Tags: registru electronic, evidenta zilierilor
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a transmis recent, printr-un comunicat de presa, ca registrul electronic de evidenta a zilierilor, disponibil prin aplicatia ,,Inspectia Muncii", devine obligatorie din 25 iulie 2020.
Astfel, persoanele care utilizeaza zilieri pentru diferite activitati cu caracter temporar vor fi obligate, incepand de sambata, 25 iulie 2020, sa renunte la registrele clasice si sa inregistreze activitatea prestata de lucratori in registrul electronic.
Ordinul semnat de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, privind metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor a fost publicat in Monitorul Oficial si stabileste ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara, aplicatia mobila denumita „Inspectia Muncii”.
”Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale este, inca de la inceputul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De maine devine functionala, dupa ce am pus la punct ultimele detalii, aplicatia Inspectia Muncii care include Registrul electronic de evidenta a zilierilor. A trebuit sa ajungem pana in anul 2020 ca sa renuntam, in sfarsit, la caietele de hartie in care angajatorii notau activitatea lucratorilor zilieri si pe care apoi trebuiau sa le fotocopieze si sa le duca la inspectoratele teritoriale de munca. De maine trecem intr-o noua etapa: persoanele care lucreaza cu zilieri vor tine evidenta lor, precum si a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicatie care poate fi accesata de pe telefon mobil sau tableta, iar datele introduse se vor transmite tot in format digital catre inspectoratele teritoriale de munca.”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru.
Aplicatia „Inspectia Muncii” este pusa la dispozitie gratuit si este disponibila, in functie de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicatiilor PlayStore sau AppStore.
Toate informatiile necesare unui utilizator al aplicatiei mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obtine accesand site-ul Inspectiei Muncii, https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor , unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum si Termenii si Conditiile de utilizare a aplicatiei.
„Inspectia Muncii” este o aplicatie moderna, usor de utilizat, care vine in sprijinul angajatorilor si reprezinta singura modalitate legala de inregistrare a activitatilor prestate de zilieri, fiind atat in avantajul angajatorului, cat si al lucratorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii.
Pentru infiintarea Registrului, beneficiarii de lucrari care apeleaza la zilieri trebuie sa obtina numele de utilizator si parola de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) in a carui raza teritoriala isi au sediul, documentele necesare in acest scop putand fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obtine parola de acces poate sa autorizeze mai multe numere de telefon din care sa se poata lucra in aplicatie.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Livrare bunuri in Insulele Canare
Intrebare:
Nu reusim sa depunem declaratia SAF-T, deoarece ne da eroare la toti clientii din Insulele Canare catre care am emis facturi. Am solicitat suport de la SAGA, iar raspunsul lor este ca eroarea vine de la ANAF, deoarece codul de tara IC nu este recunoscut pentru SAF-T. In aceasta situatie, va rugam sa ne comunicati cum ar trebui sa declaram vanzarile efectuate catre Insulele Canare. Daca alegem cod de tara ES - Spania, declaratia SAF-T se valideaza, insa in acest caz nu ar fi o...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cheltuieli sponsorizare 2025
Intrebare:
Va rog sa ne spuneti conform Codului Fiscal daca din 2025 se mai pot deduce sponsorizarile din impozitul pe profit.
Administratorul a spus ca a sunat la finante si i s-a spus ca poate sa scada din impozit valoarea sponsorizata si sa plateasca doar diferenta. Cum era in 2023/2024.
Adica daca are de plata impozit 50.000 lei, el vrea sa sponsorizeze un ONG, dar sa o scada din impozit.
Din ce stim noi, incepand cu 2025 sponsorizarile nu se mai...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Incompatibilitati expert contabil
Intrebare:
Un expert contabil, membru in consiliul de administratie al unei societati "A" poate fi director economic si poate semna bilantul in alta societate "B" in care detinatorul partilor sociale este chiar societatea "A"?
Dar in cazul in care ar fi vorba de un economist, care coordoneaza activitatea financiar contabila si semneaza bilantul in societatea "A", poate el sa coordoneze activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate inactiva fiscal
Intrebare:
Societate infiintata in 2017 declarata inactiva fiscal pentru nedepunere declaratii in 2018. Mentionez ca nu are fapte inscrise in cazierul fiscal pe firma si nici pe persoana fizica. Nu are declaratii depuse de la infiintare pana in prezent. Doreste inchiderea firmei.
1. Doreste sa depuna actele pentru dizolvare si lichidare, fara sa se depuna declaratiile si bilanturile pentru perioada 2019 - prezent. Daca pana la radierea firmei (emiterea deciziei de radiere) nu sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<