keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

ITM a verificat suspendarea si executarea contractelor individuale de munca. Principalele deficiente constatate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 27 Aug. 2020 Exclusiv
Tags: verificari itm, contracte individuale de munca suspendate

Inspectoratul Teritorial de Munca Neamt a transmis recent, printr-un comunicat de presa, ca a facut verificari cu privire la suspendarea si executarea contractelor individuale de munca.

In perioada 15.06–24.08.2020, s-a desfasurat Campania nationala privind verificarea modului in care angajatorii au respectat prevederile legale referitoare la suspendarea si executarea contractelor individuale de munca.  
 
Obiectivele campaniei au fost: 
 
-¾ Identificarea angajatorilor care au primit la munca salariati pe perioada suspendarii contractelor individuale de munca si determinarea acestora sa respecte prevederile legale in domeniul relatiilor de munca;  
 
-¾ Cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a angajatilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca; 
 
- ¾ Diminuarea consecintelor sociale si economice negative, care deriva din nerespectarea de catre angajatori a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si, in special, a celor privind suspendarea contractului individual de munca.

Au fost controlati angajatori care figureaza in portalul REGES, cu contracte individuale de munca suspendate, angajatori la care exista informatii privind primirea la munca a salariatilor carora le-au suspendat contractele de munca, angajatori care, din datele obtinute de la agentiile judetene de ocupare a fortei de munca, rezulta ca au solicitat sumele necesare platii indemnizatiei prevazute la art.XI alin.(1) din O.U.G. nr.30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alti angajatori la care exista suspiciunea de folosire a muncii nedeclarate.  
 
In cadrul acestei campanii, in perioada 15.06 – 24.08.2020, au fost realizate 368 de controale, parte dintre acestea fiind efectuate noaptea si sambata. 
 
Cu ocazia controalelor au fost dispuse 329 de masuri de remediere si au fost aplicate angajatorilor 76 de sanctiuni contraventionale, iar 21 de sanctiuni contraventionale au fost aplicate persoanelor gasite la lucru fara contract individual de munca . 
 
Valoarea amenzilor aplicate a fost de 520.800 lei. La 16 angajatori au fost depistate 24 de persoane, din care 2 tineri cu varsta intre 15-18 ani, care prestau munca nedeclarata (21 de persoane nu aveau incheiat contract individual de munca in forma scrisa, iar 3 persoane lucrau in perioada in care aveau contractul individual de munca suspendat).  
 
Suma amenzilor aplicate pentru munca nedeclarata a fost in cuantum de 480.000 lei.  
 
In cazul unui angajator s-au inaintat catre organele de cercetare penala, documentele necesare in vederea constatarii infractiunii pentru nerespectarea regimului de munca al minorilor.  
 
Principalele deficiente constatate in actiunile de control au fost urmatoarele:  
 
-nu a fost incheiat contract individual de munca in forma scrisa; 
 
-nu a fost respectata obligatia privind interzicerea primirii la munca a unei persoane an perioada suspendArii contractului individual de munca;  
 
-nu a fost transmisa in REGES incetarea contractului individual de munca in termenul legal; x 
 
-nu a fost respectat termenul de transmitere a suspendarii si incetarii suspendarii contractului individual de munca ;  
 
-nu a fost acordat repausului saptamanal ;  
 
-nu a fost tinuta evidenta orelor lucrate la locul de munca ;  
 
-nu a fost respectata obligatia de a completa dosarele de personal ;  
 
-nu a fost facuta plata drepturilor salariale;  

-nu au fost corectate datele eronate transmise in REGES. 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016