Tags: registru electronic, evidenta zilierilor
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a transmis recent, printr-un comunicat de presa, ca registrul electronic de evidenta a zilierilor, disponibil prin aplicatia ,,Inspectia Muncii", devine obligatorie din 25 iulie 2020.
Astfel, persoanele care utilizeaza zilieri pentru diferite activitati cu caracter temporar vor fi obligate, incepand de sambata, 25 iulie 2020, sa renunte la registrele clasice si sa inregistreze activitatea prestata de lucratori in registrul electronic.
Ordinul semnat de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, privind metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor a fost publicat in Monitorul Oficial si stabileste ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara, aplicatia mobila denumita „Inspectia Muncii”.
”Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale este, inca de la inceputul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De maine devine functionala, dupa ce am pus la punct ultimele detalii, aplicatia Inspectia Muncii care include Registrul electronic de evidenta a zilierilor. A trebuit sa ajungem pana in anul 2020 ca sa renuntam, in sfarsit, la caietele de hartie in care angajatorii notau activitatea lucratorilor zilieri si pe care apoi trebuiau sa le fotocopieze si sa le duca la inspectoratele teritoriale de munca. De maine trecem intr-o noua etapa: persoanele care lucreaza cu zilieri vor tine evidenta lor, precum si a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicatie care poate fi accesata de pe telefon mobil sau tableta, iar datele introduse se vor transmite tot in format digital catre inspectoratele teritoriale de munca.”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru.
Aplicatia „Inspectia Muncii” este pusa la dispozitie gratuit si este disponibila, in functie de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicatiilor PlayStore sau AppStore.
Toate informatiile necesare unui utilizator al aplicatiei mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obtine accesand site-ul Inspectiei Muncii, https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor , unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum si Termenii si Conditiile de utilizare a aplicatiei.
„Inspectia Muncii” este o aplicatie moderna, usor de utilizat, care vine in sprijinul angajatorilor si reprezinta singura modalitate legala de inregistrare a activitatilor prestate de zilieri, fiind atat in avantajul angajatorului, cat si al lucratorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii.
Pentru infiintarea Registrului, beneficiarii de lucrari care apeleaza la zilieri trebuie sa obtina numele de utilizator si parola de la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) in a carui raza teritoriala isi au sediul, documentele necesare in acest scop putand fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obtine parola de acces poate sa autorizeze mai multe numere de telefon din care sa se poata lucra in aplicatie.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim fiscal autoturism achizitionat de catre organizatia nonprofit
Intrebare:
1. Un ONG a achizitionat un autoturism anul acesta, amortizarea acestuia terminandu-se in anul 2032. Poate acest ONG sa doneze autoturismul achizitionat recent unui alt ONG cu obiective similare in statut? Daca raspunsul este afirmativ, la ce valoare poate dona ONG 1, autoturismul, catre ONG 2, si care este tratamentul fiscal pentru ambele ONG-uri?
2. ONG-ul poate dona autoturismul neamortizat complet catre unul din membrii fondatori? Daca da, care este tratamentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cheltuieli de protocol.Trim I 2025
Intrebare:
La 31 martie, societatea inregistreaza pierdere contabila. In cursul trimestrului I au fost efectuate cheltuieli de protocol, pentru care a fost dedus TVA. Cum se procedeaza la trimestrul I cu ajustarea TVA pentru depasirea plafonului de 2% din profitul contabil, avand in vedere ca pe parcursul anului compania inregistreaza profit contabil si are dreptul de deducere TVA cf art. 25 alin (3) lit. a CF?
Societatea plateste impozit pe profit trimestrial.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Raportare achizitii intracomunitare de bunuri
Intrebare:
Societatea noastra are lunar achizitii intracomunitare.
Sunt situatii cand factura emisa de furnizorul intracomunitar se emite in ultima zi a lunii calendaristice dar livrarea/receptia se efectueaza in primele zile ale lunii urmatoare.
Noi trebuie sa obtinem un cod UIT inaintea livrarii marfurilor. Pe acesta il obtinem la data facturii.
Noi inregistram factura, de exemplu in luna aprilie 321 = 401, 4426 = 4427.
O declaram in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare sportiv de catre o asociatie
Intrebare:
Avem o asociatie care printre proiectele sale isi doreste sa sponsorizeze o persoana fizica pentru evenimentele sportive de alergare pe asfalt si montan la care aceasta participa. Sponsorizarea consta in achitarea taxelor de concurs si a unui echipament complet de alergare, o singura data in an. Asociatia va imprima echipamentul cu logo-ul sau. Am mai multe intrebari legate de acest proiect:
1. Se poate face un contract de sponsorizare pe un an intreg pentru toate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<