Tags: livrare bunuri cip, documente justificative transport, regim de taxare inversa
Pentru o achizitie intracomunitara de bunuri cu livrare CIP transportul este efectuat de furnizor ( platitor de TVA in statul membru de unde incepe transportul ) si mentionat pe factura, pozitie distincta.
Ce documente mai sunt necesare pentru justificarea transportului in vederea aplicarii regimului de taxare inversa la beneficiarcumparator.
Ce alte documente justificative mai sunt necesare transportului in afara de
factura furnizorului?
Solutie propusa de specialistii portalfiscalitate.ro
Conform art. 130 (prim) alin. (1) din Codul fiscal , in Romania are loc o achizitie intracomunitara de bunuri impozabila din punct de vedere al TVA in Romania daca locul operatiunii determinat conform art. 132 (prim) din Codul fiscal este in Romania.
Conform art. 132 (prim) alin. (1) locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi in Romania atunci cand bunurile expediate din alt stat membru se gasesc in Romania in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor din statul membru din care a inceput transportul sau expedierea bunurilor. Pentru a justifica faptul ca bunurile au fost expediate in Romania este suficient contractul de vanzare,
factura emisa de furnizor in care se mentioneaza contravaloarea transportului, documentele de receptie a bunurilor intocmite de cumparator (intrarea in gestiune cumparatorului din Romania) in momentul incheierii transportului.
La art. 16 din Regulamentul Consiliului Uniunii Europene nr. 282/2011 de stabilire a masurilor de punere in aplicare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata, se precizeaza ca in cazul in care a avut loc o achizitie intracomunitara de bunuri in intelesul art. 20 din Directiva 2006/112/CE (transpus la art. 130 prim din Codul fiscal ), statul membru in care se incheie expeditia sau transportul isi exercita competenta de impozitare, indiferent de regimul TVA aplicat operatiunii in statul membru in care a inceput expeditia sau transportul.
Orice cerere a unui furnizor de bunuri de corectare a TVA facturate de acesta si declarate de acesta statului membru in care a inceput expeditia sau transportul bunurilor este tratata de statul membru respectiv in conformitate cu propria legislatie nationala.
Conform art. 138 prim din Codul fiscal si pct. 21 din normele metodologice, cheltuielile de transport sau alte cheltuieli accesorii. cum sunt cele de asigurare sau de ambalare, se cuprind in baza de impozitare a bunurilor achizitionate intracomunitar numai daca acestea cad in sarcina vanzatorului conform contractului dintre parti.
Astfel, in textul de mai sus sunt mentiuni referitoare la documente, respectiv se mentioneaza ca documente contractul, factura si documentele de receptie (la momentul sosirii marfii in Romania) in care se consemneaza predarea bunurilor cumparatorului de catre transportator. Nu sunt nominalizate aceste documente in legislatia privind TVA, deci sunt documentele financiar-contabile si cele intocmite pentru consmnarea efectuarii transportului.
Raspunsul se refera la locul operatiunii si la determinarea bazei de impozitare a TVA pentruo achizitie intracomunitara de bunuri pentru a atrage atentia ca achizitiile intracomunitare de bunuri se impoziteaza obligatoriu in statul membru in care se incheie transportul sau expedierea bunurilor.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate cu domeniul principal de activitate - Transport rutier de marfuri, platitoare de TVA lunar si impozit microintreprindere are activitati secundare autorizate de invatamant conform coduri CAEN 8532, 8553, 8559, 8560 ce se desfasoara la punctele de lucru. Aceste activitati de invatamant sunt purtatoare de TVA? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa precizati daca o persoana fizica trebuie sa depuna in 2024 declaratia unica pentru venitul realizat in 2023, pentru impozit pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate aferente unui contract de arenda incheiat cu un PFA, in conditiile in care contractul de arenda a prevazut urmatoarele clauze - contractul de arenda a fost incheiat in 2023 - venitul net incasat in 2023 a fost de 12.500 euro - impozitul pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate au fost...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Referitor la sumele de bani reprezentand sume de serviciu din casele de marcat, este corecta inregistrarea lor in contul 542? In Bilant se trec la F30 R74?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a achizitionat prin EMAG un obiect de inventar de la o firma din Polonia dar cu sediul si codul VIES din Germania. Produsul este achizitionat si achitat in lei (include si TVA de 19%). Cum inregistram aceasta factura din punct de vedere al TVA si cum declaram TVA-ul in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: An fiscal modificat: Declararea si plata impozitului pe profit, bilant; Suntem o SUCURSALA, avem exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, avem perioada de an fiscal modificat din 01.02.2023, anul fiscal incepand cu 01 februarie 2023 - 31 ianuarie 2024, dorim sa stim care este termenul de depunere al declaratiei 100 pentru 2024, 101 pentru trimestrul 4 - 2023 si al bilantului pentru 2023. Avem notificare trimisa la ANAF in care anul fiscal incepe cu 01.02.2023. Dorim sa stim exact cand...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cursul anului 2023 firma A a achizitionat toate partile sociale detinute de o persoana fizica la alta firma B, devenind asociat unic in firma B. Pretul platit de A pentru achizitia acestor parti sociale este mult mai mare decat valoarea nominala a partilor sociale din firma cumparata, B. Pretul platit reprezinta valoarea de piata a partilor sociale, calculata prin metoda activului net contabil: (Total active - Datorii)/numarul de parti sociale si a fost achitat prin banca, in baza...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<