Tags: microgranturi in domeniul agroalimentar, clarificare apia, cheltuieli
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura aduce, printr-un comunicat de presa publicat pe site-ul oficial, cateva clarificari importante pentru beneficiarii de Microgranturi in domeniul agroalimentar.
Este vorba despre prevederile art. 9, litera g) din OUG 61/2022 potrivit caruia “beneficiarul ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate, impreuna cu documentele justificative care au stat la baza efectuarii cheltuielilor, in platforma IMM Recover, in termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat in contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres in termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informatii lipsa ori necompletarea acestuia cu informatii/documente solicitate da dreptul AM-POC/MADR/APIA sa initieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub forma de microgrant, …}”,
Agen?ia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) aduce urmatoarele clarificari beneficiarilor Masurii M1 – Microgranturi in domeniul agroalimentar:
Toate documentele justificative care au stat la baza efectuarii cheltuielilor si care urmeaza a fi incarcate in IMM Recover de catre aplican?ii eligibili ai Masurii M1, vor purta sintagma „decontat din microgrant”, asumata prin semnatura beneficiarului (facturi/ordine de plata/extras de cont/etc.)
Conform Ghidului solicitantului, cheltuielile cu achizitiile de terenuri, terenuri construite, imobile, mijloace de transport, rate si/sau rambursari la credite/linii de credite/leasing, dobanzi aferente acestora, garantiile de orice fel precum si TVA-ul deductibil, nu sunt considerate cheltuieli eligibile prin Masura 1 – Microgranturi in domeniul agroalimentar.
Institutia reaminteste lista cheltuieilor eligibile angajate dupa data de 1 februarie 2020:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;
b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat si/sau cheltuieli privind arenda sau redeventa pe baza de contract de arenda sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente/operationale, cu exceptia serviciilor de consultanta;
e) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente/operationale;
f) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii si tehnologii necesare reluarii activitatii curente/operationale;
g) cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului si bugetele locale.
ATENTIE! Cheltuielile efectuate din micrograntruri trebuie sa fie in legatura cuactivitatile/subactivitatile codului CAEN pentru care s-a solicitat finantare.
Sursa: APIA
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societate platitoare de impozit pe profit presteaza servicii catre populatie de recreere, inchiriind UTV-uri, masinute pe trasee montane. Daca persoanele fizice platesc aceste servicii prin banca, din cont personal in contul societatii, putem emite doar factura fiscala sau este obligatorie detinerea casei de marcat fiscale?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate care se lichideaza, prezinta in balanta de verificare urmatoarele solduri:
Pe credit: 1012 = 220000 lei, 105 = 4800 lei, 1061 = 40 lei, 1068 = 27000 lei, 401 = 500 lei, 411 = 2300 lei (are de restituit unei societati care nu mai exista).
A amortizat spatiul 2812 = 21000 lei, a amortizat complet autoturismul 2813 = 6000 lei, a amortizat aparatura de birou 2814 = 3600 lei
Pe debit: 1171 = 180000 lei, 121 = 4500 lei, 212 = 50000 lei...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In cadrul regulementului de ordine interioara avem specificat decontarea transportului cu autoturismul propriu (al angajatului) de catre angajator. Alimentarile se fac cu cardul societatii. Intrebarile sunt:
1. Este suficienta intocmirea foi de parcurs de catre angajat?
2. Este nevoie si de contract de comodat pe masina angajatilor?
3. Aceste cheltuieli cu combustibilul sunt deductibile 100% sau 50%, sunt considerate beneficii extrasalariale...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
As dori sa intreb daca este legala acordarea de tichete de masa, de exemplu 35 lei/zi /pe salariat doar pentru 5 zile dintr-o luna si daca e corect ca un muncitor care a lucrat 10 zile sa primeasca 5 tichete de masa la fel cu un muncitor care a lucrat 20 zile. O zi buna!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Intr-o societate este posibil ca o persoana sa fie angajata cu CIM full time dar, periodic, pentru servicii suplimentare sa emita si factura de pe o alta societate al carei asociat este?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rugam sa ne precizati cum trebuie procedat daca societatea a achizitionat un imobil in regim de taxare inversa si intentioneaza sa vanda acest imobil. Intrebarea este, daca vinde catre persoana fizica, poate vinde in regim de TVA cu cota redusa, avand in vedere ca persoana se incadreaza la prima casa? Si daca da, trebuie facute ajustari pe TVA in decont? Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<