Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 938/30.12.2011, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 125/27.12.2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal. Redam prin cele ce urmeaza principalele modificari:
Potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 125/2011, incepand cu 1 iulie 2012, competenta de administrare a contributiilor sociale obligatorii reglementate prin Codul Fiscal si datorate de persoanele fizice revine Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Competenta de administrare a contributiilor sociale datorate de catre aceste persoane, pentru veniturile aferente perioadelor fiscale anterioare datei de 1 ianuarie 2012, precum si perioadei 1 ianuarie - 30 iunie 2012 cu titlu de contributii sociale aferente anului 2012 si, totodata, pentru solutionarea contestatiilor impotriva actelor administrative prin care s-a facut stabilirea, revine caselor de asigurari sociale, potrivit legislatiei specifice aplicabile fiecarei perioade.
De la 1 iulie 2012, casele de asigurari sociale vor predau organelor fiscale din subordinea ANAF, in vederea colectarii, creantele reprezentand contributiile sociale datorate de persoanele fizice, stabilite si neachitate pana la 30 iunie 2012. Predarea-preluarea se va face pana la 30 septembrie 2012, pe titluri de creanta si pe scadente, pe baza protocolului de predare-primire.
Trebuie retinut faptul ca, de la data mentionata mai sus, contributiile sociale datorate de persoanele fizice se vor achita la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale in raza carora sunt luati in administrare contribuabilii, in conturi de venituri bugetare distincte, codificate cu codul de identificare fiscala al contribuabililor.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Corectarea erorilor materiale din decontul de TVAAnularea inregistrarii TVA. Cum procedam cu Declaratiile 392A si 392B?Decont de TVA fara acoperireSe apropie termenul pentru Declaratia 204. Vezi procedura depuneriiServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFUltimele articole
D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSemnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaControale ANAF pe TVA. In ce conditii poate fi ANULAT un act fiscal impus de autoritatiDecont precompletat E-TVA: Brosura ANAF contine modelul decontului si a raportului + alte date esentialeArticole similare
Noul proces-verbal pe care il folosesc inspectorii pentru controlul veniturilor obtinute de persoanele fiziceNIR-ul. La ce serveste, in ce conditii e obligatoriu sa intocmesti un NIR si cum se intocmesteProcedura de asistenta si indrumare a contribuabililor de catre organele fiscale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"