Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Un nou Proiect de hotarare a Guvernului are in vedere reglementarea sistemul de evidenta a salariatilor Reges prin implementarea REGES-ONLINE, care va inlocui complet actualul sistem informatic, astfel cum este reglementat de Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind Registrul General de Evidenta a Salariatilor (Revisal).
Cuprins
Revisal va fi inlocuit cu sistemul REGES-ONLINE
Prin noul Proiect de Hotarare a Guvernului, daca va fi aprobat, va fi inlocuita aplicatia Revisal cu sistemul REGES-ONLINE.
Printre cele mai semnificative schimbari aduse de nou Proiect de Hotarare a Guvernului mentionam un beneficiu important pentru angajati, si anume faptul ca, odata oficializat noul sistem, acestia vor putea sa intre online si sa isi vada istoricul profesional. Pot si sa descarce extrase din sistem, lucru care ii va ajuta la urmatoarele angajari, dovedindu-si, astfel, mai usor vechimea in munca.
Va aparea si o noua obligatie pentru firme, fiindca, pe langa datele cerute deja de Revisal, vor trebui sa adauge si informatii despre locul de munca, timpul de munca efectiv si repartizarea lui.
In plus, amenzile pentru neinregistrarea in sistemul REGES-ONLINE vor fi usturatoare. Sumele sunt cuprintre intre 15.000 si 20.000 lei.
Schimbari importante aduse de sistemul REGES-ONLINE
Conform Referatului de Aprobare, principalele modificari propuse vizeaza:
• Digitalizarea completa a procesului de gestionare a datelor privind raporturile de munca prin eliminarea Revisal si inlocuirea cu REGES-ONLINE, un sistem informatic centralizat si accesibil online, astfel incat angajatorii sa nu mai instaleze aplicatii locale. Toate operatiunile vor fi realizate printr-un portal web securizat, oferind acces extins pentru Inspectia Muncii, angajatori, salariati si autoritatile competente, asigurandu-se realizarea interoperabilitatii sistemului cu alte baze de date nationale.
• Sporirea securitatii datelor gestionate in registru prin infrastructura moderna si tehnologii de protectie cibernetica.
• Reglementarea obligatiilor pentru angajatori de a transmite datele despre noii salariati cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii. De asemenea, angajatorii trebuie sa introduca in sistem toate modificarile, suspendarile si incetarile raporturilor de munca, (inclusiv detasari si transferuri) salarii, sporuri, in termenul reglementat. Totodata, este reglementata obligatia de a transmite suspendarile contractelor individuale de munca, inclusiv cele cauzate de concedii medicale, absente nemotivate, cazuri de forta majora.
• Cresterea transparentei si eliminarea dificultatilor birocratice pentru dovedirea vechimii in munca, oferind salariatilor si/sau fostilor salariati acces online la datele proprii din registru, inclusiv posibilitatea de descarcare a unui extras din REGES. Registrul general de evident?a a salariat?ilor este accesibil online pentru salariat?i/fosti salariat?i, in privint?a datelor care ii privesc. Dreptul de acces se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si la generarea online si descarcarea unui extras din registru.
• Cresterea disciplinei in transmiterea datelor si reducerea abuzurilor legate de inregistrarile retroactive, prin introducerea unor termene stricte pentru raportarea datelor.
• Cresterea gradului de conformitate al angajatorilor si reducerea abuzurilor legate de intarzierea raportarilor, prin implementarea unor sanctiuni severe pentru intarzierile in transmitere si erorile din registru.
Noul sistem REGES-ONLINE va permite simplificarea, debirocratizarea si digitalizarea, precum si folosirea eficienta a resurselor, cu respectarea legislatiei.
Un avantaj major al implementarii complet on-line este imbunatatirea timpului de actualizare a modificarilor sistemului, deoarece toti utilizatorii vor beneficia intotdeauna de ultima versiune a aplicatiei intr-un mod unitar si mult mai rapid. Utilizatorii vor putea accesa sistemul REGES din orice locatie prin intermediul unor mecanisme web sau mobile fara a mai fi necesara instalarea unei aplicatii (Revisal). Totodata inspectorii de munca si autoritatile competente vor avea acces imediat, in timp real, la datele introduse de angajatori. Asigurarea securitatii informatice este un subiect din ce in ce mai important si avand in vedere sensibilitatea datelor gestionate in registru, este nevoie de o sporire a securitatii sistemului astfel incat sa se asigure un grad ridicat de protectie si incredere.
Asigurarea interoperabilitatii sistemului este foarte importanta si presupune implementarea unui nivel de integrare realizat folosind tehnologii moderne, accesibil de catre terte sisteme pentru automatizarea schimbului de date, fara a mai fi nevoie de prelucrari manuale sau exporturi consumatoare de timp si predispuse la erori umane.
Un alt beneficiu va fi posibilitatea de verificare electronica facila a inregistrarilor din bazele de date ale institutiilor partenere. Acest lucru va fi realizat prin implementarea nivelului de integrare modern, cu posibilitatea de integrare intr-un sistem centralizat la nivelul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului si Solidaritatii Sociale, a tuturor datelor provenite din sistemele informatice ale institutiilor aflate in coordonare. Implementarea nivelului de interoperabilitate al REGES-ONLINE este un pas necesar pentru realizarea acestui deziderat.
Acest proiect reprezinta un pas major in digitalizarea administratiei muncii in Romania si asigura o evidenta mai clara si actualizata a relatiilor de munca.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Totodata, este important de mentionat ca angajatorii au la dispozitie un termen de 6 luni pentru a face tranzitia de la Revisal la REGES-ONLINE, iar Procedura de acces in vederea completarii, transmiterii si interogarii datelor in/din registru se stabileste prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului si solidaritatii sociale in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Astfel, dupa expirarea perioadei de tranzitie, Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor se abroga.
Sursa: Min. Muncii

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Numar record de contracte de munca dupa modificarea Codului MunciiSomaj tehnic 2020: Perioada decontata de la bugetul asigurarilor de somajCum a fost modificat Codul Muncii de Legea 138/2021. Reglementari in situatia in care angajatorul se afla in insolventaMicrointreprinderi in 2023: Ce cota de impozitare aplica firmele, in functie de data angajarii salariatilorVerificari Inspectia Muncii. Ce domenii au fost in vizorul inspectorilor in perioada 14-17 mai 2024Ultimele articole
Majorare salariu minim in 2025. Noutati importante pentru angajatoriAmenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteControale ale Inspectiei Muncii in anumite domenii: munca nedeclarata si in conditii impropriiControale ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiControale ITM in 2024. Inspectorii au verificat angajatorii din domeniile Coafura si Activitati de intretinere corporala
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"