Tags: digitalizare, debirocratizarea ministerului muncii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, pe pagina oficiala de Facebook, schimbari de modernizare la Ministerului Muncii. Doreste digitalizare, simplificare si debirocratizare in cadrul institutiei pe care o conduce.
“Dupa ce am tot auzit cum nu se poate, nu avem aia, nu se poate cealalta, e prea riscant, e neclar, o sa “fortez” sa se poata. Digitalizam, simplificam si debirocratizam la Ministerul Muncii”, a spus Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, ministrul a precizat ca in timpul pandemiei comunicarea s-a facut electronic si vrea sa implementeze acelasi sistem si in administratia publica: “Daca am putut comunica electronic in pandemie (si a fost si usor si eficient) daca, de exemplu, pentru reinnoire acte romani din strainatate comunicarea lor cu reprezentantii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, daca, in Romania, facem plati (deci avem incredere sa transferam bani) prin sistem online, va spun ca se poate digitaliza si administratia publica. Dar la modul real, nu de fatada.”
De asemenea, schimbarile anuntate contribuie la eficientizarea sistemului. Cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri la minister sau sa stea la cozi.
“Eu incep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majora ce solicit. Imaginea descrie pe scurt. Ma astept sa intampin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor sa mearga pe acest drum, inseamna ca inteleg ca toata lumea s-a schimbat si ca administratia din Romania a ramas (mult) in urma. Prefer sa nu fiu simpatica unui sistem nereformat decat sa nu le dau o sansa celor care vad ca #sepoate sa ne modernizam. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este si un beneficiar al unui serviciu al Ministerului.
Drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii.
Cetatenii care beneficiaza de drepturi si servicii din partea Caselor de Pensii/Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca/Autoritatii pentru Plati si Inspectii Sociale, vor putea sa comunice electronic cu aceste institutii.
Acesta va fi principalul mijloc de comunicare pana la momentul eliberarii documentului solicitat.
Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (pana nu ajung aici, nu ma las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate dupa confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul.
Fara alte drumuri, fara stat la cozi, fara a sta aplecat ca sa poti sa auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, pana de curand, il vedeai printr-un mic geam. Pensionarul in picioare, functionarul comod pe scaun. La Bucuresti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o sa fac o noua verificare pe teren”, a precizat Alexandru.
Institutiile din subordinea MMPS trebuie sa adopte un noi sistem care sa simplifice comunicarea cu cetatenii, pana pe data de 15 august.
“Asadar, cei care doresc sa comunice electronic cu institutiile din coordonarea mea, asa vom proceda. Cat mai comod pentru dansii pentru ca pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile institutiilor, vom comunica. Institutiile din subordinea MMPS au termen pana la 15 august sa implementeze acest mecanism de comunicare cu cetatenii. Ordinul este semnat!
Pentru cetatenii care doresc sa aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghiseu, bineinteles ca vor putea face acest lucru in continuare. Ma intereseaza sa oferim cat mai multe oportunitati de comunicare cetatenilor, fara a le restrange pe cele existente.
Le multumesc colegilor din institutii, cetatenilor si expertilor in domeniu care au avut un cuvant de spus in finalizarea ordinului.
Un singur drum pentru serviciile de la Ministerul Muncii!”, a concluzionat ministrul.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Scutirea de la impozitarea dividendelor
Intrebare:
Atunci cand se schimba structura actionariatului, iar noul actionar face parte tot din acelasi grup, se va datora impozit la plata dividendelor urmatoare, in situatia in care acestea sunt distribuite la mai putin de un an de la schimbarea actionarului? Procentul de detinere este peste pragul prevazut de lege.
Va rog sa ma ajutati cu textul de lege.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare servicii curatenie. Cod CAEN
Intrebare:
Imobilul detinut de catre societate are 2 nivele si fiecare nivel este inchiriat unei alte persoane juridice. Doamna care face curatenie in intregul imobil este angajata la societatea care este proprietara imobilului. Proprietara poate factura servicii de curatenie catre chiriasi chiar daca nu are CAEN 8121 autorizat pentru acest serviciu? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare deplasare salariat - mic dejun facturat separat de cazare
Intrebare:
In ultimul timp, hotelurile incarca facturile de cazare in spv cu micul dejun separat, caruia ii dau si o valoare. Politica noastra interna prevede o limita maxima de cazare, indiferent daca are sau nu mic dejun. Cum tratez micul dejun din factura? Cheltuiala de deplasare sau avantaj in natura? Mentionez ca acordam diurna maxim deductibila. In cazul in care este considerat avantaj in natura, imi puteti spune cum se inregistreaza in contabilitate, va rog? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Data facturarii serviciilor de inchiriere
Intrebare: O societatea comerciala platitoare de TVA proprietara a unui imobil semneaza un contract de inchiriere in calitate de proprietar cu un client chirias . Facturarea si plata chiriei prevazuta in contract se face in maxim 5 zile dupa finalizarea unui trimestru pentru perioada de inchiriere aferenta trimestrului expirat. Cand ia nastere faptul generator si care este exibilitatea TVA aferenta chiriei facturate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Capitalizare lucrari prestate de terti
Intrebare: Un furnizor extern din Anglia ne-a prestat servicii marcaj curte + depozit. Valoarea facturii este de 14000 eur. Care este monografia contabila pentru inregistrarea facturii? Este pur si simplu o cheltuiala in luna cont 628 sau poate fi considerat serviciul, o imbunatatire, poate fi tratat ca un mijloc fix?? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<