Tags: contracte individuale de munca suspendate, contracte de munca incheiate
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale prezinta periodic situatia contractelor individuale de munca suspendate (somaj tehnic)/incetate, inregistrate la Inspectia Muncii.
Astfel, la data de 6 mai 2020, situatia era urmatoarea:
Contracte individuale de munca suspendate: 917.655 din care:
· 273.189 – Industria prelucatoare
· 165.773 - Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
· 112.408 - Hoteluri si restaurante
Contracte individuale de munca incetate: 320.145 din care:
· 58.142 - Comert cu ridicata si amanutul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
· 56.209 - Industria prelucratoare
· 45.124 – Constructii
Se poate observa o scadere a numarului de contracte suspendate fata de sfarsitul lunii trecute. La data de 28 aprilie 2020 erau 1.031.152 de contracte individuale de munca suspendate. Din pacate insa, numarul de contracte incheiate definitiv a crescut cu peste 53.000 contracte. La data respectiva fiind inregistrate 266.473 contracte.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face acest demers pentru informarea corecta si completa a opiniei publice.
Guvernul Romaniei a decis sa sprijine salariatii angajatorilor aflati in somaj tehnic prin acoperirea integrala a fondurilor aferente. Astfel, angajatorii care au salariati prin Contracte Individuale de Munca (CIM) si pe care i-au inregistrat in REVISAL ca intrand in somaj tehnic, se vor adresa Agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social.
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se
vor adresa Agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala din judetul in care au inregistrat activitatea.
Intreaga comunicare intre solicitanti si institutiile vizate, respectiv solicitarile si depunerea documentelor, se face prin posta electronica.
Mai multe informatii sunt disponibile in paginile de internet ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca/Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Documente si note contabile retur marfa
Intrebare:
Avem urmatoarea situatie privind returul de marfa vandut cu bon fiscal:
Legea spune:
Art. 37
(1)
In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fi scal emisanterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
c)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Autofactura primita de la furnizorul de energie electrica
Intrebare:
Suntem un ONG care am achizitionat panouri fotovoltaice pentru CENTRUL EDUCATIONAL construit si finantat de catre noi. Achizitia acestuia a avut loc de pe codul fiscal fara tva.
Acum primim autofactura emisa de EON cu mentiune tva zero. Dar in anul 2024 ne-am inregistrat ONG-ul cu cod de tva (am primit alt cod fiscal decat cel de baza) in speranta dezvoltarii unor activitati economice care sa ne sprijine in actiunile noastre sociale. Unde trebuie inregistrate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare pensiune proprietar persoana fizica
Intrebare:
Subsemnata, Mihaela Mateescu si mama mea, Vranau Olga detinem ca persoane fizice cladirea conform extras CF atasat. Am schimbat de anul trecut destinatia cladirii din casa locuit in pensiune pentru ca sa se intre in legalitate si sa se poata autoriza activitate cazare pe acest imobil pt firma din contract comodat care apare in extras. Imobilul a fost folosit doar pentru turism din 2007.
Vrem sa vindem cladirea si nu stim ce este legal legat de tva tinand cont ca nu stim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Completare CMR. Livrare intracomunitara triunghiulara de bunuri
Intrebare:
Cum trebuie completat un CMR (expeditor, destinatar) in cazul unei livrari intracomunitare triunghiulare de bunuri, cand vanzatorul este societatea din Romania, clientul revanzator este din Germania, iar clientul final se afla in Olanda? Marfa pleaca din RO in Olanda. Firma din Romania emite factura catre firma din Germania. Clientul revanzator suporta transportul, organizeaza transportul este in sarcina sa.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amenajari interioare pe teritoriul Moldovei, regim TVA, declarare
Intrebare:
Suntem o firma de amenajare interioara, dorim ca pe teritoriul Moldovei, sa desfasuram servicii de amenajare, pentru o entitate juridica inregistrata in Republica Moldova.
Pentru realizarea acestor servicii, vom subcontracta o mare parte din lucrare (subcontractorul este o entiate inregistrata in Romania), dar vom face si achizitii locale (in Republica Moldova, Chisinau).
Va rugam sa ne spuneti care sunt conditiile pentru emiterea facturii catre Client...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<