Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pana la sfarsitul lui octombrie, cand expira termenul-limita stabilit printr-o hotarare de guvern intrata in vigoare la inceputul lunii august, firmele trebuie sa introduca datele tuturor salariatilor intr-un nou registru electronic.
Angajatorii mai au, asadar, 5 saptamani la dispozitie pentru a merge la inspectoratele de munca sa solicite o parola de acces la sistemul electronic in care vor introduce date privind salariile, sporurile si experienta profesionala a tuturor salariatilor.Refuzul de a pune la dispozitie registrul in format electronic (dar si dosarul personal al angajatilor) inspectorului de munca, precum si netransmiterea registrului in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a hotararii de guvern se sanctioneaza drastic: amenzile sunt cuprinse intre 5.000 si 8.000 de lei (1.200 - 1.900 euro).
"Angajatorii au la dispozitie un nou sistem electronic si trebuie sa treaca datele despre angajati in noua versiune, altfel vor fi sanctionati. Totul se va transmite electronic, cu exceptia parolei pe care trebuie sa o obtina firma de la Inspectoratul Teritorial de Munca pentru a avea acces la sistem", a afirmat Eugen Tifin, purtator de cuvant in cadrul Inspectiei Muncii. Astfel, cine nu realizeaza trecerea de la vechea versiune a Registrului electronic de evidenta a salariatilor (Revisal 2.4.0) la noua versiune (Revisal 5.0.6) risca plata unei amenzi de pana la 2.000 de euro.
Dupa modificarile aduse de noul Cod al muncii ( intrat in vigoare in luna mai), aceasta este cea de-a doua schimbare majora de pe piata muncii. De la 1 ianuarie, toti angajatorii a trebuit sa inlocuiasca traditionalele carti de munca, in locul lor fiind utilizate baze de date electronice la care angajatorii au acces in baza unui user si a unei parole.
Renuntarea la cartile de munca s-a realizat in 2 etape: prima a constat in preluarea datelor din cartile de munca, iar cea de-a doua a fost de scanare a cartilor de munca, astfel incat ele sa poata fi returnate angajatilor. Toate datele privind vechimea in munca, dreptul la pensie si traseul profesional al fiecarui angajat sunt in prezent inregistrate electronic si la casele judetene de pensii.
Un avantaj major al registrului electronic de gestionare a angajatilor il constituie faptul ca un angajat care va vrea sa-si schimbe locul de munca anul acesta nu va trebui sa-si mai retraga cartea de munca de la vechiul angajator: toate datele acestuia vor putea fi preluate in format electronic de catre noul angajator.
Un alt plus important al noului registru electronic il reprezinta faptul ca va permite o statistica reala a numarului de angajati romani, avand in vedere ca pana acum Inspectia Muncii numara doar contractele de munca, iar un angajat poate avea unul sau mai multe contracte de munca. Printre elementele pe care trebuie sa le mai includa registrul electronic se numara si codul numeric personal al salariatilor (CNP), tipul contractelor cu care lucreaza, precum si data angajarii sau a incetarii contractului de munca. Astfel, Inspectia Muncii va putea sa cuantifice numarul real de angajati daca face o sortare in baza de date in functie de CNP.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Pana acum, 4 institutii aflate in subordinea Guvernului- Institutul National de Statistica (INS), Ministerul Finantelor, Inspectia Muncii si Registrul Comertului - centralizau date referitoare de numarul de angajati, atat din sectorul public, cat si din mediul privat, insa fiecare dintre acestea raporta alte cifre. Cel mai frecvent folosita statistica este cea a INS, care raporteaza un numar total de 4,2 milioane de salariati.
Ce aduce nou Revisal 5.0.6
Pana la sfarsitul lunii octombrie, salariul, sporurile si cuantumul acestora se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate.
Angajatorii sunt obligati sa prezinte actele necesare la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei.
Datele angajatilor care vor fi incluse in registrul eletronic sunt: nume, CNP, cetatenia si tara de provenienta (UE, Non-UE, Spatiul Economic European), data angajarii, perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, functia din COR, tipul contractului de munca, salariul si sporurile, data incetarii contractelor de munca.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Din 10 aprilie 2023 va fi utilizata versiunea REVISAL 6.0.9. Ce noutati sunt implementate?Informare ITM cu privire la transmiterea REVISAL-ului si eliberarea paroleiGranturi pentru capital de lucru. Mai poate fi obtinuta finantarea daca nu este mentinut numarul de salariati?Activitati de control ITM! Principalele neconformitati constatate de inspectori in aceasta perioadaCe inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Ultimele articole
Amenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteVerificari Inspectia Muncii. Ce domenii au fost in vizorul inspectorilor in perioada 14-17 mai 2024Controale ale Inspectiei Muncii in anumite domenii: munca nedeclarata si in conditii impropriiControale ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiControale ITM in 2024. Inspectorii au verificat angajatorii din domeniile Coafura si Activitati de intretinere corporalaArticole similare
Marius Budai: Avem un numar RECORD de contracte de munca inregistrate in REGESCe trebuie sa stie firmele despre protectia maternitatii la locul de muncaINS arata care sunt tendintele economice pana in noiembrie 2013Cum a fost modificat OUG 132/2020 de Legea 58/2021. Salariatii afectati de Kurzarbeit NU pot efectua munca suplimentara la acelasi angajatorZoom fiscal: Valoarea tichetelor de masa pentru semestrul I al anului 2016Ultimele articole
Controale ITM la transportatori in luna noiembrie 2024. Ce sanctiuni au fost aplicateCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Legea privind salariul minim european a fost promulgata! Ce impact va avea pentru RomaniaTichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Agentie de turism. Dileme fiscal-contabile rezolvateTratamentul TVA aferent penalizarilor in turismFirmele din constructii, verificate de inspectorii ITM la inceput de aprilie 2024Controale la contribuabilii persoane fizice si juridice. ANAF continua reducerea evaziunii fiscale si in 2022Ultima versiune pentru declaratia 710 e disponibila pentru downloadUltimele articole
E-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVAAMENZIle ajung pana la 100.000 lei pentru nerespectarea unor dispozitii introduse prin OUG 125/2024Se suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"