Tags: livrare bunuri cip, documente justificative transport, regim de taxare inversa
Pentru o achizitie intracomunitara de bunuri cu livrare CIP transportul este efectuat de furnizor ( platitor de TVA in statul membru de unde incepe transportul ) si mentionat pe factura, pozitie distincta.
Ce documente mai sunt necesare pentru justificarea transportului in vederea aplicarii regimului de taxare inversa la beneficiarcumparator.
Ce alte documente justificative mai sunt necesare transportului in afara de
factura furnizorului?
Solutie propusa de specialistii portalfiscalitate.ro
Conform art. 130 (prim) alin. (1) din Codul fiscal , in Romania are loc o achizitie intracomunitara de bunuri impozabila din punct de vedere al TVA in Romania daca locul operatiunii determinat conform art. 132 (prim) din Codul fiscal este in Romania.
Conform art. 132 (prim) alin. (1) locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi in Romania atunci cand bunurile expediate din alt stat membru se gasesc in Romania in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor din statul membru din care a inceput transportul sau expedierea bunurilor. Pentru a justifica faptul ca bunurile au fost expediate in Romania este suficient contractul de vanzare, factura emisa de furnizor in care se mentioneaza contravaloarea transportului, documentele de receptie a bunurilor intocmite de cumparator (intrarea in gestiune cumparatorului din Romania) in momentul incheierii transportului.
La art. 16 din Regulamentul Consiliului Uniunii Europene nr. 282/2011 de stabilire a masurilor de punere in aplicare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata, se precizeaza ca in cazul in care a avut loc o achizitie intracomunitara de bunuri in intelesul art. 20 din Directiva 2006/112/CE (transpus la art. 130 prim din Codul fiscal ), statul membru in care se incheie expeditia sau transportul isi exercita competenta de impozitare, indiferent de regimul TVA aplicat operatiunii in statul membru in care a inceput expeditia sau transportul.
Orice cerere a unui furnizor de bunuri de corectare a TVA facturate de acesta si declarate de acesta statului membru in care a inceput expeditia sau transportul bunurilor este tratata de statul membru respectiv in conformitate cu propria legislatie nationala.
Conform art. 138 prim din Codul fiscal si pct. 21 din normele metodologice, cheltuielile de transport sau alte cheltuieli accesorii. cum sunt cele de asigurare sau de ambalare, se cuprind in baza de impozitare a bunurilor achizitionate intracomunitar numai daca acestea cad in sarcina vanzatorului conform contractului dintre parti.
Astfel, in textul de mai sus sunt mentiuni referitoare la documente, respectiv se mentioneaza ca documente contractul, factura si documentele de receptie (la momentul sosirii marfii in Romania) in care se consemneaza predarea bunurilor cumparatorului de catre transportator. Nu sunt nominalizate aceste documente in legislatia privind TVA, deci sunt documentele financiar-contabile si cele intocmite pentru consmnarea efectuarii transportului.
Raspunsul se refera la locul operatiunii si la determinarea bazei de impozitare a TVA pentruo achizitie intracomunitara de bunuri pentru a atrage atentia ca achizitiile intracomunitare de bunuri se impoziteaza obligatoriu in statul membru in care se incheie transportul sau expedierea bunurilor.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O societate comerciala, care are ca domeniu principal de activitate comertul cu amanuntul, a fost supusa unui control efectuat de ANAF. Stocul faptic cu cel scriptic nu au coincis. Din acest motiv, Anaf a stabilit prin decizia de impunere tva suplimentar in valoare de 36.000 lei, fiind o diferenta de 200.000 lei pe stoc in plus. In decizie nu a fost specificat nimic legat de impozitul pe profit aferent stocului in plus. In acest caz care sunt notele contabile care se inregistreaza?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Biroul individual notarial, persoana juridica romana inregistrat in scop de tva, presteaza servicii (in speta onorariu autentificare contract cesiune parti sociale cu titlu oneros) pe care le factureaza cedentului persoana juridica impozabila inregistrata in scop de tva in Spania (firma din Spania a fost verificata in vies si are cod valid de tva). Intrebarea este: cum emite notariatul factura de servicii catre firma din Spania, cu tva sau fara? Serviciul este impozabil din...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra a incheiat un contract de inchiriere intre persoana juridica si persoana fizica (chirie apartament manager general).
Care este cota (procent) de impozit pe venit care trebuie sa-l retin si sa-l declar in D100?
In D 100, care este codul de creanta fiscala care se selecteaza? Unde se incadreaza?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Scutire impozit profit reinvestit
O societate platitoare de impozit pe profit trimestrial prezinta urmatoarea situatie:
Profit contabil brut trimestrul 1 2024 - 150.000 lei
Cheltuieli nedeductibile - 350.000 lei
Profit impozabil trimestrul 1 2024 - 500.000 lei
Achizitie utilaje noi trimestrul 1 2024 (conform art.22 alin. (1) din Legea 227/2015) - 200.000 lei
Profit contabil brut trimestrul 2 2024 -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Persoana juridica romana platitor TVA (in Romania) organizeaza un eveniment (ce presupune inchiriere sala eveniment, sonorizare, fotograf, restaurant) in Bulgaria pentru o societate rezident fiscal si platitor de TVA in Cehia. Cum va intocmi firma din Romania factura? Cu sau fara TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu un mod de calcul si o monografie contabila pentru urmatoarea situatie: Un salariat care are un venit brut lunar in valoare de 4.800 lei beneficiaza in aceeasi luna de un telefon oferit cu titlu gratuit. Salariatul are un singur copil in intretinere si nu beneficieaza de vreo scutire a impozitului pe venit. Pe factura telefonului avem urmatoarele date: 1500 lei baza, TVA 285lei, total factura 1.785lei. Care este netul pe care il va incasa salariatul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<