Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti a remis un comunicat de presa in care aduce la cunostinta contribuabililor aspecte importante privind depunerea situatiilor financiare la 31 decembrie 2019.
Asadar, nu uitati ca termenul de depunere este diferit.
Astfel, vorbim de un termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar pentru depunerea declaratiei de inactivitate de catre entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare. Pe de alta parte, persoanele juridice aflate in lichidare au la dispozitie 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic pentru depunerea raportarilor contabile.
In cazul asociatiilor, fundatiilor, patronatelor, unitatilor cooperatiste etc. termenul pentru depunerea situatiilor financiare este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar.
Si, nu in ultimul rand, vorbim de un termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pentru depunerea situatiilor financiare in cazul societatilor comerciale, societatilor/companiilor nationale, regiilor autonome si a institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.
“Potrivit articolului 28 din Legea contabilitatii, societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetaredezvoltare, societatile cooperatiste, institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale. in baza acestor prevederi legale, anual, prin ordin al ministrului finantelor publice se reglementeaza conditiile de depunere la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare anuale, respectiv a raportarilor contabile anuale intocmite de operatorii economici. Prezentarea informatiilor in situatiile financiare anuale se efectueaza cu respectarea prevederilor reglementarilor contabile aplicabile, respectiv Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate (OMFP 1802/2014) sau Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (OMFP 2844/2016)”, noteaza DGRFP Ploiesti in comunicatul citat.
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
ANAF reaminteste ca documentele se intocmesc cu ajutorul programelor de asistenta existente pe site-ul institutiei si se depun in format hartie si in format electronic la registratura unitatilor ANAF sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat.
Baza legala: Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 3781 din 23 decembrie 2019, publicat in Monitorul Oficial, nr. 5, din 7 ianuarie 2020, privind principalele aspecte legat de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si pentru reglementarea unor aspecte contabile.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF ramburseaza TVA in valoare de aproape 1 miliard de leiModificari asupra CAS si CASS din 2023 pentru veniturile din activitati independente si drepturile de proprietate intelectualaDoua ghiduri noi de la ANAF privind documentele justificativeContract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?ANAF a reusit sa imbunatateasca semnificativ rata colectarii de impoziteUltimele articole
e-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Afla cat dureaza un control ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitatee-TVA si Notificarile de conformare: Raspunsul nu este (inca) obligatoriu in 2025SPV ANAF. Documente de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVArticole similare
Dizolvarea societatii si implicatiile fiscaleFirme care au omis inregistrarea impozitului micro in contabilitate. Cum poate fi corectata aceasta situatie?GHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Finantare nerambursabila. Tratament fiscal si contabilAchizitie produse naturiste. Tratament contabil si fiscalUltimele articole
Semnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDepunere declaratii. 3 obligatii fiscale cu termen limita pe 30 aprilie 2025Bilant ANAF. Termen de transmitere SITUATII FINANCIARE pentru ONG-uri in 2025SITUATII FINANCIARE anuale. Administratorul firmei poate sau nu sa semneze bilantul?SITUATII FINANCIARE anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



