Tags: contracte individuale de munca suspendate, contracte de munca incheiate
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale prezinta periodic situatia contractelor individuale de munca suspendate (somaj tehnic)/incetate, inregistrate la Inspectia Muncii.
Astfel, la data de 6 mai 2020, situatia era urmatoarea:
Contracte individuale de munca suspendate: 917.655 din care:
· 273.189 – Industria prelucatoare
· 165.773 - Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
· 112.408 - Hoteluri si restaurante
Contracte individuale de munca incetate: 320.145 din care:
· 58.142 - Comert cu ridicata si amanutul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
· 56.209 - Industria prelucratoare
· 45.124 – Constructii
Se poate observa o scadere a numarului de contracte suspendate fata de sfarsitul lunii trecute. La data de 28 aprilie 2020 erau 1.031.152 de contracte individuale de munca suspendate. Din pacate insa, numarul de contracte incheiate definitiv a crescut cu peste 53.000 contracte. La data respectiva fiind inregistrate 266.473 contracte.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face acest demers pentru informarea corecta si completa a opiniei publice.
Guvernul Romaniei a decis sa sprijine salariatii angajatorilor aflati in somaj tehnic prin acoperirea integrala a fondurilor aferente. Astfel, angajatorii care au salariati prin Contracte Individuale de Munca (CIM) si pe care i-au inregistrat in REVISAL ca intrand in somaj tehnic, se vor adresa Agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social.
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se
vor adresa Agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala din judetul in care au inregistrat activitatea.
Intreaga comunicare intre solicitanti si institutiile vizate, respectiv solicitarile si depunerea documentelor, se face prin posta electronica.
Mai multe informatii sunt disponibile in paginile de internet ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca/Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Completare declaratia 101
Intrebare:
S.C. care aplica IFRS. Va rugam sa ne indicati la completarea D101, pe randuri (1, 2, 3 etc.) de declaratie, ce conturi sunt selectate din balanta contabila, care sunt verificarile si corelatiile aferente completarii acestei declaratii (daca se poate, va rugam si corelari necesare cu bilantul contabil al anului 2024 pentru care intocmim acum D101). Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acordare imprumut salariatilor
Intrebare:
Societatea doreste sa acorde imprumuturi salariatilor - ocazional si dorim sa stim:
1. implicatiile juridice si fiscale;
2. documentele ce vor sta la baza acestor imprumuturi;
3. daca poate fi acordat in numerar pana la limita de 10.000lei;
4. daca ratele imprumutului pot fi retinute din drepturile salariale cuvenite la lichidare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata dividende catre asociat persoana juridica
Intrebare:
O persoana juridica romana A detine 100% partile sociale la o alta persoana juridica romana B. Firma B distribuie dividende in valoare de 100.000 ron catre firme A. La firma A sunt 2 asociati o firma C (80%) si o persoana fizica cu 20%. Firma C ridica dividende 80% * 100.000 = 80.000 si persoana fizica 20.000 din profitul anilor anteriori ai firmei A (cont 1171). Care sunt notele contabile care trebuie inregistrate la firmele A si B? Care sunt implicatiile fiscale?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Marfuri folosite in scopul promovarii societatii
Intrebare:
O societate care are ca obiect de activitate comert cu amanuntul de produse alimentare a organizat un eveniment de marketing si publicitate la deschiderea magazinului. Acest eveniment a fost organizat in colaborare cu o firma care face si promovare in online in baza unui contract. La eveniment au parfticipat aproximativ 30 persoane care au consumat produse din magazin.
Intrebare:
Va rog sa imi oferiti o monografie contabila pentru evidentierea in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia 107 la ONG
Intrebare:
Pentru ONG - o ASOCIATIE, nu stiu ce activitati ar putea fi declarate in D107. Asociatia are preponderent: contract donatie catre persoane fizice, acorduri parteneriat pentru donatii persoane fizice, proiecte educationale cu scoli pentru rechizite, proiect diverse pentru ajutorare persoane fizice. Ma puteti ajuta sa stiu ce activitati ar trebui declarate in D107 (primul an cu ONG si nu am reusit sa aprofundam)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<