Tags: digitalizare, debirocratizarea ministerului muncii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, pe pagina oficiala de Facebook, schimbari de modernizare la Ministerului Muncii. Doreste digitalizare, simplificare si debirocratizare in cadrul institutiei pe care o conduce.
“Dupa ce am tot auzit cum nu se poate, nu avem aia, nu se poate cealalta, e prea riscant, e neclar, o sa “fortez” sa se poata. Digitalizam, simplificam si debirocratizam la Ministerul Muncii”, a spus Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, ministrul a precizat ca in timpul pandemiei comunicarea s-a facut electronic si vrea sa implementeze acelasi sistem si in administratia publica: “Daca am putut comunica electronic in pandemie (si a fost si usor si eficient) daca, de exemplu, pentru reinnoire acte romani din strainatate comunicarea lor cu reprezentantii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, daca, in Romania, facem plati (deci avem incredere sa transferam bani) prin sistem online, va spun ca se poate digitaliza si administratia publica. Dar la modul real, nu de fatada.”
De asemenea, schimbarile anuntate contribuie la eficientizarea sistemului. Cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri la minister sau sa stea la cozi.
“Eu incep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majora ce solicit. Imaginea descrie pe scurt. Ma astept sa intampin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor sa mearga pe acest drum, inseamna ca inteleg ca toata lumea s-a schimbat si ca administratia din Romania a ramas (mult) in urma. Prefer sa nu fiu simpatica unui sistem nereformat decat sa nu le dau o sansa celor care vad ca #sepoate sa ne modernizam. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este si un beneficiar al unui serviciu al Ministerului.
Drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii.
Cetatenii care beneficiaza de drepturi si servicii din partea Caselor de Pensii/Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca/Autoritatii pentru Plati si Inspectii Sociale, vor putea sa comunice electronic cu aceste institutii.
Acesta va fi principalul mijloc de comunicare pana la momentul eliberarii documentului solicitat.
Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (pana nu ajung aici, nu ma las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate dupa confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul.
Fara alte drumuri, fara stat la cozi, fara a sta aplecat ca sa poti sa auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, pana de curand, il vedeai printr-un mic geam. Pensionarul in picioare, functionarul comod pe scaun. La Bucuresti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o sa fac o noua verificare pe teren”, a precizat Alexandru.
Institutiile din subordinea MMPS trebuie sa adopte un noi sistem care sa simplifice comunicarea cu cetatenii, pana pe data de 15 august.
“Asadar, cei care doresc sa comunice electronic cu institutiile din coordonarea mea, asa vom proceda. Cat mai comod pentru dansii pentru ca pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile institutiilor, vom comunica. Institutiile din subordinea MMPS au termen pana la 15 august sa implementeze acest mecanism de comunicare cu cetatenii. Ordinul este semnat!
Pentru cetatenii care doresc sa aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghiseu, bineinteles ca vor putea face acest lucru in continuare. Ma intereseaza sa oferim cat mai multe oportunitati de comunicare cetatenilor, fara a le restrange pe cele existente.
Le multumesc colegilor din institutii, cetatenilor si expertilor in domeniu care au avut un cuvant de spus in finalizarea ordinului.
Un singur drum pentru serviciile de la Ministerul Muncii!”, a concluzionat ministrul.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declaratia D397
Intrebare:
Pentru societatile de ride-sharing, de cand este obligatorie completarea si depunerea D397? Stiu ca termenul era 30.06 pentru luna mai. Dar, daca avem cazul unei societati infiintate in 01.2025 cu o masina achizitionata din UE, care inca nu este inmatriculata, iar administratorul, ce este si asociat unic, nu va aveam CIM, va fi conducatorul auto, dar inca nu s-a inscris in nici o platforma de ride-sharing. Asadar intrebarea este: momentul declararii este calculat de la inscrierea in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata eronata facturi. TVA deductibil
Intrebare:
In urma unui controlului intern s-a descoperit ca in luna decembrie 2023 si in luna ianuarie 2024 s-au inregistrat doua facturi pe un alt furnizor, nu cel emitent. Facturile erau emise si inregistrate cu TVA la incasare. Au fost si platite, declarate si s-a cerut si recuperarea TVA-lui.
Administratorul firmei la care au ajuns banii nici nu vrea sa auda despre restituire.
Va rog sa ma ajutati din punct de vedere contabil si din punct de vedere fiscal - ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Retinere, declarare si plata impozit dividende
Intrebare:
Societatea x repartizeaza dividende printr-o hotarare AGA, la data de 01.03.2025 in suma de 500.000 lei. In contabilitate la acea data a fost inregistrat si retinut impozitul, care s-a achitat pentru toata suma repartizata pana in 25.04.2025, societatea platind dividendele lunar care 100.000, 200.000 etc.
Intrebarea nr.1: Daca reparizarea conform AGA a fost la 01.03.2025 si plata primei transe s-a facut la 01.04.2025, se putea retine impozitul la 01.04 si plati la stat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare achizitii. Regim special agricultori
Intrebare:
Legat de acest regim special tva pentru agricultori, va rog sa-mi spuneti cum se aplica practic daca un agricultor inscris in Registrul Agricultorilor emite un borderou de achizitie sau factura catre o firma platitoare de tva. Ce ar trebui sa faca firma, inteleg ca e deductibila acea compensatie, dar nu stiu cum se procedaza. Multumesc!
REGIMUL SPECIAL TVA PENTRU AGRICULTORI
CINE IL POATE APLICA?
Se poate aplica de catre agricultorul care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<