) si (23), cu urmatorul cuprins:
"(22) Pe perioada suspendarii executarii silite, actele de executare efectuate anterior, precum si orice alte masuri de executare, inclusiv cele de indisponibilizare a bunurilor, veniturilor ori sumelor din conturile bancare, raman in fiinta.
(23) Suspendarea executarii silite prin poprire bancara are ca efect incetarea indisponibilizarii sumelor viitoare provenite din incasarile zilnice in conturile in lei si in valuta, incepand cu data si ora comunicarii catre institutiile de credit a adresei de suspendare a executarii silite prin poprire."
67. La articolul 149, alineatele (11) si (12) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(11) Pentru stingerea creantelor fiscale, debitorii titulari de conturi bancare pot fi urmariti prin poprire asupra sumelor din conturile bancare, prevederile alin. (5) aplicandu-se in mod corespunzator. In acest caz, odata cu transmiterea somatiei si a titlului executoriu, facuta debitorului potrivit art. 44, se transmite bancii la care se afla deschis contul debitorului adresa de infiintare a popririi. Despre aceasta masura va fi instiintat si debitorul.
(12) In masura in care este necesar, pentru achitarea sumei datorate la data sesizarii bancii, potrivit alin. (11), sumele existente, precum si cele viitoare provenite din incasarile zilnice in conturile in lei si in valuta sunt indisponibilizate. Din momentul indisponibilizarii, respectiv de la data si ora primirii adresei de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, bancile nu procedeaza la decontarea documentelor de plata primite, respectiv la debitarea conturilor debitorilor, si nu accepta alte plati din conturile acestora pana la achitarea integrala a obligatiilor fiscale inscrise in adresa de infiintare a popririi, cu exceptia:
a) sumelor necesare platii drepturilor salariale, inclusiv a impozitelor si contributiilor aferente acestora, retinute la sursa;
b) sumelor necesare platii accizelor de catre antrepozitarii autorizati. In acest caz, debitorul va prezenta unitatii bancare odata cu dispozitia de plata si copia certificata, conform cu originalul, a autorizatiei de antrepozitar;
c) sumelor necesare platii accizelor, in numele antrepozitarilor autorizati, de catre cumparatorii de produse energetice;
d) sumelor necesare platii impozitelor, taxelor si contributiilor de care depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii. In acest caz, debitorul va prezenta unitatii bancare odata cu dispozitia de plata si copia certificata, conform cu originalul, a documentului prin care s-a aprobat inlesnirea la plata."


Citeste partea II.1 Aici.

Citeste partea II.2 Aici.

Citeste partea II.4 Aici.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul " Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.3)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016