Tags: oug 60/2017, persoane cu handicap, varsaminte persoane juridice
Potrivit prevederilor art. 78 alin. (2) din Legea nr. 448/2006 republicata privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap - autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.
Prin OUG 60/2017 - M.O. nr. 648/07.08.2017, se modifica Legea nr. 448/2006 astfel:
- art. 78 alin. (3): Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile de mai sus platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.
"Art. 78 alin. (3) in forma valabila pana la data de 01.09.2017:
- Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:
a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
b) sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a)."
- art. 78 alin. (41): se abroga.
"Alin. 41 in forma valabila pana la data de 01.09.2017 : Fac exceptie de la prevederile alin. (3) lit. b) unitatile protejate infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap care pot desfasura si activitati de vanzari/intermedieri, cu conditia ca minimum 75% din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatiile respective. Aceste unitati au obligatia prezentarii unui raport financiar la fiecare inceput de an, din care sa rezulte cum au fost utilizate fondurile obtinute prin activitatea comerciala."
Suma reprezentand "varsaminte de la persoane juridice, pentru persoanele cu handicap neincadrate " se declara lunar in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat". Prevederile intra in vigoare incepand cu data de 01.09.2017
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Arges
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim tva facturare despagubiri
Intrebare:
O casa de expeditii a fost contractata de catre un client pentru efectuarea unui transport de marfuri. Casa de expeditii a livrat marfa prin intermediul unui furnizor. Respectivul furnizor a pierdut marfa. Clientul a facturat penalitatile casei de expeditii si casa de expeditii la randul sau furnizorului. Factura se emite cu tva sau nu?
Nu exista o hotarare judecatoreasca a instantei in acest sens.
Casa de expeditii si clientul sunt inregistrare in scopuri...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie din Cehia cu livrare in Ungaria
Intrebare:
O firma inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza marfa de o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa se livreaza direct la clientul din Ungaria, iar firma din Romania emite factura catre acest client din Ungaria care, de asemenea, este inregistrat in scopuri de TVA. Deoarece marfa nu ajunge pe teritoriul Romaniei nu este necesar cod UIT, corect? Cum se declara aceasta achizitie in D300 si D390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Repartizare dividende catre noii asociati
Intrebare:
Avem in contul 1171 profit nerepartizat de anul trecut. Pana la 01.07.2025 firma avea asociat unic care beneficia de 100% din dividende. De la 01.07.2025 firma mai are un asociat.
Intrebarea este daca si cel de-al doilea asociat poate ridica dividende din profitul anului trecut, cand nu era asociat in firma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Valorificare stocuri ca deseuri
Intrebare:
Fabrica face pasii necesari pentru a se inchide. Dupa oprirea productiei au ramas stocuri de materii prime de aproximativ 10 milioane ron. Aceste materii prime au fost achizitionate atat de pe piata interna, UE, dar si importuri (tva amanare la plata).
S-a luat legatura cu furnizorii precum si cu alti producatori locali pentru a se preda aceste stocuri chiar si la un pret mai scazut, dar fara succes. Prin urmare, s-au cautat firme de reciclare pentru aceste stocuri. S-a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate
Intrebare:
O firma depune la ONRC in 17.06.2025 cererea de lichidare cu dizolvare. Mentiunea este aprobata in 19.06.2025 si se ridica in data de 20.06.2025.
Va rugam sa ne spuneti care este perioada de lichidare si cand trebuie depus bilantul de lichidare?
Noi am considerat inceperea lichidarii in 17.06.2025 si finalizarea la 30.06.2025, pentru care depunem declaratiile fiscale. Multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie parti sociale la alta societate
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat parti sociale intr-o alta companie reprezentand 10% din capitalul social al societatii respective (partile sociale au fost platite catre o persoana fizica care are calitatea de asociat in societatea respectiva). Va rugam sa ne confirmati daca inregistrarile contabile de mai jos sunt corecte, iar in caz contrar va rugam sa ne spuneti care sunt cele corecte:
1. La data semnarii contractului de vanzare cumpare privind achizitia de parti sociale datat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<