Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pana la sfarsitul lui octombrie, cand expira termenul-limita stabilit printr-o hotarare de guvern intrata in vigoare la inceputul lunii august, firmele trebuie sa introduca datele tuturor salariatilor intr-un nou registru electronic.
Angajatorii mai au, asadar, 5 saptamani la dispozitie pentru a merge la inspectoratele de munca sa solicite o parola de acces la sistemul electronic in care vor introduce date privind salariile, sporurile si experienta profesionala a tuturor salariatilor.Refuzul de a pune la dispozitie registrul in format electronic (dar si dosarul personal al angajatilor) inspectorului de munca, precum si netransmiterea registrului in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a hotararii de guvern se sanctioneaza drastic: amenzile sunt cuprinse intre 5.000 si 8.000 de lei (1.200 - 1.900 euro).
"Angajatorii au la dispozitie un nou sistem electronic si trebuie sa treaca datele despre angajati in noua versiune, altfel vor fi sanctionati. Totul se va transmite electronic, cu exceptia parolei pe care trebuie sa o obtina firma de la Inspectoratul Teritorial de Munca pentru a avea acces la sistem", a afirmat Eugen Tifin, purtator de cuvant in cadrul Inspectiei Muncii. Astfel, cine nu realizeaza trecerea de la vechea versiune a Registrului electronic de evidenta a salariatilor (Revisal 2.4.0) la noua versiune (Revisal 5.0.6) risca plata unei amenzi de pana la 2.000 de euro.
Dupa modificarile aduse de noul Cod al muncii ( intrat in vigoare in luna mai), aceasta este cea de-a doua schimbare majora de pe piata muncii. De la 1 ianuarie, toti angajatorii a trebuit sa inlocuiasca traditionalele carti de munca, in locul lor fiind utilizate baze de date electronice la care angajatorii au acces in baza unui user si a unei parole.
Renuntarea la cartile de munca s-a realizat in 2 etape: prima a constat in preluarea datelor din cartile de munca, iar cea de-a doua a fost de scanare a cartilor de munca, astfel incat ele sa poata fi returnate angajatilor. Toate datele privind vechimea in munca, dreptul la pensie si traseul profesional al fiecarui angajat sunt in prezent inregistrate electronic si la casele judetene de pensii.
Un avantaj major al registrului electronic de gestionare a angajatilor il constituie faptul ca un angajat care va vrea sa-si schimbe locul de munca anul acesta nu va trebui sa-si mai retraga cartea de munca de la vechiul angajator: toate datele acestuia vor putea fi preluate in format electronic de catre noul angajator.
Un alt plus important al noului registru electronic il reprezinta faptul ca va permite o statistica reala a numarului de angajati romani, avand in vedere ca pana acum Inspectia Muncii numara doar contractele de munca, iar un angajat poate avea unul sau mai multe contracte de munca. Printre elementele pe care trebuie sa le mai includa registrul electronic se numara si codul numeric personal al salariatilor (CNP), tipul contractelor cu care lucreaza, precum si data angajarii sau a incetarii contractului de munca. Astfel, Inspectia Muncii va putea sa cuantifice numarul real de angajati daca face o sortare in baza de date in functie de CNP.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Pana acum, 4 institutii aflate in subordinea Guvernului- Institutul National de Statistica (INS), Ministerul Finantelor, Inspectia Muncii si Registrul Comertului - centralizau date referitoare de numarul de angajati, atat din sectorul public, cat si din mediul privat, insa fiecare dintre acestea raporta alte cifre. Cel mai frecvent folosita statistica este cea a INS, care raporteaza un numar total de 4,2 milioane de salariati.
Ce aduce nou Revisal 5.0.6
Pana la sfarsitul lunii octombrie, salariul, sporurile si cuantumul acestora se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate.
Angajatorii sunt obligati sa prezinte actele necesare la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei.
Datele angajatilor care vor fi incluse in registrul eletronic sunt: nume, CNP, cetatenia si tara de provenienta (UE, Non-UE, Spatiul Economic European), data angajarii, perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, functia din COR, tipul contractului de munca, salariul si sporurile, data incetarii contractelor de munca.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OUG nr.55/2020: Acordare concedii medicale, pensii de urmas si de invaliditate pe perioada starii de urgentaMajorare salariu minim in 2025. Noutati importante pentru angajatoriProcedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din REVISAL (Proiect)Din 10 aprilie 2023 va fi utilizata versiunea REVISAL 6.0.9. Ce noutati sunt implementate?Fii pregatit sa faci fata controalelor ITM! Afla ce verifica inspectorii in aceasta perioada, in cadrul unui Webinar GRATUITUltimele articole
REVISAL, inlocuit pana pe 30 septembrie 2025 cu sistemul Reges-Online! 8 NOUTATI importanteREVISAL va fi inlocuit cu sistemul REGES-ONLINE. 3 schimbari importanteAmenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteVerificari Inspectia Muncii. Ce domenii au fost in vizorul inspectorilor in perioada 14-17 mai 2024Controale ale Inspectiei Muncii in anumite domenii: munca nedeclarata si in conditii impropriiArticole similare
Retailul se afla pe primul loc in topul domeniilor din care pleaca cei mai multi angajatiIncepand cu 1 iulie NU se mai deconteaza indemnizatiile de somaj tehnic de la bugetul de stat. Ce trebuie sa stie ANGAJATORIiSolicitarea eliberarii documentului portabil A1 pentru lucratorii detasati in spatiul comunitar. Precizari CNPPModificari aduse contributiilor sociale obligatorii de OG 16/2022. Material oficial ANAFNOI modele de formulare pentru SOMAJ TEHNIC. Sunt vizati sportivii si persoanele care obtin venituri din drepturi de autorUltimele articole
Pilonul 2 de pensie, MODIFICAT. ANGAJATORIi ar putea vira sume suplimentare, cu deduceri din impozitRevisal, inlocuit pana pe 30 septembrie 2025 cu sistemul Reges-Online! 8 NOUTATI importantePiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorTichete de masa. Cum se face impozitarea lor si declararea in D112Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Articole similare
Refacturare cheltuieli amenda. Care este tratamentul fiscal TVA?PFA 2020: Taxe, impozite, deduceri. Ce trebuie sa faci pentru a castiga mai multANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Tipologia faptelor pentru care au fost aplicate sanctiuni contraventionale de catre ANAF in 2021Platile succesive in materia TVAUltimele articole
Bon fiscal: ce este, ce trebuie sa contina si ce AMENZI risti daca nu il emitiDeclaratia 406. Cum si pana cand trebuie corectata D406 pentru a evita AMENZIle de 1.500 leiLegea prevenirii 270/2017: Afla cand NU se aplica AMENZITermen limita e-Factura: Cum sa eviti AMENZIle de pana la 10.000 leiAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"