Tags: contracte de munca suspendate, contracte de munca incheiate
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale prezinta regulat datele cu privire la situatia contractelor de munca suspendate (somaj tehnic)/incetate, inregistrate la Inspectia Muncii.
Asadar, la data de 28 aprilie 2020 situatia este urmatoarea:
Contracte individuale de munca suspendate: 1.031.152 din care:
-328.381 – Industria prelucatoare
-186.709 - Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
-114.494 - Hoteluri si restaurant
Contracte individuale de munca incetate: 266.473 din care:
-49.686 - Comert cu ridicata si amanutul; repararea autovehiculelor si motocicletelor
-46.958 - Industria prelucratoare
-36.937 - Constructii
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face acest demers pentru informarea corecta si completa a opiniei publice.
MMPS reaminteste ca Guvernul Romaniei a decis sa sprijine salariatii angajatorilor aflati in somaj tehnic prin acoperirea integrala a fondurilor aferente.
Astfel, angajatorii care au salariati prin Contracte Individuale de Munca (CIM) si pe care i-au inregistrat in REVISAL ca intrand in somaj tehnic, se vor adresa Agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social.
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala din judetul in care au inregistrat activitatea.
Intreaga comunicare intre solicitanti si institutiile vizate, respectiv solicitarile si depunerea documentelor, se face prin posta electronica.
Mai multe informatii sunt disponibile in paginile de internet ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca/Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: 1. Societatea platitoare de impozit pe profit inregistreaza in anul 2023 pierdere fiscala 25.000 lei. In trimestrul 1 din 2024 inregistreaza profit fiscal 5000 lei. Conform art. 31 Codul fiscal, este corect la trim. 1 2024 sa se acopere pierderea din 2023 in proportie de 70%, adica 3500 lei si 1500 se impoziteaza? Deci impozit de plata la trim 1 2024, 240 lei? 2. In urma inventarului a reiesit marfa depreciata, achizitionata de foarte mult timp. Am constituit ajustare pentru depreciere -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avand in vedere alinierea la politica contabila de gup, societatea decide in baza deciziei conducerii, modificarea politicii contabile de evaluare a grupei Terenuri si a grupei Cladiri, respectiv se decide: Trecerea de la evaluarea la valoarea justa la evaluarea pe baza de cost. Se doreste ca aceasta schimbare de politica sa se faca in luna decembrie 2023, deci la sfarsitul anului. Pe parcursul duratei de viata a imobilizarilor, societatea a procedat cu regularitate la reevaluarea Terenurilor si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Achizitie autoturism second hand de la o persoana fizica din Germania de catre o societate platitoate de tva in Romania - care este tratamentul fiscal din punct de vedere tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra urmeaza sa incheie un set de investitii (inregistrate ca si investitie in curs - cont 231) care constau in transformarea unor spatii de birouri in spatii de locuit (apartamente). Scopul acestei investitii este de a asigura spatii de locuit pentru salariatii nepalezi. Avand in vedere ca spatiile nu pot fi considerate locuinte de serviciu (punerea la dispozitia salariatului sa fie justificata prin specificul activitatii, adica activitatea se desfasoara in locuri izolate, precum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O persoana fizica detine la 31.12.2023 3 intreprinderi a caror cifra de afaceri depaseste 500.000 euro. Fiind intreprinderi legate toate cele 3 firme au trecut cu 01.01.2024 la impozit pe profit. Aceasta persoana, asociat unic si administrator la cele trei firme, poate infiinta o alta societate cu 01.05.2024 care sa fie microintreprindere?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea organizeaza un eveniment cu partenerii de afaceri, la care se vor prezenta produse noi introduse in portofoliul firmei si noutati aduse produselor existente. Pe parcursul evenimentului intre prezentari va fi pauza de cafea, o masa de pranz si o cina festiva. La acest eveniment participa clienti revanzatori, furnizori care tin o parte din prezentari, salariati dintre care unii tin prezentari pentru toti, fac demonstratii pe diferitele produse pentru clienti individual sau pe grup dupa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<