Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In contextul in care au fost semnalate recent de utilizatorii sistemului RO e-Transport o serie de probleme tehnice, fiind vorba mai exact despre codurile UIT ramase temporar nevalidate, ANAF propune, printr-un nou Proiect de Ordin, cateva solutii.
Ca urmare a aplicarii Procedurii de utilizare si functionare a sistemului RO e-Transport au fost semnalate de catre utilizatori o serie de neajunsuri ce costau in mod deosebit in aparitia unor situatii in care pentru solicitarile transmise prin API (Application Programming Interface) sunt generate coduri UIT, insa acestea raman nevalidate, cererile ramanand in procesare, cazuri in care persoanele imputernicite pentru aplicare prevederilor cadrului normativ nu pot verifica in sistem detinerea codurilor UIT pentru transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat.
Astfel, ca urmare a consultarilor avute la nivel tehnic a fost identificata solutia agreata si de mediul de afaceri in urma intalnirii de la Ministerul Finantelor din 8 august 2023 prin care in sectiune Ro e-Transport destinata personalului cu atributii de control sa fie instituit nou stadiu ”in prelucrare” pentru generate coduri UIT ramase temporar nevalidate.
Totodata, propunerile de modificare a Ordinului comun au in vedere prezentarea unor precizari referitoare la aspecte rezultate din aplicarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului RO e-Transport, dupa cum urmeaza:
-Stabilirea valorii totale a bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul transportului declarat in Sistemul RO e-Transport in cazul operatiunilor de import,
-Confirmarea datelor declarate in sistemul RO e-Transport,
-Corectarea denumirii Sistemul informatic integrat vamal
Extras din Proiectul de Ordin:
Art. I
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Cartea verde a contabilitatii - REDUCERE 40
Anexa ”Procedura de utilizare ?i func?ionare a sistemului na?ional privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport”, la Ordinul nr. 2545/6316/2022 pentru aprobarea Procedurii de utilizare ?i func?ionare a sistemului na?ional privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1264 din 29 decembrie 2022, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatul (8), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:
”d) in cazul operatiunilor de import, valoarea bunurilor declarate este valoarea inscrisa in factura externa.”.
2. Dupa articolul 4, se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmatorul cuprins: ”ARTICOLUL 4^1 Confirmarea datelor declarate in sistemul RO e-Transport dupa obtinerea codului UIT
(1) Sistemul RO e-Transport pune la dispozitia utilizatorului optiunea de confirmare a transporturilor declarate anterior. Completarea datelor in sectiunea ”Confirmare transport” se va face dupa finalizarea transportului.
(2) Sectiunea ”Confirmare transport” contine doua campuri de date: ”Confirmare achizitie/livrare” cu posibilitatea de a selecta din lista optiunile ”Confirmat”, Confirmat partial” sau ”Infirmat” si campul de date ”Comentariu confirmare” in care utilizatorul poate face precizari cu privire la transportul in cauza.
(3) In situatia in care pana la data expirarii valabilitatii codului UIT, utilizatorul nu isi va exercita optiunea de confirmare a transportului, Sistemul RO e-Transport va considera transportul respectiv confirmat.”.
3. La articolul 5, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
”(2^1) Pana la efectuarea verificarilor automate, validarii si stocarii finale, datele declarate prin modalitatea prevazuta la art. 2 alin. (3) lit. a), vor avea statusul ”in prelucrare”, urmand ca sistemul sa returneze utilizatorului codurile UIT aferente.”.
4. La articolul 7, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(4) Daca nu sunt intrunite conditiile de la alin. (1) - (3), contravaloarea bunurilor ce urmeaza a fi confiscate va fi determinata pe baza valorii medii unitare a bunurilor cu risc fiscal ridicat declarate in saptamana anterioara in functie de datele existente in sistemul informatic integrat vamal. Perioada de determinare a valorii medii unitare a bunurilor cu risc fiscal ridicat va fi extinsa cu cate o saptamana pana la identificarea unor produse similare”.
5. La articolul 7, dupa alineatul (5) se introduc doua noi alineate, alineatul (6) si (7), cu urmatorul cuprins:
”(6) Daca cu ocazia verificarilor efectuate in legatura cu un transport rutier de bunuri cu risc fiscal ridicat, sistemul informatic afiseaza statusul ”in prelucrare”, persoanele imputernicite prevazute la art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, vor consemna constatarile efectuate, fara a lua alte masuri in momentul constatarii, urmand ca stabilirea respectarii prevederilor legale sa se faca ulterior operatiunilor prevazute la art. 5 alin. (2).
(7) In cazul in care persoanele imputernicite prevazute la art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, nu au posibilitate prin mijloacele proprii sa verifice statusul in legatura cu un transport rutier de bunuri cu risc fiscal ridicat, vor consemna constatarile efectuate, fara a lua alte masuri in momentul constatarii, urmand ca stabilirea respectarii prevederilor legale sa se faca ulterior operatiunilor prevazute la art. 5 alin. (2)”.
Art. II Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Cod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO E-TRANSPORT), cum se obtine si studii de caz utileE-TRANSPORT: Din 15 decembrie 2023 se aplica modificarile aduse de OUG 115/2023E-TRANSPORT: Modificari asupra contraventiilor, implementate prin OUG 43/2024RO E-TRANSPORT: Ce date se declara in sistem incepand cu 1 ianuarie 2023?Transport bunuri cu risc fiscal ridicat. Obligatii privind codul UITUltimele articole
Amenzi RO E-TRANSPORT. Exemplu util de monografie contabilaE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliRO E-TRANSPORT: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateE-TRANSPORT. Se declara transporturile si pentru clientii persoane fizice din strainatate?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"