Tags: livrare bunuri cip, documente justificative transport, regim de taxare inversa
Pentru o achizitie intracomunitara de bunuri cu livrare CIP transportul este efectuat de furnizor ( platitor de TVA in statul membru de unde incepe transportul ) si mentionat pe factura, pozitie distincta.
Ce documente mai sunt necesare pentru justificarea transportului in vederea aplicarii regimului de taxare inversa la beneficiarcumparator.
Ce alte documente justificative mai sunt necesare transportului in afara de
factura furnizorului?
Solutie propusa de specialistii portalfiscalitate.ro
Conform art. 130 (prim) alin. (1) din Codul fiscal , in Romania are loc o achizitie intracomunitara de bunuri impozabila din punct de vedere al TVA in Romania daca locul operatiunii determinat conform art. 132 (prim) din Codul fiscal este in Romania.
Conform art. 132 (prim) alin. (1) locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi in Romania atunci cand bunurile expediate din alt stat membru se gasesc in Romania in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor din statul membru din care a inceput transportul sau expedierea bunurilor. Pentru a justifica faptul ca bunurile au fost expediate in Romania este suficient contractul de vanzare, factura emisa de furnizor in care se mentioneaza contravaloarea transportului, documentele de receptie a bunurilor intocmite de cumparator (intrarea in gestiune cumparatorului din Romania) in momentul incheierii transportului.
La art. 16 din Regulamentul Consiliului Uniunii Europene nr. 282/2011 de stabilire a masurilor de punere in aplicare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata, se precizeaza ca in cazul in care a avut loc o achizitie intracomunitara de bunuri in intelesul art. 20 din Directiva 2006/112/CE (transpus la art. 130 prim din Codul fiscal ), statul membru in care se incheie expeditia sau transportul isi exercita competenta de impozitare, indiferent de regimul TVA aplicat operatiunii in statul membru in care a inceput expeditia sau transportul.
Orice cerere a unui furnizor de bunuri de corectare a TVA facturate de acesta si declarate de acesta statului membru in care a inceput expeditia sau transportul bunurilor este tratata de statul membru respectiv in conformitate cu propria legislatie nationala.
Conform art. 138 prim din Codul fiscal si pct. 21 din normele metodologice, cheltuielile de transport sau alte cheltuieli accesorii. cum sunt cele de asigurare sau de ambalare, se cuprind in baza de impozitare a bunurilor achizitionate intracomunitar numai daca acestea cad in sarcina vanzatorului conform contractului dintre parti.
Astfel, in textul de mai sus sunt mentiuni referitoare la documente, respectiv se mentioneaza ca documente contractul, factura si documentele de receptie (la momentul sosirii marfii in Romania) in care se consemneaza predarea bunurilor cumparatorului de catre transportator. Nu sunt nominalizate aceste documente in legislatia privind TVA, deci sunt documentele financiar-contabile si cele intocmite pentru consmnarea efectuarii transportului.
Raspunsul se refera la locul operatiunii si la determinarea bazei de impozitare a TVA pentruo achizitie intracomunitara de bunuri pentru a atrage atentia ca achizitiile intracomunitare de bunuri se impoziteaza obligatoriu in statul membru in care se incheie transportul sau expedierea bunurilor.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Actualizare vector fiscal ICAS
Intrebare:
Impozitul suplimentar pentru activitatile din domeniul petrol si gaze este cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit?
Vectorul fiscal al societatii trebuie actualizat prin formularul 700, adaugand impozitul suplimentar pentru activitatile din domeniul petrol si gaze?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reguli privind arhivarea documentelor financiar contabile
Intrebare:
Suntem un SRL infiintat in 1997. Acest SRL in decursul anilor a acumulat multe documente in arhiva: facturi clienti, facturi furnizori, chitante plata, chitante incasare, state plata, op-uri, extrase banca, registru de casa, NIR, facturi imobilizari corporale si necorporale, bilant, declaratii fiscale etc. Avem urmatoarele intrebari:
1. Pentru ce perioada suntem obligati sa pastram documentele in societate?
2. Putem distruge in cadrul societatii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<