Tags: contracte de munca suspendate, contracte de munca incheiate
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale prezinta regulat datele cu privire la situatia contractelor de munca suspendate (somaj tehnic)/incetate, inregistrate la Inspectia Muncii.
Asadar, la data de 28 aprilie 2020 situatia este urmatoarea:
Contracte individuale de munca suspendate: 1.031.152 din care:
-328.381 – Industria prelucatoare
-186.709 - Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
-114.494 - Hoteluri si restaurant
Contracte individuale de munca incetate: 266.473 din care:
-49.686 - Comert cu ridicata si amanutul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
-46.958 - Industria prelucratoare
-36.937 - Constructii
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face acest demers pentru informarea corecta si completa a opiniei publice.
MMPS reaminteste ca Guvernul Romaniei a decis sa sprijine salariatii angajatorilor aflati in somaj tehnic prin acoperirea integrala a fondurilor aferente.
Astfel, angajatorii care au salariati prin Contracte Individuale de Munca (CIM) si pe care i-au inregistrat in REVISAL ca intrand in somaj tehnic, se vor adresa Agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social.
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala din judetul in care au inregistrat activitatea.
Intreaga comunicare intre solicitanti si institutiile vizate, respectiv solicitarile si depunerea documentelor, se face prin posta electronica.
Mai multe informatii sunt disponibile in paginile de internet ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca/Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Iesire de la TVA prin optiune
Intrebare:
O societate platitoare de tva trimestrial, care aplica prorata, doreste ca incepand cu 01.04.2025 sa renunte la codul de tva, ca urmare a faptului ca incepand cu luna februarie 2025, societatea medicala nu mai presteaza serviciii purtatoare de tva (estetica/infrumusetare faciala). Societatea ramane pe cod caen de 8621, serviciile pe care le va presta incepand cu 01.04.2025 fiind strict legate de medicina generala. Practic, societatea a obtinut codul de tva strict ca urmare a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozitul pe constructii
Intrebare:
Avem un parc fotovoltaic, va rugam sa ne specificati daca trebuie sa ma declar ca platitor de taxa pe stalp. Daca da, la ce se aplica? Care e baza de impozitare?
Trebuie sa depun 700 pana-n 31.03.? Sau cand depun declaratia 100 in mai, ma inregistrez atunci?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cost realizare cladire in regie proprie
Intrebare:
Taxe constructie cladire depozit in regie proprie. Va rog sa-mi spuneti cum trebuie contabilizate taxele platite catre primarie (pentru autorizatia de constructie) si catre Inspectoratul Judetean de Constructii. Se poate folosi contul 231? In acest caz, valoarea procesului verbal de receptie a cladirii va trebui sa includa si aceste taxe? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA la factura pentru despagubire
Intrebare:
Compania noastra a comandat bunuri in vederea achizitionarii, de la un furnizor dinafara UE, trasportul fiind in sarcina noastra.
Furnizorul a facturat expediat bunurile, care s-au pierdut pe traseul pana la intrarea in tara.
Totusi, furnizorul a trebuit sa fie platit, deoarece si-a respectat partea de intelegere.
Dupa investigatii, firma de curierat a recunoscut ca a pierdut bunurile si ne accepta o factura de recuperare a pagubei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Distribuire dividende din rezultat reportat - surplus din reevaluare
Intrebare:
Din surplusul realizat din reevaluare evidentiat in cont 117.50 Adunarea Generala a membrilor cooperatori a aprobat acordarea de dividente, unitatea inregistreaza profit la finele anului intr-un cuantum mai mic pentru care s-a aprobat trecerea la rezerve.
Schimbarea destinatiei utilizata ca acordare dividente se presupune a fi impozitata cu 10 sau 16... Inregistrarea contabila fiind urmatoarea:
117.50 = 457 dividente cuvenite
441.80 impozit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<