Tags: digitalizare, debirocratizarea ministerului muncii
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat, pe pagina oficiala de Facebook, schimbari de modernizare la Ministerului Muncii. Doreste digitalizare, simplificare si debirocratizare in cadrul institutiei pe care o conduce.
“Dupa ce am tot auzit cum nu se poate, nu avem aia, nu se poate cealalta, e prea riscant, e neclar, o sa “fortez” sa se poata. Digitalizam, simplificam si debirocratizam la Ministerul Muncii”, a spus Violeta Alexandru.
Mai mult decat atat, ministrul a precizat ca in timpul pandemiei comunicarea s-a facut electronic si vrea sa implementeze acelasi sistem si in administratia publica: “Daca am putut comunica electronic in pandemie (si a fost si usor si eficient) daca, de exemplu, pentru reinnoire acte romani din strainatate comunicarea lor cu reprezentantii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, daca, in Romania, facem plati (deci avem incredere sa transferam bani) prin sistem online, va spun ca se poate digitaliza si administratia publica. Dar la modul real, nu de fatada.”
De asemenea, schimbarile anuntate contribuie la eficientizarea sistemului. Cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri la minister sau sa stea la cozi.
“Eu incep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majora ce solicit. Imaginea descrie pe scurt. Ma astept sa intampin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor sa mearga pe acest drum, inseamna ca inteleg ca toata lumea s-a schimbat si ca administratia din Romania a ramas (mult) in urma. Prefer sa nu fiu simpatica unui sistem nereformat decat sa nu le dau o sansa celor care vad ca #sepoate sa ne modernizam. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este si un beneficiar al unui serviciu al Ministerului.
Drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii.
Cetatenii care beneficiaza de drepturi si servicii din partea Caselor de Pensii/Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca/Autoritatii pentru Plati si Inspectii Sociale, vor putea sa comunice electronic cu aceste institutii.
Acesta va fi principalul mijloc de comunicare pana la momentul eliberarii documentului solicitat.
Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (pana nu ajung aici, nu ma las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate dupa confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul.
Fara alte drumuri, fara stat la cozi, fara a sta aplecat ca sa poti sa auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, pana de curand, il vedeai printr-un mic geam. Pensionarul in picioare, functionarul comod pe scaun. La Bucuresti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o sa fac o noua verificare pe teren”, a precizat Alexandru.
Institutiile din subordinea MMPS trebuie sa adopte un noi sistem care sa simplifice comunicarea cu cetatenii, pana pe data de 15 august.
“Asadar, cei care doresc sa comunice electronic cu institutiile din coordonarea mea, asa vom proceda. Cat mai comod pentru dansii pentru ca pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile institutiilor, vom comunica. Institutiile din subordinea MMPS au termen pana la 15 august sa implementeze acest mecanism de comunicare cu cetatenii. Ordinul este semnat!
Pentru cetatenii care doresc sa aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghiseu, bineinteles ca vor putea face acest lucru in continuare. Ma intereseaza sa oferim cat mai multe oportunitati de comunicare cetatenilor, fara a le restrange pe cele existente.
Le multumesc colegilor din institutii, cetatenilor si expertilor in domeniu care au avut un cuvant de spus in finalizarea ordinului.
Un singur drum pentru serviciile de la Ministerul Muncii!”, a concluzionat ministrul.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Drept deducere TVA aferent importului efectuat in numele unui tert
Intrebare:
Societatea preia in regim de perfectionare activa un elicopter de la un partener comercial din afara UE. Dupa prestarea lucrarilor de revizie/reparatii, partenerul solicita societatii noastre ca elicopterul sa ii fie livrat la o anume locatie dintr-un stat membru UE.
Pentru a realiza aceasta, societatea noastra indeplineste (la cererea partenerului extern) formalitatile de punere in libera circulatie a bunului (platind taxele vamale si TVA), dupa care livreaza bunul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scoatere din evidenta creanta. TVA la incasare
Intrebare:
O societate platitoare de impozit pe profit a emis in aprilie 2017 facturi in valoare de 144000lei. Clientul nu a achitat debitul iar in 07.04.2017 si-a declarat insolventa pentru suma respectiva. Societatea s-a inscris la masa credala si a creat provizioane, 30% deductibile si cu 70% nedeductibile.
In 2019 si 2021 s-a incasat suma de 3000lei conform programului de plati aprobat de judecatorul sindic.Prin sentinta civila din 01.11.2023 definitiva, instanta decide a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Procedura redirectionare sume din impozitul pe profit prin formularul 177
Intrebare:
Am depus in termenul legal declaratia 177. In data de 07.07. am primit notificare ca sunt probleme la datele de identificare ale contribuabilului si ale beneficiarului. Am raspuns in termenul legal notificarii si totusi cei de la Anaf zic ca sunt probleme si ca or sa dea respingere. Problema invocata este faptul ca la plata impozitului pe profit aferent lunii martie 2024 au fost intarzieri mai mari de 45 zile. Credeti ca este interpretat corect Ordinul ANAF nr. 3562/2024 publicat in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<