Tags: oug 60/2017, persoane cu handicap, varsaminte persoane juridice
Potrivit prevederilor art. 78 alin. (2) din Legea nr. 448/2006 republicata privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap - autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.
Prin OUG 60/2017 - M.O. nr. 648/07.08.2017, se modifica Legea nr. 448/2006 astfel:
- art. 78 alin. (3): Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile de mai sus platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.
"Art. 78 alin. (3) in forma valabila pana la data de 01.09.2017:
- Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:
a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
b) sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a)."
- art. 78 alin. (41): se abroga.
"Alin. 41 in forma valabila pana la data de 01.09.2017 : Fac exceptie de la prevederile alin. (3) lit. b) unitatile protejate infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap care pot desfasura si activitati de vanzari/intermedieri, cu conditia ca minimum 75% din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatiile respective. Aceste unitati au obligatia prezentarii unui raport financiar la fiecare inceput de an, din care sa rezulte cum au fost utilizate fondurile obtinute prin activitatea comerciala."
Suma reprezentand "varsaminte de la persoane juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate " se declara lunar in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat". Prevederile intra in vigoare incepand cu data de 01.09.2017
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Arges
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratamentul fiscal al bunurilor acordate gratuit
Intrebare:
Societatea noastra acorda bunuri cu titlu gratuit in cazurile de mai jos. Va rugam sa ne transmiteti tratamentul fiscal (din perspectiva impozitului pe profit si a TVA) aplicabil in fiecare dintre cazurile/sub-cazurile de mai sus. De asemenea, va rugam sa ne transmiteti care e documentatia suport necesara pentru fiecare caz/sub-caz in parte.
Totodata, avem rugamintea sa ne transmiteti in care dintre cazurile de mai sus sunt incidente prevederile OG 99/2000 si care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozitul pe veniturile din investitii
Intrebare:
Un angajat persoana fizica, rezident in RO, a primit din 2020 pana in 2024 actiuni la multinationala la care este angajat (sub forma unor bonificatii). Compania este listata la bursa in China si actiunile sunt vizualizate intr-o aplicatie in moneda (HKD).
De doua ori pe an aceste actiuni au generat dividende (care au in aplicatie o rubrica "fees deducted" - deci la care probabil s-au retinut ceva taxe acolo). Dividendele nete rezultate sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajutor de inmormantare. Tratament fiscal
Intrebare:
Am acordat unui salariat ajutor de inmormantare in valoare de 500 lei (pentru decesul mamei), fiind prevazut in contractul colectiv de munca. Acesta a beneficiat si de ajutor de la casa de pensii. Cum se va include in statul de salarii? Care este monografia contabila? Este cheltuiala deductibila? Multumim mult.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura neprimita de la furnizor
Intrebare:
Societatea a efectuat o achizitie de la magazin IKEA BUCURESTI pentru care a efectuat plata cu card bancar. Societatea nu este platitoare de tva, este inregistrata special platitor tva CONFORM ART 317 CF doar pentru prestari servicii intracomunitare. Societatea nu a primit factura de achizitie, poate intocmi autofactura in numele furnizorului, si ce elemente trebuie sa contina? Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie retinere garantie buna executie achizitie servicii
Intrebare:
Compania a incheiat un contract de cumparare de servicii de asamblare a unui echipament industrial. Contractul are o clauza de garantie de buna executie, calculata ca % din valoarea serviciilor si care va fi platita la un anumit termen dupa livrarea echipamentului asamblat. Va rugam sa ne clarificati daca pentru aceasta garantie se fac inregistari contabile specifice, sau doar ramane in soldul contului "401 Furnizori" pana la inchiderea ei conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Locuinte care in momentul livrarii pot fi locuite ca atare
Intrebare:
Va rog sa imi furnizati clarificari privind aplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru livrarea de locuinte noi in perioada 2019-2020, in conformitate cu prevederile Codului Fiscal si ale normelor metodologice in vigoare la acel moment.
Care erau cerintele specifice pe care o locuinta trebuia sa le indeplineasca pentru a fi considerata "livrata ca atare" si a beneficia de TVA 5%?
Era necesar ca locuinta sa fie complet finisata (ex. dotari...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<