Tags: contracte de munca suspendate, contracte de munca incheiate
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale prezinta regulat datele cu privire la situatia contractelor de munca suspendate (somaj tehnic)/incetate, inregistrate la Inspectia Muncii.
Asadar, la data de 28 aprilie 2020 situatia este urmatoarea:
Contracte individuale de munca suspendate: 1.031.152 din care:
-328.381 – Industria prelucatoare
-186.709 - Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
-114.494 - Hoteluri si restaurant
Contracte individuale de munca incetate: 266.473 din care:
-49.686 - Comert cu ridicata si amanutul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
-46.958 - Industria prelucratoare
-36.937 - Constructii
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face acest demers pentru informarea corecta si completa a opiniei publice.
MMPS reaminteste ca Guvernul Romaniei a decis sa sprijine salariatii angajatorilor aflati in somaj tehnic prin acoperirea integrala a fondurilor aferente.
Astfel, angajatorii care au salariati prin Contracte Individuale de Munca (CIM) si pe care i-au inregistrat in REVISAL ca intrand in somaj tehnic, se vor adresa Agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social.
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala din judetul in care au inregistrat activitatea.
Intreaga comunicare intre solicitanti si institutiile vizate, respectiv solicitarile si depunerea documentelor, se face prin posta electronica.
Mai multe informatii sunt disponibile in paginile de internet ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca/Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Emitere factura servicii de intermediere
Intrebare:
Societatea noastra detine un soft de licitatii unde mai multe companii liciteaza pentru achizitionarea de epave auto. Din sistem se scoate un borderou la sf de luna pe fiecare companie si se doreste facturarea unui comision de intermediere in functie de nr de licitatii castigatoare efectuate de acea companie in luna respectiva.
Intrebare:
1. Din punct de vedere TVA cand este taxa exigibila?
2. Cu ce data ar trebui emisa factura catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Deductibilitatea dobanzii la calculul impozitului pe profit
Intrebare:
SRL cu capital integral strain, in momentul prezent are un imprumut de 8.800.000 Euro de la o societate straina din Grup. Dobanda pe care trebuie sa platim in acest an este de 460.000 Euro. Marea majoritate a imprumutului a fost luat pentru investitii.
Va rog sa ma ajutati daca 100% din dobanda este deductibil la calculul impozitului pe profit? Societatea va inchide anul (avem an financiar modificat) cu profit.
Va multumesc anticipat pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transpunere note contabile in SAF-T
Intrebare:
Va rog sa imi prezentati maparea in SAF-T a urmatoarelor nota contabile:
1. Factura de achizitie (din Romania), TVA nedeductibil integral.
Nota contabila:
6051 = 401 100
4426 = 401 19
635 = 4426 19
2. Achizitie intracomunitara de bunuri, DAR bunurile sunt in folosul personal al aministratorului.
Nota contabila:
6588 = 401 100
4426 = 4427 19
6588=...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Emitere factura ulterior livrare marfa
Intrebare:
Societatea noastra livreaza bunuri catre soc de tipul cash& carry pe baza de aviz. Factura se emite catre client doar dupa ce clientul receptioneaza marfa si ne transmite numarul lui de aviz care trebuie sa se regaseasca pe factura incarcata in e-factura.
Bunurile livrate in data de 30 ale lunii cu aviz ar trebui sa fie facturate pana pe data de15 ale lunii urmatoare cu data avizului. Aici apare problema e-factura care trebuie emisa in termen de 5 zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scoatere din evidenta creante litigioase
Intrebare:
Pentru a inregistra corect in contabilitate, va rugam sa ne ajutati in clarificarea spetei de mai jos: Care este procedura de scoatere din evidenta contabila a unei creante litigioase in cazul in care exista o sentinta civila definitiva prin care instanta s-a pronuntat si a respins dreptul de recuperare pentru ajustarile de pret aferente situatiilor de lucrari facturate catre beneficiar in 2021, 2022 si 2023? Mentionez ca in baza acestor creante nerecuperate s-au constituit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<