Tags: digitalizare, debirocratizarea ministerului muncii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, pe pagina oficiala de Facebook, schimbari de modernizare la Ministerului Muncii. Doreste digitalizare, simplificare si debirocratizare in cadrul institutiei pe care o conduce.
“Dupa ce am tot auzit cum nu se poate, nu avem aia, nu se poate cealalta, e prea riscant, e neclar, o sa “fortez” sa se poata. Digitalizam, simplificam si debirocratizam la Ministerul Muncii”, a spus Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, ministrul a precizat ca in timpul pandemiei comunicarea s-a facut electronic si vrea sa implementeze acelasi sistem si in administratia publica: “Daca am putut comunica electronic in pandemie (si a fost si usor si eficient) daca, de exemplu, pentru reinnoire acte romani din strainatate comunicarea lor cu reprezentantii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, daca, in Romania, facem plati (deci avem incredere sa transferam bani) prin sistem online, va spun ca se poate digitaliza si administratia publica. Dar la modul real, nu de fatada.”
De asemenea, schimbarile anuntate contribuie la eficientizarea sistemului. Cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri la minister sau sa stea la cozi.
“Eu incep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majora ce solicit. Imaginea descrie pe scurt. Ma astept sa intampin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor sa mearga pe acest drum, inseamna ca inteleg ca toata lumea s-a schimbat si ca administratia din Romania a ramas (mult) in urma. Prefer sa nu fiu simpatica unui sistem nereformat decat sa nu le dau o sansa celor care vad ca #sepoate sa ne modernizam. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este si un beneficiar al unui serviciu al Ministerului.
Drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii.
Cetatenii care beneficiaza de drepturi si servicii din partea Caselor de Pensii/Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca/Autoritatii pentru Plati si Inspectii Sociale, vor putea sa comunice electronic cu aceste institutii.
Acesta va fi principalul mijloc de comunicare pana la momentul eliberarii documentului solicitat.
Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (pana nu ajung aici, nu ma las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate dupa confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul.
Fara alte drumuri, fara stat la cozi, fara a sta aplecat ca sa poti sa auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, pana de curand, il vedeai printr-un mic geam. Pensionarul in picioare, functionarul comod pe scaun. La Bucuresti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o sa fac o noua verificare pe teren”, a precizat Alexandru.
Institutiile din subordinea MMPS trebuie sa adopte un noi sistem care sa simplifice comunicarea cu cetatenii, pana pe data de 15 august.
“Asadar, cei care doresc sa comunice electronic cu institutiile din coordonarea mea, asa vom proceda. Cat mai comod pentru dansii pentru ca pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile institutiilor, vom comunica. Institutiile din subordinea MMPS au termen pana la 15 august sa implementeze acest mecanism de comunicare cu cetatenii. Ordinul este semnat!
Pentru cetatenii care doresc sa aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghiseu, bineinteles ca vor putea face acest lucru in continuare. Ma intereseaza sa oferim cat mai multe oportunitati de comunicare cetatenilor, fara a le restrange pe cele existente.
Le multumesc colegilor din institutii, cetatenilor si expertilor in domeniu care au avut un cuvant de spus in finalizarea ordinului.
Un singur drum pentru serviciile de la Ministerul Muncii!”, a concluzionat ministrul.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ONG. Contracte cu persoane fizice
Intrebare:
As dori sa stiu in cadrul unui ONG ce fel de contracte pot fi incheiate cu persoane fizice, precum Biologi si Experti in Biodiversitate (acestia sunt experti cu studii in cercetare si dezvolatre pajisti), dar si persoane care curata pajistile (fermieri)? Mentionez ca acestia sunt persoane fizice, neavand PFA/II sau orice alta forma de organizare.
Care este implicatia fiscala? Se retine impozit la sursa? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Operatiune asimilata unei prestari de servicii, inchiriere fara plata bun imobil
Intrebare:
Societatea are ca obiect principal de activitate: inchirieri si subinchirieri bunuri imobiliare 6820. In anul 2022 a achizitionat o cladire si un teren in regim de taxare inversa. Incepand cu anul 2025 nu percepe chirie persoanelor juridice, ci dor o taxa administrativa lunara (cu TVA) ce acopera diferite servicii (paza, reclama, curatenie etc.). In acest context (avand in vedere ca realizeaza si operatiuni care dau drept de deducere a taxei), este necesara ajustarea de TVA (pe 20 de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie autototurism de la persoana fizica
Intrebare:
Societate platitoare de tva achizitioneaza de la o persoana fizica, un autoturism sh pe baza de contract vanzare cumoarare si receptie. Achizitia este fara tva. In momentul vanzarii se va factura cu tva sau fara? Vanzarea este operatie impozabila in prisma impozitului pe profit sau putem aplica art 42 lit g CF ''sunt considerate venituri neimpozabile veniturile primite ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor mobile din patrimoniul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Esalonare la plata. Certificat de atestare fiscala
Intrebare:
In urma cererii de catre societatea noastra a unei esalonari la plata a datoriilor catre ANAF, primim decizia de esalonare si certificatul de atestare fiscala, in data de 29.07.2025. In certificatul fiscal se mentioneaza ca sunt obligatii de plata care nu pot face obiectul esalonarii (CAS si CASS angajati).
In data de 04.08.2025, solicitam un certificat fiscal in care aceste obligatii restante nu apar la Obligatii fiscale si alte obligatii bugetare (literaA), apar la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<