Tags: microgranturi in domeniul agroalimentar, clarificare apia, cheltuieli
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura aduce, printr-un comunicat de presa publicat pe site-ul oficial, cateva clarificari importante pentru beneficiarii de Microgranturi in domeniul agroalimentar.
Este vorba despre prevederile art. 9, litera g) din OUG 61/2022 potrivit caruia “beneficiarul ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate, impreuna cu documentele justificative care au stat la baza efectuarii cheltuielilor, in platforma IMM Recover, in termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat in contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres in termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informatii lipsa ori necompletarea acestuia cu informatii/documente solicitate da dreptul AM-POC/MADR/APIA sa initieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub forma de microgrant, …}”,
Agen?ia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) aduce urmatoarele clarificari beneficiarilor Masurii M1 – Microgranturi in domeniul agroalimentar:
Toate documentele justificative care au stat la baza efectuarii cheltuielilor si care urmeaza a fi incarcate in IMM Recover de catre aplican?ii eligibili ai Masurii M1, vor purta sintagma „decontat din microgrant”, asumata prin semnatura beneficiarului (facturi/ordine de plata/extras de cont/etc.)
Conform Ghidului solicitantului, cheltuielile cu achizitiile de terenuri, terenuri construite, imobile, mijloace de transport, rate si/sau rambursari la credite/linii de credite/leasing, dobanzi aferente acestora, garantiile de orice fel precum si TVA-ul deductibil, nu sunt considerate cheltuieli eligibile prin Masura 1 – Microgranturi in domeniul agroalimentar.
Institutia reaminteste lista cheltuieilor eligibile angajate dupa data de 1 februarie 2020:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;
b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat si/sau cheltuieli privind arenda sau redeventa pe baza de contract de arenda sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente/operationale, cu exceptia serviciilor de consultanta;
e) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente/operationale;
f) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii si tehnologii necesare reluarii activitatii curente/operationale;
g) cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului si bugetele locale.
ATENTIE! Cheltuielile efectuate din micrograntruri trebuie sa fie in legatura cuactivitatile/subactivitatile codului CAEN pentru care s-a solicitat finantare.
Sursa: APIA

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatia generarii codului UIT
Intrebare:
O societate din Romania a comandat anumite bunuri din China. La momentul lansarii comenzii, a comunicat si informatiile necesare pentru generarea codului UIT.
Cu toate acestea, societatea a fost pusa in situatia in care am primit bunurile direct la sediu fara a primi DVI pentru importul bunurilor in Romania si fara sa aiba posibilitatea de a genera un cod UIT pe care sa il comunice transportatorului.
Din detaliile aflate ulterior de la furnizor, bunurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia unica venituri inchiriere imobile
Intrebare:
Persoana fizica care detine doua imobile prin contract de vanzare cumparare cu procurator de fonuduri prin donatie, cumparatorul ii face procura notariala procuratorului de fonduri cu puteri depline in ceeea ce priveste imobilele. Acesta le are inchiriate in regim turistic (booking). Intrebarea este cine depune declaratia unica privind declararea veniturilor?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Arendarea unui teren intravilan intre persoane juridice
Intrebare:
Detinem un teren intravilan pe care nu il folosim si dorim sa il dam in arenda catre o persoana juridica.
Se poate face un contract de dare in arenda cu titlu gratuit, fara sa solicitam plata nici unei arende? Ce implicatii fiscale are aceasta situatie? (facturare, tva, taxe, tratament fiscal).
Daca incheiem un contract cu o suma foarte mica (pentru a nu se da in mod gratuit) ne puteti ajuta cu o monografie contabila pentru arenda si de asemenea cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare contract inchiriere
Intrebare:
O persoana fizica a inregistrat un contract de cedare a folosintei bunirilor cu o societate (asociatie sportiva). In conditiile in care in anul fiscal 2024 Asociatia nu a platit chiria lunara convenita prin contract, persoana fizica mai are obligatia de a depune Declaratia unica? Oare nu ar fi trebuit anuntat Anaf-ul ca nu s-au mai incasat sumele din chirie si sa depuna C168 sau o conventie de amanare a platii sumelor prevazute in contract? Partile nu doresc rezilierea contractului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<