Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Incepand cu 9 ianuarie 2017 se aplica Procedura de inregistrare a acordurilor incheiate de angajatori nerezidenti care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania si care datoreaza contributiile sociale obligatorii pentru salariatii lor, potrivit prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si ale acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte aprobata prin OANAF 3706/2016.
Angajatorii nerezidenti care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania, care datoreaza in Romania contributiile sociale obligatorii pentru salariatii lor, potrivit prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si ale acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, isi pot indeplini obligatiile fiscale:
1. fie direct,
2. fie prin incheierea unor acorduri cu salariatii, persoane fizice rezidente sau nerezidente prin care acestea isi asuma obligatia privind calculul, declararea si plata contributiilor sociale obligatorii.
1. Indeplinirea obligatiilor fiscale de catre angajator
Angajatorii nerezidenti care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania, care datoreaza contributiile sociale obligatorii pentru salariatii lor, potrivit prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si ale acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, si care nu au incheiate acorduri cu salariatii au urmatoarele obligatii:
- sa se inregistreze fiscal, direct sau prin imputernicit, completand sectiunea "Categorii de obligatii fiscale de declarare, cu caracter permanent" din declaratia de inregistrare cu obligatiile declarative privind contributiile sociale;
-
sa depuna declaratia 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a Contabilitatii
Cititi integral AICI analiza intocmita de economistul Irina Dumitrescu.

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia 112 se poate modifica. Vezi proiectul publicat de ANAF!Buletin ANAF: Ce noutati fiscale importante retinem din luna ianuarie?ANAF elimina doua tipuri de creante | Declaratia 112 se modificaAnunt ANAF: In atentia persoanelor fizice care obtin venituri din salarii de la angajatorii nerezidentiNoutati ANAF: Aprobare formulare de inregistrare fiscala si obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscalUltimele articole
Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Obligatii 2017 pentru companii nerezidente si salariati nerezidenti sau rezidentiArticole similare
TOATE schimbarile fiscale aduse de OG 16/2022: impozite, calculare CAS si CASS, scutiri de venituri, TVA, accizeCum a prezentat MFP informatii noi despre Declaratia 201Ce declaratii depunem la 31 ianuarieDividende 2018. Impozite si contributii CASSCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul IX - Venituri din alte surseUltimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorCum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Noutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"