Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In ceea ce priveste baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, va reamintim prevederile Codului fiscal care stabileste prin alin. (1) art. 137 ca baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din:
a) pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, altele decat cele prevazute la lit. b) si c), din tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de furnizor ori prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul acestor operatiuni;b) pentru operatiunile prevazute la art. 128 alin. (3) lit. c), compensatia aferenta;
c) pentru operatiunile prevazute la art. 128 alin. (4) si (5), pentru transferul prevazut la art. 128 alin. (10) si pentru achizitiile intracomunitare considerate ca fiind cu plata si prevazute la art. 130^1 alin. (2) si (3), pretul de cumparare al bunurilor respective sau al unor bunuri similare ori, in absenta unor astfel de preturi de cumparare, pretul de cost, stabilit la data livrarii. in cazul in care bunurile reprezinta active corporale fixe, baza de impozitare se stabileste conform procedurii stabilite prin norme;
d) pentru operatiunile prevazute la art. 129 alin. (4), suma cheltuielilor efectuate de persoana impozabila pentru realizarea prestarii de servicii;
e) in cazul schimbului prevazut la art. 130 si, in general, atunci cand plata se face partial ori integral in natura sau atunci cand valoarea platii pentru o livrare de bunuri ori o prestare de servicii nu a fost stabilita de parti sau nu poate fi usor stabilita, baza de impozitare se considera ca fiind valoarea de piata pentru respectiva livrare/prestare. in sensul prezentului titlu, valoare de piata inseamna suma totala pe care, pentru obtinerea bunurilor sau serviciilor in cauza la momentul respectiv, un client aflat in aceeasi etapa de comercializare la care are loc livrarea de bunuri sau prestarea de servicii ar trebui sa o plateasca in conditii de concurenta loiala unui furnizor ori prestator independent de pe teritoriul statului membru in care livrarea sau prestarea este supusa taxei. Atunci cand nu poate fi stabilita o livrare de bunuri sau o prestare de servicii comparabila, valoarea de piata inseamna:
1. pentru bunuri, o suma care nu este mai mica decat pretul de cumparare al bunurilor sau al unor bunuri similare sau, in absenta unui pret de cumparare, pretul de cost, stabilit la momentul livrarii;
2. pentru servicii, o suma care nu este mai mica decat costurile complete ale persoanei impozabile pentru prestarea serviciului.
De asemenea, alin. (2) al aceluiasi articol stabileste ca baza de impozitare cuprinde urmatoarele:
a) impozitele si taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata;
b) cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii. Norme metodologice
(3) Baza de impozitare nu cuprinde urmatoarele:
a) rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei;
b) sumele reprezentand daune-interese, stabilite prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, penalizarile si orice alte sume solicitate pentru neindeplinirea totala sau partiala a obligatiilor contractuale, daca sunt percepute peste preturile si/sau tarifele negociate. Nu se exclud din baza de impozitare orice sume care, in fapt, reprezinta contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate;
c) dobanzile, percepute dupa data livrarii sau prestarii, pentru plati cu intarziere;
d) valoarea ambalajelor care circula intre furnizorii de marfa si clienti, prin schimb, fara facturare;
e) sumele achitate de o persoana impozabila in numele si in contul altei persoane si care apoi se deconteaza acesteia, precum si sumele incasate de o persoana impozabila in numele si in contul unei alte persoane.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Baza de impozitare pentru livrari de bunuri":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Achizitia de servicii din UE si din afara UE. Ce curs valutar folosim?Impozitarea TVA pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tariiBaza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tariiBaza de impozitare TVA bunuri acordate drept cota de distributie in cadrul societatilor agricoleTVA de 5 la suta. Vezi propunerea pentru modificarea art.140 din Codul fiscalUltimele articole
Penalitati contractuale. Baza de impozitare a TVA in vamaVanzare mijloc fix si baza de impozitare a TVA. Ce regim fiscal se aplica?Conferinta de Fiscalitate: Modificari in legislatia de TVA incepand cu 2016Mese acordate salariatilor in unitatea proprie. Care sunt aspectele fiscale de care trebuie sa tinem?Inregistrarea achizitiei de materii prime. TVA calculata in vama
Mai multe articole despre baza impozitare
Articole similare
Ajutor de minimis. Cum gestionam TVA-ul?Schimbarea perioadei fiscale pentru TVACele mai importante modificari din Codul fiscal. Partea a II-aStudiu de caz: Declarare valoare facturi de ajustare clienti cu procedura de faliment inchisaAnaliza ajustarii de TVA. Doua formulare au fost modificate anul acestaUltimele articole
Lichidare II. Aspecte privind TVA si impozit pe venitRecuperare cod TVA. Deducere TVA pentru achizitii efectuate in lunile anterioareFormularul 394. Ce casute se bifeaza daca tranzactiile cu persoanele afiliate au fost declarate in D390 recapitulativa?Refacturare teste Covid-19 pentru salariati. Care este regimul TVA?Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -
Mai multe articole despre persoane impozabile
Articole similare
OUG nr. 47/2015 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetareTermen emitere factura la marfa livrata pe aviz. Cum declaram TVA?Vanzari cu plata in rateGuvernul vrea sa subventioneze DOBANZIle la creditele unor firme privateContractele de credit pentru consumatori s-au schimbat. Vezi Legea nr. 134 din 2013Ultimele articole
Modificare norme OUG 37/2020. Noi prevederi pentru anumite categorii de debitori care solicita suspendarea platii ratelor( Proiect de Hotarare MFP)Ministerul Finantelor mentine in continuare esalonarea simplificata pentru sume de peste 500 de lei, respectiv 5.000 de leiReminder ANAF! Tipuri de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformare la plata obligatiilor fiscaleNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Este OFICIAL! A fost modificata procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante (Ordinul 2998/2020)
Mai multe articole despre dobanzi

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"