Tags: og 4/2017, contributii, salariu minim
In cazul urmator, stabilim ce prevederi se aplica in ce priveste OG 4/2017 referitor la plata CAS si CASS la nivelul salariului minim pentru persoanele care nu realizeaza venituri cumulate intr-o luna la nivelul salariului minim pe economie.
Iata raspunsul specialistului:
Prevederile OG nr. 4/2017 sunt in vigoare. Potrivit art. 140 alin. (3) si art. 158 alin. (3) din Codul fiscal, in cazul castigului lunar brut, realizat in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau cu timp partial, al carui nivel este sub nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata aprobat prin hotarare a Guvernului, venitul luat in calcul la determinarea bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale si al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de angajatori sau persoanele asimilate acestora este salariul minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ.
Prin OMFP nr. 2343 din 31 august 2017 s-a aprobat procedura de aplicare a prevederilor art. 140 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Daca pana la publicarea OMFP nr. 2343/2017, notiunea de contract activ nu era definita, neregasindu-se mentionata decat in Revisal, art. 3 din acest act normativ precizeaza ca „prin perioada in care contractul individual de munca este activ se intelege perioada in care contractul individual de munca nu este suspendat potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul in care, in cursul lunii, contractul individual de munca este activ pentru o fractiune din luna, nivelul salariului minim brut pe tara aferent zilelor lucrate din luna se stabileste dupa cum urmeaza: (Salariul minim brut pe tara/Numarul de
zile lucratoare in luna) x Numarul de zile lucrate in luna."
In vederea aplicarii art. 140 alin. (2) si 158 alin. (3) din Codul fiscal, venitul luat in calcul la determinarea bazei lunare de calcul al celor doua contributii datorate de angajator va fi asadar, salariul minim brut pe tara in vigoare in luna respectiva (1.450 lei), corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ, daca venitul brut realizat se situeaza sub nivelul salariului minim brut pe tara, corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ.
In anexa la OMFP nr.2343/2017, este prezentat modelul declaratiei, pe care il redam in continuare:
DECLARATIE
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii prevazute de Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare,
subsemnatul/subsemnata …………………………………………domiciliat(a) in………………………….. str ………….....nr. …….., bl ……, sc……, ap……, judetul/sectorul ………., legitimat(a) cu B.I./C.I. seria ……….nr…………. , CNP……………………………
declar pe propria raspundere urmatoarele:
In cursul lunii ………………….am realizat venituri din salarii sau asimilate salariilor in baza a doua sau mai multe contracte individuale de munca, iar baza lunara de calcul cumulata aferenta acestora este cel putin egala cu salariul minim brut pe tara.
Data
……………….
Semnatura
Asadar, decalratia trebuie intocmita lunar.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<