Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Procedura de asistenta si indrumare a contribuabililor de catre organele fiscale

de InfoTva.ro la 20 Aug. 2012 Exclusiv
Tags: asistenta contribuabili, domiciliu fiscal, cod identificare fiscala, anaf

In materia dreptului la asistenta au fost necesari patru ani pentru a fi reglementata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala procedura privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale.

Astfel de reglementari au mai existat si in trecut, insa de fiecare data sfarseau prin a nu mai fi aplicate in conditiile in care principala masura introdusa consta in aceea ca intrebarile ridicate de contribuabili se rezolva de unitatile fiscale in evidentele carora se afla.

De la aprobarea lor urmau sa dispara solutiile ori punctele de vedere emise de catre ministerul finantelor direct oricarui contribuabil. Solutia de principiu a fost mentinuta si in noua reglementare, Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 706 din 17 octombrie 2008.

Asistenta se asigura de catre fiecare unitate care administreaza contribuabili, respectiv de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si, respectiv, prin administratiile finantelor publice municipale/orasenesti/comunale si ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
Asistenta se asigura prin compartimentele speciale sau care au doar atributii in domeniul asistentei contribuabililor si cuprinde impozitele, taxele, contributiile sociale si celelalte alte venituri bugetare administrate de ANAF. Acestor structuri li se adauga Centrul de asistenta a contribuabililor.

Indrumarea si asistenta oferite contribuabililor nu includ furnizarea de informatii care se incadreaza in una dintre categoriile urmatoare:
-     informatii solicitate in perioada in care contribuabilul este supus inspectiei fiscale si in legatura cu aceasta;
-     informatii in legatura cu solutionarea unor problematici care fac obiectul unor contestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale;
-     informatii prin care se sugereaza sau se prezinta modalitati de optimizare a sarcinii fiscale;
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii


-     informatii care nu intra in sfera de competenta a ANAF;
-     informatii care contravin principiului secretului fiscal;
-     informatii in legatura cu reclamatiile privind incalcarea prevederilor codurilor de conduita de catre personalul angajat in cadrul unitatilor fiscale;
-     informatiile de interes public solicitate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;
-     alte informatii a caror furnizare este interzisa, conform legislatiei in vigoare.

Procedura de acordare a asistentei prevede faptul ca in situatia in care contribuabilii considera ca raspunsurile primite de la structurile competente initial nu rezolva problematica solicitata, acestia se pot adresa structurilor superioare anexand copia intrebarii si a raspunsului primit.

In acelasi mod, daca se apreciaza ca raspunsurile primite de la structurile care s-au pronuntat nu rezolva problemele ridicate contribuabilii se pot adresa in final Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Numai dupa parcurgerea acestei succesiuni pot fi obtinute punctele de vedere ale directiilor de specialitate din Ministerul economiei si finantelor si ANAF, opinii cu greutate in fata organelor de control.

Modalitatile de indrumare si acordare a asistentei sunt structurate dupa cum urmeaza:

1. Indrumarea si asistenta acordate direct la sediul unitatii fiscale prin compartimentele specializate organizate in acest scop.

2. Indrumarea si asistenta acordate in scris prin transmiterea cererii catre structurile competente de solutionare. Cererile vor include in mod obligatoriu urmatoarele date de identificare: numele si prenumele sau denumirea societatii, domiciliul fiscal, precum si codul de identificare fiscala, iar cererile contribuabililor vor fi semnate de catre acestia sau de reprezentantii legali ai acestora.

Deosebit de important este faptul ca structurile insarcinate cu formularea raspunsurilor pot solicita contribuabililor informatii, explicatii, precum si documentele necesare formularii de raspunsuri la solicitarile acestora.

3. Indrumarea si asistenta acordate prin e-mail. Structurile care coordoneaza activitatea de indrumare si asistenta sunt obligate sa mediatizeze adresele de e-mail de la care se acorda asistenta.

Este important de subliniat faptul ca in cazul in care structura careia contribuabilul trebuie sa i se adreseze, conform procedurii, nu are la dispozitie acest mijloc de comunicare, contribuabilul se poate adresa structurii ierarhic superioare, urmand a primi raspuns direct de la aceasta. Sub aspectul formei contribuabilii vor formula solicitarea in mod clar si concis si vor include datele de identificare iar in cazul in care nu sunt respectate aceste conditii vor fi instiintati in aceeasi zi despre necesitatea reformularii acestuia.

4. Indrumarea si asistenta prin telefon.

In vederea utilizarii acestui mijloc contribuabilii se pot adresa, prin intermediul liniilor telefonice alocate in acest scop, cu prioritate Centrului de asistenta a contribuabililor, dar si compartimentelor de indrumare si asistenta constituite la nivelul structurilor abilitate.
Cu toate acestea, in cazul in care in timpul convorbirii telefonice se constata ca problematica fiscala solicitata prezinta un grad ridicat de complexitate si dificultate, contribuabilul este indrumat catre celelalte modalitati de acordare a asistentei.


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Procedura de asistenta si indrumare a contribuabililor de catre organele fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016