Tags: microgranturi in domeniul agroalimentar, clarificare apia, cheltuieli
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura aduce, printr-un comunicat de presa publicat pe site-ul oficial, cateva clarificari importante pentru beneficiarii de Microgranturi in domeniul agroalimentar.
Este vorba despre prevederile art. 9, litera g) din OUG 61/2022 potrivit caruia “beneficiarul ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate, impreuna cu documentele justificative care au stat la baza efectuarii cheltuielilor, in platforma IMM Recover, in termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat in contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres in termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informatii lipsa ori necompletarea acestuia cu informatii/documente solicitate da dreptul AM-POC/MADR/APIA sa initieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub forma de microgrant, …}”,
Agen?ia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) aduce urmatoarele clarificari beneficiarilor Masurii M1 – Microgranturi in domeniul agroalimentar:
Toate documentele justificative care au stat la baza efectuarii cheltuielilor si care urmeaza a fi incarcate in IMM Recover de catre aplican?ii eligibili ai Masurii M1, vor purta sintagma „decontat din microgrant”, asumata prin semnatura beneficiarului (facturi/ordine de plata/extras de cont/etc.)
Conform Ghidului solicitantului, cheltuielile cu achizitiile de terenuri, terenuri construite, imobile, mijloace de transport, rate si/sau rambursari la credite/linii de credite/leasing, dobanzi aferente acestora, garantiile de orice fel precum si TVA-ul deductibil, nu sunt considerate cheltuieli eligibile prin Masura 1 – Microgranturi in domeniul agroalimentar.
Institutia reaminteste lista cheltuieilor eligibile angajate dupa data de 1 februarie 2020:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;
b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat si/sau cheltuieli privind arenda sau redeventa pe baza de contract de arenda sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente/operationale, cu exceptia serviciilor de consultanta;
e) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente/operationale;
f) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii si tehnologii necesare reluarii activitatii curente/operationale;
g) cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului si bugetele locale.
ATENTIE! Cheltuielile efectuate din micrograntruri trebuie sa fie in legatura cuactivitatile/subactivitatile codului CAEN pentru care s-a solicitat finantare.
Sursa: APIA

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fuziune prin absorbtie. Monoggrafie contabila, documente justificative
Intrebare:
In luna Februarie societatea X a inceput prima etapa pentru fuziunea prin absorbtie (data de referinta fiind 31.12.2024).
Societatea X va absorbi societatea Y. In luna mai 28.05. se depun actele la Registrul Comertului pentru a doua etapa a fuziunii, data fuziunii fiind 01.06.2025, dar din cauza lipsei la dosar a unor documente s-a prelungit raspunsul Registrului Comertului.
Intre timp, societatea Y a mai primit facturi in luna Iunie de la diversi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Arhivare documente
Intrebare:
Va solicitam sprijinul in clarificarea aspectelor legate de perioada de arhivare respectiv pastrare a documentelor financiar - contabile.
1. se mentine obligatorie pastrarea pe suport de hartie a fiecarui document financiar-contabil?
2. care este durata reglementata pentru pastrarea diferitelor tipuri de documente?
3. ce formalitati se impun la distrugerea documentelor pentru care a expirat timpul de pastrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata dividende catre asociat nerezident din Cipru
Intrebare:
O persoana juridica romana (A) are din anul 2015 un actionar, persoana juridica (B) cu rezidenta in Cipru. In anul 2024 detinerea lui B in capitalul social al lui A s-a majorat de la 64% la 99%, prin achizitia de noi actiuni. Va rugam sa ne mentionati tratamentul fiscal pe care il vom aplica dividendelor distribuite din profitul anului 2024 si platite in anul 2025, catre actionarul B, avand in vedere ca pentru titlurile de participare achizitionate in anul 2024, la data platii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi de autor. Depasire plafon 300.000 lei
Intrebare:
Incasez venituri din drepturi de autor. Am depasit plafonul de 300.000 lei si m-am inregistrat ca platitor de TVA. Va trebui sa intocmesc si sa depun Decontul de TVA. Va trebui sa intocmesc jurnale de cumparari si jurnale de vanzari? TVA aferent cheltuielilor deductibile se inregistreaza in jurnalul de cumparari si se deduce din TVA colectat? Trebuie sa mai intocmesc si alte documente? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<