Tags: contracte individuale de munca suspendate, contracte de munca incheiate
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale prezinta periodic situatia contractelor individuale de munca suspendate (somaj tehnic)/incetate, inregistrate la Inspectia Muncii.
Astfel, la data de 6 mai 2020, situatia era urmatoarea:
Contracte individuale de munca suspendate: 917.655 din care:
· 273.189 – Industria prelucatoare
· 165.773 - Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
· 112.408 - Hoteluri si restaurante
Contracte individuale de munca incetate: 320.145 din care:
· 58.142 - Comert cu ridicata si amanutul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
· 56.209 - Industria prelucratoare
· 45.124 – Constructii
Se poate observa o scadere a numarului de contracte suspendate fata de sfarsitul lunii trecute. La data de 28 aprilie 2020 erau 1.031.152 de contracte individuale de munca suspendate. Din pacate insa, numarul de contracte incheiate definitiv a crescut cu peste 53.000 contracte. La data respectiva fiind inregistrate 266.473 contracte.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face acest demers pentru informarea corecta si completa a opiniei publice.
Guvernul Romaniei a decis sa sprijine salariatii angajatorilor aflati in somaj tehnic prin acoperirea integrala a fondurilor aferente. Astfel, angajatorii care au salariati prin Contracte Individuale de Munca (CIM) si pe care i-au inregistrat in REVISAL ca intrand in somaj tehnic, se vor adresa Agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social.
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se
vor adresa Agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala din judetul in care au inregistrat activitatea.
Intreaga comunicare intre solicitanti si institutiile vizate, respectiv solicitarile si depunerea documentelor, se face prin posta electronica.
Mai multe informatii sunt disponibile in paginile de internet ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca/Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregistrare avans pentru marca
Intrebare:
Avem urmatoarele informatii privind dosarul marcii UE:
Cerere de inregistrare a marcii UE primita 31.10.2024
Plata 1500 EURO in data de 31.10.2024
Data estimata a finalizarii examinarii 19.11.2024
Data estimata a publicarii cererii de inregistrare 21.11.2024
Procedura de opozitie:
Sfarsitul termenului de opozitie 21.02.2024
Data estimate a inregistrarii si publicarii marcii UE...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii pentru realizarea divizarii
Intrebare:
Un SRL X, platitor de impozit profit si tva, doreste divizarea activitatii sale prin preluarea activitatii secundare de inchiriere si subinchiriere bunuri imobiliare proprii si inchiriate (CAEN 6820) de catre un alt SRL Y, platitor de impozit profit si tva prin transferul activelor imobiliare ale societatii X catre societatea Y, in baza actului de divizare. In ce conditii se poate face aceasta divizare? Societatea Y trebuie sa fie obligatoriu actionar al societatii X? Ce documente se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament cu plata in rate
Intrebare:
Achizitionam un echipament printr-un contract de vanzare cumparare cu rezerva dreptului de proprietate. Plata echipamentului se face in 4 rate, facturate ca avans. Echipamentul este livrat la prima rata de avans. Cum evidentiem in contabilitate ca echipamentul este in posesia noastra? Cand se inregistreaza amortizarea lui? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere imobil prin BOOKING - AIRBNB
Intrebare:
PFA, cu cod CAEN 6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei, platitor de tva, detine un imobil achizitionat de la o PJ cu taxare inversa (apartament cu 2 camere) pe care doreste sa-l inchirieze in regim hotelier (booking, airbnb). Ce obligatii declarative are? Va trebui sa-si activeze CAEN-ul de inchiriere? Dar facturile emise vor fi cu tva?
In cazul in care va dori sa-si inchida PFA-ul, apartamentul va trece in patrimoniul personal. Va trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustare TVA leasing in situatia iesirii prin optiune de la TVA
Intrebare:
Revin la problema pe care am expus-o data trecuta, dar cu inca o intrebare:
CAND TREBUIE FACUTA AJUSTAREA DE TVA PENTRU AVANS LEASING PLATIT? LA IESIREA DE LA TVA PRIN OPTIUNE SAU LA DATA TRANSFERULUI DREPTULUI DE PROPRIETATE?
Care ar fi explicatia ca pentru suma facturata si platita avans catre soc de leasing, ajustarea de TVA sa se ceara la data iesirii de la TVA, iar pentru ratele de leasing, achitate in perioada de platitor TVA, ajustarea sa se faca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<